Rytminen- vai telinevoimistelu?

urheilullinen-76

Tyttäreni (13 v.) haluaisi aloittaa voimistelun. Minä sitten lupasin ottaa selvää näistä lajeista.. Tyttö on melko keskikuntoinen ja keskinotkea, mutta kärrynpyörät yms. luonnistuvat kyllä. Hän on harrastanut pienempänä ihan epävirallisessa kerhossa telinevoimoistelua 1,5 vuotta. Hän on melko pitkä ikäisekseen (kasvaakin vielä) ja hoikka. Haluaisi tulevaisuudessa ehkä hiukan kisata. Joukkuevoimistelua hän ei halua aloittaa.
Eli, kuvailkaapas minulle rytmistä voimistelua ja telinevoimistelua. Millaisia lajeja, kuinka vaativia, mitä tarvitaan voimistelijalta yms. Kertokaa niin paljon kuin jaksatte ja osaatte. =)

6

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [^susu^]

Rytminen voimistelu vaatii todella paljon notkeutta.Siinä tehdään myös korkeita hyppyjä, eli ponnistusvoimaakin tarvitaan paljon.Telinevoimisteluun kuuluu ainakin permanto, jossa tehdään esim. flikkejä ja voltteja, eli jos tyttäresi osaa tehdä enemmän kärrynpyöriä ja sen tapaisia juttuja, telinevoimistelu olisi ehkä parempi.

• Nimetön

Telinevoimistelussa tehdään esim. voltteja
      ja kärrynpyöriä..
      En ole vielä harrastanut sitä pitkääkään aikaa,mutta minusta se on toosi hauskaa...
      Aluksi venytellään.Joskus voi päästä trampoliinillekkin(ainakin minä olen päässyt).
      Telinevoimistelu on kyllä tosi raskasta.
      Rytmisestävoimistelusta en oikein tiedä.
      Paremmin en oikein osaa kuvailla...

• llol

hohhoo

• dsdsfdsdf

tytöllesi.

• on vähän

myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...

• zerdj
        on vähän kirjoitti:

myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...

hei edelleenkin voi kilpailla harrastesarjoissa, joissa voi pärjätä mukavasti kovalla työllä. Telinevoimistelussa on erilaisia elementtejä, ja on ehkä teknillisempää kuin rytminen, joka lähentelee enemän taideurheilua. Itse harrastan rytmistä, koska olen kokenut aina, että pääsen esittämään luovaa itseäni paremmin, kuin telinevoimistelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2244
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      1990
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1933
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1630
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      64
      1509
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      189
      1470
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1221
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1094
    9. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1063
    10. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      75
      1053
    Aihe