Tyttäreni (13 v.) haluaisi aloittaa voimistelun. Minä sitten lupasin ottaa selvää näistä lajeista.. Tyttö on melko keskikuntoinen ja keskinotkea, mutta kärrynpyörät yms. luonnistuvat kyllä. Hän on harrastanut pienempänä ihan epävirallisessa kerhossa telinevoimoistelua 1,5 vuotta. Hän on melko pitkä ikäisekseen (kasvaakin vielä) ja hoikka. Haluaisi tulevaisuudessa ehkä hiukan kisata. Joukkuevoimistelua hän ei halua aloittaa.
Eli, kuvailkaapas minulle rytmistä voimistelua ja telinevoimistelua. Millaisia lajeja, kuinka vaativia, mitä tarvitaan voimistelijalta yms. Kertokaa niin paljon kuin jaksatte ja osaatte. =)
Rytminen- vai telinevoimistelu?
6
917
Vastaukset
- [^susu^]
Rytminen voimistelu vaatii todella paljon notkeutta.Siinä tehdään myös korkeita hyppyjä, eli ponnistusvoimaakin tarvitaan paljon.Telinevoimisteluun kuuluu ainakin permanto, jossa tehdään esim. flikkejä ja voltteja, eli jos tyttäresi osaa tehdä enemmän kärrynpyöriä ja sen tapaisia juttuja, telinevoimistelu olisi ehkä parempi.
- Nimetön
Telinevoimistelussa tehdään esim. voltteja
ja kärrynpyöriä..
En ole vielä harrastanut sitä pitkääkään aikaa,mutta minusta se on toosi hauskaa...
Aluksi venytellään.Joskus voi päästä trampoliinillekkin(ainakin minä olen päässyt).
Telinevoimistelu on kyllä tosi raskasta.
Rytmisestävoimistelusta en oikein tiedä.
Paremmin en oikein osaa kuvailla... - llol
hohhoo
- dsdsfdsdf
tytöllesi.
- on vähän
myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...
- zerdj
on vähän kirjoitti:
myöhäistä aloittaa, samoin kuin telinevoimistelukin, jos tahtoo vielä pärjätä. rytminen on kilpailulaji, jossa pitää olla sen verran notkea, että pää taipuu helposti takapuoleen ja jalka nousee korvaan. telinevoikkaa voi ehkä ennemminkin vain harrastaa. joukkuevoimistelua kyllä suosittelisin, koska siinä lajissa tyttärelläsi voisi olla vielä toivoa pärjätä oman ikäistensä kanssa...
hei edelleenkin voi kilpailla harrastesarjoissa, joissa voi pärjätä mukavasti kovalla työllä. Telinevoimistelussa on erilaisia elementtejä, ja on ehkä teknillisempää kuin rytminen, joka lähentelee enemän taideurheilua. Itse harrastan rytmistä, koska olen kokenut aina, että pääsen esittämään luovaa itseäni paremmin, kuin telinevoimistelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832244
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1721990Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441933- 1281630
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641509Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1891470Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771221Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321094- 711063
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni751053