Nukkumisasento ja silmärypyt

Fyndegan

En tiedä onko tästä asiasta jotain perimätietoa tai muuta, mistä olen jäänyt täysin paitsi, mutta 40 iässä on mielestäni suuri merkitys silmäryppyjen muodostumisella siinä miten nukkuu ja minkälaisella tyynyllä. Vinkkejä?

4

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä tiedä

Tuota en ole koskaan kuullut että ryppyihin olis vaikutusta, olen 41v. Sen sijaan se oli tiedossa, että jos nukkuu vatsallaan niin saa silmäpussit :)

• että tärkeintä

on
      1 nukkua riittämiin
      2 nukkua sängyssä, ei nuokkua esim. baari-iltojen jälkimainingeissa nahkasohvan reunaa vasten / vielä pahempi: pytyn reunaa vasten
      3 ei saa nukahtaa aurinkoon!

jos vähän vielä spekuloi, niin tyyny ei saisi pahemmin tuoksua - jos tuoksuu niin siinä on pesuaineiden jäämiä joista iho tykkää kyttyrää

silmillehän on erikseen näitä pehmeän tekstiilin kauneusnaamareita jotka peittää valon ja kai auttaa silmänympärysvoiteita imeytymäänkin?? Näitä mitä elokuvissa vaan (ja puolella silmällä katottuna myös BBn Sari) käyttävät

• hyvän

silmälappujutun? Sais päivälläkin pidettyä silmät vaikka väkisin kiinni.
        T:vuorotyöläinen

• vuorotyöläinen
        hyvän kirjoitti:

silmälappujutun? Sais päivälläkin pidettyä silmät vaikka väkisin kiinni.
        T:vuorotyöläinen

Taitaa nuo silmälaput olla enemmänkin juuri siihen käyttöön, että pystyy nukkumaan valoisassa. Täällä pohjolassa ihmiset on tottuneet nukkumaan vähän valoisammassakin kesäöiden takia, joten silmälappuja ei yleensä tarvita. Etelämpänä asuvat eivät osaa nukkua kuin pimeässä ja tarvitsevat silmälappuja. Itse pimennän makuuhuoneeni jotta saan nukuttua yövuoron jälkeen päivälläkin. Minulla riittää, että säleverhot on kiinni ja paksut tummat verhot vedettynä kiinni. Sillä saan päivälläkin makuuhuoneen sen verran hämäräksi että uni maittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe