Tee se itse

bilistikö

Suunnittelen tekeväni itse 8´ pöydän. Löytyykö jostain piirustuksia jne. ? Mistä saa edullisimmin veran, pussit ja vallit ? Löytyykö joltain kotisivut, joista saisi ottaa oppia ? Mitä pointteja täytyy ottaa huomioon ? Ajattelin käyttää 30 mm MDF-levyä alustana, mitä mieltä ovat asiantuntijat ? Kiitos asiallisista vastauksista.

9

5782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quik

      en oo oikeestaan mikään asiantuntija pöytien valmistuksessa. Pelailen kyllä paljon. Ihmettelen vain miksi laitoit kysymyksesi tälle palstalle jolle kaikki helvetin idiootit kirjottelee kaikkea roskaa.
      Niin joo... mitä on mdf-levy?:)Eikö pöydän tulisi olla jotain sileää kiveä? Ja mielellään sellaista joka ei kärsi lämpötilojen vaihtelusta.
      Ei muuta ku onnea pöydän valmistukseen

      • bilistikö

        Oikeassa tunnut olevan palstan suhteen, mutta ajattelin, et jos tänne vahingossa eksyis vähän vakavamminkin biljardia ajattelevia. Näemmä eksyy.
        Kiveä kuuluis olla, mutta on a) kallista, b) hankala hankkia, c) raskas kuljetella ja d) on riski, että saumoja ilmestyy... MDF on materiaali, joka on kuin lastulevyä idealtaan, mutta säilyttää paremmin muotonsa ja kokonsa ja pirun kovaa. Nykyaikaiset kaapistojen ovet on tämmöstä, mutta 10...12 mm vahvaa.
        Olisko sulla järkevämpiä keskustelupalstoja tiedossa, mistä sais neuvoja ?


      • sam
        bilistikö kirjoitti:

        Oikeassa tunnut olevan palstan suhteen, mutta ajattelin, et jos tänne vahingossa eksyis vähän vakavamminkin biljardia ajattelevia. Näemmä eksyy.
        Kiveä kuuluis olla, mutta on a) kallista, b) hankala hankkia, c) raskas kuljetella ja d) on riski, että saumoja ilmestyy... MDF on materiaali, joka on kuin lastulevyä idealtaan, mutta säilyttää paremmin muotonsa ja kokonsa ja pirun kovaa. Nykyaikaiset kaapistojen ovet on tämmöstä, mutta 10...12 mm vahvaa.
        Olisko sulla järkevämpiä keskustelupalstoja tiedossa, mistä sais neuvoja ?

        Mulla olisi yhdet kuvat, ostettu http://www.furnitureplans.comista voin myydä nuo kuvat jos kiinnostaa. Tarvikkeita löytyy mm. http://www.suomenbiljardimyynti.fi/


      • Quik
        bilistikö kirjoitti:

        Oikeassa tunnut olevan palstan suhteen, mutta ajattelin, et jos tänne vahingossa eksyis vähän vakavamminkin biljardia ajattelevia. Näemmä eksyy.
        Kiveä kuuluis olla, mutta on a) kallista, b) hankala hankkia, c) raskas kuljetella ja d) on riski, että saumoja ilmestyy... MDF on materiaali, joka on kuin lastulevyä idealtaan, mutta säilyttää paremmin muotonsa ja kokonsa ja pirun kovaa. Nykyaikaiset kaapistojen ovet on tämmöstä, mutta 10...12 mm vahvaa.
        Olisko sulla järkevämpiä keskustelupalstoja tiedossa, mistä sais neuvoja ?

        yks tosi hyvä foorumi löytyy pirkanmaan poolin sivuilta. Laita vaikka www.fi:n hakuun Pirkanmaan Pool tai jotain. Sieltä löytyy asiantuntijoita


    • Sam
      • bilistikö

        Onko ne samasta pöydästä kuin siinä ekaksi sieltä entertainment-osastolta tulee vastaan ? Sellainen 12 sivuinen juttu ?
        Mitäs pyydät ?


      • Sam
        bilistikö kirjoitti:

        Onko ne samasta pöydästä kuin siinä ekaksi sieltä entertainment-osastolta tulee vastaan ? Sellainen 12 sivuinen juttu ?
        Mitäs pyydät ?

        Maksatko 10 eur.


      • bilistikö
        Sam kirjoitti:

        Maksatko 10 eur.

        näiden ohjeiden avulla pöydän ?
        Jos teit,tuliko hyvä ja mitä tuli maksamaan ?


    • kaisapeluri

      Käytä mielummin paksua lasia. Tiedän yhden jolla on kaksi kaisapöytää joissa on lasi"kivet". Se sinun puumateriaalisi ei mielestäni käy kunnon pöytään. Se todennäköisesti joustaa ja elää liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe