varaosia kävelysauvoihin?

Hennast

Minulla on markka aikana ostetut Exelin kävelysauvat, käytössäni hyväksi havaitut.Toisen sauvan kärki on kulunut, muotoutunut pyöreäksi, niin että sauvan hyöty ja työntökyky lipsuu jääden heikoksi, vaillinaiseksi. Asfalttitassut pysyvät kuitenkin paikoillaan, mutta metsäpoluilla joissa mieluimmin etenen, on tästä huonosta toispuolisesta sauvan pitokyvystä haittaa.
Onko muilla s-kävelijöillä tietoa voiko tuon sauvan kärjen saada uusituksi lisähankinnalla, vai tuleeko kävelyreissu sauvakauppaan uusimaan Exelit? Kiitos mielipiteistänne & tiedoistanne!

10

13746

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapphe

Tuo markka-aika vähän hämää, mutta ota sauva mukaan ja testaa urheiluliikkeessä (hyvinvarustetussa)ehkä löytyy erilaisia sopivia vaihtopäitä (sompia). Exelin sivultakin löytyy malleja, vaan onko ne sopivia vanhoihin sauvoihin?

• uusitut

Minä marssin sauvojen kanssa kauppaan.
        Laittoivat uudet piikit.
        Hyvin kulkee taas.

• Anonyymi
        uusitut kirjoitti:

Minä marssin sauvojen kanssa kauppaan.
        Laittoivat uudet piikit.
        Hyvin kulkee taas.

Mikähän kauppa mahtoi olla?

• sauvoista

Taitaa olla parempi ostaa kokonaan uudet tai sitten soittaa Exelin tehtaalle

moi

• GlM

Kaikkiin yleisempiin sauvamerkkeihin (ei halpismakasiinikeppeihin) löytyy varaosia lähes kaikista urheiluliikkeistä

• Eesau

Minulla on Karhun laadukkaat sauvat. Niihin ei varaosapiikkejä löydy sitten millään. Se on raivostuttavaa kun on tottunut esim vesijohtoliikkeistä saamaan varaosat ällistyttävän hienosti kaikenmoiseen vessan laitteisiin, vanhoihinkin. Lisäksi palvelu tuppaa olemaan piikinostajaa kohtaan lähes nenäkästä.

• hyväksi havaittu
        Eesau kirjoitti:

Minulla on Karhun laadukkaat sauvat. Niihin ei varaosapiikkejä löydy sitten millään. Se on raivostuttavaa kun on tottunut esim vesijohtoliikkeistä saamaan varaosat ällistyttävän hienosti kaikenmoiseen vessan laitteisiin, vanhoihinkin. Lisäksi palvelu tuppaa olemaan piikinostajaa kohtaan lähes nenäkästä.

Olen laittanut Karhun kävelysauvoihin uudet "piikit" itse. Se käy näppärästi kun poraa poranoeella sopivalla terällä reiät vanhojen piikkien kohdalle ja ruuvaa sitten esim kipsiruuvin reikään ja katkaisee ruuvin hatun. Reiän on oltava sopiva, jotta ruuvin kierteet ottavat kunnolla kiinni. Kun reikä on riitävän syvä, siinä on varaa säätää tuota piikkiä ulospäin, kun se kuluu. Ottaa muuten jääkeleillä paremmin kiinni alustaan kuin alkuperäinen piikki eikä kulu niin nopeasti.

• Anonyymi
        hyväksi havaittu kirjoitti:

Olen laittanut Karhun kävelysauvoihin uudet "piikit" itse. Se käy näppärästi kun poraa poranoeella sopivalla terällä reiät vanhojen piikkien kohdalle ja ruuvaa sitten esim kipsiruuvin reikään ja katkaisee ruuvin hatun. Reiän on oltava sopiva, jotta ruuvin kierteet ottavat kunnolla kiinni. Kun reikä on riitävän syvä, siinä on varaa säätää tuota piikkiä ulospäin, kun se kuluu. Ottaa muuten jääkeleillä paremmin kiinni alustaan kuin alkuperäinen piikki eikä kulu niin nopeasti.

Voisi olla hyvä kokeilla!!!

• Anonyymi

Hei! Näin on käynyt mi ullakin. Löytyykö apua ja neuvoa?

• Anonyymi

Suojatuppeja sauvoihin ei taho löytyä.
      Vinkkiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      445
      1941
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      150
      1247
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      70
      1144
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1141
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1137
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      176
      1004
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      711
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      709
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe