Tietääkö kukaan sanoja tuohon lauluun? Viimeksi oon kuullut sen pienenä kun äiti lauloi sitä mulle. Sanat olen unohtanut, melodia on muistissa. Alkaa kai jotenkin näin: Pii pii pikkuinen lintu, paleltaako jalkojas...
Pii pii pikkuinen lintu
10
6165
Vastaukset
- se menee...
"Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas,marjan varrella maatessas.
Pii pii pikkuinen lintu pakottaako jalkojas,
koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuessas.."
En muista jatkuuko vielä tuosta...?!- ewfwefWG
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
- tarkistin
ewfwefWG kirjoitti:
siinä lauletaan 'paleltaako jalkojas' ainaski mun mielestä.
"paleleeko jalkojas"
- sisiliskosisko
Meni suunnileen näin:
Pii pii pikkuinen lintu
paleleeko jalkojas?
Koivun oksalla maatessas,
viljapellossa nukkuessas.
Muita säkeistöjä ei muistu mieleeni
- Ollivander
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
Pii, pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas?
Koivun oksalla ollessas, nurmikolla nukkuissas? - pikkunen lintu
Pii pii pikkuinen lintu
1. Pii pii, pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, koivun oksalla ollessas, marjan varrella maatessas?
2 Pii pii pikkuinen lintu, pakottaako jalkojas, nurmikolla nukkuissas, marjan varrella maatessas? (trad.) - mummonopissa
Pii pii pikkuinen lintu paleleeko jalkojas, koivun oksalla ollessas, nurmikolla maatessas. <- noin minä sen aikoinaan opin :D
- fjsdklfjsdklsddj
Olen 70-luvulla syntynyt ja minua aina jotenkin masensi nämä mollivoittoiset "lastenlaulut", en tykännyt yhtään kuulla ja varsinkaan laulaa näitä.
Yrittikö ne saada masennuslääkkeiden orjia meistä 70-luvulla syntyneistä... - 8564
Kyllä se oli ja on aina ollut "paleltaako jalkojas".
- Anonyymi
Vasta toisessa säkeistössä pakottaako sana on vaihtunut paleltaako sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019