Rytminen- vai telinevoimistelu?

urheilullinen-76

Tyttäreni (13 v.) haluaisi aloittaa voimistelun. Minä sitten lupasin ottaa selvää näistä lajeista.. Tyttö on melko keskikuntoinen ja keskinotkea, mutta kärrynpyörät yms. luonnistuvat kyllä. Hän on harrastanut pienempänä ihan epävirallisessa kerhossa telinevoimoistelua 1,5 vuotta. Hän on melko pitkä ikäisekseen (kasvaakin vielä) ja hoikka. Haluaisi tulevaisuudessa ehkä hiukan kisata. Joukkuevoimistelua hän ei halua aloittaa.
Eli, kuvailkaapas minulle rytmistä voimistelua ja telinevoimistelua. Millaisia lajeja, kuinka vaativia, mitä tarvitaan voimistelijalta yms. Kertokaa niin paljon kuin jaksatte ja osaatte. =)

6

970

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [^susu^]

Rytminen voimistelu vaatii todella paljon notkeutta.Siinä tehdään myös korkeita hyppyjä, eli ponnistusvoimaakin tarvitaan paljon.Telinevoimisteluun kuuluu ainakin permanto, jossa tehdään esim. flikkejä ja voltteja, eli jos tyttäresi osaa tehdä enemmän kärrynpyöriä ja sen tapaisia juttuja, telinevoimistelu olisi ehkä parempi.

• Nimetön

Telinevoimistelussa tehdään esim. voltteja
      ja kärrynpyöriä..
      En ole vielä harrastanut sitä pitkääkään aikaa,mutta minusta se on toosi hauskaa...
      Aluksi venytellään.Joskus voi päästä trampoliinillekkin(ainakin minä olen päässyt).
      Telinevoimistelu on kyllä tosi raskasta.
      Rytmisestävoimistelusta en oikein tiedä.
      Paremmin en oikein osaa kuvailla...

• llol

hohhoo

• dsdsfdsdf

tytöllesi.

• on vähän

myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...

• zerdj
        on vähän kirjoitti:

myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...

hei edelleenkin voi kilpailla harrastesarjoissa, joissa voi pärjätä mukavasti kovalla työllä. Telinevoimistelussa on erilaisia elementtejä, ja on ehkä teknillisempää kuin rytminen, joka lähentelee enemän taideurheilua. Itse harrastan rytmistä, koska olen kokenut aina, että pääsen esittämään luovaa itseäni paremmin, kuin telinevoimistelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      107
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      766
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe