Katsastus myöhässä

Jup

Eli vein auton muutaman päivän myöhässä katsastukseen ja eihän se läpi mennyt. Äijä ei laittanut rastia ajokiellon kohdalle, mutta höpisi että ajoaika on loppu. Jälkitarkastettava viat korjattuna kuukauden kuluessa. Kysynkin nyt että onko minulla tuo kuukausi aikaa ajaa rauhassa ja korjata viat, vai onko auto nyt käyttökiellossa? Olisi nimittäin huomenna pakollinen ajo Tampere-Heinola-Tampere. Entä miten nopeasti tiedot päivittyvät poliisille ja mitä seuraa jos jään kiinni? Se ei liene kuitenkaan kovin todennäköistä

20

25279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajokiellossa, tietty

      Loppu mikä loppu. Auto pitää katsastaa tiettyyn päivään mennessä ja sen pitää vielä mennä läpi katsastuksesta ennen sitä viimeistä katsastuspäivää. Ei siinä mitään rasteja tarvita.
      Autosi on katsastamaton ja siten ajokiellossa; jos vakuutus ja autovero ovat kunnossa, voit ajaa sen korjaamolle ja katsastukseen. Kannattaa ehkä pitää se hylkäyskortti mukana. Poliisit katsovat rekisteriotetta, siitä ne viimeiset katsastuspäivät löytyy.
      Seuraavalla kerralla kannattanee mennä aikaisemmin, ei se maksa sen enempää.

    • mennä..

      vaan. jos et ajele ylinopeutta niin tosi huonoa tuuria jos narahtaa.. iteltä viimeks kysytty rekisteriotetta joskus 2001 ja ajan n.50tkm vuodessa

    • Kiellossa

      mukaan autosi on siis ajokiellossa. Jos jäät kiinni, poliisi ruuvaa kilvet irti ja saat sakot. Sinuna ottaisin vuokra-auton päiväksi niin muistuu parmemmin ensi kerralla katsastaa auto ajoissa.

    • on kärry.

      Ajoissa kun vie niin saa sen kuukauden aikaa ajaa, vaikka katsastuspäivä siinä ylittyisikin. Todennäköisyys sille, että jäät kiinni katsastamattomalla autolla, ellei kyseessä ole ruosteen raiskaama rottelo, on minimaalisen pieni. Etenkin jos liikut päiväsaikaan. Sakotkaan eivät ole kummoset, kun kysessä on vakuutettu ja rekisteröity peli. Harmia syntyy kuitenkin jonkun verran, kun pollarit vie kilvet ja auto jää tienposkeen. Kyseessä on kuitenkin laiton teko, joten siihen en sinua kehoita.

      • Yleensä kyllä saa kiinnijäädessäkin siirtoluvan kotiin, samoin jos kortitta ajaa ja jää kiinni niin auton saa viedä kotiin. Ellei sitten jatkuvasti jää kiinni.


      • Näihä se o
        Julkka81 kirjoitti:

        Yleensä kyllä saa kiinnijäädessäkin siirtoluvan kotiin, samoin jos kortitta ajaa ja jää kiinni niin auton saa viedä kotiin. Ellei sitten jatkuvasti jää kiinni.

        No ei varmaan saa ajaa kotia jos ei oo korttia.


      • jos kilvet lähtee

        Poliisi kirjoittaa ajoluvan. Sitten ajelet vaan ilman kilpiä..


    • sjossjo

      Että jos viet myöhässä katsastukseen eikä mene läpi saata jaa auton ainoastaan korjaamoon ja takasin katsastukseen. Mutta jos viet ajoissa leimalle eikä mene läpi sulla on kuukausi aikaa ajaa ja korjauttaa ja leimauttaa.

      • H Ommonen

        myöhästyit pari päivää..muuten oisit saanut kuukauden ajoaikaa.Maksaakin vielä enemmän kun vie myöhässä,taisi tulla parille päivälle hintaa,,no vätys mikä vätys-


    • ajokiellossa on

      Autosi oli ajokiellossa jo ennen katsastusta, joten siksi ei merkannut. Ja on sitä niin kauan kun saat leiman.

      • grgdrg

        Kaveri ohitti mopoauton 100km/h alueella n. 150km/h. Partio just vastaan, kortti pois, käräjille ja poliisit lupas, että saa ajaa perille asti ilman korttia. Ja kaverin mutsin piti noutaa auto sitte määränpäästä!!!


    • hitler1

      miks vitussa mopoauton ohitukseen tarvitaan 150km/h vauhtia? "Kaverin mutsi tuli hakemaan" Vitun finninaamat vedän turpaan ku nään

      • Siksi että

        Se mopoauto oli vähän viritetty ja kulki satakahtakymppiä!!


      • careliano
        Siksi että kirjoitti:

        Se mopoauto oli vähän viritetty ja kulki satakahtakymppiä!!

        entäs mopoauton, miten sen kävi?


      • anaalimuna
        Siksi että kirjoitti:

        Se mopoauto oli vähän viritetty ja kulki satakahtakymppiä!!

        missä suomen teillä saa ajaa yli 120 km/h? oliko siis tarvetta ohittaa?


      • Anonyymi

        samaa mieltä, mitä vittua ne pennut oikein hurjastelee, eikö seiso vai...?


    • näinon

      auton voi katsastaa vaikka ei olis verot eikä vakuutukset maksettu ei vaan saa leimaa ennen kun on maksut suoritettu vikalistalla kuukausi ajoaikaa

      • lölö

        Mitäs hyötyä tuollaisesta katsastuksesta on? Kilvet lähtee kumminkin.


      • tietävä Ylermi
        lölö kirjoitti:

        Mitäs hyötyä tuollaisesta katsastuksesta on? Kilvet lähtee kumminkin.

        Kysytkös ihan tosissas?


      • toinenkin utelias
        lölö kirjoitti:

        Mitäs hyötyä tuollaisesta katsastuksesta on? Kilvet lähtee kumminkin.

        Vastaappa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe