alla oleva teksti on kopioitu suoraan ilta-sanomien jutusta, eli missä on tänä päivänä asiakkaan oikeus vai haluaako K-ryhmä päästä asiakkaistaan eroon. eli kyllä mulla ne vähätkin ostokset mitä tänä päivänä teen k-kauppaan niin loppuu nyt kokonaan. S-ryhmä kunniaan!
"K-ryhmä ryhtyy keräämään sadoiltatuhansilta suomalaisilta tietoja, jotka paljastavat ihmisten ostotottumukset.
Kesko rupeaa liittämään Plussa-asiakasrekisteriinsä tietoja, jotka perustuvat tuoteryhmäkohtaisiin ostoihin ja asiakasryhmien ostoskäyttäytymiseen.
Uudistus koskee noin 200000:ta asiakasta.
Kanta-asiakas voi kieltää omien tietojensa rekisteröinnin, mutta Plussa-pisteitä hänelle ei enää kerry."
K-ryhmä
12
917
Vastaukset
- Aika...
perseestä kyllä tuo homma! Asiakkaiden kunnioitus on nolla...sitä joko aletaan tuohon hommaan mukaan tai loppuu ne plussat! Muutenkin ihan paska tuo plussa järjestelmä!Mulla on molemmat...sekä plussakortti ja s-etukortti ja ero näkyy selvästi! Kannattaa kerätä ennemmin s-bonuksia kun siitä saa rahaa eikä mitään vitun plussa seteleitä jotka käyvät vain tiettyihin paikkoihin...muutenkin s-bonusta kertyy paljon reilummin ja mikäs sitä kerätessä kun Prisma on huomattavasti halvempi kauppa kun Citymarket...
Siellä on lähes jokainen tuote edullisempi jos ei sitten sittarissa satu olemaan jotain tarjouksia...
Vertailuakin on tullut nimittäin harrastettua noiden kauppojen välillä...- JormaTheMan
Mitäs väliä sillä on jos joku kerää tietoa ostoksistasi? Henkilökohtaisesti en välitä p*skan vertaa vaikka näkevät että kuinka monta olutta tai pitsaa se Jorma on viime viikolla ostanut.
- mistä ostaa
Totta! Minäkin olen siirtynyt Prismaan jo vuosia sitten, mukavasti kertyy "boonuksia" ja halvemmat hinnatkin on!
- väliä tai ei
JormaTheMan kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on jos joku kerää tietoa ostoksistasi? Henkilökohtaisesti en välitä p*skan vertaa vaikka näkevät että kuinka monta olutta tai pitsaa se Jorma on viime viikolla ostanut.
Alkaa Jormalle tulla luukun täydeltä mainoksia! Niin no, tietysti jos niistä tykkää, niin mikäpä se siinä.
- ääs-ryhmäläinen
Johtuiskohan nuo osuuskaupan halvemmat hinnat mm. omistuspohjasta??
Keskollahan on kauppiasvetoinen organisaatio, jossa kauppiaat ovat itsenäisiä yrittäjiä, joita tukkuketju pitää tiukassa otteessaan, ja monesti sanelee aika tarkastikin, miten pysytään ketjun tiukassa juoksunarussa. Keskon lisäksi välistä vetää kauppiaatkin omat liikevoittonsa.
Osuuskaupan omistavat osuusmaksunsa suorittaneet asiakasomistajat (tämän takia S-bonuskortti "maksaa" eniten). Edustajiston vaaleissa kukin tilinhaltija saa äänestää tai asettua ehdolle ja näin osaltaan vaikuttaa osaltaan omistamaansa kauppaan. Osuuskaupassa ei myöskään ole kauppiaita, joiden intresseinä olisi vetää välistä omaan pussiinsa. Ostosten yhteissumma lasketaan kuukauden ajalta yhteen, jonka mukaan maksetaan takaisin omistajaetua. Omistaja-asiakas saa siten ostoksiensa katteesta osan takaisin, rahana kuinkas muuten, eihän liiketoimintaa millä hiton pisteillä tehdä. Senhän voi ajatella myös alennuksena tuotteen hinnasta, eli saa hinnasta osan takaisin.
Enpä uskoisi että kukaan edustajistosta tai kaupan johdosta haluaisi alkaa urkkimaan tarkemmin selville asiakkaiden ostokäyttäytymistä, joutuisivat myös itse saman kohtelun uhreiksi.
K-ryhmän suunnitelmilla pyritään vaan selvittämään ostokäyttäytymisen kautta, mitä kullekin asiakkaalle halutaan mainostaa, tuskinpa sillä sen kummempaa selitystä on. Ei kai ne uuden ajan stasiksi halua alkaa. Sinänsä vaan ihmetyttää että kuinka paljon ne tahtoo saada asiakkaistaan informaatiota, kun jo Plussa-kortin hakukaavakkeessa kysellään asumismuodot, perhe ja olikohan jopa harrastuksia... - mitään...
JormaTheMan kirjoitti:
väliä mutta se vaan ärsyttää kun pakotetaan mukaan tuollaiseen keskon omien etujen tavoittelu projektiin tai muuten ei plussapisteitä heru...
- ketä kiinnostaa
Ai luulet, että ne siellä kaupassa nyt seuraa silmä kovana, että ostatko pejantaisin yhden saunakaljan vai peräti mäyräkoiran...
Minun ostoksissa ei ole mitään hävettävää ja ne saisi vaikka julkistaa Lapin Kansassa ja ostan olutta ja kortsujakin, mitä sitten? Olen vain tyytyväinen, että kauppaa kiinnostaa miten he voivat palvella minua paremmin.
Kun menet sinne S-ryhmään ja vilautat S-korttia, niin luuletko ettei ostoksesi mitenkään sinne kirjaudu? - ässä-asiakas
Mie olet jo pari vuotta sitten vaihtanut plussakortin vihreään korttiin. Enemmän kertyy "bonusta" ja asiat toimivat kunnolla. Ainoastaan Pirkka-lehteä on ikävä, se oli todella hyvä lehti. Mutta samat tavarat saa S-kaupasta, vaikka prisma normaalihinnoilla olisikin vähän kalliimpi kuin cittari, korttipelillä saatava etu on isompi.
- ....
Eikös tätä tee kaikki kaupat ja eikö kaikenlaiset kanta-asiakaskortit ole osaksi juuri tätä tarkoitusta varten? Mutta ei sen väliä, kyllä minun tietojani saa kerätä ja tutkia, en minä kaupasta mitään niin salaista osta.
- keskittäjä
Laittakaa hyvät ihmiset Arinan S-etukortti. Laskepaappa paljon saatte enemmän puhdasta rahaa kuin keskon jotain plussa palleroita josita saat hikisen paperilappusen jota et voi lahjoittaa edes toiselle.
Itse entinen k-vakkari vaihdoin reilut 2 vuotta sitten arinaa. Saan puhdasta rahaa nyt 40-70€ kuussa s-etukortilla (riippuu onko vakuutusmaksuja siinä kuussa tai sit sähkölasku).Plussaseteleitä maksimissaan sain 20€ edestä.Bonukset voi sentään nostaa pois ja käyttää mihin haluaa, plussaseteli pitää käyttää k-kauppaan, siitä et saa vastarahaa edes jos ostos ei tee sitä vaivaista viittä euroa. Vissiinhän ne on muuttamassa systeemiä samankaltaiseki kuin s-etukortin ominaisuudet. Mutta jälessä on plussa-kosrtti siltiki ja pysyy. Arina valtaa suomea ja k-kauppa jää jalkoihin.
Huomatkaa myös Prisman jäsenetupäivät, monta kertaa vuodessa. Saat isoja ale prosentteja ja vielä bonukset kaupan päälle. Tulisi vaan noita s-marketteja ja saleja lisään niin saisi täydennysostopaikkoja enemmän, ei tarvitsisi aina lähteä Prismaan.- dixxxxer
Nooh, enempää näihin "ihaniin etuihin" ottamatta kantaa, totean vain, että taustalla voi olla myös hieman polittiiset taustat.
Itse pidän S-ryhmää kepulaisten ja vasureitten mekkana, joten en kovin mielelläni kyseisessä ketjussa asioi.
No minä olenkin pikkuvanhoillinen porvari :)
- Achtungeli
eikä tarvi vilautella kuin pankkikorttia.
kyll senkin tarjoomuksella henkissä pysyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453699Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1083534Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42295100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa341187Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut221048- 134843
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28840Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34754