Tietääkö kukaan sanoja tuohon lauluun? Viimeksi oon kuullut sen pienenä kun äiti lauloi sitä mulle. Sanat olen unohtanut, melodia on muistissa. Alkaa kai jotenkin näin: Pii pii pikkuinen lintu, paleltaako jalkojas...
Vastaukset 10
- se menee...
"Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas,marjan varrella maatessas.
Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuessas.."
En muista jatkuuko vielä tuosta...?!- ewfwefWG
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
- tarkistin
ewfwefWG kirjoitti:
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
"paleleeko jalkojas"
- sisiliskosisko
Meni suunnileen näin:
Pii pii pikkuinen lintu
paleleeko jalkojas?
Koivun oksalla maatessas,
viljapellossa nukkuessas.
Muita säkeistöjä ei muistu mieleeni
- Ollivander
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuissas? - pikkunen lintu
Pii pii pikkuinen lintu
1. Pii pii, pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
2 Pii pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, nurmikolla nukkuissas, marjan varrella maatessas? (trad.) - mummonopissa
Pii pii pikkuinen lintu paleleeko jalkojas, koivun oksalla ollessas, nurmikolla maatessas. <- noin minä sen aikoinaan opin :D
- fjsdklfjsdklsddj
Olen 70-luvulla syntynyt ja minua aina jotenkin masensi nämä mollivoittoiset "lastenlaulut", en tykännyt yhtään kuulla ja varsinkaan laulaa näitä.
Yrittikö ne saada masennuslääkkeiden orjia meistä 70-luvulla syntyneistä... - 8564
Kyllä se oli ja on aina ollut "paleltaako jalkojas".
- Anonyymi
Vasta toisessa säkeistössä pakottaako sana on vaihtunut paleltaako sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3261444- 1121176
- 1151055
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22827- 111812
- 112780
- 18450
- 36413
- 56402
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i89401