Yksinäisyys

..Tyttönen..

Vaikka minulla on aika paljon kavereita niin olen nykyään suurimman osan ajastani yksin. Aikaisemmin kävin aika usein, esim. viikonloppuisin vanhempieni luona, jotta minun ei tarvitsisi viettää viikonloppuja yksin, mutta viime aikoina olen pysytellyt omassa asunnossani viikonloppuisin, sillä äitini hermostuu jos joutuu "liikaa" höpöttelemään kanssani. Joten vältän käymästä liian usein vanhempieni luona ja tapaan sen sijaan enemmän kavereitani ja olen yksin kotonani. Ongelma on siinä että kaikki kaverini, paitsi kaksi heistä seurustelevat. Tämän takia (ymmärtääkseni) en kuule heistä mitään varsinkaan viikonloppuisin. Jos tapaamme viikonloppuisin niin se tapahtuu päiväsaikaan, joten joudun viettämään illat yksin. Poikaystävää olen etsinyt ja käynyt diskoissa useasti yksinkin, mutta en ole löytänyt ketään sellaista, joka minua kiinnostaisi, joten vastailen nykyään pelkästään netti-ilmoituksiin ja käyn silloin tällöin treffeillä. Kavereistani kaksi eivät jaksa tavata töitten jälkeen, eivätkä jaksa lähteä ulos viikonloppuisinkaan tämän takia. Pari taas on sellaista etäämpää, että tapaan heitä lähinnä porukalla. Oikeastaan kaikkiin kavereihini yhtä poikkeusta lukuunottamatta pätee se, että tapaamme ainoastaan minun aloitteestani. No, en viitsi "häritä" seurustelevia kavereitani viikonloppuisin, joten tapaan silloin tällöin yhtä sinkkuystävääni viikonloppuisin, mutta hänen kilpaharrastuksensa vuoksi en tule tapaamaan häntä nyt moneen viikkoon. Toisesta sinkkuystävästä taas en kuule koskaan mitään. Viimeksi tapasimme tammikuussa minun aloitteestani ja tällä viikolla meidän olisi pitänyt tavata, taas minun aloitteestani, mutta tulikin mutkia matkaan (minun syytäni), joten emme tavanneetkaan. Ylipäänsä viestittely on tahmeaa, joten en tiennyt vielä päivää ennenkään pitikö meidän tavata vai ei. Yksi kavereistani taas on naimisissa, joten en häntäkään viitsi "häiritä" viikonloppuisin eikä hän työnsä puolestakaan voisi tavata viikonloppuisin. Yhteydenotot mitä kavereiltani saan ovat satunnaisia, eli yksi soittaa joskus harvoin, yksi lähettää jonkun verran tekstareita ja yksi pyytää joskus kahville. Mutta muuten saan itse olla aktiivisena osapuolena ja olla ehdottomassa aina jotakin. Yleensä se heille aina sopii, joten näen heidät ystävinä, mutta minua harmittaa se, että kukaan ei ota yhteyttä minuun. Miten on muilla ihmisillä? Kuinka usein tapaatte kavereitanne tai puhutte puhelimessa/tekstaatte? Kenen aloitteesta? Minua ei oikein huvita enää ottaa heihin yhteyttä, kun tämä yhteydenpito on näin nihkeätä. Kahta kaveria tapaan välillä kolmisteen ja sovimme ajankohdan aina usean viikon päähän. En tajua miksi meidän pitää tavata niin harvoin ja niin suunnitelmallisesti. Mitä mieltä olette kaikesta?

5

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voicee

yksinolo kasvattaa ihmistä.
      Yksin ollessasi rupea tutustumaan itseesi.

• yksinäinen tyttö

Minulla meni kaikkien parhaiden ystävieni kanssa niin, että jossain vaiheessa he eivät viitsineet pitää yhteyttä minuun, ja kaikki tapaamiset, vierailut tapahtuivat aina minun aloitteestani. Aina sovittiin, että pidetään yhteyttä, mutta ei kun ei... Pikkuhiljaa loukkaannuin "ystäviin" ja kyllästyin soittelemaan, kirjoittelemaan, vierailemaan, kun vastavuoroista yhteydenpitoa ei tapahtunut koskaan. Pakko vaan oli uskoa, että he olivat kukin saaneet uusia ystäviä eivätkä välittäneet enää pitää yhteyttä, mitään koskaan suoraan sanomatta. Lopetin yhteydenpidon niihin ystäviini eikä heistä ole tarvinnut kuulla mitään pitkiin aikoihin... Nyt vähän aikaa sitten yksi näistä entisistä ystävistäni alkoi kirjoittelemaan minulle sähköpostiviestejä. Olen edelleenkin hyvin loukkaantunut siitä miten he aiemmin hylkäsivät minut, mutta olen kuitenkin vastaillut tälle yhdelle sähköposteihin tosin niin hitaasti, että varmaan tajuaa ettei hän ole mielestäni niin tärkeä, että vastaisin hänelle saman tien saatuani sähköpostia. Niin tuli paha mieli jäätyäni yksin ettei hirveästi tee mieli kirjoitella tälle "ystävälleni" ja kertoa mitään kovin henkilökohtaisia asioista, mistä ystävän kanssa pitäisi normaalisti pystyä keskustelemaan. Osaltaan on luonnollistakin, että tavataan uusiakin ihmisiä, solmitaan uusia ihmissuhteita. Mutta ystävyyttä pitäisi arvostaa niin ettei vanhojakaan ystäviä hylätä uusien vuoksi.

• Yksimiesvain

Mistä päin neiti Yksinäinen on jos saan olla utelias?

• ................

oi voi kun tuttua.... Kyllä mullakin on juuri niin että se olen yleensä minä joka ottaa kavereihin yhteyttä.. Yhtä ystävääni lukuunottamatta. Tsemppiä sullekin, elämä on joskus rankkaa.

• Kummasti pidetään yhteyttä kun seurasta on hyötyä,
        joku jolle purkaa sydäntään tai joku jonka
        kanssa viettää aikaa kun muuta ei ole.
        Mutta sitten kun elämä on mallillaan meikä unohdetaan kylmästi.
        Mäkin olen kyllästynyt olemaan se,
        joka ehdottelee menoja ja tapaamisia.
        Eipä ole enää turhia luuloja ihmisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe