Kauan 25m uimiseen

sensuroitu

teillä menee?

29

10151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tantrauimari

      Jos ponkaisen altaan päädystä vauhtia ja vedän noin 18 käsivetoa, niin selvästi alle 20 sekkaa. Olen havainnut itselleni aika hyväksi rytmiksi veto/sekunti, ja nyt keskitynkin saamaan käsivedon liukua pidemmäksi samalla frekvenssillä. Jos kohta menis 15 sekkaan...

      Montako käsivetoa itse otat piikin matkalla?

    • Kekkonen-

      Kovat jätkät vetää alle 10s.

    • Tai_ga

      Enpä tiedä miten on ajan kanssa, kun en ole vielä päässyt mittailemaan. Hyviä vinkkejä tuohon tarvittaisiin. Vai voiko tarkkaa aikaa itse ottaakaan, epäilen :)

      Rintauinnissa vetoja tulee 25m matkalla 8-11.
      Riippuen siis vähän fiiliksestä :)

      • Ninnday

        Vapaauinnin piikillä aikaa menee n. 15 sekuntia, perhosuinnissa n. 17.
        Rinulia ja selkäää en muista.


    • EiPhelps

      Kilometriin menee noin puoli tuntia, joten jokainen 25 metriä tekee noin 45 sek., mikäli laskin oikein.

    • Boombastic

      Pitkänmatkan >2 km uinnissa.

      • Tai_ga

        ihan kiitettävän ihailtava suoritus! :)

        Mulla kun tuo pitkänmatkan uinti ei ole oikein sitä nopeinta enää... :(


    • Tai_ga

      tosin kun itse mittaa niin tarkkaa aikaa en saanut.

      Ja käsivetoja sitten hieman enemmän tuollaiseen sprinttiin kuin tuo 8-11 :))

      • lifeguard72

        vapariin menee 10s
        perhoseen 12s
        rinuliin 13s
        seljeri 11,5s

        mutta sprintteri en ole ikänä ollut.

        satasen perhonen eri asia
        ja vaparissa alan vasta lämpeämään 400m jälkeen

        Perhonen ainoa jossa 50 ja 100m menee kohtuu kovaa muuten kyllä matkaa vaparissa.


      • Tai_ga
        lifeguard72 kirjoitti:

        vapariin menee 10s
        perhoseen 12s
        rinuliin 13s
        seljeri 11,5s

        mutta sprintteri en ole ikänä ollut.

        satasen perhonen eri asia
        ja vaparissa alan vasta lämpeämään 400m jälkeen

        Perhonen ainoa jossa 50 ja 100m menee kohtuu kovaa muuten kyllä matkaa vaparissa.

        Nyt saatiin "kovajätkä" vastaamaan, vaikkei sprintteri ookaan.

        Respect :)


      • Anonyymi
        lifeguard72 kirjoitti:

        vapariin menee 10s
        perhoseen 12s
        rinuliin 13s
        seljeri 11,5s

        mutta sprintteri en ole ikänä ollut.

        satasen perhonen eri asia
        ja vaparissa alan vasta lämpeämään 400m jälkeen

        Perhonen ainoa jossa 50 ja 100m menee kohtuu kovaa muuten kyllä matkaa vaparissa.

        18 kilsaa menee 2 viikossa tasaisen vauhdin taulukon mukaan


    • aikaa

      vaparissa 14,5
      selärissä 17
      perhosessa 15,5
      rinulissa 17,5

      Sprintteri en oo!

    • -91

      Vapari 13.9 sek.

      Ja muita ei oo viel mitattu koska en oo halunnu :D

    • Kaltsu68

      Sorry kaikille mut nyt on tyhmän kysymyksen vuoro. Miten aika mitataan? Tarviiko olla apuri. Hypätäänkö altaaseen vai aloitetaanko laidasta ponnistamalla? Olis kiva ottaa aika mut pitäis ensin tietää miten ;-)

      • ja menoksi

        Yleensä piikit ajalla vedetään starttipallilta. Kaveri sekkarin kanssa aikaa ottamaan, niin saadaan tarkat ajat. Tietty voi välillä kokeilla mitä piikki menee alhaalta, niin saa käsityksen startin vaikutuksesta piikkiin.


    • Mitä Äksyin Ämmä

      ainakin minuutti. En tosin ole kyseistä matkaa koskaan uinut niin, että joku on kronometrein vieressä syynännyt. Lapsena osallistuin useinkin avoimiin uintikisoihin, ja tuolloin minulle saatiin kuulemma aika, kun mittavälineenä käytettiin kalenteria kellon sijasta!

    • kaskas74

      Olen vasta aloittanut uintiharrastuksen ihan kuntoilun kannalta. Olen lievästi ylipainoinen ja 4 kk vasta ollut ilman tupakkaa.
      Ihan piruuttamme otettiin aikaa mieheni kanssa viimeksi kun oltiin uimassa ja uin 25m 19 sekunnissa. Mulla ei ole tarvittavaa tekniikkaa, mutta vaparilla menin. Lähdin altaasta, en starttialustalta. Joten kun noita aikaisempia vastauksia lueskelin, niin taisin saada aika hyvän ajan, vai mitä :)
      Olen 37v nainen

      • Anonyymi

        Hyvin uitu


      • Anonyymi

        Hyvin sulla uinti jatkaa vaan 👍🏖️


    • Hyvä on aika, ja hieno kuusi vuotta vanhan ketjun nosto! (En halua olla nettipoliisina, mutta yleensä ihan iänkaiken vanhoja ketjuja ei ole tapana hakea takaisin "pintaan", vaan mieluummin tehdä uusi.) Mutta nyt kun tämä ketju tässä on:

      Hyvällä startilla saa sen kaksi sekuntia pois tekniikkaa muuttamatta. Vaparin tekniikka taas käytännössä tarkoittaa niitä temppuja, millä pidetään vartalo suorassa (todennäköisesti uit pää pystyssä, vaikka pitäisit päätä veden alla) ja suunnataan voima taaksepäin eikä esim. pohjaan. Jos tekniikka kiinnostaa, niin uimahallin valvojien kanssa voinee jutella asiasta tai sitten rohkeasti kyselemään, josko aikuisten tekniikkakursseja tai jopa kuntouimareille suunnattua ohjausta olisi tarjolla. (Monilla seuroilla tämä on osana aikuisten "masters"-toimintaa.)

      Piikin aikaa tosin ei kannata kovinkaan paljoa tuijottaa, kuntoilun kannalta tärkeämpi on, miten pitkään pystyt pysymään yhtäjaksoisesti (tai vähintään vain lyhyin tauoin) liikkeellä. Tuo aika yli puoleen tuntiin (mieluummin lähelle tuntiin) ja tulosta syntyy.

      • kaskas74

        Googletin vaan mielenkiinnosta löytyykö jotain vertailua 25m uintiaikoihin ja antoi tämän ketjun. Ei ole tarkoitus tehdä tulavaisuudessa mitään uusia ennätyksiä tällä matkalla, vaan kuten jo sanoinkin niin ihan vaan innostuin kokeilemaan "taitojani".
        Normaalisti uinkin , vaparia, selkää ja rintaa ihan kuntoilu mielessä noin 500m - 1km kerrallaan. Jos on kuntosali takana, niin uin vähän vähemmän. Uiminen on kivaa ja tykkään siitä fiiliksestä mikä siitä tulee jälkeenpäin.


    • 13v tytteli

      Mulla menee n. 22 sekkaa 25m ja oon 13v. onko hyvä?

      • Uinti on niin paljon taitolaji, että tuota on mahdotonta sanoa verkon välityksellä. Lisäksi nopeus riippuu käytetystä uintityylistä. Ilman sen suurempaa harjoitusta tai vähän aikaa lajia harrastaneelle tuo on hyvä aika. Jos et ottanut lähtöä sukeltaen ylhäältä, niin oikein hyvä. Ja jos et uinut kroolia, niin lähestulkoon loistava. Osa ikäisistäsi on harrastanut uintia jo useamman vuoden, ja heille tuo aika ei ole erityisen nopea, edes rintauintia uidessa. Tätä voisi verrata jalkapallon taitokilpailuihin: peruspotkijalle pallon pitäminen ilmassa parinkymmenen pompun verran lienee loistava tulos, ja jos paikalle tulee tekijäimmeinen, niin sitten lukuun voidaan lisätä nolla perään. Uinnissa tosin ero ei ole aivan näin dramaattinen lyhyellä matkalla.


      • Anonyymi

        Olet huvä uimari🙂


    • kilpauimari

      pepe: 14.7
      selkä: 16.2
      rinta:17.6
      vapaa:12.3

    • Anonyymi

      Mulla menee 9s

    • Anonyymi

      No hyvin uinti sujuu🙂kaikki hyvin koronasta huolimatta

    • Anonyymi

      Vuosiin käynyt uimassa,mutta 15 s.menee vapaalla 25m.

    • Anonyymi

      Normaalisti 16-15sec hyvänä päivänä 14.5 sec

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe