Tietääkö kukaan sanoja tuohon lauluun? Viimeksi oon kuullut sen pienenä kun äiti lauloi sitä mulle. Sanat olen unohtanut, melodia on muistissa. Alkaa kai jotenkin näin: Pii pii pikkuinen lintu, paleltaako jalkojas...
Pii pii pikkuinen lintu
10
6332
Vastaukset
- se menee...
"Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas,marjan varrella maatessas.
Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuessas.."
En muista jatkuuko vielä tuosta...?!- ewfwefWG
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
- tarkistin
ewfwefWG kirjoitti:
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
"paleleeko jalkojas"
- sisiliskosisko
Meni suunnileen näin:
Pii pii pikkuinen lintu
paleleeko jalkojas?
Koivun oksalla maatessas,
viljapellossa nukkuessas.
Muita säkeistöjä ei muistu mieleeni
- Ollivander
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuissas? - pikkunen lintu
Pii pii pikkuinen lintu
1. Pii pii, pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
2 Pii pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, nurmikolla nukkuissas, marjan varrella maatessas? (trad.) - mummonopissa
Pii pii pikkuinen lintu paleleeko jalkojas, koivun oksalla ollessas, nurmikolla maatessas. <- noin minä sen aikoinaan opin :D
- fjsdklfjsdklsddj
Olen 70-luvulla syntynyt ja minua aina jotenkin masensi nämä mollivoittoiset "lastenlaulut", en tykännyt yhtään kuulla ja varsinkaan laulaa näitä.
Yrittikö ne saada masennuslääkkeiden orjia meistä 70-luvulla syntyneistä... - 8564
Kyllä se oli ja on aina ollut "paleltaako jalkojas".
- Anonyymi
Vasta toisessa säkeistössä pakottaako sana on vaihtunut paleltaako sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201761Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1461748Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3201421Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091102- 1391058
- 285975
- 11955
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898