minkä tehoinen sisätilan lämmitin kannattaa ostaa kun kyseessä on isohko henkilö-auto???
sisätilan
5
573
Vastaukset
- vastaus
riittävän tehoinen.
- rsd
Niin tehokas kuin sulakkeet riittää tai taloyhtiö myöntää.
Millään ei tule edes 20 asteiseksi.
Meillä loppuu ajo piha-alueelle jos käyttää sisätilanlämmitintä. - itse en muista
mikä teholukema omassani on, mutta kummasti alkoi paremmin lämmittämään kun suuntasin puhaltimen ylöspäin; ennen se oli hanttimiehen jalkatilassa, mutta hokasin, että pistänpäs sen puhaltamaan ylöspäin.. johan lämmittää! =D
- etelässä
Viime talvena suorittamieni tieteellisen tarkkojen mittausten perusteella lämpötila autossa nousee kohtuullisen 2 h lämmityksen aikana suunnilleen asteen per 100 W lämmitystehoa. Testiautona tosin oli Stilo eli alempaa keskiluokkaa (Golf/Almera yms. kokoluokkaa).
1,2 kW osoittautui ihan passeliksi etelän pikkupakkasiin. Nollakeleillä se jaksoi sulatella lumet ja jäät ikkunoista, muttei katolta. Vähän kovemmilla pakkasilla piti lumet sutia pois ikkunoistakin, mutta raapimaan ei joutunut. Kunnon pakkasilla (-15 ja siitä eteenpäin) ei potku riitä enää kuin korkeintaan tuulilasin sulatteluun, mutta eipä näillä keleillä yleensä laseihin paljoa räntää kerrykään.
Isompaan autoon, etenkin runsaalla lasipinnalla varustettuun farkkuun tai tila-autoon, pitäisi katsella mieluummin puolet tehokkaampaa eli jotain 1,7 kW mallia, pohjoisessa vieläkin tehokkaampaa. Tiestysti sillä edellytyksellä, että sulakkeet kestää. Tässähän on se syy pienitehoisten lämppärien myyntiin. 10 A kestää 600 W lohkolämmittimen lisäksi 1,7 kW sisälämppärin. 16 A kestäisi jopa 3 kW, mutta kahdelle autopaikalle yhteinen 16 A kestää vain 1,2 kW (per auto lohkolämppärit) ja kahdelle autolle yhteinen 10 A ainoastaan n. 0,6 kW.Se, minkä kokoisen lämmittimen voit kytkeä
verkkoon, riippuu yleensä ensisijaisesti
lämmityssyötön ryhmäsulakkeesta. Jos siinä
on 25 A:n varokepohjat, kolmevaihesyöttö ja
käyttäjinä 10 autoa ja jokaisessa 1,7 kW:n
sisälämmitin, niin lohkolämmittimille ei jää
mitään tehoa. Lisäksi edellyttäen, että tuo
syöttökaapeli sallii 25 A:n varokkeet.
Eli kannattaa ensin tarkistaa kaapelointi ja
sopia porukoiden kanssa, mikä on suurin sallittu
autokohtainen teho. Samalla vältytään ikävältä
parran pärinältä, eikä mene vahingossa naapuri-
sopu.
Kannattaa siis hankkia ensisijaisesti sellainen
lämmitin jota voi ko. tapauksessa käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694702
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276- 492713
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262678Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 232041
- 1991960
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91468