nirso mies

ahistunu

En tiä kuuluisko tää ny jonnekin lasten kasvatuspalstalle, mut kyseessä sentäs on aikuinen mies!
Ärsyttää kun mies ei voi syödä mitään maitojuttuja(paitsi KOVAA jäätelöä ja maustettua, rasvapitoista jugurttia, niin ja leivän päällä tietty VOITA). Kaikki maito on yök!
Joo, no nirsoilut ei lopu tähän... Ei syö sipulia, valkosipulia, uudelleen lämmitettyä riisiä/makaronia. Osaa tehdä ainoostaan muutamaa ruokaa, joita sitten pääasiassa syödään. Mun tekemistä ruoista harvat maistuu. Ok, no en mä oo mikään mestarikokki, mutta osaan lukee keittokirjaa, joita meillä on kaappi täys!
En tosiaankaan tiedä mitä tehdä. Miten ihmeessä sitä sitten lapsetkin kasvattaa jos isi ei tykkää.

24

3918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annahan mies

      kokkaa omoat eväänsä ja laita sinä herkkuja ja mieliruokiasi vain itelles.Turha on alkaa toisen pillin mukaan joraamaan.

    • mieskinnn

      Yksiksesi hölmö!
      En minäkään voi syödä mittään mihin on maitoa laitettu enkä suostu mitään läämitettyjä halpa-paska-ryynimakkaroita syömään.
      Samoin jos margariinia käyttää se ei saa olla mitään minkin nahoista kaavittua talia eli paistorasvaa vaan benecolia leivälle ja voita paistamiseen.

      Eukko kylä sen pikkuhiljaa oppinut ja tuo kunnon pihvitarpeita kun pyydän.

    • siitä numeroa

      Älä tee tai älkää tehkö siitä numeroa, jos mies ei halua syödä tiettyjä ruokia. Kokemuksesta voin kertoa, että kyllä lapset oppivat syömään kaikkea, mitä heille tarjotaan riippumatta siitä syökö sitä molemmat vanhemmat. Minä itse naisena olen erittäin nirso ruuan suhteen. Kuitenkin kaikki meidän lapset ovat aina syöneet kaikkea. Ennemminkin voisin sanoa, että he eivät välttämättä pidä juuri niistä minun lempiruuiasta, kuten kaalista. Minäkään en itse syö maitoruokia, mutta lapset syövät ja syövät myös puuroa, jota en pysty syömään.

      • niin olet

        "naisena erittäin nirso"? Määrittääkö sukupuoli nirsoilun? Miten niin et pysty syömään puuroa? Naurettavaa tekstiä ja selityksiä.

        Oletko oppinut koulussa pahoille tavoille? Kuuluitko niihin tyttöihin jotka kiljuivat yökkiä ja söivät vain näkkileipää?


      • mieskinnnn
        niin olet kirjoitti:

        "naisena erittäin nirso"? Määrittääkö sukupuoli nirsoilun? Miten niin et pysty syömään puuroa? Naurettavaa tekstiä ja selityksiä.

        Oletko oppinut koulussa pahoille tavoille? Kuuluitko niihin tyttöihin jotka kiljuivat yökkiä ja söivät vain näkkileipää?

        Jos on maitoallergia tai laktoosi-intoleranssi niin silloin ei maitoa pysty ilman mahatuskia ja hirveää piereskelyä syömään, meniköhön jakeluun ?
        Nykyelintarvikkeet ovat pilattuja ja allergioita ja epäsopivuuuksia on paljon muitakin joten annetaas kaikkien syödä vain mitä haluavat.


      • väärin
        niin olet kirjoitti:

        "naisena erittäin nirso"? Määrittääkö sukupuoli nirsoilun? Miten niin et pysty syömään puuroa? Naurettavaa tekstiä ja selityksiä.

        Oletko oppinut koulussa pahoille tavoille? Kuuluitko niihin tyttöihin jotka kiljuivat yökkiä ja söivät vain näkkileipää?

        Tarkoitin, että olen nainen, koska tuossa alkuperäinen oli kyllästynyt miehensä nirsoiluun. En todellakaan pystynyt, enkä pysty vieläkään syömään esim. kaurapuuroa, koska jostakin syystä minulla tulle yrjö, jos olisi pakko syödä.


    • tiipii

      Anteeksi, että takerrun pieneen yksityiskohtaan, mutta kuka suostuu syömään uudelleen lämmitettyä riisiä tai makaronia? En pidä itseäni mitenkään nirsona, mutta ajatuskin on hyvin vastenmielinen

    • Nimetön

      ei punajuurta, porkkanaa, kaalia, veriruokia jne...
      Kotoa se lähtee!

    • Milka

      Miksi aikuisen miehen pitäisi juoda maitoa?

      • ei syöny..

        sipuleja, salaatteja, sieniä, kalaa, oliiveja jne. mitä kaikkea niitä olikaan..

        hitto pidän kyllä aika pienenä miestä, jota ei edes kiinnosta oppia syömään "uusia" makuja vaan nirsoilee kuin kakara. mutta eipä mitään, nyt on mies joka syö kaikkea, ja on sen lisäksi erinomainen ruuan laittaja. lisäksi tuonut minun makumaailmaan kaikenlaisia uusia elämyksiä!

        ymmärrän ap:tä..


      • naislogiikkaako?
        ei syöny.. kirjoitti:

        sipuleja, salaatteja, sieniä, kalaa, oliiveja jne. mitä kaikkea niitä olikaan..

        hitto pidän kyllä aika pienenä miestä, jota ei edes kiinnosta oppia syömään "uusia" makuja vaan nirsoilee kuin kakara. mutta eipä mitään, nyt on mies joka syö kaikkea, ja on sen lisäksi erinomainen ruuan laittaja. lisäksi tuonut minun makumaailmaan kaikenlaisia uusia elämyksiä!

        ymmärrän ap:tä..

        Kakaran on syötävä vastentahtoisesti niitä uusia makuja, mutta Mies tietää, mitä haluaa ja syö sen mukaisesti. Hamekangasta sellaiselle miehelle pitää hankkia, joka naisen mieliksi alkaa syömään.


      • hyvinkii..
        naislogiikkaako? kirjoitti:

        Kakaran on syötävä vastentahtoisesti niitä uusia makuja, mutta Mies tietää, mitä haluaa ja syö sen mukaisesti. Hamekangasta sellaiselle miehelle pitää hankkia, joka naisen mieliksi alkaa syömään.

        tuopa onkin aivan tosi juttu! mutta mun kakarat syövätkin mm. noita kaikkia mainitsemiani aineksia eivätkä vastentahtoisesti, katsos kun meillä opetellaan syömään kaikkea ensin maistamalla ja niin edelleen..

        joten olen pahoillani siitä, että väheksyin kakaroitani vertaamalla exää heihin..


    • ONGELMA!

      Ymmärrän hyvin ongelmaasi. Sillä on itseasiassa pidemmän päälle merkitystä, mitä toinen syö. Minusta se on parisuhteessa kiva yhdisävä tekijä, kun saa armaansa kanssa laittaa yhdessä ruokaa, josta molemmat tykkää.

      Ihminen syö joka paivä useampaan kertaan. Jos aina joutuu taipumaan mutkalle sen takia, että toinen nirsoilee, niin pidemmän päälle se väkisinkin tuppaa vituttamaan. Ajatelkaa kuinka vähän ihmisillä on aikaa olla yhdessä töiden jälkeen? On se tosi mukava viettää se pieni hetki yhdessä samasta asiasta nauttien.

      Lisäksi olen sitä mieltä, että sivistystasolla ja avoimuudellakin on tekemistä sen kanssa, miten ihminen suhtautuu ruokiin. Jos alas menee vaan makkara ja makaronilaatikko, niin taitaapa rajoittuneisuutta olla muillakin alueilla.

      Itse olin aikanaan naimisissa naisen kanssa, joka söi lähinnä jauhelihakastiketta ja makaroonilaatikkoa. Ravintoloissa tilasi aina tismaalleen saman annoksen. Lempiruokansa kotona oli "mä en syö tota"..

      • hyvinkii

        juuri näin minäkin asian ajattelen..


      • 1 + 8

        Kaikestahan saa ongelman tehtyä, jos ei niitä muuten elämässä ole tapeeksi. Miksei voi vaikka kumpikin tehdä itselleen mieluista?


      • Anonyymi

        Tuo on melko varmasti totta, että "jos alas menee vaan makkara ja makaronilaatikko, niin taitaapa rajoittuneisuutta olla muillakin alueilla". Oletko kuullut esim. autismin kirjosta? Siinä on ominaista sekä ruokaan liittyvät rajoitteet (yliherkkyys eri ruokien mauille ja tekstuureille) että pakonomaiset rutiinit ja rituaalit, mikä aiheuttaa joustamattomuutta ja rajoittuneisuutta eri alueilla.


    • tilttitaltti

      Haloo! On jokaisen oma asia mitä syö.

      Minäkään en juo maitoa, koska en pidä siitä.
      Mieheni ei ole siitä ottanut patteja, eivätkä lapset.
      Meillä tehdään kaikenlaisia ruokia, jos joku ei niistä jollekin passaa, niin okei, hänen ei tarvitse syödä. Ei siitä mitään numeroa nosteta.

      Jokaisella on oma suunsa, oma makuaistinsa, so what, mikä hän on menemään toisen "iholle".

      Ruokalistamme kulkee omaa latuaan, jos joskus on verilettuja (harvoin) niin silloin se joka ei syö, tyytyköön vähempään (pelkkään leipään) tai tehköön oman ruokansa itse.

      Emme pakota lapsiammekaan syömään sellaista, mikä heitä suorastaan oksettaisi. Ruokailun ja syömisen pitää olla miellyttävä tapahtuma, ilman että siinä ärsyynnytään ja pomotetaan muita.

      Anna miehesi elää rauhassa oman makuaistinsa ja inhotustensa mukaan. Hän on aikuinen ja päättää syömisistään itse. Tee viikon ruokalista etukäteen, ja järjestäköön mies niinä päivinä, jolloin ei voi syödä sinun laittamaasi ruokaa, oman syömisensä miten haluaa.
      Sinuna minä antaisin hänelle vapaata, syököön vaikka raflassa tai miten huvittaa.
      Hän on aikuinen, muista se! Etkä SINÄ ole hänen äitinsä tai pomonsa!

    • tätönen

      Olkaa eri ruoissa.

    • ..mokoma

      prinsessa pihalle!

    • almamalma

      tuollaiselle ukolle! Jos kotona ei ole sopivaa sapuskaa voi äijä mennä sellaisen pöydän ääreen, jossa on mieleistä syömistä. Mitä tuosta itseänsä stressaamaan.
      Taitaa ukollasi olla kolesteroliarvot nousussa, jos leipä voidellaan voilla ja muutenkin tuntuu olevan rasvaisen ruoan ystävä.
      Jos lasten täytyy maistaa uusia ruokia ja makuja, niin silloin vanhempien on tehtävä samoin. Lapsilta ei voi minun mielestä vaatia maistamista jos ei itse tee niin.

    • syö sipulia

      tai paprikaa... mutten minäkään suostu kaikkea syömään... Kummallakin omat nirsoutensa. Ei kaikki vaan kaikkea syö.En minäkään suostu syömään ruokaa joka ollut yli kaksi päivää jääkaapissa...

    • sipulisopuli

      exä oli TODELLA nirso ruuasta! MITÄÄN kasvista ei saanut olla missään, sapuskaksi kelpasi muutama tietty ruoka (ja tottakai ainoastaan äitinsä valmistamina), uudelleen lämmitettyyn ruokaan ei voinut koskea, vain tietynlainen maustettu maitotuote kelpasi, nyrpisteli minun vaivalla tekemilleni ruuille (itsetunto muuten laskee reippaasti tuommosesta..)yms yms. Ruokailut vanhempieni luona olivat ahdistavia ja hävettäviä..listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ruokavalio oli siis hyvin yksipuolista ja saman makuista.. huoh. Ehkäpä osaksi tämänkin syystä kulkee nykyään ex-nimikkeellä.

      Nykyisellä lähestulkoon samanlainen maku kuin minulla, ja pienestä pitäen opetettu ainakin maistamaan kaikkea mitä tarjotaan. Kummallakin o tottakai omat mieltymyksensä ja inhokkinsa, esim minä rakastan sipulia, kun taas mieheni ei erityisemmin välitä. Joskus kokataan sipulilla, joskus sitten ei :D

    • sille nii

      Tissimaitoa,siitä ne miehet tykkää!

    • nirsot vidduun

      Vanha, mutta ajankohtainen ketju. Menkööt viddu lapselliset nirsoilijat vaikka Sudaniin omatiimilomalle loppuiäkseen. Tällä pallolla vain eräillä harvoilla valituilla on varaa valita mistä ei tykkää, mistä tykkää, kun ruoasta on puhe. Surkeisra narsistisista pullamössö-minäitte-tyypeustä ei totisesti ole pulaa, junalauta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe