...paljon myrkkyjä. Ehkäpä meihin on kehittynyt vastustuskykyä myrkyille. On siinä jotakin myönteistäkin, jos niin on.
Aamun Hesarissa oli, että elintarvikkeissamme on...
83
34658
Vastaukset
- Grön
Aarno Salminen: "Suomi on ultrapuhdas maa", tämä ei ehkä koske kumminkaan poroja eikä grillimakkaraa. Toisaalta ko. tutkimustulokset muiden EU-maiden elintarvikkeista olivat saman suuntaisia kuin Suomen, joten myös EU-maat on ultrapuhtaita.
- keskustelu harhateillä
On syytä muistaa:
1) lähes kaikki pitoisuudet olivat erittäin pieniä, nanogrammatasoa, nykyisillä herkillä analyyttisillä menetelmillä voidaan todeta melkein mitä vaan mistä vaan
2) lisäaineet ja vierasaineet eivät ole tärkein ongelma elintarvikkeissamme vaan enemmänkin pääkomponenit, rasva, kuitupitoisuus, alkoholin ja tupakan käyttö jne, näin ainakin useimpien toksikologien mukaan
3) suurinpiirtein yhtä suuri osa luonnonaineista aiheuttaa syöpää kuin synteettisistä aineista (esim. Gold, Cancer potency programme, USA)
4) WWF:n "tutkimus" on viihdettä ja propagandaa EU:n tikemmann kemikaalilainsäädännön puolesta - kuin ultrapuhdas
lähdetäänpäs vaikka kotinne ja työpaikkanne hometilanteesta. KTL:n arvion mukaan noin 80% rakennuskannasta on kosteusvaurioista ja aiheuttaa merkittävän terveysriskin. Ahaa! No, miksi siitä ei puhuta. No siksi, että kiinteistöiltä menee arvo, jos tilanne myönnetään.
Varsinkin julkiset rakennukset on oikeita myrkyttämöjä. Sitten pitäisi myös myöntää ammattitautikorvaukset tuhansille, jos ei kymmenille tuhansille homeiden sairastuttamille. Pahimmat on just valtion ja kuntien virastot, koulut, päiväkodit, vanhainkodit, tk:t jne.
http://www.adressit.com/haistahome
Vaikuta siihen, ettei lapsesi joudu enää hengittämään kosteusvauriomikrobeja, haihtuvia myrkyllisiä yhdisteitä jne. - on naurettavaa
kuin ultrapuhdas kirjoitti:
lähdetäänpäs vaikka kotinne ja työpaikkanne hometilanteesta. KTL:n arvion mukaan noin 80% rakennuskannasta on kosteusvaurioista ja aiheuttaa merkittävän terveysriskin. Ahaa! No, miksi siitä ei puhuta. No siksi, että kiinteistöiltä menee arvo, jos tilanne myönnetään.
Varsinkin julkiset rakennukset on oikeita myrkyttämöjä. Sitten pitäisi myös myöntää ammattitautikorvaukset tuhansille, jos ei kymmenille tuhansille homeiden sairastuttamille. Pahimmat on just valtion ja kuntien virastot, koulut, päiväkodit, vanhainkodit, tk:t jne.
http://www.adressit.com/haistahome
Vaikuta siihen, ettei lapsesi joudu enää hengittämään kosteusvauriomikrobeja, haihtuvia myrkyllisiä yhdisteitä jne.Lanttu, nauris ja peruna on muualla eläinten ruokaa.
- Wiik,,
on naurettavaa kirjoitti:
Lanttu, nauris ja peruna on muualla eläinten ruokaa.
Mutta minä käytän juuri noita terveellisiä vihanneksiamme ja kun keskusliikkeet lakkaavat niitä myymästä niin kasvatan itse ja myyn vielä naapureillekin pimeästi tietenkin.Ihminen ei juuri muuta tarvitse kuin terveellisiä kotimaisia tuotteita, lihahan ei suurimmalta osin ole enään kotimaista, tuore liha vielä luultavasti on, siitäkään ei voi olla täysin varma.Originaalit Laitilalaiset munatkin ovat pian harvinaisuus kun keskusliikkeet puristavat niitä hengiltä, katsokaa kuinka teitä kusetetaan, ja halveksitaan kahden suuren keskusliikkeen toimesta.
- Parabeeniaineallergikko
keskustelu harhateillä kirjoitti:
On syytä muistaa:
1) lähes kaikki pitoisuudet olivat erittäin pieniä, nanogrammatasoa, nykyisillä herkillä analyyttisillä menetelmillä voidaan todeta melkein mitä vaan mistä vaan
2) lisäaineet ja vierasaineet eivät ole tärkein ongelma elintarvikkeissamme vaan enemmänkin pääkomponenit, rasva, kuitupitoisuus, alkoholin ja tupakan käyttö jne, näin ainakin useimpien toksikologien mukaan
3) suurinpiirtein yhtä suuri osa luonnonaineista aiheuttaa syöpää kuin synteettisistä aineista (esim. Gold, Cancer potency programme, USA)
4) WWF:n "tutkimus" on viihdettä ja propagandaa EU:n tikemmann kemikaalilainsäädännön puolestaKaikki ns. "normaalit" lisäaineet ovat hyvin siedettyjä,siksi niitä käytetäänkin mutta mm.elintarvikkeista makkarat, lihaliemikuutiot ja karkit sisältävät mielettömän määrän näitä aineita! Niitä löytyy joka paikasta....jopa lääkkeistä!
Vuosikymmenien saatossa ihmiset ovat alkaneet reagoida näihin aineisiin, jopa pieniin määriin.
Allergialiittokaan ei osannut antaa infoa ko. allergiasta. Ihmiset alkavat nyt oireilemaan niistä. En ole aikaisemmin ollut allerginen millekkään, mutta 4 vuotta sitten ihoni alkoi "palaa" siitä kohdasta, mihin oli joutunut sitä ainetta.(tässä tapauksessa nestesaippua).
Seuraavana päivänä sai repiä kuivunutta pintaihoa pois. Vaivaani tutkittiin monilla eri tavoilla 2 v. ajan, kunnes eräs Oululainen ihotautilääkäri keksi ottaa laajan allergiatestin ja myös ristiin
reaktiot. Sieltä löytyi syy: parabeeniaineet!
Nämä allergiat ovat lisääntymässä, mutta tietoa saa vain itse kokeilemalla tuotteita. Paljon olen oppinut :) ....ja todella hämmästynyt niiden laajalle levinneisyyttä.....
Sen seurauksena en enää ihastellen katsele upeita, muhkeita ja kiiltäviä vuokaleipiä, käytän palasaippuaa ja maksan kosteusvoiteestani joko hieman alle 5 € tai sitten hieman alle 15 € 100 gr, koska 2 valmistajaa ovat keksineet parabeeniaineettoman kosteusvoiteen! Valitettavasti asian kokeneena ja siitä kärsivänä olen toista mieltä pienistä määristä.
Pienetkin määrät aiheuttavat reaktioita! Montakohan allergikkoa Suomessa on 10-20 vuoden päästä? ....Niitä aineita kun ei ole vain elintarvikkeissa...... - Nikkeliallergiassa ihan tar...
Parabeeniaineallergikko kirjoitti:
Kaikki ns. "normaalit" lisäaineet ovat hyvin siedettyjä,siksi niitä käytetäänkin mutta mm.elintarvikkeista makkarat, lihaliemikuutiot ja karkit sisältävät mielettömän määrän näitä aineita! Niitä löytyy joka paikasta....jopa lääkkeistä!
Vuosikymmenien saatossa ihmiset ovat alkaneet reagoida näihin aineisiin, jopa pieniin määriin.
Allergialiittokaan ei osannut antaa infoa ko. allergiasta. Ihmiset alkavat nyt oireilemaan niistä. En ole aikaisemmin ollut allerginen millekkään, mutta 4 vuotta sitten ihoni alkoi "palaa" siitä kohdasta, mihin oli joutunut sitä ainetta.(tässä tapauksessa nestesaippua).
Seuraavana päivänä sai repiä kuivunutta pintaihoa pois. Vaivaani tutkittiin monilla eri tavoilla 2 v. ajan, kunnes eräs Oululainen ihotautilääkäri keksi ottaa laajan allergiatestin ja myös ristiin
reaktiot. Sieltä löytyi syy: parabeeniaineet!
Nämä allergiat ovat lisääntymässä, mutta tietoa saa vain itse kokeilemalla tuotteita. Paljon olen oppinut :) ....ja todella hämmästynyt niiden laajalle levinneisyyttä.....
Sen seurauksena en enää ihastellen katsele upeita, muhkeita ja kiiltäviä vuokaleipiä, käytän palasaippuaa ja maksan kosteusvoiteestani joko hieman alle 5 € tai sitten hieman alle 15 € 100 gr, koska 2 valmistajaa ovat keksineet parabeeniaineettoman kosteusvoiteen! Valitettavasti asian kokeneena ja siitä kärsivänä olen toista mieltä pienistä määristä.
Pienetkin määrät aiheuttavat reaktioita! Montakohan allergikkoa Suomessa on 10-20 vuoden päästä? ....Niitä aineita kun ei ole vain elintarvikkeissa...... - niin---
on naurettavaa kirjoitti:
Lanttu, nauris ja peruna on muualla eläinten ruokaa.
etenkin lanttu. Sitä voi käyttää antamaan makua erilaisiin keittoihin ja tietenkin laatikkoruokana aivan mahtavaa. Perunaa käytämme joka päivä joko keitettyinä, uuniperunoina, keittoihin sekä tietenkin perunasalaatissa. Lisäksi lanttu ja peruna ovat todella edullisia peruselintarvikkeita.
Nauris on hyvää tuoreeltaan raasteena tai vaikkapa sellaisenaan.
Joulunpyhinä onkin aikaa valmistaa ruokaa koko perheen voimalla.
- tiedän
ai että myrkkyjä, onhan kemikaliovirastokin tekeillä,yksi jonninjoutavista tutkimuksista, vaikka mitäpä nuo muutakaan tekisvät,mitenkähän niissä maissa joissa ei ole kuin sotaa sodan perään, eivätkä osaa elää ilman sotimista tuolla euroopan liepeillä, missä wwffän tutkimukset sieltä, eivät taida uskaltaa mennä, pöppelöt pöksyissä.
Mitä sisältää ne saksalaiset jätelihat, jouluna kinkut ja taas. No kyselihän se Puolakin teurasjätteitä Suomesta muutama vuosi sitten, mukama eläinrehujen valmistukseen.
Onko tarkoitus wwffällä sivuuttaa huomio pois jätelihoista mitä Saksa suoltaa, kyselihän Puolakin teurasjätteitä muutama vuosi sitten mm. Suomesta, ja mitä sen jälkeen, kyllä wwffän varapuheenjohtaja pitäisi olla tietoinen. Antoiko saksmanni luvan teurasjätteille ja mille kaikelle muulle. Että se niistä tutkimuksista. - -------
En syö enää kuin poroa ja nakkeja. Ne on testattuja.
- totuus makkaroista
Makkaroissa käytetään lähes kaikki kuviteltavissa olevat ruhon osat.
Jopa nahkakin jauhetaan myllyissä hienoksi velliksi makkaran raaka-aineeksi, se ilmenee ainesosasena KAMARA. Siitä vaan syömään nahkamakkaraa.- Aterioinen
Lihatehtaalla työskennelleenä voin kertoa, että makkaraan käytetty liha on priimatavaraa lihapulliin ja jauhelihapihveihin verrattuna. Niihin sitä vasta kaikkea paskaa työnnetäänkin.
- karvoja oli
Joo, tuossa toissa kesänä löysin grillimakkarasta ihan selviä "karvoja"...
Tais olla jostain navetan elätistä...
Kyllä jäi makkara syömättä... - Sarvi
Aterioinen kirjoitti:
Lihatehtaalla työskennelleenä voin kertoa, että makkaraan käytetty liha on priimatavaraa lihapulliin ja jauhelihapihveihin verrattuna. Niihin sitä vasta kaikkea paskaa työnnetäänkin.
No sepä selittääkin sen, miksi en ole ikänäni pystynyt jauhelihapihvejä syömään :D Monille ne ovat suurta herkkua mutta itsellä tulee melkein oksennus jos joutuu väkisin syömään... Syynä on paha maku ja sitkeät suolenpätkät/jänteet, joita on lihan seassa.
- paja
karvoja oli kirjoitti:
Kyllä jäi makkara syömättä...Olin muutaman vuoden makkaratehtaalla töis..ei paljon tee mieli nää euron paketit sisälsi kaikkeaa pas..., myös kyseisiä karva möykkyja oli liikellä.
- Nimetön
Sarvi kirjoitti:
No sepä selittääkin sen, miksi en ole ikänäni pystynyt jauhelihapihvejä syömään :D Monille ne ovat suurta herkkua mutta itsellä tulee melkein oksennus jos joutuu väkisin syömään... Syynä on paha maku ja sitkeät suolenpätkät/jänteet, joita on lihan seassa.
Miksi se on paljon halvempaa kuin paisti, jonka jauhatan liikkeessä tai jauhan kotona omalla lihamyllyllä. Terveisin
Laritsa M - Nimetön
karvoja oli kirjoitti:
Kyllä jäi makkara syömättä......saimme hernekeittoa, jossa oli tavallisesti tukkapaloja. Ne olivat sian pintaa, johon oli jäänyt karvoja. Keitto oli maukasta ja ravitsevaa.
Jotkut saivat elämänikuisen inhon hernesoppaa kohtaan. Valitettavasti.
Laritsa M - nami,,,
Aterioinen kirjoitti:
no ilmankos on niin hyvää
- mutta..
Eikö kyse ollut kemikaaleista(myrkyistä)? Eli iljetystä herättävät karvat ja nahka eivät periaatteessa kuulu joukkoon? Onhan se kyllä iljettävää ajatella, että tässä sitä syödään elukan nahkaa jne. Mutta onko se toisaalta niin vaarallista?
- Nimetön
Sarvi kirjoitti:
Miksi makkaroissa on jauhoja, kai siksi, että se vie pois pahan maun, eli tuo perunajauho tekee sen makean makuiseksi, mutta silti kannattaa lukea etiketti ja jos siinä on texti, että koneellisesti irroitettua xxxxxx lihaa, niin minä ainakin jätän sen ostamatta.
Sitten kun tuo pizzerian kinkku joka on makkaraa muuttuu ruokalistalla kinkuksi, niin mielestäni siinä mennään jo huijaksen rajamailla.
Itse haluan nähdä aina pizzerian kinkun ennenkuin haluan syödä niitä ja en osta kaupasta makkaroita jossa on jauhoja ja lihapitoisuus alle 75 % tämän neuvon olen saanut kaupan lihamestarilta.
Nixon - makumaa
Nimetön kirjoitti:
Miksi makkaroissa on jauhoja, kai siksi, että se vie pois pahan maun, eli tuo perunajauho tekee sen makean makuiseksi, mutta silti kannattaa lukea etiketti ja jos siinä on texti, että koneellisesti irroitettua xxxxxx lihaa, niin minä ainakin jätän sen ostamatta.
Sitten kun tuo pizzerian kinkku joka on makkaraa muuttuu ruokalistalla kinkuksi, niin mielestäni siinä mennään jo huijaksen rajamailla.
Itse haluan nähdä aina pizzerian kinkun ennenkuin haluan syödä niitä ja en osta kaupasta makkaroita jossa on jauhoja ja lihapitoisuus alle 75 % tämän neuvon olen saanut kaupan lihamestarilta.
Nixonsuutu,kun teet aina ratsian pizzeerian keittiöön? Ja mikäs paha jauhoissa on? Kaikissa makkaroissa sitä on enempi tai vähempi. Niin ja tuo lihamestarin näkökanta on vaan sen ja tuskin se on ollut näkemässä kun eri makkaroita tehdään.
- Nimetön
makumaa kirjoitti:
suutu,kun teet aina ratsian pizzeerian keittiöön? Ja mikäs paha jauhoissa on? Kaikissa makkaroissa sitä on enempi tai vähempi. Niin ja tuo lihamestarin näkökanta on vaan sen ja tuskin se on ollut näkemässä kun eri makkaroita tehdään.
Jokainen itseään kunnioittava yrittäjä on hyvin avoin ja mielellään näyttää kinkkunsa jos se on aitoa ja ne jotka eivät näytä, niin silloin on syytä epäillä ja jos katsotaan sitä asiaa vasten, että se on valmistettu syötäväksi ( nautinnoksi ) niin ei kai ole mitään salattavaa jos ravintoloitsija haluaa myydä palvelujaan.
Antaahan autokauppiaskin autonsa koe-ajoon ja näyttää sen mielellään, samoin kun räätäli pukumallinsa ja kankaansa. - marttikorhonen
Nimetön kirjoitti:
NixonJos ruoka on hyvää ja terveellistä, niin miksi valitat. Perunajauhoilla parannetaan makkaran rakennetta. Sillä saadaan myös sidottua massaan enemmän vettä. Sitä kai lihamestarisikin tarkoitti, että ei kannattaisi ostaa vettä.
Hyvä juttu katsoa tuotteen lihapitoisuus. Katso samalla, paljonko siitä niinsanotusta lihasta on "läskiä" Makkarapaketissa on merkattuna aina myös rasvaprosentti. Esim: lihaa 75% ja tuotteen kokonaisrasvapitoisuus 45 % = Makkarassa on 30% lihaslihaa, 45 % läskirasvaa, 25% muuta (vettä, jauhoja, suolaa, mausteita nitraatteja ym) - kaikki osat hyötykäyttöön
Sehän on vaan ekologista että eläimen kaikki osat käytetään hyödyksi.. Myllystä läpi vaan sorkkineen päivineen niin ei mene hukkaan.
Nykyään grillimakkaroissa on sitäpaitsi liikaa lihaa, jos lihaa tahtoo niin ennemmin kannattaa ostaa kunnon sisäfilettä kuin suoleen pakattua mössöä. Jauhot kuuluu makkaraan. - Nimetön
marttikorhonen kirjoitti:
Jos ruoka on hyvää ja terveellistä, niin miksi valitat. Perunajauhoilla parannetaan makkaran rakennetta. Sillä saadaan myös sidottua massaan enemmän vettä. Sitä kai lihamestarisikin tarkoitti, että ei kannattaisi ostaa vettä.
Hyvä juttu katsoa tuotteen lihapitoisuus. Katso samalla, paljonko siitä niinsanotusta lihasta on "läskiä" Makkarapaketissa on merkattuna aina myös rasvaprosentti. Esim: lihaa 75% ja tuotteen kokonaisrasvapitoisuus 45 % = Makkarassa on 30% lihaslihaa, 45 % läskirasvaa, 25% muuta (vettä, jauhoja, suolaa, mausteita nitraatteja ym)Jos makkaran lihapitoisuudet ovat 75-85 ja rasva alle 20 niin tiedän ostavani kunnon tuotetta.
Nykyisten lakien mukaan ei kaikkea voi kutsua lihaksi, eli ymmärtääkseni nakhkoja ja muita "hörhö asioita" ja ihmettelenkin miksi esimerkiksi ihmiset eivät lue tuoteselosteita tarkeemmin ja kyllä makkara on vanhempi keksintö kuin perunajauho.
Perunajauho ei paranna makkaran rakennetta vaan sitoo erilaisia asioita................
En myöskään ymmärrä miksi nuo suuremmat laitokset osaavat tehdä niin epämääräisille maistuvia tuotteita, kuin tekevät? Ei ole rakennetta ja on täysin selvää, että 3,50 euroa kilo maksavat tuottee eivät voi olla laadukkaita ja täyttävät kai juuri ja juuri lain salliman nimitykse MAKKARA.
Esimerkiksi Kalkkuna leike ei ole Kalkkunan fileleike???? - ei koskaan kanaa
Aterioinen kirjoitti:
olen muutaman kerran ollut duunissa broiler-kanalassa muutamia päiviä.yäk siis kanoja kuolee kymmeniä päivittäin joka aamu keräätään raadot pois ja sinisiipi tauti on varsin yleistä mutta teurastamolle kelpaa. kukaan kanalan omistajista ei koske broilerin lihaan, koska näkevät päivittäin tautista lihaa..
- Maankamaralla
Ja tää kamaran jauhaminen on nyt sitten se kamalin asia, vai? Samaa eläintähän se kamara on kuin "hienoin" sisäfilé... Aivan turhaa kauhistelua. Suhteellisuutta, pliis.
- jo satui
Nimetön kirjoitti:
Miksi se on paljon halvempaa kuin paisti, jonka jauhatan liikkeessä tai jauhan kotona omalla lihamyllyllä. Terveisin
Laritsa Mno sen verran kuin tiedän tuosta lihasta jota yleensä jauhetaan tuonne kaupassa rasiaan on vanhaa eli se liha jota ei voi myydä muutten siihen sitten jauhetaan läskit ja peitetään se läski väri aineella tai verellä sen takia moni niin sanottu jauhen liha on aika liajua tuolla panulla ja maistuu pahalle !!!
onko kukaan ajatellut mitä niille ylimääräsille kinkulle tapahtuu se jauhetaan kanssa pieniin rasioihin ja myydään sitten sika tai naudan kanssa jauhettuna näin meitä vain kusetetaan monesti ! samoin kuin irto tiskistä myydään nakkeja välillä ne on nakit joita ei muutten voi myydä kuin päiväys on menyt umpeen taikka muutta pihvejä niin sanotuja jauhen liha tavalinen liha noi menee kaupojen lämpötiskin kautta valmistettuna taassen hyvään hintaan myyntiin !!! tätä asiaa kyllä riittää olen katelut aika läheltä itse tuota touhua !!!! mut jos oikeen ajatelaan niin itse me itemme lopujen lopuksi myrkytämme säilöntä ainein sun muiden aineiten mitä työnetään noihin ruokiin !!! mulla oli aikoinaan auton unohtunut kääre tortu no päätin katoo et miten sille käy ei se pilalle menyt vaikka se autossa olikin 2v
et hyvin myrkytetty oli en kyllä syönyt enkä sen jälkeen ole ostanut muuvalta kuin tuolta leipomosta enkä kyllä kokeile niiden tuoteita et meneekö pilalle , toi kyseinen torttu oli siis myynti kunossa päälisin ja sisäisesti ainut et päivämäärrä pakaus päivä ja pussi olisi pitänyt uusia kun 2v on aika pitkä aika ja tuo kyseinen torttu oli koko ajan mun auton hattu hylyllä et sai aurinkoo ja kylmää eikä menyt miksikään silti. eli mitä syömme päivitäin hurjasti säilöntä aineita ja sitten saarnaamma esimerkiksi tupakasta et on myrkkyä , tulee syöpää ja muutta mut olen tasan varmma et noi säilöntä aineet jota turpaamme tynämme sun muut tuoteet tekee samman lailla kuin tupakka syövän en viellä ole ainutakaan tuotetta löytänyt kaupasta jossa ei olisi jotain säilöntä ainetta taikka muutta teolista myrkyä!!!!! - jepulis joo
Nimetön kirjoitti:
Jos makkaran lihapitoisuudet ovat 75-85 ja rasva alle 20 niin tiedän ostavani kunnon tuotetta.
Nykyisten lakien mukaan ei kaikkea voi kutsua lihaksi, eli ymmärtääkseni nakhkoja ja muita "hörhö asioita" ja ihmettelenkin miksi esimerkiksi ihmiset eivät lue tuoteselosteita tarkeemmin ja kyllä makkara on vanhempi keksintö kuin perunajauho.
Perunajauho ei paranna makkaran rakennetta vaan sitoo erilaisia asioita................
En myöskään ymmärrä miksi nuo suuremmat laitokset osaavat tehdä niin epämääräisille maistuvia tuotteita, kuin tekevät? Ei ole rakennetta ja on täysin selvää, että 3,50 euroa kilo maksavat tuottee eivät voi olla laadukkaita ja täyttävät kai juuri ja juuri lain salliman nimitykse MAKKARA.
Esimerkiksi Kalkkuna leike ei ole Kalkkunan fileleike????onhan tuo makkarasta aika tököttiä . olen vertailut noita monesti ja jos luet tarkaan tuon liha rosentin niin siellä sanotaan et eläin peräsiä!!!!! mitä se käsitää ? olisiko siinä nahka aivot rustot lihaahan tuokin on rosenti kasvaa hehe . jauhoo kyllä tungetaan paljon moniin makaroihin ei se kallis aina ole se paras vaihto ehto olen monena kesänä paistellut makaroita ja todenut aina saman nää jossa on 75% lihaa niin rasvaa valuu ja kutistuu sitten nää jauho makkarat mitkä kasvaa nelin kertaseksi kuin paistaa eikä rasvaa tipu lainkaan kuin on imetys jo kuoren sisällä. sitten on se keski luokan makkara joka ei kutistu ei liho paistaessa siinä on kaikki osattu tehä niin et sopivasti jokaista ainetta . meijän makkaran hinta han on aikas luja
jos ajatelaan mitä se sisältää ja väänetään se vanhoihin mumoihin olisitko maksssa nut markka aikaan makkarasta eli siittä 400g paketista 35mk
halvinhan on jotain 12mk mummoissa eli tänä päivänä 2e-5e tuo 400-500g paketti!!?? mumoissa tuo halvin oli 2mk paketti ja kalein oli 5mk mummo aikaan eurot nosti hinnan laitetiin se euromerki vain eteen.. jauho jauho mistä maksetaan ja elän peräsistä tuoteista taika jos oikeen tarkaksi ruvetaan niin siipikarjaa koneelisesti erotettuna nykyään lukee tuolla paketin taka ossassa tuote selostuksessa ?? eli jos itse sanon suoraan niin kana makaraa suurin osa, on kanalle hinta keksitty ja kova, mä olen etsinyt aitoa metfurstia en ole löytänyt kun on kaikee muutta siinnä lihana kuin se alkuperäinen hevonen josta sitä on iet ja ajat tehty! - Wiik,,
jepulis joo kirjoitti:
onhan tuo makkarasta aika tököttiä . olen vertailut noita monesti ja jos luet tarkaan tuon liha rosentin niin siellä sanotaan et eläin peräsiä!!!!! mitä se käsitää ? olisiko siinä nahka aivot rustot lihaahan tuokin on rosenti kasvaa hehe . jauhoo kyllä tungetaan paljon moniin makaroihin ei se kallis aina ole se paras vaihto ehto olen monena kesänä paistellut makaroita ja todenut aina saman nää jossa on 75% lihaa niin rasvaa valuu ja kutistuu sitten nää jauho makkarat mitkä kasvaa nelin kertaseksi kuin paistaa eikä rasvaa tipu lainkaan kuin on imetys jo kuoren sisällä. sitten on se keski luokan makkara joka ei kutistu ei liho paistaessa siinä on kaikki osattu tehä niin et sopivasti jokaista ainetta . meijän makkaran hinta han on aikas luja
jos ajatelaan mitä se sisältää ja väänetään se vanhoihin mumoihin olisitko maksssa nut markka aikaan makkarasta eli siittä 400g paketista 35mk
halvinhan on jotain 12mk mummoissa eli tänä päivänä 2e-5e tuo 400-500g paketti!!?? mumoissa tuo halvin oli 2mk paketti ja kalein oli 5mk mummo aikaan eurot nosti hinnan laitetiin se euromerki vain eteen.. jauho jauho mistä maksetaan ja elän peräsistä tuoteista taika jos oikeen tarkaksi ruvetaan niin siipikarjaa koneelisesti erotettuna nykyään lukee tuolla paketin taka ossassa tuote selostuksessa ?? eli jos itse sanon suoraan niin kana makaraa suurin osa, on kanalle hinta keksitty ja kova, mä olen etsinyt aitoa metfurstia en ole löytänyt kun on kaikee muutta siinnä lihana kuin se alkuperäinen hevonen josta sitä on iet ja ajat tehty!Silloin kun lopetin makkaran syönnin niin alkoi aivan uusi aikakausi, aloin olla terve jokaisena päivänä siitä lähtien,jokunen viikko siinä ensin kului ennenkuin se tuli pysyväksi olotilaksi. Olen kiitollinen siitä etten enempää tuhonnut itseäni.
- mitähän
jo satui kirjoitti:
no sen verran kuin tiedän tuosta lihasta jota yleensä jauhetaan tuonne kaupassa rasiaan on vanhaa eli se liha jota ei voi myydä muutten siihen sitten jauhetaan läskit ja peitetään se läski väri aineella tai verellä sen takia moni niin sanottu jauhen liha on aika liajua tuolla panulla ja maistuu pahalle !!!
onko kukaan ajatellut mitä niille ylimääräsille kinkulle tapahtuu se jauhetaan kanssa pieniin rasioihin ja myydään sitten sika tai naudan kanssa jauhettuna näin meitä vain kusetetaan monesti ! samoin kuin irto tiskistä myydään nakkeja välillä ne on nakit joita ei muutten voi myydä kuin päiväys on menyt umpeen taikka muutta pihvejä niin sanotuja jauhen liha tavalinen liha noi menee kaupojen lämpötiskin kautta valmistettuna taassen hyvään hintaan myyntiin !!! tätä asiaa kyllä riittää olen katelut aika läheltä itse tuota touhua !!!! mut jos oikeen ajatelaan niin itse me itemme lopujen lopuksi myrkytämme säilöntä ainein sun muiden aineiten mitä työnetään noihin ruokiin !!! mulla oli aikoinaan auton unohtunut kääre tortu no päätin katoo et miten sille käy ei se pilalle menyt vaikka se autossa olikin 2v
et hyvin myrkytetty oli en kyllä syönyt enkä sen jälkeen ole ostanut muuvalta kuin tuolta leipomosta enkä kyllä kokeile niiden tuoteita et meneekö pilalle , toi kyseinen torttu oli siis myynti kunossa päälisin ja sisäisesti ainut et päivämäärrä pakaus päivä ja pussi olisi pitänyt uusia kun 2v on aika pitkä aika ja tuo kyseinen torttu oli koko ajan mun auton hattu hylyllä et sai aurinkoo ja kylmää eikä menyt miksikään silti. eli mitä syömme päivitäin hurjasti säilöntä aineita ja sitten saarnaamma esimerkiksi tupakasta et on myrkkyä , tulee syöpää ja muutta mut olen tasan varmma et noi säilöntä aineet jota turpaamme tynämme sun muut tuoteet tekee samman lailla kuin tupakka syövän en viellä ole ainutakaan tuotetta löytänyt kaupasta jossa ei olisi jotain säilöntä ainetta taikka muutta teolista myrkyä!!!!!halusit sanoa? Tuota ei nyt vaan
ymmärtänyt vanha Erkkikään.. - Laitosruoka vaarallista?
Wiik,, kirjoitti:
Silloin kun lopetin makkaran syönnin niin alkoi aivan uusi aikakausi, aloin olla terve jokaisena päivänä siitä lähtien,jokunen viikko siinä ensin kului ennenkuin se tuli pysyväksi olotilaksi. Olen kiitollinen siitä etten enempää tuhonnut itseäni.
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1141980406
jo satui kirjoitti:
no sen verran kuin tiedän tuosta lihasta jota yleensä jauhetaan tuonne kaupassa rasiaan on vanhaa eli se liha jota ei voi myydä muutten siihen sitten jauhetaan läskit ja peitetään se läski väri aineella tai verellä sen takia moni niin sanottu jauhen liha on aika liajua tuolla panulla ja maistuu pahalle !!!
et hyvin myrkytetty oli en kyllä syönyt enkä sen jälkeen ole ostanut muuvalta kuin tuolta leipomosta enkä kyllä kokeile niiden tuoteita et meneekö pilalle , toi kyseinen torttu oli siis myynti kunossa päälisin ja sisäisesti ainut et päivämäärrä pakaus päivä ja pussi olisi pitänyt uusia kun 2v on aika pitkä aika ja tuo kyseinen torttu oli koko ajan mun auton hattu hylyllä et sai aurinkoo ja kylmää eikä menyt miksikään silti. eli mitä syömme päivitäin hurjasti säilöntä aineita ja sitten saarnaamma esimerkiksi tupakasta et on myrkkyä , tulee syöpää ja muutta mut olen tasan varmma et noi säilöntä aineet jota turpaamme tynämme sun muut tuoteet tekee samman lailla kuin tupakka syövän en viellä ole ainutakaan tuotetta löytänyt kaupasta jossa ei olisi jotain säilöntä ainetta taikka muutta teolista myrkyä!!!!!Tarkistaisit oikeinkirjoituksesi. En ymmärtänyt mitään tarinastasi.
- koskaan...
Sarvi kirjoitti:
kokeillut valmistaa itse jauhelihapihvit? Ohjeita saa vaikkapa netistä ellei omista keittokirjaa.
- ...
Jos katsoitte uutiset, niin niissä kerrottiin myös, että elintarvikkeita, jotka ovat täysin puhtaita kemikaaleista, ei ole. Niissä on kuitenkin niin vähäinen määrä myrkkyjä, että ei ole syytä huolestua. Turhaa hössötystä taas...
- iceQB
nirsoa porukkaa! Se on makkara kuin makkara, pihvi kuin pihvi ja pulla kuin pulla. Ruokaa se silti on. Ikinä en ole saanu myrkytystä, tai mitään huonvointisia oireita ruuista.
- olis aikaa pistää tänne?
Unohdin ostaa Hesarin :(
Lista kuitenkin kiinnostaa.
Oliko siinä maidosta jotain kans?
Entä italialaisesta oliiviöljystä?
Jne.
Erityisesti tummat viljatuotteet, oliiviöljyt, soija ym. kiinnostavat. Ja kananmuna ;)
Kiitos jos joku jaksaa listata tänne tietoja.- Nimetön
Terveisin
Reino - Vinkki tietoihin
Katso WWF:n sivuilta.
- En ole nähnyt, vielä...
Vinkki tietoihin kirjoitti:
Katso WWF:n sivuilta.
- jäänestoaineita niin
että napa rutisee...
- tee itte
Kyllä noi teolliset makkarat ovat täynnä kaikenlaista estoainetta... Me tehdää makkarat itse ja huomenna olis tarkoitus vääntää luonon suoleen eri mausteisia massoja.. Kokeilkaa omatekoinen makkara on yes...
- Suomessa
pahimmat kemikaalipesät on Itämeren Lohi ja toisena Itämeren silakka.
Makkarat ja muut "tavalliset" elintarvikkeet ovat turvallisempia kuin missään muualla Euroopassa.
Jos välttämättä haluat oikein supermyrkkyä syö Itämeren hyljettä.- piujpjp
Siellä ajelee montakin kertaa vuodessa traktori iso oranssi säiliö perässä keikkuen. Sivulle on sellaiset varret joista suhisee vaaleaa sumua peltoon....
sanovat jonkin "suojeluksi" sitä ;)
Minusta ne myrkyttää vai..?
Ai jos ne kastelee kun ei ole sateita ollenkaan .....;) - kaukaa metsästä
piujpjp kirjoitti:
Siellä ajelee montakin kertaa vuodessa traktori iso oranssi säiliö perässä keikkuen. Sivulle on sellaiset varret joista suhisee vaaleaa sumua peltoon....
Ai jos ne kastelee kun ei ole sateita ollenkaan .....;)Kyllä metsästäkin saa riistasta kaikkialta ympäristö murkkyjä..Kaloista puhumattakaan Pienriistasta/hirvieläimistä. Tämä maailma teollistuneenaa mitkä sotkee luonnon normaalin kiertokulun.
Misään ei ole myrkyille pakopaikkaa tässä maailmassaä. kirj. metsästäjä&kalastaja - Suppelo
kaukaa metsästä kirjoitti:
Kyllä metsästäkin saa riistasta kaikkialta ympäristö murkkyjä..Kaloista puhumattakaan Pienriistasta/hirvieläimistä. Tämä maailma teollistuneenaa mitkä sotkee luonnon normaalin kiertokulun.
Misään ei ole myrkyille pakopaikkaa tässä maailmassaä. kirj. metsästäjä&kalastajasitten noi vilkkaan tien tienvarsipellot minne niiden viljat menee kun joku ne niittää??
- se henki
piujpjp kirjoitti:
Ai jos ne kastelee kun ei ole sateita ollenkaan .....;)lähtee ja terveys menee, jos lopetat näiden kemikaaleilla höystettyjen herkkujen syömisen. ;-)
- marttikorhonen
Kyllä makkaratehtaat ja elintarvikevirasto pääsääntöisesti valvovat että ruoka ei ole vaarallista. Tärkein omavalvonta-asia makkarassa ja valmislihapullissa on maku. Jos maistuu hyvälle, niin se on hyvää. Jos aiot syödä sitä enemmälti, lue silti tuoteseloste. Katso paljonko siitä on rasvaa. Sianihra on välttämätöntä metvurstissa. Se antaa lihalle sen aromin. Ah niin hyvää. Lihapitoisuus 110%, josta rasvaa 60%, loput mätänevää lihasta. Sitä kun vetelet leivän päällä koko paketin, saat n. voinapin verran 50 g rasvaa.
Grillimakkara, lihapitoisuus 100%, josta rasvaa 40%. Sitä helposti syöt pari pakettia ja saat rasvaa voirasiallisen, 400 g. Se rasva sitten housunkauluksen alla suojelee että vyö ei pääse luita liki. Lihavat ne on leppoisia.- Nimetön
Ei liha lihota vaan ne muut siinä makkarassa.
- marttikorhonen
Nimetön kirjoitti:
Ei liha lihota vaan ne muut siinä makkarassa.
Rasva on lihaa. Ynnääppäs makkarapaketin sisältöä. Jos lihapitoisuus on vaikka 98%. Jos samalla rasvaprosentti on 40%. Ostat melkein puolet läskiä, vaikka luulet saavasi lähes täyttä tavaraa.
Kun syöt läskiä saat läskejä. - kitten1957
Onko Matilla vyö lähellä luita...??
- äkkiä
Kerro heti, mistä saa noin loistavan rasvaista grillimakkaraa. Alkoi ihan kuola valua. Eihän niissä ole tavallisesti edes kolmeakymmentä prosenttia.
- läskissä
marttikorhonen kirjoitti:
Rasva on lihaa. Ynnääppäs makkarapaketin sisältöä. Jos lihapitoisuus on vaikka 98%. Jos samalla rasvaprosentti on 40%. Ostat melkein puolet läskiä, vaikka luulet saavasi lähes täyttä tavaraa.
Kun syöt läskiä saat läskejä.Mitä vikaa on läskissä? En ole vielä koskaan törmännyt liian rasvaiseen makkaraan.
Läskistä ei edes kerry läskiä, kuten eräs palstalla silloin tällöin kirjoittava nimimerkki on joskus maininnut. Minuunkaan ei ole kertynyt: 181/71.
- salailua?
Onko tarkoituksellisaesti jätetetty kertomatta tuotteissa olevista haitallisista kemikaaleista kuluttajille?
- ei syytä huoleen
On syytä muistaa:
1) lähes kaikki pitoisuudet olivat erittäin pieniä, nanogrammatasoa, nykyisillä herkillä analyyttisillä menetelmillä voidaan todeta melkein mitä vaan mistä vaan Ei juuri mitään uutta
3) suurinpiirtein yhtä suuri osa luonnonaineista aiheuttaa syöpää kuin synteettisistä aineista (esim. Gold, Carcinogenic potency project, Berkeley, USA)
4) WWF:n "tutkimus" on viihdettä ja propagandaa EU:n tiukemman kemikaalilainsäädännön puolesta
- kunnonM.tre
Terve elämäntapa edellyttää että syö kaikenlaista mutta mitään ei liikaa. Ei siinä silloin paina pari makkara yhtään mitään vaikka nekin tulisi popsaistua.
Makkaran suurkuluttajilla on varmasti kemikaalien edelle menevät haitat liiasta lihasta ja rasvasta.- e-koodit
Jos makkarasta poistaa E-koodit, niin sen jälkeen se on terveysruokaa. Liha ja rasva ovat terveellisiä, kunhan ei yritä elää pelkästään niillä.
- harhauttaa
Mikä??? kemikaali???? harhauttaa??? tuoteen???
Lihaksi!!!!!!- Nimetön
Terveisin
Laritsa - Rasvaton ruokavalio huono myös
Irlanninsammalta kirjoitti:
http://www.ehponline.org/members/2001/109p983-994tobacman/tobacman-full.html#conc
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=20403&highlight=&sid=d17b5948ddd55b48e41e91ba0a217cdf
- millaset
ootteko tytöt alasti.? =D
- Jeemies
Luuleeko muka wwf että suomen tsernobil-laskeuma-alueen ruoka on puhdasta. Muutenkin samat menetelnät täällä on ruuan valmistuksessa kuin muuallakin euroopassa. Yhtä lailla hullunlehmän tautia sekä syöpää, näitä myrkytyksen ilmentymiä.
Itse koetan ostaa aina vähän ulkolaistakin ruokaa joka tulee vaikka thaimaasta,italiasta tai amerikoista, saa ainakin välillä erilaista myrkkyä.- SUOMI 2006
SUOMALAISET OVAT ,SUURIMMASSA MÄÄRIN LIHAVIA ,"SIIS RUMIA".
KUINKA SANONTA KUULUU, SYÖVÄT ENEMMÄN KUIN TIENAAVAT.
SEN NÄKEE ULKOMAILLA VIERAILLESSA ETTÄ SUOMALAISET ,PÄÄASIASSA OVAT PULSKIA, TAISTELEVAT LIHAVUUTTA VASTAAN ANKARASTI MAKKARA KÄDESSÄ ,MUTTA EIVÄT YMMÄRRÄ HEITTÄ SITÄ ,SYSILLE"KOIRILLE!..
- mikä mielipide
haloo! Varmaanhan sitä vastustukykyä myrkyille kehittyy. KOuluun siitä.
- Hiljaista kansaa - eikä val...
Ei kerrota koulussa kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1156587184
"...maapallon tunteville olennoille on kehittynyt puolen miljardin vuoden kuluessa aistiarsenaali, jonka avulla kukin laji saa kaiken tarpeellisen informaation elinympäristöstään. Eläinlaji, joka tähän ei pystynyt, kuoli sukupuuttoon tai jäi lisääntymättä. Aikojen saatossa aistit ja muut kyvyt sopeutuivat ympäristöön, kehittyen rinnan. Linnun kyky lentää ja nähdä tarkasti kauas liittyvät toisiinsa. Ympäristön muutokset esimerkiksi jääkausien aikana olivat liikuntakyvyttömille, ei-tuntoisille lajeille tuhoisat. Ne säilyivät, joiden synnyinympäristö sattui olemaan suotuisa tai joita onnisti niin, että ne kulkeutuivat suotuisiin oloihin. Liikuntakykyiset ja tuntoiset lajit ovat kehittyneet aktiivisemmiksi ja lopputulos on vivahteikkaampi. Uuden lajin ei tarvitse tyytyä synnyinpaikkaansa, koska sillä on tarve ja kyky etsiä parempi. Siksi aistienkin kirjo on monipuolinen ja kirjava."
E.Paloheimon kirjasta Megaevoluutio
- Jörf
Onneksi ei tarvitse huolehtia, kun en syö lihaa.
- Nimetön
Sen avulla säilyvyys paranee.
Laritsa
- Nimetön
Olen syönyt elämäni aikana 11 000 kiloa makkaraa ja olen terve, ei verenpainetta, ei kolesterolia ja painoindeksi on normaali. Haitat siis paska puhetta :)
- ravitsemustiedettä
Makkarassa ja muissakin lihavalmisteissa käytetään lisäaineena nitriittiä estämään vakava ruokamyrkytys, jonka aiheuttaa tietty bakteeri, joka helposti näissä valmsiteissa muhii.
Nitriitille on suomessa annettu tietty päivittäinen saantiarvo, jonka ylitys voi aiheuttaa terveysvaaroja esim. syöpää.
Tällainen nitriittiarvo ylittyy eritoten lapsilla hyvinkin herkästi. Yksi nakkimakkara joka päivä esim. 15 kiloisella lapsella saa aikaan nitriitin yliannostuksen (siis jos se syödään joka päivä tai vastaavasti esim. 2 nakkia joka toinen päivä jne) - Ihminen on sitä mitä se syö!
Tosihan se on, että suola, rasva, alkoholi ja tupakka aiheuttavat eniten riskejä sairastua, kuin ruoassa piilokemikaalit! Silti kannattaa ottaa huomioon, että niiden vaikutusta ei tiedetä! Miksi sitten teollisuusmaissa esiintyy eniten astmaa ja kaikkia muita allergioita, ehkä siksi, että täällä on niin pitkälle kehittynyt myrkytysjärjestelmä! Kaikkia myrkkyjä pistetään ruokaan, mitkä saavat ruoan säilymään pitempään ja maistumaan paremmalle... Lisäksi teollisuuden ja liikenteen pakokaasut sekä esim.homeet antavat lisäpotkua kaikille sairauksille. En ainakaan syö kaikkea teollisesti valmistettuja sotkuja, mitä on lyöty muovirasiaan! Esim. valmisruoat, mausteseokset, kastikkeet, irtokarkit, joista tulee todella huono olo, toisin kuin suklaasta, jossa ei ole juuri lisäaineita. Onko toisilla samoja kokemuksia irtokarkeista? Katsokaapa kuinka paljon erilaisia lisäaineita niissä on!
Mielummin syön sellaisia ruokia ja elintarvikkeita, missä on vähiten lisäaineita, ne maistuvat paljon paremmalle! Hyi hel... mitä nykyään syötetään ihmisille! Koiranruokakin on "varmaan" parempaa!
Lisäksi maailma on pullollaan kaikenlaisia vapaasti käytettäviä myrkkyjä, kuten hiusvärit, deodorantit ja muut hajusteet! Käytän mielummin hajustamattomia, joissa on "vähemmän" myrkkyjä!
Eihän kukaan ymmärrä, niiden myrkyllisyyttä, koska sitä ei voi heti huomata, vaan pitkällisen käytön jälkeen voi saada astman, allerigioita tai syövän!
Luomua, vähän lisäaineita ja hajuja kiitos!- Ei halua tietää
http://72.14.203.104/search?q=cache:THcauNBxiFcJ:www.laakelaitos.fi/uploads/Kampanja/shlehti-nsaid.doc suolistoverenvuotoja särkylääkkeet&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=3
- Nimetön
Terveisin
Laritsa - Tosi surku tulee
Nimetön kirjoitti:
Terveisin
Laritsahttp://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=690&posting=22000000019734030
- Varottavia esimerkkejä
Tosi surku tulee kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=690&posting=22000000019734030
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1122277802
- American science
Harvinaisen hyvä kommentti. Ei paljon lisättävää. Itselläni tuli myös pahoinvointia irtokarkeista, lopetin niiden syömisen vuosia sitten.
Haluaisin kommentoida vielä, että mainitsemasi homeet ja niille altistuminen tulee olemaan todellinen pommi, kun niiden vaarallisuutta aletaan paremmin ymmärtämään ja miten paljon se aiheuttaa työkyvyttömyyttä, astmaa, allergioita ja syöpiä. Vaikka esim. mediassa toisin saatetaan väittää, Suomessa rakennetaan edelleenkin paskataloja, todellisia aikapommeja, joissa on ja tulee olemaan jatkuvia vesivahinkoja, joita ei osata tai haluta korjata kunnolla ja jotka aiheuttavat hengenvaarallisten homeiden syntyä ja sitä myöten syöpää yms. kuolemansairauksia ihmisille. Aivan kuten 70-luvulla "jumaloitu" asbesti, jonka vaarallisuutta vasta nyt aletaan tajuta.
- tunistaa lihaksi
mikä aine kemikaali käytetään makkaroissa
rasvat jauhot kakki muutuu lihasi kertokaa totuuksia.
miksi ei kemikaali vapaata makkaraa.
aina tuoretta. - Jätkä...
Onkos se niin ole. ;P
- kt50
Makkarassa on paljon hyvää ja terveellistä lihaa jota ihmisen keho tarvitsee toimiakseen hyvin ja terveesti.
- :-))))))
Tää oli kyllä niin hauska palsta että nauran koko illan. Samallainen rumba_samba kun tässä wow jutussa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=105&conference=4500000000001656&posting=22000000019656208
- niin on
:-)))))) kirjoitti:
Tää oli kyllä niin hauska palsta että nauran koko illan. Samallainen rumba_samba kun tässä wow jutussa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=105&conference=4500000000001656&posting=22000000019656208
tuolla kans hyvä juttu. http://oikeussanomat.fi/oikeussanomat/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=36&Itemid=130
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694303
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163133Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342802En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102344IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251471Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751069