Ajattelin paastota 7pv..
Millä paasto on paras toteuttaa??
Niillä biotta-mehuilla,vai?
Paljonhan painoa lähtee tossa ajassa?
kokemuksia?
7pv:n paasto
9
2897
Vastaukset
- Paastokaveri
Saisit minusta kaverin paastolle tai laihdutuskaverin muutenkin. Olen kerran kokeillut paastoa juuri niillä mehuilla, mutta jaksoin vain kaksi päivää eikä paino siis sanottavasti hetkahtanut. Mutta ehkä nyt paremmalla motivaatiolla. Milloin ajattelit aloittaa ja paastoatko niillä mehuilla vai jollain muulla?
- alkuperäinen-
joo huomenna ajattelin alottaa ja olla perjantai olis vika pv..
Olis kiva saada paastokaveri..:)
En tiedä vielä tarkalleen millä paastoan,mutta
olis tuolla kaapissa yksi mehu vielä jäljellä ja teetä kanssa.. :)
MIksi haluaisit paastota, laihtumisen kannalta vai puhdistautumisen? :) - Paastokaveri
alkuperäinen- kirjoitti:
joo huomenna ajattelin alottaa ja olla perjantai olis vika pv..
Olis kiva saada paastokaveri..:)
En tiedä vielä tarkalleen millä paastoan,mutta
olis tuolla kaapissa yksi mehu vielä jäljellä ja teetä kanssa.. :)
MIksi haluaisit paastota, laihtumisen kannalta vai puhdistautumisen? :)Haluan paastota ehkä molempien kannalta, sekä laihtumisen että puhdistumisen. Itse taidan käyttää paastoamiseen vettä ja teetä, nuo mehut ovat aika kalliita minun kukkarolleni. Kai se paasto on ihan "oikeaoppinen", vaikka ei niitä mehuja käyttäisikään...Voidaan tosiaan aloittaa huomenna. Ja sopiiko siis että sähköpostitse vaihdeltaisiin kokemuksia?
- ''''''''''''''''
Paastokaveri kirjoitti:
Haluan paastota ehkä molempien kannalta, sekä laihtumisen että puhdistumisen. Itse taidan käyttää paastoamiseen vettä ja teetä, nuo mehut ovat aika kalliita minun kukkarolleni. Kai se paasto on ihan "oikeaoppinen", vaikka ei niitä mehuja käyttäisikään...Voidaan tosiaan aloittaa huomenna. Ja sopiiko siis että sähköpostitse vaihdeltaisiin kokemuksia?
joo sopiihan se.. :)
tässä olis mun osote [email protected]
haluatko laittaa vaikka ekan viestin sitten jossain vaiheessa huomista ..?
enkä itsekään vielä varma niistä mehujen käyttämisestä ole, kun aika pahoja ne ovat.. :/ - Paastokaveri
'''''''''''''''' kirjoitti:
enkä itsekään vielä varma niistä mehujen käyttämisestä ole, kun aika pahoja ne ovat.. :/...huomenna.
Paastokaveri kirjoitti:
...huomenna.
Heijj olis kivaa jos meitä olisi kolme???
Alotin nimittäin paastomisen juuri tänään :) JOS haluatte niin mun sähköposti on sit [email protected]
Voin jo kertoo mun aamusta ´, heräsin tänään ja join vettä no eipä ollu mitän muuta viel :D :D - jo kokeillut
'''''''''''''''' kirjoitti:
enkä itsekään vielä varma niistä mehujen käyttämisestä ole, kun aika pahoja ne ovat.. :/ei kannata ryhtyä sömättä olemaan jos on töissä tai muuta ekan päivän jälkeen alkaa jo huimata ja pyörryttää ja jos niinkuin itselläni on migreeni niin johan paukahtaa heti jos jättää parisen päiväää ruuan väliin..
mutta en kyyllä laihtunut kiloakaan tai ehkä sen kilon ja se tuli takaisin heti kun aloin ´syömään koska elimistöni varastoi sen heti.. - tapauksessa
jo kokeillut kirjoitti:
ei kannata ryhtyä sömättä olemaan jos on töissä tai muuta ekan päivän jälkeen alkaa jo huimata ja pyörryttää ja jos niinkuin itselläni on migreeni niin johan paukahtaa heti jos jättää parisen päiväää ruuan väliin..
mutta en kyyllä laihtunut kiloakaan tai ehkä sen kilon ja se tuli takaisin heti kun aloin ´syömään koska elimistöni varastoi sen heti..Siinä tapauksessa et ole noudattanut paastoa oikein.
Paastoon täytyy valmistautua jo kuukautta ennen kuin aloittaa varsinaisen paaston, eteenkin jos olet tupakoitsija tai lihanpopsia.
Paaston jälkeen taas normaaliin syominen täytyy pikku hiljaa totutella.
Paastoaminen on pitkä prosessi, jos haluaa pysyviä tuloksia! tarkoituksenahan on varsinkin laihduttamisen takia paastoajille muuttaa ruokatottumuksia lopullisesti.
- JänkhäJuulia
Kannattaa toteuttaa paasto huolellisesti ja ohjeiden mukaan. Lainaa kirjastosta aihetta käsittelevää kirjallisuutta, niin ymmärrät tarkemmin paaston merkityksen ja sen mitä elimistössä tapahtuu paaston aikana. Olen paastonnut neljä kertaa tuon 7 päivän mehupaaston. Kahdesti olen toteuttanut sen Biotan valmismehujen avulla, kerran toteutin sitruunamehu vaahterasiirappipaaston (luontaistuotekaupasta saa lisätietoja) ja kerran tein itse mehulingolla vihannesmehut. Paasto itse tehdyistä mehuista oli paras kokemukseni paastoista. Ostin luomuviljeltyjä punajuuria, selleriä, sipulia, kaalia yms. vihanneksia ja linkosin itse mehut mehulingolla. Makuja voi yhdistellä ja itse pidin ao. paastosta eniten. Paaston aikana on tärkeää juoda tarpeeksi vettä 2-3 litraa mehujen lisäksi, sekä kultapiisku ja yrttiteetä. Kirjallisuudesta saat tarkat ohjeet. Yhtä tärkeää on myös tehdä joka ilta suolihuuhtelu. Pussin saat paastopaketin mukana, tai voit ostaa apteekista. Suolihuuhtelu tekee olon virkeäksi, kuonat poistuvat paksusuolesta ja mahdollinen alkupäivien pahoinvointi tai päänsärky hellittää. Kolme ensimmäistä päivää ovat ensikertalaiselle raskaimmat, varsinkin kolmas päivä, jolloin on todella voimaton olo. Neljännestä päivästä eteenpäin olo on todella energinen eikä yöuntakaan tarvitse enää niin paljoa. Iho tulee kuulaaksi ja kirkkaaksi ja silmät kirkastuvat.
Paasto ei kuitenkaan ole mikään laihdutusmenetelmä, sillä kilot jotka lähtevät, tulevat auttamattomasti takaisin, kun ruokavalio normalisoituu. Paasto on muistettava lopettaa todella varovasti. Paaston jälkeen syödään mehujen lisäksi esim. 1 pieni keitetty peruna ja illalla puolikas raastettua omenaa. Seuraavana päivänä edellisten lisäksi voi lisätä hieman maustamatonta jugurttia. Annoksia voi vähitellen kasvattaa. Paaston aikana ei tule kertaakaan nälkä, sillä nälkä tulee vasta paaston jälkeen, kun ruokahalu herätetään ja silloin tulee malttaa olla syömättä paljoakaan, jotta paaston hyvät vaikutukset säilyisivät mahdollisimman pitkään. Itse olen viikon mehupaastolla laihtunut n. 7 kiloa, mutta vain tilapäisesti. Se ei todellakaan ole laihdutuskuuri. Elimistö menee paaston aikana "säästöliekille" ja paaston jälkeen, kun aletaan syödä, niin elimistö varastoi takaisin menettämänsä rasvakertymät. Paaston aikana voi käydä kylmässä suihkussa ja suorittaa kuivaharjausta, jotka molemmat tehostavat aineenvaihduntaa.
Kokemus on kuitenkin erittäin positiivinen. Mutta muistakaa, että tupakanpoltto on lopetettava viimeistään kahta viikkoa ennen paastoa ja kahvinjuonti viikkoa ennen. Paasto on hyvä alku uusille ruokatottumuksille esim. jos haluaa lopettaa lihansyönnin kokonaan ja aloittaa terveellisemmät elämäntavat..
Toivotan tsemppiä teille kaikille, jotka paastoa kokeilette. Jos haluatte kysyä tai kertoa jotain, osoitteeni löytyy galleriasivultani...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796