Missäköhän vaiheessa lopetetaan koulupapereiden tutkiminen työtä hakiessa?
Itsellä heikot 2,3ka:n inssin paperit.DI:n webtopin keskiarvo 1,7 ja kauppakorkean weboodissa ka 2,1. Aina työtä hakiessa loppuu haastattelijan kiinnostus sen jälkeen kun kattelee todistuksia sen jälkeen kun on alkuun kehunut että KTM DI on hyvä yhdistelmä jos pelkillä inssin papereilla ei ole töitä löytynyt.
Olenko siis tuomittu menestymättömyyteen heikkojen arvosanojen vuoksi vaikka tutkinnot ovatkin kunnossa?
Ylikoulutetun papereista
9
1615
Vastaukset 9
- välissä olet
hankkinut työkokemusta? Siinä vaiheessa työkokemusta omaava menee heittämällä ohi, kun vastassa titteliä tittelin perään ilman työmeriitteejä.
Vastaus kysymykseetn: Siinä vaiheessa kun on työkokemusta riittävästi. - tyroneracer
...ovat todella suuri riippakivi olitpa millä alalla tahansa.
Aina, aivan aina ja kaikkialla ja varsinkin koulussa, pitää tehdä kaikkensa että saisit mahdollisimman hyvät arvosanat. Ne näyttää hyviltä ja kertovat työnantajalle että henkilöllä on motivaatiota, päättäväisyyttä ja kykyä tehdä töitä suuren tavoiteen eteen.
Huonot arvosanat kertovat että henkilöllä ei ole motivaatiota tai kykyä laittaa kaikkea peliin. ja kuka yritys tällaisen haluaa ?
Kun itse aikoinani valmistuin peruskoulusta oli keskiarvoni 8.7. Vaikka tuolla paperilla oli aika vähän tekemistä työni kanssa niin uskon että sekin osaltaan oli edesauttamassa ensimmäisen työpaikkani saamista, jonne menin heti peruskoulusta päästyäni.
Ja sen jälkeen en olekaan koulunpenkillä istunu. Nyt on kohta 12 vuoden yhtenäinen työkokemus takana.- Nimetön
Peruskoulun keskiarvolla nyt ei ole paljoa virkaa, taso vaihtelee pelkästään koulujen välillä sen verran, ettei ole paljo merkitystä onko ka. 8,0 vai 9,0. Ainakin itse olen tähän tasoeroon törmännyt. Itse jouduin sen verran tetsaamaan yläasteella, että pääsin haluamaani lukioon.
Lukion keskiarvolla ei sitten ollut mitään merkitystä eikä myöskään niillä papereilla. Menin suoraan pääsykokeilla TKK:lle. Siellä sanottiin, ettei numeroilla ole niin merkitystä, kannattaa siis unohtaa turha perfektionismi.
Oma keskiarvonikaan ei häikäise, mutta työhaastatteluissa ei ole tuohon suurta mielenkiintoa osoitettu. Enemmän olen saanut kommmenttia laajasta työkokemuksestani, mitä minulla on enemmän kuin muilla hakijoilla yleensä. Osa paikoista onkin kariutunut ylipätevyyteen osaltani.
Työkemusta arvostetaan kyllä nykyään paljon, pelkillä papereilla on vaikea päteä, kun tarjolla on myös samanvertaisia mutta myös kokemusta omaavia - en usko
Multa ei ole kysytty arvosanoja koskaan. Yliopistosellaisia.
Olen myös kuullut, että huonot arvosanat nopea valmistuminen on monissa paikoissa parempi kuin erinomaiset arvosanat vähän hitaammin.
- täh*
Kerrohan, missä työpaikassa edes katsotaan koulupapereiden numeroita? Okei, yhdessä työhaastattelussa olivat kysyneet 50 v. hakijalta lukion äidinkielen numeroa, mutta tämä olikin suunnaton poikkeus, jota yhdessä hämmästelimme. Yleensä haastattelijoita kiinnostaa vain se, että tutkinto on suoritettu.
- Liisakatariina
Olin tuossa itse hakemassa esimiestehtäviin ja pääsin toiselle hakukierrokselle muutaman muun kanssa, sieltä ei ole vielä vastausta tullut. Yhtään ainokaista paperia ei ole minulta kysytty, ei opiskelu- eikä työtodistuksia näillä kahdella hakukierroksella. Myöskään muissa haastatteluissa ei ole koskaan paperien perään kyselty eikä tarkisteltu pitääkö cv:ni tiedot todella paikkansa.
- Tomi..
Mielestäni todistus on riittävä riippumatta numeroista. Toiset saattaa tulla fiksuiksi vasta myöhemmin valmistuttua ja silti olla hyviä töissä kunhan vain pääsee.
- sen paperit
Jees, kansakoulun kävin kuusikymmentäluvulla.
Eihän niitä nyt enää kannata missään näytellä,mites nyt niin kerran kävikin työhaastatelussa.
Ukko siinä niitä tutki ja pyöritteli ja tokaisi
-" näitä vanhoja papereita on sitten kiva katsoa,ei näitä missään enää nää."
Hän ei koskaan ollut nähnyt vanhaa kansakoulupaperia.
Oli varmaan eksoottinen kokemus.
- Jojo
Aina oon mennyt siitä mistä aita on matalin. Ala-asteella matikan ja kielten numerot olivat joko 4 tai max 5. Lukio räpisteltiin neljässä vuodessa A:n papereilla läpi.
AMK:ssa matikan numerot olivat tasaista ykköstä. Kielet kiinnostivat jo vähän enemmän. Keskiarvo n. 2,9.
Töitä on todistuksista huolimatta löytynyt aina.
Paperit on kyllä haluttu nähtäville, mutteivat ole olleet esteenä. Nykyisin inssinä suuressa firmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 811334
- 721194
- 791061
- 95889
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois260839- 49767
- 30760
- 55693
- 72679
- 44622