18-v tyttö (?) ja 30-v mies

salla

Ihastuimme, rakastuimme ja nyt seurustelemme. Asun edelleen vanhempieni luona, enkä ole heille paljastanut suhteeni kohdetta, sillä tiedän heidän pelkäävän hyväksikäyttöä. Siitä ei kuitenkaan ole kyse, mies on jutussa mukana suuremmalla sydämella ja puhuu tulevaisuudesta me-muodossa. Minua hieman pelottaa, eri kaveripiirit, erilaiset maailmankuvat. Silti viihdymme toistemme seurassa paremmin kuin hyvin. Onko jollakin kokemuksia yli kymmenen vuoden ikäerosta suhteessa, jossa nainen on nuorempi?

19

1925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjelica

      17 vuotta olis ikäeroa. Minä 20 ja mies 37... Tosin asia ei oo ihan niin yksinkertainen. Toi ikäero on aika toissijainen "ongelma" tässä meijän jutussa. Mutta ei siitä sen enempää. Ikäero tuo aika mielenkiintosen ulottuvuuden suhteeseen ja mun mielestä se on ollu pelkästään positiivista :) Yhdessä on tosi hyvä olla ja vois sanoa että ollaan sieluntovereita. Ei ulkopuolisten mielipiteistä kannata välittää jos itsestä juttu tuntuu oikeelta ja hyvältä. Ei kuitenkaan kannata olla liian sinisilmänen...

      • teehoo

        Koitettu ja huonoksi havaittu. Ensin ikä ei haitannutkaan muita kuin kavereita. Lopulta ongelmia toi täysin erilaiset ystäväpiirit. Hän ei halunnut "teinibileisiin" ja toisaalta hänen perheelliset ystävänsä taas ei ehkä olleet kovin mukavaa seuraa nuorelle. Myöhemmin sitten tuli jo kyse perheenperustamisesta. Hänellä oli jo kiire, ennen kuin aika loppuu ja toisaalta taas kuka lukiolainen haluaa siinä vaiheessa jo äidiksi. ei ammattia eikä tietoa mitä haluaa vanhempana tehdä.

        Toisilla se voi toimia. Katso rauhassa kuinka teillä, mutta älä vielä sido itseäsi mihinkään. Avioliittoon tai lapsiin.


      • m30
        teehoo kirjoitti:

        Koitettu ja huonoksi havaittu. Ensin ikä ei haitannutkaan muita kuin kavereita. Lopulta ongelmia toi täysin erilaiset ystäväpiirit. Hän ei halunnut "teinibileisiin" ja toisaalta hänen perheelliset ystävänsä taas ei ehkä olleet kovin mukavaa seuraa nuorelle. Myöhemmin sitten tuli jo kyse perheenperustamisesta. Hänellä oli jo kiire, ennen kuin aika loppuu ja toisaalta taas kuka lukiolainen haluaa siinä vaiheessa jo äidiksi. ei ammattia eikä tietoa mitä haluaa vanhempana tehdä.

        Toisilla se voi toimia. Katso rauhassa kuinka teillä, mutta älä vielä sido itseäsi mihinkään. Avioliittoon tai lapsiin.

        Kyllä mullekin teinipillu maistuisi ja takuulla olisin valmis menemään 18-24 kanssa naimisiin.
        Vaan ei rahaton saanut 18 vuotiaana, ei saa kolmikymppisenäkään.


      • Käytöstä
        m30 kirjoitti:

        Kyllä mullekin teinipillu maistuisi ja takuulla olisin valmis menemään 18-24 kanssa naimisiin.
        Vaan ei rahaton saanut 18 vuotiaana, ei saa kolmikymppisenäkään.

        Jos olet noin roisi käytöksinen iskiessäsi naista , kun kirjoittaessasi tänne, niin en ihmettele ettet saa.
        Ostapa Käytöksen Kultainen Kirja ja opiskele kannesta kanteen. Johan alkaa tyttöjä kiinnostaa.


      • -
        Käytöstä kirjoitti:

        Jos olet noin roisi käytöksinen iskiessäsi naista , kun kirjoittaessasi tänne, niin en ihmettele ettet saa.
        Ostapa Käytöksen Kultainen Kirja ja opiskele kannesta kanteen. Johan alkaa tyttöjä kiinnostaa.

        Pikkuhärskit jutut on aina olleet typyjen mieleen, jollei sitten heitä helluntaiseurakunnan kokouksista etsi.


      • Kera

        "pääasiallisen" ongelmanne syy löytyykin nimenomaan ikäerosta?


      • Anjelica
        Kera kirjoitti:

        "pääasiallisen" ongelmanne syy löytyykin nimenomaan ikäerosta?

        Niin. Kyllähän se 12 v. avioliitto ja 3 lasta on sellanen "saavutus" mitä ei ehkä kovin nuorella voi olla...


      • Anonyymi

        Ei hätiä mitiä. Miehiä on erilaisia, oli ikä mikä tahansa. On miehiä, jotka ovat yli 6 kymppisiä ja urheilevat ja tanssivat ja ovat komeita. Ja sitten alle 3 kymppisiä ja lösöjä ja väsyneitä vätyksiä.

        Mies voi jatkaa sukua vielä yli 6 kymppisesä, naiselle se on vaikeampaa. Enämpi kuin ikä, on huolenaihe se, että parisuhteet loppuvat nykyisin nopeasti jo parin-kolmen vuoden jälkeen ja varsinkin jos tulee lapsi tai kaksi. Juuri nämä avioerot, parisuhde-erot ovat se valtava haitta ja lapselle katastrofi. On sanottu, että lapselle on parempi, jos isä kuolee, kuin se, että hän jää eloon, mutta hylkää lapsen.

        Ikäero ei ole tärkeä juttu, vaan miltä se tuntuu ja onko siinä suhteessa hauskaa.

        Jos ympäristöltä lähtee kyselemään, ei kyllä saa vastausta, enkä kannata moista, sehän näkyy jo näillä palstoilla.

        Itse olen parisuhteessa. Tapasimme vuonna 2002. Ei ollut edes tarkoitusta parisuhteeseen, mutta niin vain kävi. Ikäeroa 25 vuotta. Nyt lapsia useita ja elämä on ollut sekä kaunista, että hyvää. Samaan aikaan ystäväni ovat eronneet ja heillä jo useampi suhde ja lapsia eri miesten kanssa. Ikäero oli heillä kyllä kohdillaan, mutta suhteet hajosivat (sanoisin, että juuri siihen).

        Miehet varsinkin ovat 30-40 välissä menossa minne sattuu....... tai ovat jatkuvasti työssä. MIes kun helpommin valitsee vaikka työn, jos kotona on huutavia lapsia. Näin on 9 kymmenenstä. Usko minua. On kokemusta lähipiiristä useita.

        Avioliitto siis kestänyt 21 vuotta ja päivääkään en vaihtaisi pois. Ja miten olikaan sen seksin laita? Kyllä, mies on aktiivisempi kuin minä nyt 4 kymppisenä, hän 6 kymppinen. Riittäsi varmaan miestä useammallekin naiselle.

        Se siitä iästä.


    • 18 v:lle

      Voi Voi tyttökulta..

      Meidän suhteessa on ikäero 26 v , ollut jo 2 v.
      Ei ikäero ole mikään ongelma Teille. Ne ovat "Toisten ihmisten omia systeemejä , joita kaikkien olisi noudatettava.? Sinänsä aika typeriä tapoja, valita ihmissuhde iän perusteella.!Onnea vaan molemmille.

      • tyttö18v

        Niin olen itse 18v ja miesystäväni 35v. Vuosi ollaan oltu nyt yhdessä ja elämä jatkuu..tuleehan sitä kinaa mistä millonkin mut ei se aina ikäerosta johdu..se vaan harmittaa että en ole kokenut niin paljoa..hän tietää mitä haluaa ja minä en kaikkea :( saa nyt nähdä mihin tämä vie, jos hyvin käy olen valmis mihin vain =) jos aikuistuisin minäkin tässä samalla kun seurustelemme niin ehkä jonain päivänä tiedän mitä todella haluan ja toivon että se olisi juuri tämä nykyinen mieheni!


    • maria28

      parhaan ystäväni mies on häntä yli 30 v vanhempi...Seurustelu alkoi jo ystäväni teinivuosina. Kai sitä yhteistä tuntuu olevan enemmän kuin eroja. Ei suhde ongelmitta kuitenkaan ole edennyt. Nuorempana oli hankalaa bileissä, myöhemmin illanistujaisissa kun oli pappa mukana. Varsinkin muiden tyttöjen itsensäikäiset poikaystävät ottivat välimatkaa tähän mieheen, joka oli heidän isänsä ikäluokkaa. Mies istui aina jossainvaiheessa iltaa yksin eri huoneessa. Samanlaista käytöstä he ovat saaneet kokea sitten miehenkin omanikäisessään tuttavapiirissä. Eli suhde typisti alustalähtien sosiaalista elämää rankasti. Ystäväni alkoi pukeutua kuin vanha nainen, en ole tästä sanonut mitään hänelle vaikka muutos oli valtava. Lisävuodet joita mammakampaus ja roikkuvat vaatteet ehkä tuovat helpottavat yhdessä liikkumista kun kaikki tuijottavat. Uudet tuttavat, joille olen ystävääni esitellyt, luulevat häntä ulkonäön perusteella paljon vanhemmaksi, nelikymppiseksi.
      Olen tutustunut ystääni mieheen, tulemme toimeen mielestäni hyvin, olemme esim. matkustelleet kolmisin.

      Miehellä on jo lapsia, vanhempia kuin ystäväni. Hän ei halua niitä enempää, ystäväni haluaisi äidiksi. Muu ystäväpiiri on on pikkuhiljaa alkanut lisääntyä, lapsia on jo lähes kaikilla useampia, vain tällä ystävälläni niitä ei ole.

      Nyt uutena ongelmana on seksi. Ystäväni on aktiivisimmassa iässään, miestä ei seksi kiinnosta enää juuri lainkaan.

      Se mikä tässä ikäjutussa onkin niin kummaa on se, että puolisona voi yleisemmin olla eri ikäiset kuin ystävinä. Vai?

    • Salainen

      Ei nyt ihan samasta tilanteesta, vaan vielä kamalammasta =) Tai no, ikäero on pienempi mutta minä olin niiiiinn nuori.

      Aloin 14-vuotiaana seurustella 23-vuotiaan kultani kanssa. Voitte arvata tuliko sivullisilta sanomista *virn* Mutta se ei menoa haitannut. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen vanhempani eivät ole sanoneet yhtään pahaa sanaa rakkaastani, sisarukseni ottivat asian tosi positiivisena vaikka minua 3 vuotta vanhempi veljeni vähän vierasitikin itseään vanhempaa poikaystävää pikkusiskolla! Kaverit eivät asiaan puuttuneet, ainakaan päin naamaa.

      Yli kaksi ja puoli yhteistä vuotta takana. Olen saanut kasvaa, olen muodostanut omaa maailmankuvaani pikkuhiljaa, uskonnolliset näkemyksemme eivät ole aivan yks yhteen, mutta Luojalle kiitos, minulla on ollut tilaa kehittyä omaksi itsekseni... ja kehitys jatkuu vielä, en ole aikuinen. Aika näyttää miten tässä käy, mutta ennuste on loistava.

      • Anonyymi

        Pedofiilien unelma toteutuneena. Itä- Suomalainen yliopiston lehtori kuolasi tuon ikäisten ja vuotta nuorempien perään ja kauppasi rakastaan muillekin miehille käytettäväksi. Pus pus 💋👄❤️‍🔥💞 Käytännössä sinun kultarakkaasi hyväksikäytti lasta ja nykylain mukaan olisi tuomittu lapsen raiskauksesta.
        Jotkut miehet koulivat tuon ikäisistä prostituoituja kavereilleen.

        Jos saatte yhteisen lapsen niin varo ettei mahdollinen tyttölapsesi joudu isänsä tai hänen kavereitensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Joitain miehiä kiihottaa juuri 5-8 vuotiaat tytöt. Ja todennäköisesti miehelläsi on taipumusta kiihottua nuorista hieman yli 10 vuotiaista kehittyvistä esimurros- ja murrosikäisistä? .
        Tuo 14 v. on rajana ja sitä vanhemmat eivät enää herätä seksuaalisia haluja kovinkaan pitkään ja alkaa uusi kierros vaikka netin avulla. Veikkaan että kun täytät 18-20 niin miehelläsi n jo uusi 13-14v.tyttö kierroksella ja koulutettavana.
        Uskonolliset näkemyksemme eivät ole aivan yks yhteen, 😆 🤔😂😘🤪


      • Anonyymi

        90 luvulla oli vielä ihan normaalia että 20-25 vuotiaat seukkas teinityttöjen kanssa. Ei siihen puuttunut kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        90 luvulla oli vielä ihan normaalia että 20-25 vuotiaat seukkas teinityttöjen kanssa. Ei siihen puuttunut kukaan.

        No, ajat ovat muuttuneet.
        Kyllä henkisessä kehityksessä on selkeitä eroja tuolla ikäerolla ja muutoinkin 25 on jo aikuinen ja pitäisi kiinnostaa oman ikäiset, mutta kun on ...mitä on.
        Ja takuuvarmasti kun aikaa kuluu muutama vuosi , tyttö kypsyy aikuiseksi ja alkaa käyttämään omia aivojaankin eikä ole emotionaalisesti ripustautunut mieheen, miehen kiinnostus laimenee.
        Nettimaailmasta siten uusi jännittävä teini- ikäinen taas , salaa tietysti nykyiseltä tyttöystävältä. Kieroksessa voi olla useita kymmeniä teini- ikäisiä joilta pyydetään miloin mitäkin ja itse esiinnytään teini- ikäisenä poikana eli valehdellaan täysin päin näköä ja tytöt , uhrit - uskovat kaiken, onnettomat.
        Eräälläkin ylipainoisella rasvaa tihkuvalla äijällä joka jäi lopulta kiiinni , oli yli sata ala- ikäistä groomauksen uhria.
        Nämä tämäntyyppiset miehet jotka esibuberteetti- ja buberteetti- ikäisistä tykkäävät varmaan kaiholla katsovat menneisyyteen, samoin katsovat umpihumaltuneita naisia baareista raiskattavaksi kotiin raahanneet miehetkin, unelmien täyttymys kun sai sammunutta naista nylkytellä kaikessa rauhassa.
        Hyi s** tana mitä äijänriepuja 🤬😤

        Tosiasia on kuitenkin ettei tuollaista 90- luvullakaan hyvällä katsottu, kyllä seksuaalirikoksista tuomittiin silloinkin ihmisiä, ei se 90- luku mitään täysin pilkkopimeää aikaa sentään ollut. Nimitykset seksuaalirikoksista olivat vain erilaisia ja toki 1994 vasta raiskaus avioliitossakin tuli lainvastaiseksi.
        Onneksi se kehitys kulkee eteenpäin.


    • Anonyymi

      Ei se ikäero haittaa, tuo vähän jännitystä. Toinen saa kokemusta ja toinen sileää.

      • Anonyymi

        Harvaa vanhempaa äijää onnistaa.


    • Anonyymi

      Meilläkin ikäeroa 25 vuotta, naisimiiin 2007 ja hienosti menee. Lapsia on ja ei ole ollut tarvis miettiä muita vaihtoehtoja. Tuttavistani usea on kokenut jo useita suhteita ja lapsia eri miehille. En kadehdi heitä. Ikäero ei ole juttu, vaan kohde, sillä vaikka ikäeroa on vain vuosi tai kaksi, yhtälailla ne surkastuvat, jos ei synny kipinää ja ole hauskaa.

      Itse olisin enemmän huolissani siitä, että suomalaiset eivät jaksa tehdä enää lapsia ja perustaa perheitä. Se on ongelma No yksi.

      • Anonyymi

        Lestadiolaiset hoitaa sen homman. Tulee kunnollisia ihmisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe