Vetelä mies!

ääh ja voih...

Miksi mies on aina väsynyt?

Mies tekee töitä noin 40 tuntia viikossa. Työaika on melko säännöllinen, kahdeksan pintaan saapuu töihin ja neljän jälkeen lähtee kotiin. Itse teen kolmivuorotyötä, 36-40 tuntia viikossa. Tämän lisäksi harrastan tanssia, parina kolmena iltana viikossa. Tapaan ystäviä, käyn kirjastossa ja ostoksilla... teen "tavallisia" asioita.

Mies sen sijaan ei työpäivien lisäksi arkisin selviä mistään muusta kuin pakollisista ruokaostoksista. Viikolla leffaan lähteminen on esimerkiksi aivan hullu ajatus, seksiäkin saa yleensä vain sunnuntaisin jos silloinkaan. Mies nukkuu yleensä ainakin sen kahdeksan tuntia yössä, ja saattaa silti torkahtaa työpäivän jälkeen. Väsyttää. "Ramasee". Illat menee telkkaria katsoessa tai tietokoneen ääressä.

En minäkään mitään jatkuvaa menemistä tai hulabaloota kaipaa, mutta olen hieman huolissani. On hyvin vaikea kuvitella, miten arkemme pyörisi sitten joskus lasten kanssa, jos ei jaksa eväänsä liikauttaa töiden jälkeen...

Masennuskin on mielessä käynyt, mutta kun mitään muuta syytä epäillä sellaista ei ole. Vain väsymys. Stressiäkin olen pohtinut vaihtoehtona, ja asiasta kysynytkin, mutta ei ainakaan tunnusta =) Eikä rivien välistäkään ole luettavissa mitään erityisen kiireistä / mieltä askarruttavaa tms. Onko vika raittiin ilman puutteessa? Huonossa ruokavaliossa? Onko jotain, mitä minä voisin tehdä tilanteen hyväksi? Mies itsekin tuskailee väsymyksensä kanssa, eli siis tämä ei ole vain itsekäs halu muuttaa tilannetta josta toinen nauttisi.

Ja nyt tämän kirjoitettuani tajusin, että se tulee varmaankin väärälle palstalle, mutta tulkoon.

5

2289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä iänikuinen

Se on b12 tai oikeastaan kaikki b-ryhmän vitamiinit.ensin multitabs neo viikko ja sitten beroccaa 1 päivässä. Viikossa pitäisi näkyä jo tulokset.

• B 14

Sä siis oikeesti uskot ,et toi auttaa tässä...

• väsyttää

jos nukkuu liikaa!! Puoli tuntia olisi sopiva määrä, jos menee yli niin voi vaikutus olla päinvastainen kuin haluttu. Lisäisin noihin vitamiineihin vielä kalaöljykapselit. Ruoankin suhteen voisi jotain muutoksia tehdä, jos siihen kuuluu nopeita hiilihydraatteja paljon. Nehän nostaa hetkeksi verensokerin ylös, mutta sitten iskee väsymys. Jotkin lääkkeet voi myös väsyttää. Tarkista syökö miehesi sellaisia. Jos hän ei harrasta mitään liikuntaa, niin syytä ehkä olisi. Juoksulenkki päiväunien jälkeen voisi antaa virtaa illaksi. Valaistukseen voit kiinnittää huomiota ja kirkasvalolamppu talvella voisi olla ihan hyvä juttu.

• ääh ja voih...

Lääkitystä ei ole, ja liikunta rajoittuu tosiaan ulko-ovelta autolle ja takaisin -tyyliseen "liikuntaan". Pitääpä ehdottaa vaikka vain vartin yhteistä happihyppelyä joka ilta, olisikohan sellaisesta iloa? Pitänee aloittaa kevyesti, kun ei tuo mies mikään sporttihirmu ole =)

Valaistus oli myös hyvä vinkki, samoin voin vaivihkaa houkutella täysjyvätuotteiden käyttäjäksi. Mutta mitään en ala tuputtaa tai päättää hänen puolestaan, en ole äiti.

Kiitos ideoista!

• ???

Kuulostaa siltä että mihelläsi on masennus tai hän on ehkä tyytymätön joissakin asioissa elämäänsä.
      Itselläni oli pitkäaikainen masennus, ilman mitään syytä.. Tai syy kyllä löytyi sitten kun rupesin käymään terapiassa.
      Olin vetelä, minulla ei ollut kiinnostusta tehdä mitään, olisin voinut vain maata sängyssä koko päivän joka päivä. Olin todella epäsosiaalinen ja ahdistunut, mutta onneksi sain väännettyä itseni apua. Tsemppiä sinulle ja miehellesi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe