Selluliitti

on rasvaa

Naisen iho on ohuempaa kuin miehen, joten naisella se näkyy herkemmin. Naisilla rasva myös "kerääntyy" enemmän reisiin, peppuun, vatsaan ja rintoihin. Siksi siis rasvasolujaon siellä paljon. Yksinkertaista:)

Selluliii EI lähde voiteilla, tokia hyvin hoidettu iho "peittää" rasvasolut paremmin näkyvistä, niinkuin esim rusketuskin.

Ylimääräinen rasvalähtee liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Itse olin joskus sairaalloinen selluliitin takia, sairastuin anoreksiaan ja silloin sen vasta tajusin. Selluliiti häipyi täydellisesti-> rasvasolut pienenivät ja rasva lähti otaalisesti. En saanut edes puristamalla sitä esiin!

No paranin ja sain kilojani, myös selluliittiä on ilmestynyt rasvan paluun myötä mutta terveellisesti. Selluliitin saa lähes näkymättömäsi kunnos kuntosaliharjoittelulla, lenkillä ja syömällä oikeasti TERVEELLISESTI.
Mitkään voiteet ei sitä ongelmaa poista.

9

5047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä,

      lisäten, se tosiaan on laihojenkin ongelma,mutta rasvaa on myös laihoilla imisillä. Siksi täytyisi tasapainottaa kroppaansa lihaksilla. Rasva roikkuu ja on muhkuraista, lihan kiinteää...

    • totuus tekee kipeää

      Näinhän se juuri on. Voikun muutkin tajuaisivat sen. Terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o, sillä selluliitti on aineenvaihdunnan häiriö, siis se että kuona-aineet ovat kerääntyneet rasvasoluihin, jotka kovettuvat ja koteloituvat. Pitäisi syödä mahdollisimman puhdasta ja lisäaineetonta ruokaa, paljon kasviksia ja juoda riittävästi vettä.

      Tupakointi on huono juttu selluliitin kannalta, sillä se huonontaa pintaverenkiertoa ja heikentynyt pintaverenkierto on ongelma kuona-ainevaihdunnan kannalta, eli kun veri ei pääse virtaamaan kunnolla, se ei myöskään vie mukanaan kudoksissa olevia kuona-aineita ja ylimääräistä nestettä.

      Liikunta taas lisää pintaverenkiertoa ja tehostaa hiusverisuoniston kasvua mikä omalta osaltaan auttaa aineenvaihduntaa. Ja toki pienentää rasvasoluja itsessään, kun rasvaa palaa liikkuessa. harvoin näkee ammattiurheilijoilla selluliittia, vaikka sanotaan että laihoillakin voi olla selluliittia. Laihuuttakin on monenlaista. Laihallakin on sama rasvasoluja, ja rasvasoluihin ne selluliitin kuona-aineet kertyy ja samalla tavalla ne rasvasolut voivat laihalla ihmisella koteloitua jos ei harrasteta liikuntaa, syödään huonosti ja tupakoidaan.

      Valitettavasti selluliittiin vaikuttaa jonkinverran myös geenit, eli toisilla on enemmän taipumusta kerätä selluliittia, mutta se ei ole mikään lopullinen tuomio. Kaikki on ihmisen omissa käsissä. Ja kannattaa myös muistaa että pieni määrä selluliittia ei ole haitaksi.

    • ei poistu!

      Vanhetessaan selluliitti kovettuu ja väriltään muuttuu kellertäväksi.
      Sen kovuus on jääkaappikylmän voin luokkaa ja sitä et enää sulata millään kuntosaliharjoitteluilla tai nälkävuosikuureilla. Ainoa keino on plastiikkakirurgia ja siinäkin radikaali leikkaus, jolloin lääkäri viipaloi kovettunutta selluliittia pois. Rasvaimu ei sellaiseen tehoa!

      Minulle on tehty nk. vatsalipo sen jälkeen kun neljäs lapseni oli jo syntynyt ja tiesín, etten enää synnyttäisi yhtään lisää. Olin hoikka valmiiksi, kovakuntoinenkin koska olin yrittänyt hoikistaa itseäni ja lopulta vahvistaa itseäni leikkauksesta toipumiseen kun olin hyväksynyt tilanteeni.

      Ainoa neuvoni kaikille selluliittia pelkääville on, että syökää monipuoisesti jotta selluliittia ei kertyisi niin paljoa, urheilkaa ja pukeutukaa riittävästi ettei selluliitti saa kylmää (nopeuttaa kovettumista).

      • kauneusalan hoitsu

        aineenvaihduntaongelma.
        Liikunta, terveellinen, kasvispitoinen ruokavalio ja nestettä (ei alkoholia, ei kofeiinia) vähintään 3l päivässä.
        Natriun (ruokasuola) -kaliun tasapaino tarkeää huomioida.
        Kasviksia, hedelmiä ja runsaasti, että soluaineenvaihdunta vilkastuu.

        Hoitoloista saa hyviä kuureja, jota auttavat alkuun, mutta eivät ole mikään tae, omat tottumukset ovat a ja o.


      • tietämättömille:
        kauneusalan hoitsu kirjoitti:

        aineenvaihduntaongelma.
        Liikunta, terveellinen, kasvispitoinen ruokavalio ja nestettä (ei alkoholia, ei kofeiinia) vähintään 3l päivässä.
        Natriun (ruokasuola) -kaliun tasapaino tarkeää huomioida.
        Kasviksia, hedelmiä ja runsaasti, että soluaineenvaihdunta vilkastuu.

        Hoitoloista saa hyviä kuureja, jota auttavat alkuun, mutta eivät ole mikään tae, omat tottumukset ovat a ja o.

        Hoitsun tiedot ovat vajavaiset vanhan selluliitin suhteen. Luepa uudestaan viesti johon vastasit.


      • olen hotsuna 15
        tietämättömille: kirjoitti:

        Hoitsun tiedot ovat vajavaiset vanhan selluliitin suhteen. Luepa uudestaan viesti johon vastasit.

        vuotta työskennnellyt, enkä vielä koskaan nähnyt ainoankaan kirurgin "viipaloivan jääkaappikylmää rasvaa" keneltäkään... Rasva on rasvaa, selluliitti hele..tin sitkeää rasvaa, mutta silti rasvaa... olet tainnut joutua plastiikkakirurgin propagandan uhriksi...


      • diipadaapa...daapa
        olen hotsuna 15 kirjoitti:

        vuotta työskennnellyt, enkä vielä koskaan nähnyt ainoankaan kirurgin "viipaloivan jääkaappikylmää rasvaa" keneltäkään... Rasva on rasvaa, selluliitti hele..tin sitkeää rasvaa, mutta silti rasvaa... olet tainnut joutua plastiikkakirurgin propagandan uhriksi...

        Juu. Mulla ollut tota sellua jonkin verran, ei mitenkään merkittävästi, mutta miten nyt naisilla tulee tohon perseen alle reisiin jne.
        Aina oon jotenki treenaillu ja nyt vuoden verran tosi ahkerasti. Lisäksi ruokavaliota oon harkinnut tarkemmin. Ei mitään mitä kehoni ei oikeastaan tarvitse. En mitenkään ajatellen sellua, mutta nyt täytyy todeta että sitä ei enää juurikaan ole. Ne on muuten ne lihassäikeet jotka on miehillä tiheemmät ja naisilla vähän erilaisemmat "höllemmät". Tästä syystä näkyy naisilla helpommin. Olis aika karseeta jos vanha sellu olisi oikeasti jotain jääkaappikylmää voita. Luulis tulevan vähän muitakin ongelmia kun esteettisyyspulmia.


    • marjatta24
    • pitää harrastaa

      että tuloksia näkyy? Ehtiikö toukokuuhun, lähden matkalle silloin etelän aurinkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe