varaosia kävelysauvoihin?

Hennast

Minulla on markka aikana ostetut Exelin kävelysauvat, käytössäni hyväksi havaitut.Toisen sauvan kärki on kulunut, muotoutunut pyöreäksi, niin että sauvan hyöty ja työntökyky lipsuu jääden heikoksi, vaillinaiseksi. Asfalttitassut pysyvät kuitenkin paikoillaan, mutta metsäpoluilla joissa mieluimmin etenen, on tästä huonosta toispuolisesta sauvan pitokyvystä haittaa.
Onko muilla s-kävelijöillä tietoa voiko tuon sauvan kärjen saada uusituksi lisähankinnalla, vai tuleeko kävelyreissu sauvakauppaan uusimaan Exelit? Kiitos mielipiteistänne & tiedoistanne!

10

10903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapphe

      Tuo markka-aika vähän hämää, mutta ota sauva mukaan ja testaa urheiluliikkeessä (hyvinvarustetussa)ehkä löytyy erilaisia sopivia vaihtopäitä (sompia). Exelin sivultakin löytyy malleja, vaan onko ne sopivia vanhoihin sauvoihin?

      • uusitut

        Minä marssin sauvojen kanssa kauppaan.
        Laittoivat uudet piikit.
        Hyvin kulkee taas.


      • Anonyymi
        uusitut kirjoitti:

        Minä marssin sauvojen kanssa kauppaan.
        Laittoivat uudet piikit.
        Hyvin kulkee taas.

        Mikähän kauppa mahtoi olla?


    • sauvoista

      Taitaa olla parempi ostaa kokonaan uudet tai sitten soittaa Exelin tehtaalle

      moi

    • GlM

      Kaikkiin yleisempiin sauvamerkkeihin (ei halpismakasiinikeppeihin) löytyy varaosia lähes kaikista urheiluliikkeistä

      • Eesau

        Minulla on Karhun laadukkaat sauvat. Niihin ei varaosapiikkejä löydy sitten millään. Se on raivostuttavaa kun on tottunut esim vesijohtoliikkeistä saamaan varaosat ällistyttävän hienosti kaikenmoiseen vessan laitteisiin, vanhoihinkin. Lisäksi palvelu tuppaa olemaan piikinostajaa kohtaan lähes nenäkästä.


      • hyväksi havaittu
        Eesau kirjoitti:

        Minulla on Karhun laadukkaat sauvat. Niihin ei varaosapiikkejä löydy sitten millään. Se on raivostuttavaa kun on tottunut esim vesijohtoliikkeistä saamaan varaosat ällistyttävän hienosti kaikenmoiseen vessan laitteisiin, vanhoihinkin. Lisäksi palvelu tuppaa olemaan piikinostajaa kohtaan lähes nenäkästä.

        Olen laittanut Karhun kävelysauvoihin uudet "piikit" itse. Se käy näppärästi kun poraa poranoeella sopivalla terällä reiät vanhojen piikkien kohdalle ja ruuvaa sitten esim kipsiruuvin reikään ja katkaisee ruuvin hatun. Reiän on oltava sopiva, jotta ruuvin kierteet ottavat kunnolla kiinni. Kun reikä on riitävän syvä, siinä on varaa säätää tuota piikkiä ulospäin, kun se kuluu. Ottaa muuten jääkeleillä paremmin kiinni alustaan kuin alkuperäinen piikki eikä kulu niin nopeasti.


      • Anonyymi
        hyväksi havaittu kirjoitti:

        Olen laittanut Karhun kävelysauvoihin uudet "piikit" itse. Se käy näppärästi kun poraa poranoeella sopivalla terällä reiät vanhojen piikkien kohdalle ja ruuvaa sitten esim kipsiruuvin reikään ja katkaisee ruuvin hatun. Reiän on oltava sopiva, jotta ruuvin kierteet ottavat kunnolla kiinni. Kun reikä on riitävän syvä, siinä on varaa säätää tuota piikkiä ulospäin, kun se kuluu. Ottaa muuten jääkeleillä paremmin kiinni alustaan kuin alkuperäinen piikki eikä kulu niin nopeasti.

        Voisi olla hyvä kokeilla!!!


    • Anonyymi

      Hei! Näin on käynyt mi ullakin. Löytyykö apua ja neuvoa?

    • Anonyymi

      Suojatuppeja sauvoihin ei taho löytyä.
      Vinkkiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe