Gootit = pissiksiä

...

Vielä 2-3 vuotta sitten pissikset kuuntelivat purkkapoppia/räppiä, ja pukeutuivat stringeihin, yms.

Mutta kuinka onkaan tilanne nykyään? Kadut täynä näitä ylimeikattuja ylimielisiä mukasynkkiä goottirokkikanoja, jotka käyttäytyvät kuin pissikset. Gootteus on muoti-ilmiö, ettekä te voi sille mitään.
Kaikista huvittavimpia ovat näistä ne jotka luulevat olevansa oikeita metallisteja, kun kuuntelevat metalcore-bändejä kuten Bullet for my valentinea tai Triviumia..

19

2983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RECV

Ei mitään lisättävää. Tyylipalstalla olen saanut kaikki kimppuuni,kun olen yrittänyt julistaa tätä.

Mutta kyllä kaikki muoti-ilmiöt menevät aikanaan ohi(toivottavasti).

• RECV

Mutta julistetaan tästä lähin gooteista puhuminen pannaan, niin ehkä saamme heidän kantaa vähennettyä.

Mutta muodin mentyä ohi voi jäädä ne ns."aidot" gootit jäljelle,jotka oikeasti uskaltavat olla omia persooniaan.

• .........

eli kukapa ei olisi tätä ilmiötä huomannut.. mut et sä oikeestaan voi sanoo et gootit on yhtä kuin pissiksiä, kun kaikki gootit ei oo pissiksii eikä kaikki pissikset goottei.. mut sun pointtis on faktaa.

• FrozenAndBroken

Siis nykyään ehkä juuri tuo goottius ja rock-meno on muotia. Mutta ne aidot gootit löytää kyllä. Harmi että moni asia tulee muotiin, joten eiköhän se purkkapop ja räp vielä takaisin kehiin astu ;) *ainakin toivon niin, vaikken itse gootti millään lailla olekaan*

• Poison\\
        FrozenAndBroken kirjoitti:

Siis nykyään ehkä juuri tuo goottius ja rock-meno on muotia. Mutta ne aidot gootit löytää kyllä. Harmi että moni asia tulee muotiin, joten eiköhän se purkkapop ja räp vielä takaisin kehiin astu ;) *ainakin toivon niin, vaikken itse gootti millään lailla olekaan*

Jos oot sitä mieltä et gootit on pissiksiä nii sulla taitaa olla pari ruuvia löysällä. Joo ei millään pahalla mut ei voi ruveta tollee vaa arvostelee ihmisiä. Gootit on ihan tavallisia ihmisiä.

• roope-setä
        FrozenAndBroken kirjoitti:

Millä tavoin oikeat gootit sitten tunnistaa? mun mielestä vanhemmat gootit ovat kyllä 99% aitoja.
        mut nää nuoret... siis varsinkin tytöt ovat usein vaan olevinaan trendikkäitä tai jotain..?
        Ne on pahimpia, jotka ajattelee näin " mä haluun olla gootti ni sit kaikki goottipojat tykkää musta"

• Gothic forever!!
        roope-setä kirjoitti:

Millä tavoin oikeat gootit sitten tunnistaa? mun mielestä vanhemmat gootit ovat kyllä 99% aitoja.
        mut nää nuoret... siis varsinkin tytöt ovat usein vaan olevinaan trendikkäitä tai jotain..?
        Ne on pahimpia, jotka ajattelee näin " mä haluun olla gootti ni sit kaikki goottipojat tykkää musta"

Siis vittu, me ei olla mitään pissiksiä! Me kuunnellaan oikeeta goottimusaa eikä mitään pissismusaa. Esim YÖtä!!! Hajotkaa pässit, kun ette tätä tajua

• Kjeh Kjeh
        Gothic forever!! kirjoitti:

Siis vittu, me ei olla mitään pissiksiä! Me kuunnellaan oikeeta goottimusaa eikä mitään pissismusaa. Esim YÖtä!!! Hajotkaa pässit, kun ette tätä tajua

Miksi sitten käyttäydyt kuin pissikset?

"Et sä vitun ääliö mitään tiiä niinq mä oon niin erilainen!"

• Cimisa

Tarkoitetaanko näillä ns. muotigooteilla nuoria kasvot mustaksi maalavia teinitytteleitä, jotka ovat ostaneet muutaman niittirannekket?
      Heillä ei ole mitään yhteistä goottien kanssa.

• ...

Lue aloitusviestini.

• Vieras666

Noh, noh...eivät kaikki ole pissiksiä. Kaikella on muoti-ilmiönsä jotka tulevat ja menevät. Pää tuossa vain hajoaa kun miettii moisia muoti-ilmiöitä tai kuka on aito ja kuka ei. Goottiuskin on niin laaja käsite elämäntapansa, musiikinsa, tyylinsä ym. puolesta, että tarvitaan siihen paljon elämänkoulua ennen kuin osaa asettaa tiettyä arvoa tietyille asioille.

• Crommower

Vedetään fake-gootin ja aidon gootin välille tämmönen jänskä raja.

12-16v teinit on fake-gootteja yleistäen kun taas 16v henkilöt on paljon isommalla todennäköisyydellä aitoja gootteja.

Thxkkbye.

• Abdomination

Iällä ei nyt sinäänsä ole tekemistä gootina olemisen kanssa.
        Ja jos oikeista gooteista puhutaan, ei pukeutuminen ole se pääasia, vaan se suuntautuminen gootismin. Tällä tarkoittaen kiinnostusta gootti ajan taiteeseen, kulttuuriin ja elämään. Materialismi osanansa kuulu tähän. Valkoiset face paintit ja niitit ovat ns. neo-gootismin tuomia lisäyksiä eikä sinäällänsä tekemistä oikean gootismin kanssa.

Ei pelkästään gootti musiikin kuunteleminen tee goottia ( kuinka moni näistä teinigooteista tietää esim. Sisters Of Mercy:ä, joka on suosiossa "oikeiden" goottien keskuudessa) Heille Manson ja juuri Bullet for My Valentine ovat näitä "ah. niin gootahtavia bändejä".

Gootismiin on olemassa monia ns. oppaita ja neuvoja, mutta itse pitää pystyä vetämään se linja ja ottaa mukaan ne asiat mitkä omastamilestäsi ovat "oikean gootismin" merkkejä.

• niinuli
        Abdomination kirjoitti:

Iällä ei nyt sinäänsä ole tekemistä gootina olemisen kanssa.
        Ja jos oikeista gooteista puhutaan, ei pukeutuminen ole se pääasia, vaan se suuntautuminen gootismin. Tällä tarkoittaen kiinnostusta gootti ajan taiteeseen, kulttuuriin ja elämään. Materialismi osanansa kuulu tähän. Valkoiset face paintit ja niitit ovat ns. neo-gootismin tuomia lisäyksiä eikä sinäällänsä tekemistä oikean gootismin kanssa.

Ei pelkästään gootti musiikin kuunteleminen tee goottia ( kuinka moni näistä teinigooteista tietää esim. Sisters Of Mercy:ä, joka on suosiossa "oikeiden" goottien keskuudessa) Heille Manson ja juuri Bullet for My Valentine ovat näitä "ah. niin gootahtavia bändejä".

Gootismiin on olemassa monia ns. oppaita ja neuvoja, mutta itse pitää pystyä vetämään se linja ja ottaa mukaan ne asiat mitkä omastamilestäsi ovat "oikean gootismin" merkkejä.

Siis jos nyt lähdetään vaikkapa siitä, että goottiutta on hankala määritellä,kuten joku tuossa jo aikaisemmin sen taisi mainita. Mutta surullinen totuus on kuitenkin se että suurimmaksi osaksi 12-16 vuotiaista gooteista on täysiä pellejä. Tosin en väitä etteikö vanhempia pellejä löytyisi. Mutta eikös meillä jokaisella ole/on ollut teinivuosilla jokin sortin rokkiaika ? Joillakin se menee ohi, joillekkin jää. Ja mitä tähän muoti-ilmiöön tulee, niin kyllä se ohi menee. Ehkäpä jo ensi keväällä tai jopa talvella nuoret pukeutuvat taas pinkkiin ja keltaiseen. Mutta ei se minua haittaa juurikaan, jos nuoriso käyttää tummaa meikkiä ja puekutuu tummiin, ja on muutenkin niiiin goottia. Eniten minua surettaa se, että jopa 9-10 vuotiaat ovat alkaneet käyttämään tummaa meikkiä ja mustia vaatteita ja vieläpä hyvin paljastavia asuja ! Toivottavasti jatkossa asiaan tulee jonkinlainen muutos, ja lapset voivat olla taas lapsia loppuun asti.

• BubbleGirl

Gootit eivät ole pissiksiä, vaan itseään etsivät teinit, jotka menevät muodin viimeisen mukaan. Eivät ns. aidot gootit ole pissisyyttä nähneetkään, toisin kuin nämä 14-vuotiaan, jotka haluavat näyttää, miten HEKIN viiltävät ranteitaan bussikortilla väärään suuntaan ja kuuntelevat todella synkkää musiikkiaan, kuten HIM:iä (!). Gootilla ja pissiksellä on siis vissi ero. Kun tämä muoti-ilmiö menee ohi, asialleen omistautuneet jäävät taas ylpeänä edustamaan minoriteettia.

• kulahtanutkootti

Itsensä etsiminen on sellainen vaihe elämässä, joka kuuluu jokaisen elämään, vaikka olisikin miten gootti sitten joskus. Se ilmentyy ihmisillä eri tavoilla eikä välttämättä rajoitu siihen 16. tai 18. ikävuoteen, valitettavasti. Pääasiassa se ilmentyy siten että yritetään kovasti kuulua johonkin ryhmään ja rakennetaan sen varaan omaa identiteettiä. Sitä näkee ihmisiä jotka koettavat pukeutua ja valikoida suosikkibändilistansa viimeisen päälle "oikein" että olisivat "skeneuskottavia" vaikka olisivat jo parissa kympissä iältään. Valitettavasti lähempänä kolmea tai neljääkymppiäkin voi olla tällaisia surullisia tapauksia. Identiteetti joka rakentuu niin paljon sille, mitä muut ajattelevat, ja sille että sovitaan johonkin tiettyyn muottiin, ei ole oma. Teininä sitä on hankalaa tietää mitä se oma juttu on, kun sitä ei välttämättä ole löytynyt. Kyllä se löytyy, jos on löytyäkseen, saa ja voi kokeilla erilaisia juttuja.

Siitä mikä on "teiniä", tai nykypäivänä "pissismäistä" näyttävät useimmiten olevan huolissaan lähinnä ne, jotka itse ovat vielä sillä tasolla.

• BubbleGirl
        kulahtanutkootti kirjoitti:

Itsensä etsiminen on sellainen vaihe elämässä, joka kuuluu jokaisen elämään, vaikka olisikin miten gootti sitten joskus. Se ilmentyy ihmisillä eri tavoilla eikä välttämättä rajoitu siihen 16. tai 18. ikävuoteen, valitettavasti. Pääasiassa se ilmentyy siten että yritetään kovasti kuulua johonkin ryhmään ja rakennetaan sen varaan omaa identiteettiä. Sitä näkee ihmisiä jotka koettavat pukeutua ja valikoida suosikkibändilistansa viimeisen päälle "oikein" että olisivat "skeneuskottavia" vaikka olisivat jo parissa kympissä iältään. Valitettavasti lähempänä kolmea tai neljääkymppiäkin voi olla tällaisia surullisia tapauksia. Identiteetti joka rakentuu niin paljon sille, mitä muut ajattelevat, ja sille että sovitaan johonkin tiettyyn muottiin, ei ole oma. Teininä sitä on hankalaa tietää mitä se oma juttu on, kun sitä ei välttämättä ole löytynyt. Kyllä se löytyy, jos on löytyäkseen, saa ja voi kokeilla erilaisia juttuja.

Siitä mikä on "teiniä", tai nykypäivänä "pissismäistä" näyttävät useimmiten olevan huolissaan lähinnä ne, jotka itse ovat vielä sillä tasolla.

Niitä on juu näkynyt useampiain, joskus iäkkäämpiäkin.
        ...huvittavaa, mutta surullista. Mietin vain, millaisia lapsia sellaisille tulee...

• Vituttavat

Ah, mikä Einstein!

Kerroppa meille fiksuna tyttönä: Mikä on se gootin ja pissiksen vissi raja?
        Sinäkö olet pystyvä luokittelemaan ja määrittämään sen vissin eron? Entä jos joku rakastaa muodinseuraamista siinä määrin kuin gootit rakastavat omaa tyyliänsä? Sama ero se pätee trenditietoisiin ihmisiinkin ja pissiksiin.

Juuri tämä pistää vituttamaan monia, että vasta-alkaja gootit kirjoittavat palstoille sitä mitä tykkäävät sen kummemmin ajattelematta ja ovat niin pystyviä itse luokittelemaan kaikki omiin genreihinsä.

• BubbleGirl
        Vituttavat kirjoitti:

Ah, mikä Einstein!

Kerroppa meille fiksuna tyttönä: Mikä on se gootin ja pissiksen vissi raja?
        Sinäkö olet pystyvä luokittelemaan ja määrittämään sen vissin eron? Entä jos joku rakastaa muodinseuraamista siinä määrin kuin gootit rakastavat omaa tyyliänsä? Sama ero se pätee trenditietoisiin ihmisiinkin ja pissiksiin.

Juuri tämä pistää vituttamaan monia, että vasta-alkaja gootit kirjoittavat palstoille sitä mitä tykkäävät sen kummemmin ajattelematta ja ovat niin pystyviä itse luokittelemaan kaikki omiin genreihinsä.

Kun tästäkin pitää alkaa kiukuttelemaan? Itse sanoisin, että gootti on todella omistautunut tyylilleen, eikä ailahtele sen suhteen. Pissis taas käsittää ennemmin käytöksen kuin tyylin. Pissis on minun henkilökohtaisen näkemykseni mukaan kanaileva, kiukutteleva ja kiekuva teinihelvetti, jolla on haeskelu vielä kesken.
        Gootit voivat silti käyttäytyä ihan yhtä tyhmästi, vaikka tyyli puhuisi puolestaan.
        Joka tapauksessa: kahden päivän mustien vaatteiden ja niittien käyttö ei tee sinusta goottia. Se tässä oli minun pointtini.
        Mikä saa sinut muuten väittämään, että olen vasta-alkaja gootti? Itse en ole ikinä itseäni gootiksi laskenutkaan. Enkä myöskään väitä, että osaisin sinulle selvää rajaa asettaa, koska sellaista tuskin on. Sama voisi päteä esimerkiksi niuhottajiin ja muuten vain perseaivoisiin ihmisiin. Kumpaan sinä kuulut?

...kaiken lisksi mietin sanomisiani usein pitkäänkin. Sinun tulisi itse miettiä tuota turhaa vaahtomista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe