Kirjoitusvirheet

...ärsyttävät

Ihmetyttää noissa treffien ilmoituksissa, miten paljon niissä vilisee kirjoitusvirheitä. En ole mikään pilkunviilaaja itsekään, mutta jos ilmoituksessa on ihan alkeellisia virheitä, tyyliin sydämmessä,ompa,kulkia( po. kulkiJa), koulutuksen kohdalla sitten on ammattikorkeakoulu, jokin mättää. Yleensä en vastaa ko. ihmisille.

35

3081

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkutarkka

      ....olen ihmetellyt minäkin.



      Näitä virheitä tekevät enemmän miehet, mutta olen kyllä huomannut myös naisten profiileissa samoja virheitä.
      Peruskoulun käyneenäkin osaan kirjoittaa oikein.

    • kyllä ne ärsyttää....

      Samaa olen minäkin ihmetellyt. Koulutuksena tosiaan voi olla AMK, yliopisto tai jopa tohtorin tai maisterin tutkinto. Kuitenkaan jos ei osata edes laittaa pilkun jälkeen välilyöntiä, jossain mättää.

      Puhumattakaan sitten yhdyssanavirheistä, aivan uskomatonta, että ihan tavanomaisimmatkin yhdyssanat kirjoitetaan erikseen, vrt yhdys sanat.

      • Nxx

        Nuo yhdyssanavirheet ja epämääräinen välilyöntien käyttö on kyllä osittain ihan treffisivuston toimimattomuutta ja bugi...Ei siis aina kirjoittajan vika :)


      • kirjoittajatar
        Nxx kirjoitti:

        Nuo yhdyssanavirheet ja epämääräinen välilyöntien käyttö on kyllä osittain ihan treffisivuston toimimattomuutta ja bugi...Ei siis aina kirjoittajan vika :)

        no johan vitsin väänsit, kyllä minun kirjoitukseni tulee näkyviin aina juuri niin kuin olen sen kirjoittanut, virheineenkin ja profiilissa olevat voi aina käydä korjaamassa


    • hhhhhhhhhhheh

      mä ainakin olen korkeasti koulutettu,mutta kirjoittaa voi sillee kuin puhuis siis persoonallisesti..

      Otahan pipa pois päästä.. se helpottaa;)

      • murteillaan

        monet kirjottelloo ja suomen kieli on ni rikasta kaikkine vivahteinoon


    • hullujen huvit

      1 ja sama henkilö. Esiintyy myös naisena päivittäin.

    • eri asia!

      Olen itsekin kirjoittanut profiiliini murteella. Ja tuleehan sitä aina joskus kirjoitusvirheitä kaikille. Mutta se on vähän eri asia, jos miesten profiilissa lukee tyyliin "harrakstan kalastus, metsässä kävelyilllä, tykfään kotiilloista". Sori, mutta tuollaisella esityksellä ei vastausta tipu. No, tietenkin jollakin voi olla lukihäiriö, mutta joko kaikki Suomen lukihäiriöiset harrastavat s24 treffejä tai miehet eivät vain jaksa edes lukea kirjoittamaansa.

    • tulevat

      usein profiilin mukana, vaikka aluperäisessä tekstissä niitä ei olisikaan. Tietokone tekee temppujaan.

      Sanasokeus ynnä muut lukihäiriöt ovat yksi syy kirjoitusvirheisiin ja siinä ei auta vaikka olisi miten korkealle koulutettu, kun niitä virheitä vain tulee, vaikka tarkistaisi miten monta kertaa oikeinkirjoituksen.

      Eiköhän jokainen täysjärkinen ihminen saa kuitenkin selkoa sen verran toisen kirjoituksesta, että tajuaa profiilista mitä kirjoittaja on halunnut kertoa.

      Järjettömän hyvän näköinen, itseäsi kiinnostava mies/nainen kuvassa ja paljon kirjoitusvirheitä profiilin tekstissä, ottaa sinuun yhteyttä. Et sitten vastaa.....

      • ap. kirjoittaja

        onneni ohi, jos en vastaa? Täytyy madaltaa rimaa...


    • Niljakas22

      Kyllä oot tiukkapipoinen vaikka muuta väittäisit. Porukka käy täällä viihteellä, joten vaikka tahalleen kirjotetaan väärin. Samanlai kuin kotona saatetaan lässyttää tai muuten puhua epäselvästi.

      • Kirjoittaja

        Jos ei sen vertaa välitä miten tänne kirjoittaa kyllä se kertoo ihmisestä jotain, mm. välinpitämättömyyttä, huolimattomattomuutta jne.
        Ei se ole pikkutarkkuutta jos kirjoittaa oikein.
        Myös erisnimien isot kirjaimet tahtoo nykyisin monelta olla hukassa, ja se on jopa loukkaavaa kun nimet kirjoitetaan pienellä.
        Myös kirjoituksesta näkee ihmisen kunnioituksen toista kohtaan ja jos sitä ei ole, ei kannata vastailla, jotain muutakin on melko varmaan pielessä.
        Joskus sattu itsekullekin lyöntivirheitä, mutta se on aivan eri asia kuin läpi viestien toistuvat.


      • Wenla

        näin =)

        Kirjoitus .. kaunokirjoitus tms. on kuivaa ja nuivaa , persoonatonta.

        Mua ei sytyttäis sellainen kuiva tyyppi..


      • ärsyttää kyllä
        Wenla kirjoitti:

        näin =)

        Kirjoitus .. kaunokirjoitus tms. on kuivaa ja nuivaa , persoonatonta.

        Mua ei sytyttäis sellainen kuiva tyyppi..

        Kyllä , samaa mieltä.

        Liian "steriili" kirjoittaja ÄRSYTTÄÄ ainakin mua


    • kirjoituskammo

      >Ihmetyttää noissa treffien ilmoituksissa, miten >paljon niissä vilisee kirjoitusvirheitä. En ole >mikään pilkunviilaaja itsekään,

      pitäis olla

      >Ihmetyttää noissa treffien ilmoituksissa, miten >paljon niissä vilisee kirjoitusvirheitä. En ole >mikään pilkunviilaaja itsekkään,
      (huom kaksi koota viimeisessa sanassa)

      • ap. kirjoittaja

      • ..mielenkiintoista...
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        http://www.nic.fi/~rsuonio/oikeinkirjoitus/

        katso sieltä!

        ..siis minä vai? Siis siksikö kun huomautin kirjoitusvirheistä moittivan kirjoitusvirheestä, no ehkä maailmasta tulee täydellinen jopa sinullekkin joskus.


      • virhekirjoittaja
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        http://www.nic.fi/~rsuonio/oikeinkirjoitus/

        katso sieltä!

        Eikös pääasia ole että toinen asian ymmärtää?
        Jos toisen kirjoitus vaivaa niin paljon, ilmoittaa hänelle ettet ole sopiva koska et osaisi tankata, siivota, leipoa, maksaa laskut, rakastaa, helliä, et mitään tehdä koska pilkutat väärin ja teet kirjoitusvirheitä!
        Hyvät ihmiset!! Sallikaa kaikkien värikkäiden ihmisten loistaa sillä mehän olemme yksilöitä, värikkäitä sellaisia : )
        Hyvää päivänjatkoa kaikille : )
        Kirjoittelemisiin : )
        T: Eräs mies treffeistä.


      • eräs Nainen
        virhekirjoittaja kirjoitti:

        Eikös pääasia ole että toinen asian ymmärtää?
        Jos toisen kirjoitus vaivaa niin paljon, ilmoittaa hänelle ettet ole sopiva koska et osaisi tankata, siivota, leipoa, maksaa laskut, rakastaa, helliä, et mitään tehdä koska pilkutat väärin ja teet kirjoitusvirheitä!
        Hyvät ihmiset!! Sallikaa kaikkien värikkäiden ihmisten loistaa sillä mehän olemme yksilöitä, värikkäitä sellaisia : )
        Hyvää päivänjatkoa kaikille : )
        Kirjoittelemisiin : )
        T: Eräs mies treffeistä.

        Juuri niin = )


      • Millamaaria
        virhekirjoittaja kirjoitti:

        Eikös pääasia ole että toinen asian ymmärtää?
        Jos toisen kirjoitus vaivaa niin paljon, ilmoittaa hänelle ettet ole sopiva koska et osaisi tankata, siivota, leipoa, maksaa laskut, rakastaa, helliä, et mitään tehdä koska pilkutat väärin ja teet kirjoitusvirheitä!
        Hyvät ihmiset!! Sallikaa kaikkien värikkäiden ihmisten loistaa sillä mehän olemme yksilöitä, värikkäitä sellaisia : )
        Hyvää päivänjatkoa kaikille : )
        Kirjoittelemisiin : )
        T: Eräs mies treffeistä.

        Tottakai voi kirjoittaa miten vain, mutta se kertoo ihmisestä paljon, se kertoo tavasta toimia: tarkkuudesta, kunnioituksesta viestin vastaanottajaa kohtaan, tavoista jne. Kai heitäkin varten on joku olemassa, joka huolii, minun ei tarvitse, haluan parempaa.


      • toki!
        Millamaaria kirjoitti:

        Tottakai voi kirjoittaa miten vain, mutta se kertoo ihmisestä paljon, se kertoo tavasta toimia: tarkkuudesta, kunnioituksesta viestin vastaanottajaa kohtaan, tavoista jne. Kai heitäkin varten on joku olemassa, joka huolii, minun ei tarvitse, haluan parempaa.

        Sinä aliarvioit toisia ja paljon.
        Pidät itseäsi parhaimpana mutta mieti ja mene hetkeksi itseesi: miksi sitten olet etsimässä treffeissä jotain, kaikillahan näkyy olevan kirjoitusvirheitä, sinullakin. Vai väitätkö nyt että Eniro sotkee kirjoituksesi?
        Miksi olet eronnut? Et kai vaan pilkunkokoisen vinon sen takia?
        Tavaa-misiin ; )


      • ap. kirjoittaja
        virhekirjoittaja kirjoitti:

        Eikös pääasia ole että toinen asian ymmärtää?
        Jos toisen kirjoitus vaivaa niin paljon, ilmoittaa hänelle ettet ole sopiva koska et osaisi tankata, siivota, leipoa, maksaa laskut, rakastaa, helliä, et mitään tehdä koska pilkutat väärin ja teet kirjoitusvirheitä!
        Hyvät ihmiset!! Sallikaa kaikkien värikkäiden ihmisten loistaa sillä mehän olemme yksilöitä, värikkäitä sellaisia : )
        Hyvää päivänjatkoa kaikille : )
        Kirjoittelemisiin : )
        T: Eräs mies treffeistä.

        on erikseen, mutta en mahda sille mitään, että jos mies kirjoittaa esim. empä tai useita yhdyssanavirheitä, se nostaa niskakarvani pystyyn. Omasta mielestäni en ole edes mikään tiukkapipo missään asiassa.Ammatiltani olen ope, mutta en äidinkielen opettaja.
        Mie ja sie vilisevät niin puheessani kuin kirjoituksessanikin, mutta profiilisivullani( poistettu nyt) käytän yleiskieltä.


      • Millamaaria
        toki! kirjoitti:

        Sinä aliarvioit toisia ja paljon.
        Pidät itseäsi parhaimpana mutta mieti ja mene hetkeksi itseesi: miksi sitten olet etsimässä treffeissä jotain, kaikillahan näkyy olevan kirjoitusvirheitä, sinullakin. Vai väitätkö nyt että Eniro sotkee kirjoituksesi?
        Miksi olet eronnut? Et kai vaan pilkunkokoisen vinon sen takia?
        Tavaa-misiin ; )

        Ymmärryksessäsi on paljon vikaa tai osuiko pahaan paikkaan kun noin ärsyynnyit.
        Minulla on varmasti oikeus valita kuten sinullakin.

        Mistä päättelet että olen eronnut? En ole, vaan mieheni on kuollut.

        En väitä että Eniro sotkee ja ymmärrän hyvin lyöntivirheet, niitä voi sattua kenelle vain, tarkoitan toistuvia virheitä, yhdyssanoissa, pilkuissa, välilyönneissä isojen kirjainten puuttumista jne.


      • mut mie..
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        on erikseen, mutta en mahda sille mitään, että jos mies kirjoittaa esim. empä tai useita yhdyssanavirheitä, se nostaa niskakarvani pystyyn. Omasta mielestäni en ole edes mikään tiukkapipo missään asiassa.Ammatiltani olen ope, mutta en äidinkielen opettaja.
        Mie ja sie vilisevät niin puheessani kuin kirjoituksessanikin, mutta profiilisivullani( poistettu nyt) käytän yleiskieltä.

        ..empä nyt liioittele sanoessani että: hyvää viikonloppua kaikille myös Mmillamaaritille tai jotain sinnepäin.
        ootte kivoja immeisiä, empä epäröisi pussata teitä suulle silloin kun vähiten odotatte, eli nyt: MUISK : )


      • puolisosi
        Millamaaria kirjoitti:

        Ymmärryksessäsi on paljon vikaa tai osuiko pahaan paikkaan kun noin ärsyynnyit.
        Minulla on varmasti oikeus valita kuten sinullakin.

        Mistä päättelet että olen eronnut? En ole, vaan mieheni on kuollut.

        En väitä että Eniro sotkee ja ymmärrän hyvin lyöntivirheet, niitä voi sattua kenelle vain, tarkoitan toistuvia virheitä, yhdyssanoissa, pilkuissa, välilyönneissä isojen kirjainten puuttumista jne.

        ei ole kuollut koska et ole koskaan edes ollut aviossa. Lopeta valehtelu!


      • SITTEN
        ..mielenkiintoista... kirjoitti:

        ..siis minä vai? Siis siksikö kun huomautin kirjoitusvirheistä moittivan kirjoitusvirheestä, no ehkä maailmasta tulee täydellinen jopa sinullekkin joskus.

        nokkiisi kun luulit, että itseKin kirjoitetaan itseKKin ja olit niin korjaamassa kirjoittajan "kirjoitusvirhettä" jota ei edes ollut!


      • Tapasin Millaraarian
        puolisosi kirjoitti:

        ei ole kuollut koska et ole koskaan edes ollut aviossa. Lopeta valehtelu!

        Taas on joku oikein harvinaisen tyhmä, mutta mitä muuta täällä voisi odottaa, olen tavannu ko. henkilön ja tiedän että hän on ollut aviossa ja mies kuollut n.4 vuotta sitten.


      • Puppua
        Tapasin Millaraarian kirjoitti:

        Taas on joku oikein harvinaisen tyhmä, mutta mitä muuta täällä voisi odottaa, olen tavannu ko. henkilön ja tiedän että hän on ollut aviossa ja mies kuollut n.4 vuotta sitten.

        Höpö, höpö. Ei ole ollut aviossa!!!!!!


    • ostakaa elämä

      Ompa teillä ongelmat! Varmaan tulee taas sanomista, mutta musta sillä ei oo mitään merkitystä kunhan tulee ymmärretyksi. Jotkut saattaa kirjottaa puhekielellä tai jopa murteella ja teille valittajille se on varmaan täysin uus asia! Onko noussut pissa päähän kun osataan kirjotussäännöt?

      • MilMil

        Miksi AINA joku kirjoittaa, että hankkikaa elämä / ostakaa elämä?

        Totta helvetissä kaikilla on muutakin elämää kuin tänne kirjoitaminen!!!!!


    • -B-

      Täytyy myöntää, että kirjoitusvirheet eivät lakkaa hämmästyttämästä minua. En kuitenkaan ärsyynny niistä, sillä niiden ansiosta minun on huomattavasti helpompi karsia nettitreffailijoiden joukosta pois ne, jotka eivät todellakaan ole minulle sopivia poikaystäväkanditaatteja.

      Sanottakoon vielä, että en koekirjoituta ihmisiä, jotka pyrkivät elämääni, ja suurin osa tuttavistani kirjoittaa epäilemättä yhtä surkeasti kuin tämä nettiporukkakin keskimäärin. Ihmisarvolla ja oikeinkirjoitustaidoilla ei siis ole mitään yhteyttä, mutta kyse onkin siitä, etten etsi tuttavia ja kavereita ilmoituksessani. Etsin ihmistä, jonka kanssa jakaa elämäni. Kovin vaillinaiseksi tuo jakaminen jäisi, mikäli toinen ylenkatsoisi kirjoittamista siinä määrin, ettei olisi koskaan vaivautunut oppimaan edes alkeellisimpia oikeinkirjoitussääntöjä. Kirjoittaminen on näet minun elämäni siinä kuin vaikkapa urheilu jonkun toisen.

      Oikeinkirjoitusta on turha halveksia: se saattaa olla tie naisen (tai miehen) pöksyihin tai sydämeen. Saattaa se olla tie sieltä poiskin: ihmiset ovat erilaisia. Onneksi.

      • Nicce

        Minulla on paha lukihäiriö ja kirjoitan ja luen niin usein väärin, että en voi kuin huokaista. Onneksi ystäväni eivät tuomitse eivätkä ole minua kirjoitusvirheiden takia ystäväpiiristään pois pistäneet. Kirjoitan paljon ja luen paljon, vaikka välillä niin väärin, väärin...

        Olen kuitenkin kouluttanut itseni hyvin vaikka jouduin tekemään enemmän töitä sen eteen kuin ei lukihäiriöiset ihmiset.


      • Lukiope
        Nicce kirjoitti:

        Minulla on paha lukihäiriö ja kirjoitan ja luen niin usein väärin, että en voi kuin huokaista. Onneksi ystäväni eivät tuomitse eivätkä ole minua kirjoitusvirheiden takia ystäväpiiristään pois pistäneet. Kirjoitan paljon ja luen paljon, vaikka välillä niin väärin, väärin...

        Olen kuitenkin kouluttanut itseni hyvin vaikka jouduin tekemään enemmän töitä sen eteen kuin ei lukihäiriöiset ihmiset.

        Tunnen paljon lukihäiriöisiä ja joudun lukemaan heidän tekstejään, eikä se ole lainkaan sitä mitä täällä näistä kirjoitustaidottomista puhutaan. Se ei koske lauserakenteita, ei pilkkuja, ei yhdyssanoja ... Tsemppiä, teet hyvää työtä itsellesi.


      • Nicce
        Lukiope kirjoitti:

        Tunnen paljon lukihäiriöisiä ja joudun lukemaan heidän tekstejään, eikä se ole lainkaan sitä mitä täällä näistä kirjoitustaidottomista puhutaan. Se ei koske lauserakenteita, ei pilkkuja, ei yhdyssanoja ... Tsemppiä, teet hyvää työtä itsellesi.

        Yhdyssanavirheitä teen ja jothuu lukihäiriöstäni. Lukihäiriöni on tutukittu ja todettu pahaksija YO-kirjoituksissa olen saanut lisäaikaa tämän takia.


    • Anonyymi

      Virheitä on paljon myös uutispuolella, ei saisi olla! Joo, ärsyttää kielioppivirheet, tuntuu kuin olisi joku vähä-älyinen asialla.
      Tuossa pisti silmään Savonlinnan onnettomuusuutinen, siinä piti lukea seurakunta niin siinä törröttää surakunta... että näin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe