Edelleenkään en ymmärrä miten nuudeleihin saadaan abaut 500kcal..????
Mama nuudelipaketissa lukee:
Ravintosisältö 100g ssa valmista keittoa
70 kcal
2g proteiinia
8g hiilihydraattia
3g rasvaa
Pussin koko 60g
"mama" nuudelit...
9
1774
Vastaukset
- laikkarillamyös
Pussi kuivaa nuudelia painaa n.60 grammaa, ja keitettäessä se turpoaa, kun nuudeliin"imeytyy"vettä, joten myös kuiva-aineen paino moninkertaistuu. 100 grammassa kuivaa nuudelia on neljästäsadasta- viiteenpuoleensataan kaloria, 100 grammassa jo keitettyä nuudelia on siis näin kaloreita huomattavasti vähemmän, ymmärrätkö?
Valitse siis ennemmin nuudeli, jonka ravintoarvot on laskettu kuiva-aineesta, eikä valmiista keitosta, niin voit laskea kalorimäärän tarkemmin:)Vedessähän kaloreita ei ole.- omana tietonasi
Kuivissa nuudeleissa on korkeintaan 350 kcal 100 g kohden. 85 g painavan nuudelikeittopussin (Taste of Asia) sisällöstä n. 70 g on nuudeleita, loput mausteita ja öjyä. Nuudeleista tulee siis korkeintaan 245 kcal, öljystä korkeintaan 50 ja mausteista ei mitään. Näin ollen annos nuudelikeittoa sisältää kokonaisuudessaan alle 300 kcal.
Kaikissa pastatuotteissa on suurinpiirtein samat ravintoarvot ja energiasisältö. - suaparempi
omana tietonasi kirjoitti:
Kuivissa nuudeleissa on korkeintaan 350 kcal 100 g kohden. 85 g painavan nuudelikeittopussin (Taste of Asia) sisällöstä n. 70 g on nuudeleita, loput mausteita ja öjyä. Nuudeleista tulee siis korkeintaan 245 kcal, öljystä korkeintaan 50 ja mausteista ei mitään. Näin ollen annos nuudelikeittoa sisältää kokonaisuudessaan alle 300 kcal.
Kaikissa pastatuotteissa on suurinpiirtein samat ravintoarvot ja energiasisältö.Pidä itse tietosi itselläsi, kun et ilmeisesti ole tutustunut kuin yhteen nuudelilajikkeeseen! Voi olla, että liioittelin, kun sanoin että nuudeleissa on jopa 500kcal/100grammaa, mutta olen kyllä monesti syönytkin nuudeleita, joissa kaloreita on 440 sadassa grammassa. Tästä en kyllä tuollaisen aivokääpiön kanssa jaksaisi väitellä, sinun typerä asenteesi kun ei mitenkään kysyjää ongelmassaan auta. IDIOOTTI!
- namis
Valitse sellaisia nuudeleita joissa on erikseen mausta-ja öljypussit. Jätä öljy lisäämättä, se ei millään lailla huononna makua.
- nuudelinainen
Hei!
500 kcal on luonnollisesti liioittelua mama pussinuudelien osalta, koska niiden kuiva-aineen paino on 60g eikä se muodostu pelkästä rasvasta.
Mama-nuudeliannoksen energiamäärän saat tekemällä seuraavan laskutoimituksen:
Katso valmistusohjeista nuudeliannokseen käytettävän veden määrä (esim 4 dl).
Laske yhteen veden (4dl=400g) ja kuiva-ainepussin (60g) paino.
siis: 400g 60g = 460g = valmiin keiton kokonaispaino.
Koska valmiissa keitossa on 70 kcal/100g on 460 grammassa keittoa energiaa 4,6 kertaa 70 kcal eli yhteensä 322 kcal.- älyä...
Jos kiehautan kattilassa 4 dl vettä, ei se kiehumisen jälkeen enää paina 400 grammaa! Tiedättekö edes, mikä on peruskoulu?
- nuudelinainen
älyä... kirjoitti:
Jos kiehautan kattilassa 4 dl vettä, ei se kiehumisen jälkeen enää paina 400 grammaa! Tiedättekö edes, mikä on peruskoulu?
Uskotko tosiaan, että aasialaisessa nuudelifirmassa nestehävikki kiehuessa(aika vähäistä parissa minuutissa, jos et hirveillä tehoilla anna porista)otetaan huomioon energiasisältölaskelmia tehtäessä?
- ....
nuudelinainen kirjoitti:
Uskotko tosiaan, että aasialaisessa nuudelifirmassa nestehävikki kiehuessa(aika vähäistä parissa minuutissa, jos et hirveillä tehoilla anna porista)otetaan huomioon energiasisältölaskelmia tehtäessä?
En todellakaan, mutta ilmeisesti sinä et ymmärrä sitä itsenäisenä kuluttajana tehdä...
- nuudelinainen
.... kirjoitti:
En todellakaan, mutta ilmeisesti sinä et ymmärrä sitä itsenäisenä kuluttajana tehdä...
Miksi ihmeessä sitten huomioisin laskelmissa kyseisen hävikin? Tavoitteenahan oli selvittää keiton kokonaisenergiasisältö, ei sen tilavuus.
Lukiossa varmaan opit sitten miettimään, mitä laskelmien avulla oikeasti haluttiin selvittää ;)
Tilavuutta selvitettäessähän pitäisi varmaan huomioida myös veden lämpötila, kun se lisätään kattilaan. Lämpötilahan vaikuttaa veden tiheyteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416