Ongelmia sukellus asennossa.

OWD turaaja

Missä vika?

Tänään sukelluksellani tuli ongelmia sukellusasennon kanssa.
Alku sukellus sujui ihan hyvin, mutta paluu matkalla (rantasukellus suunnistusta) alkoi asentoni jostain syystä kääntyä väkisin kyljelleen.
Olimme n 7 metrissä, pullosta paine oli laskenut noin 80 bar (pullo 12/200). Eli se oli keventynyt noin 1,25 kg. Olimme liikkeellä märkäpuvulla ja kuitenkin vielä 7m:ssä, joten tuo pullon keveneminen ja sen vaikutus painotukseen tuntuu musta epäuskottavalta. Liivissä oli vettä noin 1 litra sukelluksen jälkeen (en ymmärrä miksi). Mutta senkään ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa sukellus asentoon.
Kommentteja please

6

1956

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AOWD

miten oli painovyöasettunut? olivathan painot tasaisesti vyöllä?

jos ilmasäiliö tyhjenemässä niin ei se tuohon poikittaissuuntaan vaikuta kun on keskellä sun selkää, eikä liivissä oleva vesikään vaikuta.

• OWD turaaja

Painot olivat molemmissa kyljissä 4 4 kg symmetrisesti.

Yritin jossain vaiheessa pyöritellä painovyötä epäsymmetrisesti korjaamaan kiertymistä, mutta kun painot olivat symmetrisesti, niin eihän se auta keskiakseliin nähden.

• Siipisimppu
        OWD turaaja kirjoitti:

Painot olivat molemmissa kyljissä 4 4 kg symmetrisesti.

Yritin jossain vaiheessa pyöritellä painovyötä epäsymmetrisesti korjaamaan kiertymistä, mutta kun painot olivat symmetrisesti, niin eihän se auta keskiakseliin nähden.

Jos tasapainotusvyö on paikallaan ja ja painot ovat symmetrisesti kiinni, niin kyseessä voi olla tasapainotuslliivi. Jos se on liian iso, se voi valahtaa pullon painosta sivulle ja vetää sinut kyljellesi. Olisikohan ollut tälläinen ongelma?

• OWD turaaja
        Siipisimppu kirjoitti:

Jos tasapainotusvyö on paikallaan ja ja painot ovat symmetrisesti kiinni, niin kyseessä voi olla tasapainotuslliivi. Jos se on liian iso, se voi valahtaa pullon painosta sivulle ja vetää sinut kyljellesi. Olisikohan ollut tälläinen ongelma?

Pidin liivini yläsolkea auki, kun se tuntui puristavan rintakehää.
        Liivi varmaankin pääsi kiertymään sen verran sivulle, että alkoi kampeamaan minua kyljelleen.

Kiitokset kommenteista

• Korjasi ongelman
        Siipisimppu kirjoitti:

Mulla oli samanlaisia ongelmia mutta sitten hetken siis muutaman kerran sukellettuani kaveri käski koittaa tuollaista wingsiä ja johan auttoi.
        Siinä winksissä on ne ilmatilat siellä selänpuolella kokonaan.
        (Olen siis aika pienenkokoinen kaveri ja S koon liivi ei oikein jaksanut nostaa ja M koon liivi sitten pyöri päällä)

• okalinnut

Olitko tyhjentänyt liivin vedessä kokonaan? Sitten pitänyt tyhjennystä liikaa auki, ja kun liivi on ollut tyhjä, sinne sisään on päässyt vettä. Olisiko näin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      356
      1097
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe