Tietääkö kukaan sanoja tuohon lauluun? Viimeksi oon kuullut sen pienenä kun äiti lauloi sitä mulle. Sanat olen unohtanut, melodia on muistissa. Alkaa kai jotenkin näin: Pii pii pikkuinen lintu, paleltaako jalkojas...
Pii pii pikkuinen lintu
10
6244
Vastaukset
- se menee...
"Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas,marjan varrella maatessas.
Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuessas.."
En muista jatkuuko vielä tuosta...?!- ewfwefWG
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
- tarkistin
ewfwefWG kirjoitti:
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
"paleleeko jalkojas"
- sisiliskosisko
Meni suunnileen näin:
Pii pii pikkuinen lintu
paleleeko jalkojas?
Koivun oksalla maatessas,
viljapellossa nukkuessas.
Muita säkeistöjä ei muistu mieleeni
- Ollivander
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuissas? - pikkunen lintu
Pii pii pikkuinen lintu
1. Pii pii, pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
2 Pii pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, nurmikolla nukkuissas, marjan varrella maatessas? (trad.) - mummonopissa
Pii pii pikkuinen lintu paleleeko jalkojas, koivun oksalla ollessas, nurmikolla maatessas. <- noin minä sen aikoinaan opin :D
- fjsdklfjsdklsddj
Olen 70-luvulla syntynyt ja minua aina jotenkin masensi nämä mollivoittoiset "lastenlaulut", en tykännyt yhtään kuulla ja varsinkaan laulaa näitä.
Yrittikö ne saada masennuslääkkeiden orjia meistä 70-luvulla syntyneistä... - 8564
Kyllä se oli ja on aina ollut "paleltaako jalkojas".
- Anonyymi
Vasta toisessa säkeistössä pakottaako sana on vaihtunut paleltaako sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321