Kyselisin tälläistä.
Onko sukeltaminen kielletty jos on raskaana?
sukellus raskaana?
9
5232
Vastaukset
- fdsa
PADI muistaakseni kehoittaa olemaan sukeltamatta koska aihetta ei ole tutkittu. Mutta eihän sitä kukaan voi kieltää.
Tuskin pelkkä paine vaikuttaa sikiöön, mutta sukeltajantaudin riski on aina olemassa. Typpikuplat verenkierrossa tuskin tekee hyvää sikiölle.- TJ..
CMAS:n puolella oli sama juttu, sukeltamisen (ennenkaikkea typen) vaikutusta sikiöön ei tunneta, joten suositus oli että raskauden aikana ei sukelleta. Ainakin eräs rouva hyllytettiin P1-kurssilta raskauden takia. En tosin ole varma oliko hyllyttäjänä ko rouva itse, tulevan lapsen tuleva isä, lääkäri, kouluttaja vaiko joku muu.
- siipisimppu
TJ.. kirjoitti:
CMAS:n puolella oli sama juttu, sukeltamisen (ennenkaikkea typen) vaikutusta sikiöön ei tunneta, joten suositus oli että raskauden aikana ei sukelleta. Ainakin eräs rouva hyllytettiin P1-kurssilta raskauden takia. En tosin ole varma oliko hyllyttäjänä ko rouva itse, tulevan lapsen tuleva isä, lääkäri, kouluttaja vaiko joku muu.
Mitään näyttöä ei ole että normaali sukeltaminen haittaisi sikiötä ei ole, mutta jostain luin että painekammiohoito on.
- fdsa
siipisimppu kirjoitti:
Mitään näyttöä ei ole että normaali sukeltaminen haittaisi sikiötä ei ole, mutta jostain luin että painekammiohoito on.
HBO hoidoissa taidetaan antaa aina O2. Mutta sen vain luulisi auttavan sikiötä?
Kun toukka on punnerrettu maailmaan niin sitten dyykkiä, tupakkaa, juoppottelua yms... koko 9kk edestä?
- ...
Entä sukeltaminen 4,5 m syvyyteen??
- Saku__Sammakko
'
” RASKAUS
Tieteellisessä kirjallisuudessa ei ole esitetty asiasta selkeitä johtopäätöksiä, mutta monet seikat viittaavat
siihen, että sukellus raskauden aikana saattaa aiheuttaa epämuodostumia. SUKELLUS ON EHDOTTOMASTI
KIELLETTY KOKO RASKAUDEN AJAN.”
HTTP://WWW.SUKELTAJA.FI/TIEDOSTOT/LAAKARINTARKASTUS/LAAKARINTARKASTUSOHJE.PDF- amskrollan
On se kyllä kummaa jos nyt ei voi pysyä pois vedestä 9 kuukautta? Olisi varmaan kannattanut harkita tätäkin asiaa ennenkuin hankkiutuu raskaaksi?? Samoin kannattaisi varmaan pikkuhiljaa opetella muuttamaan ajatusmaailmaa perspektiivistä minäminäminä siten että huomioi muitakin. Itse olen raskaana, eikä kyllä tulisi mieleenkään lähteä sukeltamaan, vaikka se mielestäni niin upeaa hommaa onkin.
- zombi
amskrollan kirjoitti:
On se kyllä kummaa jos nyt ei voi pysyä pois vedestä 9 kuukautta? Olisi varmaan kannattanut harkita tätäkin asiaa ennenkuin hankkiutuu raskaaksi?? Samoin kannattaisi varmaan pikkuhiljaa opetella muuttamaan ajatusmaailmaa perspektiivistä minäminäminä siten että huomioi muitakin. Itse olen raskaana, eikä kyllä tulisi mieleenkään lähteä sukeltamaan, vaikka se mielestäni niin upeaa hommaa onkin.
Hoh hoijaa!!
Vi... mikä idiootti tuo edellinenkin on!!!! - Divemaster
amskrollan kirjoitti:
Sukellus 10m syvyyteen on lähes sama kun kiipeäisi 1000m meren pinnan yläpuolelle, hapen määrä sielläkin on suhteellisen pieni. Typpeä muodostuu vereen nopealla tahdilla vasta syvemmälle mentäessä. Sukellus 0-10m syvyyteen ei kerrytä typpeä vereen niin paljoa,että siitä olisi haittaa sen enempää sukeltajalle kuin sikiölle. Mentäessä 20m syvyyteen tai sen alemmaksi vaara alkaa olla jo selkeä. Nimimerkki amskrollan ei mitä ilmeisemmin tiedä lajista yhtään mitään vaan luulee, että laji on harvinaisen vaarallinen. Kautta aikojen helmen kalastaja naiset ovat vapaa sukeltaneet niin raskaana kuin niin, etteivät ole rastaana. Ja he meneevät todella syvälle. Luulisi heidän jälkeläisistään näkyvän, jos sukeltaminen olisi vaarllista raskauden aikana. Tietysti vapaasukelluksessa typpeä ei kerry elimistöön niin kuin laitesukelluksella, mutta hapen puute ja paineen vaikutus ovat suuremmassa asemassa tässä lajissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851