Minua ärsyttävät nämä työkkärin haukkujat. Olenkohan asioinut eri virastossa kuin he, koska omalla kohdallani sain erinomaista palvelua. Nyt olen toistaiseksi työssä eikä minun tarvitse asioida työkkärissä enää työttömyyteni johdosta, mutta kävin työtä etsiessäni n. 10 kertaa siellä. Joka kerta palvelu oli ystävällistä, vaikka virkailijoilla saattoi olla kiire.
En ole mikään "perseennuolija", mutta toisaalta minusta on syytä myös olla asiallisella linjalla asioidessaan virastoissa. Olisikohan tässä takana se, että näitä haukkujia ei kukaan haluakaan työhön. Itse en työnantajana kyllä palkkaisi töihin henkilöitä, jotka käyttävät niin alatyylisiä ilmauksia toisista ihmisistä tai näkevät aina viat muissa (onko silloin toivoakaan kehittymisestä ja oman käyttäytymisen muuttamisesta). Töihin pitäisi päästä heti suurella palkalla ja sitten vikistään, kun ei päästäkään johtajaksi. Ollaan niin erinomaisia että; olisi ihan kiva tietää, miksi näin loistavat ja hyvät ihmiset ovat vailla työtä. Ja tietysti se on muiden syy, tässä tapauksessa työkkärin.
Työkkärin haukkujat
28
1288
Vastaukset
- paru
Jos olet saanut työkkäristä hyvää palvelua, hyvä niin. Kaikki eivät sitä ole saaneet. Minua puolestani ärsyttävät ihmiset, jotka syyttävät muita ihmisiä asioista, joista heillä itsellään ei ole edes kokemusta.
Taidat olla niitä ihmisiä jotka kertovat että koulukiusaamista ei ole olemassakaan (koska eihän sinua itseäsi ole koskaan kiusattu) TAI jos on, niin kiusattujen omaa provosoivaa käytöstä vain.- ks.
Kyseessä on kiusaaja joka ei mielestään kiusaa.
Käyttää tietyllä tavalla käänteistä eli nurinkurista mutta lähinnä omintekaista logiikkaa:
Kun osa valtiota, työvoimatoimisto, syyttää yksittäistä työtöntä valtion tekemistä virheistä, tämä väittää työttömien syyttävän työvoimatoimistoa työttömyydestään. Ts. puhuu ihan omaa paskaansa.
- Työtön jo vuosia
Tekstin perusteella on asia helppo todeta.
Tuollaista "palvelua" kun ei niissä ole.
Oletko mahdollisesti töissä siellä ja erityisen herkkänahkainen ?
Kuinka monen todella uskot/väität siellä muuta tekevän kuin nöyristelevän pakkovallan edessä ?
Ei työnsaanti ole kiinni omasta käyttäytymisestä jos töitä ei ole, minkä sinäkin varmasti tiedät haukkuessasi työttömiä tekstilläsi.
Minua ärsyttävät kaltaisesi siinä määrin että jos asia minusta kiinni olisi, et siinä kirjoittelisi.- Yrittäjä
että olet ollut työtön jo vuosia. Olet kyllä kirjoituksestasi päätellen sellainen vellihousu. Minä en ole koskaan ottanut vastaan työttömyyskorvauksia enkä sosiaaliavustuksia. Enkä ota! Jo nuorena sällinä aattelin, että ne ovat pahasta ja tappavat aloitekyvyn. Kyllä TÖITÄ LÖYTYY JOKAISELLE JOKA TODELLA HALUAA TEHDÄ TYÖTÄ. Tämä on totuus, tana! Itte oon tehnyt kaikkea työtä mitä on tullut vastaan; siivonnut, tiskannut, myynyt, ollut rauhanturvaajana, Norjassa olin kalatehtaassa, maatilalla renkinä ja tietokonehommissa jne, jne. Viimeiset kuusi vuotta yrittäjänä. Kerran olin seitsemän kuukautta ilman työtä, enkä mennyt silloinkaan työvoima- enkä sosiaalitoimistoon. Autosta lähtien melkein kaikki piti myydä, että selvisin. Kummasti motivoi työtä ettimään ja ottamaan vastaan, kun on tehnyt ittensä kanssa sopimuksen, että paskahousuksi en vajoa. Kahdet sodat käynyt ukkini sanoi, että pidä ittes miehenä. Sitä oon yrittäny pitää mielessä.
Minua ärsyttää kaltaisesi "työtön jo vuosia", että jos minusta olisi kiinni et aukoisi täällä päätäsi tyypeille, jotka veromarkoillaan maksavat sosiaaliapusi ja työttömyyskorvauksesi vaan käyttäsit senkin ajan työnhakemiseen. Perseelle pitäisi potkia tuollaisia vellihousuja, että tulisi vähän ryhtiä ja selkärankaa. Työvoimatoimistossa, Kelassa ja sosiaalitoimistossa asioiminen on ainakin minun tietääkseni vapaaehtoista.
- -
ehkeivät muut olekaan erinomaisia vaan keskinkertaisia, mitä et omista lähtökohdistasi johtuen kykene erottamaan erinomaisuudesta ?
10x3kk eli kävit noin 30kk ajan työvoimatoimistossa ja silti pidit laitoksesta joka ei kyennyt töitä sinullekaan hankkimaan vaikka työssäolevat joihin väität kuuluvasi (ettet vaan kumminkin ole valtion hommissa kuluttamassa hukkaan muitten verorahoja) sen maksavat verorahoillaan.
yhtään työtöntä ei sen kautta saa töitä, silti sitä pidetään tilastojen kaunistelutarkoituksessa yllä.
sano yksi asia joka sinua ei ärsytä ?- Mathias
Työvoimatoimiston kautta ajetaan vuosittain yhteen tuhansia työpaikkoja ja tuhansia työnhakijoita. Se on ihan puhdas fakta. Niin se vain on.
On iso joukko isoja työllistäjiä jotka rekrytoivat lattiatason työpaikat pelkästään työvoimatoimiston kautta.
Pienillä yrityksillä mahdollisuus hakea erikoistaitoista työvoimaa tehokkaasti on vain työvoimaorganisaation kautta.
Työvoimatoimistoista lähetetään jatkuvasti kirjeitä mittä osoitetaan haastattelu työttömälle ja seurauksena on monesti kauhea keuhkoaminen siitä kuinka "työkkärin vittumaiset sadistit pakottavat" hommaaan (missä on tietenkin jotain perusteellista vikaa, pieni palkka, ikävät työolosuhteet, pitkä työmatka tms.)
Tai sitten ollaan ihan tyytyväisiä siitä että tulee sekin mahdollisuus eteen, suurin osa taitaa olla näitä.
P.S. Valtion ja kuntien ja kuntainliittojen hommissa tehdään aivan totaalisen välttämätöntä ja tärkeää työtä. Sen työntekijäjoukon leimaaminen muitten verorahoja kuluttavaksi loisjoukoksi on kyllä törkeä loukkaus. - sillä
Mathias kirjoitti:
Työvoimatoimiston kautta ajetaan vuosittain yhteen tuhansia työpaikkoja ja tuhansia työnhakijoita. Se on ihan puhdas fakta. Niin se vain on.
On iso joukko isoja työllistäjiä jotka rekrytoivat lattiatason työpaikat pelkästään työvoimatoimiston kautta.
Pienillä yrityksillä mahdollisuus hakea erikoistaitoista työvoimaa tehokkaasti on vain työvoimaorganisaation kautta.
Työvoimatoimistoista lähetetään jatkuvasti kirjeitä mittä osoitetaan haastattelu työttömälle ja seurauksena on monesti kauhea keuhkoaminen siitä kuinka "työkkärin vittumaiset sadistit pakottavat" hommaaan (missä on tietenkin jotain perusteellista vikaa, pieni palkka, ikävät työolosuhteet, pitkä työmatka tms.)
Tai sitten ollaan ihan tyytyväisiä siitä että tulee sekin mahdollisuus eteen, suurin osa taitaa olla näitä.
P.S. Valtion ja kuntien ja kuntainliittojen hommissa tehdään aivan totaalisen välttämätöntä ja tärkeää työtä. Sen työntekijäjoukon leimaaminen muitten verorahoja kuluttavaksi loisjoukoksi on kyllä törkeä loukkaus.loisia he ovat, lähteneet kuluttamaan toisten rahoja tietoisesti teoistaan.
Työpaikat tulisivat täytetyiksi ilman työvoimatoimistoakin. Suurin osa tuleekin. Valtion hommat ilmoitetaan työkkäriin, silti ne täytetään yleensä jo ennalta päätetyillä henkilöillä. Pienet yritykset eivät uskalla käyttää työvoimatoimistoa koska sen tapana on lähettää väkeä joka ei työhön sovellu vaikka työttömissä on pätevääkin porukkaa. Työvoimatoimistosta on ainakin minulle tullut kirjeitä joissa pitäisi työskennellä työmarkkinatuella. Kuinkahan se mielestäsi riittää elämiseen ja perheen perustamiseen ?
- Enpä tunne ketään kuka ei takaisin vihaisi itseään vihaavaa työvoimatoimistoa. - Mathias
sillä kirjoitti:
loisia he ovat, lähteneet kuluttamaan toisten rahoja tietoisesti teoistaan.
Työpaikat tulisivat täytetyiksi ilman työvoimatoimistoakin. Suurin osa tuleekin. Valtion hommat ilmoitetaan työkkäriin, silti ne täytetään yleensä jo ennalta päätetyillä henkilöillä. Pienet yritykset eivät uskalla käyttää työvoimatoimistoa koska sen tapana on lähettää väkeä joka ei työhön sovellu vaikka työttömissä on pätevääkin porukkaa. Työvoimatoimistosta on ainakin minulle tullut kirjeitä joissa pitäisi työskennellä työmarkkinatuella. Kuinkahan se mielestäsi riittää elämiseen ja perheen perustamiseen ?
- Enpä tunne ketään kuka ei takaisin vihaisi itseään vihaavaa työvoimatoimistoa.Kaikki väärin.
Sinusta syntyy kuva katkerasta itseensäkäpertyneestä pikkuihmisestä joka vihaa kaikkea ja kaikkia ja uskoo että kakki puhuvat vain spahaa sinusta.
Alan olla varma että sinun työttömyyteesi on jotain syytä itsessäsikin. Kuka hemmetti tuollaisen tyypin palkkaisi riesoikseen??
Tosin arvaan jotakin. Sinua vituttaa aivan sairaasti se, että työvoimatoimisto on ihan tosissaan tarjonnut sinulle töitä. Olisi perkeses pitänyt nostaa perse penkistä, sehän nyt on aivan saatanan sadistista.
Se työnhaku on muuten sinun vastuullasi ja sinun tehtäväsi, ei työvoimatoimiston. Jos kerran vapailla markkonoilla on töitä niin hae sellainen työpaikka niin lakkaa työkkäri ahdistelemasta sinua työmarkkinatukipaikkoja. Pääset eroon koko puulaakista kerralla. - pussihukka
Mathias kirjoitti:
Kaikki väärin.
Sinusta syntyy kuva katkerasta itseensäkäpertyneestä pikkuihmisestä joka vihaa kaikkea ja kaikkia ja uskoo että kakki puhuvat vain spahaa sinusta.
Alan olla varma että sinun työttömyyteesi on jotain syytä itsessäsikin. Kuka hemmetti tuollaisen tyypin palkkaisi riesoikseen??
Tosin arvaan jotakin. Sinua vituttaa aivan sairaasti se, että työvoimatoimisto on ihan tosissaan tarjonnut sinulle töitä. Olisi perkeses pitänyt nostaa perse penkistä, sehän nyt on aivan saatanan sadistista.
Se työnhaku on muuten sinun vastuullasi ja sinun tehtäväsi, ei työvoimatoimiston. Jos kerran vapailla markkonoilla on töitä niin hae sellainen työpaikka niin lakkaa työkkäri ahdistelemasta sinua työmarkkinatukipaikkoja. Pääset eroon koko puulaakista kerralla."Se työnhaku on muuten sinun vastuullasi ja sinun tehtäväsi, ei työvoimatoimiston."
MIHIN sitten sitä työvoimatoimistoa tarvitaan, miksi se on olemassa, kerropa se, idiootti ? - -
Mathias kirjoitti:
Kaikki väärin.
Se työnhaku on muuten sinun vastuullasi ja sinun tehtäväsi, ei työvoimatoimiston. Jos kerran vapailla markkonoilla on töitä niin hae sellainen työpaikka niin lakkaa työkkäri ahdistelemasta sinua työmarkkinatukipaikkoja. Pääset eroon koko puulaakista kerralla.tekstikin yhtä asiapitoista kuin työvoimatoimiston tyhjänpäiväiset päättömät höpinät - oletko aivan varma ettet ole siellä töissä ? paikallinen arbeit Jugend, osasto lahjattomat apurit ?
- Mathias
pussihukka kirjoitti:
"Se työnhaku on muuten sinun vastuullasi ja sinun tehtäväsi, ei työvoimatoimiston."
MIHIN sitten sitä työvoimatoimistoa tarvitaan, miksi se on olemassa, kerropa se, idiootti ?Kuule, onko isokin yllätys että se on työtön itse jolle työnhakuvelvollisuus kuuluu. Kaikki työttömyyskorvaus perustetaan siihen ajatukseen että henkilö on työttömyyskorvauksen varassa päätoiminen työnhakija.
Työvoimatoimistolla on monia tehtäviä. Yksi niistä on pitää yllä ilmoitettujen vapaiden työpaikkojen tietokantaa ja levittää tietoa niistä mahdollisimman tehokkaasti. Siinä työvoimatoimisto saa täydet pisteet. Kun sinulla on tietokone ja nettiyhteys, niin sinulla on nähtävänä reaaliaikaisena tilanne kaikista vapaasti ilmoitetuista työpaikoista joihin hakea. Pääosa ilmoitetuista työpaikoista menee niille työnhakijoille jotka tekevät työnhakunsa oma-aloitteisesti.
Työvoimatoimistolla ei ole velvollisuutta eikä mahdollisuuttakaan luoda työpaikkoja, mutta sellaistakin tosiasiassa tapahtuu.
Työvoimatoimisto pyrkii osoittamaan työttömälle soveltuvia vapaita työpaikkoja mikäli hakija tuntuu epäonnistuvan omassa työnhaussaan. Työttömyyden pitkittyessä tulee eteen myös tarve osoittaa työvoimakoulutusta jos työttömän oma aktiivisuus tai kyky hakeutua soveltuvalle kolutusalalle puuttuu. Työvoimaneuvojilla on tehtävänä auttaa ja ohjata työnhakijaa työnhaussa, ei suinkaa etsiä työnhakijalle työpaikkaa työnhakijan puolesta.
Työnantajat käyttävät työvoimatoimistoa ilmoitustauluna, rekrytointikanavana ja hyvin usein yhteistyökumppanina työnantajan tarpeisiin soveltuvan työvoimakoulutuksen järjestämisessä.
- Joskus asiakkaana
Olen joskus joutunut asioimaan työkkärissä ja sen voin ihan rehellisesti sanoa että missään muualla en ole törmännyt huonompaan, epäystävällisempään ja epäasiallisempaan palveluun kuin Työvoimatoimistossa. Tuntikausia pitää ensin vuoronumeron kanssa odotella päästäkseen jonkun virkailijan haastateltavaksi. haastattelun päätarkoitus käsittääkseni on keksiä aiheita mistä voitaisiin vaatia todistuksia ja miten työttömän elämä voitaisiin tehdä mahdollisimman hankalaksi. Jos satut vaikka vahingossa kertomaan että harrastat kalastusta ja että olet ollut Työväenopistossa perhojen sitomiskurssilla v. 1986 virkailija yllättäen alkaa vaatimaan todistusta tuosta kurssista, muuten ei voi millään käynnistää työnhakua.. Mielestäni aivan käsittämätöntä vittuilua. Tilanteessa ei auta vaikka kuinka yrittäisit selittää ettei sieltä silloin mitään todistusta saatu. Mikäli virkailija on päättänyt että tilanne ei etene jos ei ole esittää todistusta, niin ei siinä mikään muu auta kun ajaa kotiin ja väärentää itselleen todistus 20 vuoden takaisesta kurssista. Muussa tapauksessa Työvoimatoimiston tulkinnan mukaan "opiskelut on kesken" eivätkä he voi hyväksyä ihmistä asiakkaakseen.
Kirjoitettuani itselleni todistuksen ja jonotettuani uudestaan pari tuntia pääsin toisen virkailijan puheille. Hän ei juurikaan koko todistusta edes vilkaissut, laittoi vaan tietokantaansa maininnan että "pyydetty todistus esitetty" tms. Nyt homma olikin jo ihan selvä ja samantien pystyttiin antamaan KELAlle lausunto jossa todetaan että hakija on työtön. Koko päivä tässä, ainakin työvoimatoimistolle, ihan rutiini asian hoitamisessa vierähti eikä toiminnassa mielestäni ollut järjen häivääkään.
Tunteekohan historia yhtään tapausta jossa joku olisi saanut Työvoimatoimiston kautta työpaikan?- Mathias
"Tunteekohan historia yhtään tapausta jossa joku olisi saanut Työvoimatoimiston kautta työpaikan? "
Tuntee..
Tuhansia vuosittain - sillä
Mathias kirjoitti:
"Tunteekohan historia yhtään tapausta jossa joku olisi saanut Työvoimatoimiston kautta työpaikan? "
Tuntee..
Tuhansia vuosittainOvatten opettajia tms. jotka valtio pakosta ilmoittaa työkkärille ja niitä sitten hakee kuitenkin ne opettajat joille paikka on jo luvattu etukäteen.
- ..
"Olen joskus joutunut asioimaan työkkärissä ja sen voin ihan rehellisesti sanoa että missään muualla en ole törmännyt huonompaan, epäystävällisempään ja epäasiallisempaan palveluun kuin Työvoimatoimistossa."
Soppala on vielä paljon pahempi. Kysyvät vielä henkilökohtaisempia asioita eikä "ei kuulu teille" käy vastaukseksi, haukkuminenkin on astetta ilkeämpää.
Mun työttömyyden muuten aiheutti ihan suoraan KELA kun se lopetti ilman syytä opintotuen maksun eikä enää jatkanut sitä seuraavana vuonna vaikka valittamisiin kului jo puhelinlaskuissa (jonottamiseen kun kukaan ei viitsinyt vastata) enemmän rahaa kuin olikaan ja kävin paikan päälläkin valittamassa selkeästi virheellisestä päätöksestä. - Mathias
sillä kirjoitti:
Ovatten opettajia tms. jotka valtio pakosta ilmoittaa työkkärille ja niitä sitten hakee kuitenkin ne opettajat joille paikka on jo luvattu etukäteen.
Väärin.
Yksityssektorin rekrytoinnista huomattava osa menee työvoimatoimiston kautta.
Myös minulla on takana yksi työsuhde yksityissektorille mihin löytyi työpaikka työvoimatoimistosta.
Tämä vaikuttaa nyt siltä että istut nurkassa kädet korvillasi, poljet jalkaa ja huudat että "ei näy mitään ..perkele!" - paru
Mulla on päivärahahakemukset seisoneet elokuusta asti työvoimatoimistossa, kun eivät ole kuulemma ehtineet pitää jotain lautakunnan kokousta aiemmin kuin nyt tammikuussa, jossa päätetään, myönnetäänkö minulle päivärahaa, vaikka olen ollut osakkaana pari kuukautta mieheni yrityksessä n.10 vuotta sitten (minä onneton kun menin sen möläyttämään siellä haastattelussa). Kaikki paperit ja siihen hätään tekaistut todistukset piti ex-mieheltä pyytää, voi herran jeesus sentään. Jos tässä miljardööriosinkotuloilla elettäisiin niin en kai työkkärissä kävisi itseäni nöyryyttämässä.
Näin sitä työttömänä elellään! Vittumaista kohtelua ja tylyä "palvelua" sieltä saa. - -
Mathias kirjoitti:
Tuntee..
Tuhansia vuosittainlaitetaan pellolle ex-duunari otetaan tilalle työmarkkinatuella eli valtion yritykselle antamalla suoralla tukirahalla puoleksi vuodeksi työvoimatoimiston pakottama orja ja tehdään sitä vuodesta toiseen.
näin saavutetaan kilpailuetua rehelliseen ja palkkansa maksavaan kilpailijaan nähden joka ajetaan ulos bisneksistä.
työttömyys lisääntyy ja palkat putoaa olemattomiksi vaikka muuta sanotaan.
sellaisia työpaikkoja joista saisi palkkaakin, ei työvoimatoimistoissa olekaan. - -
Mathias kirjoitti:
Väärin.
Yksityssektorin rekrytoinnista huomattava osa menee työvoimatoimiston kautta.
Myös minulla on takana yksi työsuhde yksityissektorille mihin löytyi työpaikka työvoimatoimistosta.
Tämä vaikuttaa nyt siltä että istut nurkassa kädet korvillasi, poljet jalkaa ja huudat että "ei näy mitään ..perkele!"oli meinaa niin luonteva kuvaus että kokemusta asiasta taitaa löytyä paljonkin.
työttömyydestä ja sen syistä ja työvoimatoimistosta taasen on kokemusta niin monella että vähän mietityttää miksi kukaan viitsisi niitä muunlaisiksi väittää kuin mitä ne ovat.
takana on yksi työsuhde yksityissektorille - ohhoh, siinäpä sitä on työntekemisen varsinainen asiantuntija. yksi työsuhde yksityissektorille. - uudestaan työkkärin kautta
- kirjoitti:
oli meinaa niin luonteva kuvaus että kokemusta asiasta taitaa löytyä paljonkin.
työttömyydestä ja sen syistä ja työvoimatoimistosta taasen on kokemusta niin monella että vähän mietityttää miksi kukaan viitsisi niitä muunlaisiksi väittää kuin mitä ne ovat.
takana on yksi työsuhde yksityissektorille - ohhoh, siinäpä sitä on työntekemisen varsinainen asiantuntija. yksi työsuhde yksityissektorille.Miksi lie erehtyivätkin niin nimittäin kalliiksihan se tulee
- Mathias
- kirjoitti:
oli meinaa niin luonteva kuvaus että kokemusta asiasta taitaa löytyä paljonkin.
takana on yksi työsuhde yksityissektorille - ohhoh, siinäpä sitä on työntekemisen varsinainen asiantuntija. yksi työsuhde yksityissektorille.On yksi työsuhde yksityisssektorille työvoimatoimiston kautta. Se ei tarkoita etteikö olisi muita työsuhteita. Koko työhistoriassa (37v.) on jaksot julkisellakin sektorilla (1,5v 8*3kk), hyvin työteliäitä pätkätöitä pahimman laman aikana. Kaiken kaikkiaan on aika vähän ihmisiä joilla on varaa sanoa mitään matalamielistä siitä.
Työvoimatoimistoista on kokemusta sadoilla tuhansilla joista valtaosa on tyytyväistä työvoimatoimiston palveluihin.
Minulla ei ole tarvetta kiukuttelulle koska olen saanut vain hyvää palvelua niin viranomaisilta suoraan kuin järjestelmältä itseltään. Olen myös onnistunut tekemään oman osuuteni niinkin onnistuneesti että työttömyyskausi jäi vaikeista ajoista huolimatta kohtuullisen lyhyeksi.
Ymmärrän kyllä miksi sinusta ei kenenkään saa sanoa että työvoimatoimistot toimivat hyvin ja tehokkaasti. Koko sinun strategiasi on syyttää kaikesta kurjuudestasi kaikkea muuta ja olet valinnut sijaissyylliseksi työkkärin. Jos joku muuta väittää asettaa samalla varjon sinun oman toimintasi osalle. - Ninni
En usko, että kyseessä oli 20 vuoden takainen todistus. Työvoimatoimistolla on ennen lausunnon antamista velvollisuus tarkistaa, että hakija on todella työtön.
Itse olen työllistynyt työkkärin kautta useita kertoja ja tiedän paljon henkilöitä, jotka ovat saaneet työtä työkkärin kautta, joko omalta paikkakunnalta tai sitten kauempaa. Ovat saaneet tukea työpaikkahaastattelumatkoihin, samoin töihinmenomatkaan, jos ovat muuttaneet toiselle paikkakunnalle.
Kyllä se on paljon itsestä kiinni minkälaista palvelua saa. Olen asiakaspalvelussa huomannut, että osalla ihmisistä on hyvin hyökkäävä asenne.
Käydään päälle kuin yleinen syyttäjä, eikä kuunnella mitä toisella on sanottavaa. Sanonta hyökkäys on paras puolustus ei ainakaan työnhakutilanteessa paranna työhönpääsy mahdollisuuksia, päinvastoin.
Miettikääpä omaakin käytöstänne ja asennettanne. Niin kuin Sotkamon Jymyn entinen pelinjohtaja sanoi: ASENNE RATKAISEE.
Jos menee haastatteluun sillä asenteella, etten mä kuitenkaan töihin pääse, ei varmasti pääsekään!
- eräs vaan!!!
itse olen kyrsiintynyt monesti tuohon työkkärin toimintaan...olis hyvä laitos jos sieltä sais oman alan töitä mutta kun ei. Ne pommittavaa vain jollain ihan väärän alan työpaikoilla.
Ja mitä tulee muutenkaan tuohon työkkärin tarjoamiin työpaikkoihin niin näillä pienillä paikkakunnilla jossa on vähän töitä, töiden kesto on lähinnä tyyliä 4-5 tuntia/pvä. Kysynpä vaan kuka sillä elää kun vuokrakin pitää maksaa? Sit kun yrittää saada rahaa Kelan kautta niin sieltä suorastaan vakuutetaan, että "teillä on NIIIIIIN hyvät tulot...". No, oli miten oli! Ehkä jollain on hyviä kokemuksia moisesta laitoksesta, itse kuitenkin olen sitä mieltä, että sieltä ei saa mitään muuta kuin murhaavia katseita ja syytöksiä siitä kun ei ole työtä. Että näin...- Mika
Tahallaan lannistavat työttömiä pätkätöillä ja karensseilla joita tulee jokaiselle jotta työttömät eivät saisi töitä. Kirjoittavat valheita ylös tietojärjestelmiinsä samassa tarkoituksessa. Heillä oma työ pysyy kunhan työttömiä on mahdollisimman paljon ja muuta eivät osaisi tehdä eikä yksityinen antaisi samaa palkkaa ja isoja ikkunallisia toimistoja keskustan parhailla paikoilla eikä yksityisellä saa laiskotella kahvihuoneessa ja juoruilemalla puhelimessa ja surffaamalla internetissä koko päivää.
- *
Kuten sinä tahtovat haukkumisellaan lisätä työttömyyttä koska oma erinomainen surkeapalkkainen työ tuntuu hienommalta jos on edes joku alapuolella.
Silti ei työttömistä löydy ketään yhtä surkeaa luuseria kuin sinä ja työvoimatoimiston laiskat ja haittaa työttömille tekevät virkailijat. - pussihukka
Ensinnäkään et ole mikään työnantaja. Ei työnantaja tahdo aivottomia häviäjiä töihin.
Toisekseen oletko sama joka alempana kurssejakin ylistää. Kurssi jota kävin n. 2v takaperin sisälsi pelkkää tyhjänjauhamista jonneka saapui määrätyistä seitsemän paristakymmenestä ja kolme lopetti kesken otti mieluummin karenssit kuin kuunteli jauhantaa koko aikaa. - tanan tunarit
eikä aina vain madella pikkuvirkamiesten edessä. Valtion työkkäri keskittyy työttömien haukkumiseen ja rankaisemiseen ja saa sitä enemmän tuloja ja virkoja mitä enemmän se saa aikaan työttömyyttä, mikä selittää suuren osan työttömyydestä, vertaa yksityisiin palveluihin samalla alalla jotka saavat sitä enemmän rahaa mitä enemmän työpaikkoja saavat välitettyä.
- Työmaa
Työministeriön tilaston mukaan vuonna 2001 työvoimatoimistohin ilmoitettiin yhteensä 318905 työpaikkaa, joista täytettiin työvoimatoimiston hakijalla 154030 työpaikkaa. Työpaikoista 106415 kpl oli hakuaikapaikkoja, joiden täyttymisestä työvoimatoimistojen hakijalla ei tallenneta tietoja.
Kaikkiaan työnhakijoita vuonna 2001 työvoimatoimistoissa oli yhteensä 816474 henkeä, joista työttömänä vähintään 1 päivä oli 593530 henkeä.
Yllättikö? Joku nimittäin täällä kysyi, että tietääkö historia, että kukaan olisi saanut töitä työvoimatoimiston avulla.... :-)))))
Vuoden 2002 tietoja ei netissä vielä ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264