Onko 2 viikon paasto mahdollista

paastoaja

Olen 25 vuotias 188/84 mies ja menin lyömään kännissä vetoa 2000 euroa, että olen 2 viikkoa syömättä. Häviänkö rahani vai kuolenko?
Ekapäivä vasta menossa ja hirveä nälkä. Miten selviydyn näistä kahdesta viikosta helvetistä. Paljonko painoni tulee putoamaan ja mitä oireita minulle todennäköisesti syömättömyyteni minulle aiheuttaa?

ANTAKAA APUJA.

19

16311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ramina

      Mä olin kerran kolme viikkoa plus aloitus- ja lopetuspäivät eli kuukauden yhteensä. Helppo juttu jos osaa paastota oikein.

      • oo huoleti

        2viikkoa syömättä menee miten päin vain.
        ja varsinkin jos on yhtään ylimääräisiä kiloja tai ei vält.niitäkään elimistöstä löytyy aina kuitenkin sen verran piiloravintoa että pärjäät!
        Nesteet ovat eri asia ja niitä sinun tulee siis juoda.(ALKOHOLI tosin saatta hurahtaa päähän kuin metrinen halko.)


    • TarjaHHP

      osta Nutrilettia ja juo sitä... Se sisältää kaikki ravinteet ja pitää nälän poissa... Sen tarkoitus on laihduttaa terveellisesti mutta kyllä varmaan auttaa sinulla tuohon nälkään. Se on juotavaa..
      Onnea yritykseen

      • Eijasi

        En tiedä miten sovitte... mutta jos saat todellakin syödä/juoda Nutrilettia tms. niin kyllä se näläntunne häviää.... muista kuitenkin juoda nesteitä.

        Parin viikon täydellisestä syömättömydestä itselleni tuli keväällä hieman jälkeenpäin hiustenlähtöä, tosin tiputin myös nesteet pois...eli olin täysi tollo.
        Elimistö saattaa myös alkaa "syödä" lihasta...

        Malttia


      • paastossa

        Nutriletit ei kuulu paastoon.


    • paastonnut

      Ei mitään hätää että kuolet 2 viikossa.

      Pahinta on epämiellyttävä tunne vatsassa ja oireilu.
      Jätä nautintoaineet pois, siis tupakka, kahvi ja alkoholi.

      Juo molkosanilla (heravalmistetta luontaistuotekapoista) maustettua vettä.

      juoda voit mehuja, mieluiten ilman lisäaineita biottan vihnnes- ja rypälemehuja. ei maitoa!

      rauhallisesti vaan...

      • pallomaha

        Luin kokkikirjasta että paastolla voi "syödä" lihalientä, hedelmä-tai kasvismehuja. Eli kannattaa syödä liemi/mehu lusikalla, luulet silloin tulevasi täydemmäksi kuin todellisuudessa tulet. Ja aamuisin pitäisi juoda ulostuttavaa teetä.


    • la_stella

      ootko viä elos??
      nyt on jo 5 päivää menny..hhhh...toivottavasti hän ei oo kuollu....

    • Enon Keitos

      Olin 10 päivää paastolla alle 2 kk sitten. Kymmenen päivää pelkkää vettä.
      Oltiin mökillä ja vesi tuotiin kanistereissa. Enimmäkseen join veden keitettynä ja huoneenlämpöiseksi jäähtyneenä.
      Toisen päivän iltana oli kova päänsärky melkein aamuun asti, silloin otin yöllä lasillisen laimennettua omenamehua, se vähän helpotti. Yhtenä päivänä join lasillisen vichyvettä. Muuten raaka vesilinja.
      Yleensä olen ollut hieman laihanpuoleinen, nyt vanhemmiten normaalivartaloinen, parin viime vuoden ajan ehkä himpun verran ylipainoa, en edelleenkään lihava.

      Painonpudotusta paaston aikana en seurannut, näkyi kyllä vatsan kohdalla ja erityisesti kasvoissa.
      Muistan lukeneeni että ensimmäisten päivien aikana lähtee noin puoli kiloa päivä, sitten laihtuminen hidastuu. Vai oliko se niin että ensimmäisten viiden päivän aikana noin kilo päivä ja sitten noin puoli kiloa päivä?
      Pitkässä paastossa ei tietysti laihdu niin paljon. Esimerkiksi jos paastoaa 40 vuorokautta pelkällä vedellä.
      Yli kahden viikon paastoa en kyllä suosittele ellei ole täysin terveestä ihmisestä kyse. Neljän viikon vesipaasto on terveenkin ihmisen hyvä suorittaa lääkärin valvonnassa. Itselläni on kokemus yli kuukauden paastosta jolloin join pääasiassa pelkkää vettä, mutta VAROITAN olemasta yltiöpäinen näissä.
      Mikä sopii yhdelle ei välttämättä onnistu toisen kohdalla. Tervettä järkeä on hyvä käyttää.

      Joka tapauksessa paasto ei ole normaalipainoiselle terveelle ihmiselle vaarallinen. Päinvastoin. Todellinen nälkä tulee noin 30 - 40 vrk kuluttua, sitä ennen koettava näläntunne on enemmänkin himoa ruokaan, kun ihminen on tottunut täyttämään itseään ylenmäärin.
      Paastoajasta itsestään riippuu tekeekö paastosta vaikean vai ei.
      Varsinkin vesipaastossa vaikein vaihe on toisesta päivästä neljänteen. Usein kolmas päivä on kynnys jonka yli ei jakseta mennä, silloin fyysinen voimattomuus ja samoin himo ruokaan on voimakkaimmillaan. Neljännen tai viimeistään viidennen päivän aikana olo helpottuu. Elimistö siirtyy kuluttamaan kertyneitä kuona-aineita ja ylimääräistä rasvakudosta.
      Olen nuorena paastonnut paljonkin ja tiedän sekä omasta että tuttujen kokemuksesta näitä asioita, en siis ihan hatusta heittele.
      Omalla kohdalla olo on yleensä viidennen päivän vaiheilla alkanut parantumaan, väsymys väistyy ja fyysistä työtäkin pystyy tekemään maltillisesti. Ajoittain on hieman voimaton mutta ei mahdottoman väsynyt olo. Viikon jälkeen näläntunne on lähes kokonaan poissa ja paastoaminen melko vaivatonta. Kokemuksia on pitkästäkin paastosta että olen ilman ongelmia tehnyt perheelle ruokaa eikä yhtään ole tehnyt mieli ryhtyä syömään.

      Käytännön neuvoja:
      Jos aikomuksesi on paastota yli kolme päivää, kannattaa tyhjentää suoli.
      Tapahtuu kuinka? Ennen käytin glaubersuolaa, saa apteekista, liuotetaan veteen. On hirveän makuista ja aika rankka paukku vatsalle. Sittemmin olen käyttänyt sekä glaubersuolaa että suolityhjennyspussia. Nykyään enää viimeksimainittua.
      Suolentyhjennyspussin saa apteekista, hinta noin 2 euroa.
      Kaadat keitetyn, suurinpiirtein kädenlämpöiseksi jäähtyneen veden pussiin, menet makuuasentoon, laitat letkun takapuoleen, päästät veden suolistoon ja pidättelet hetken aikaa. Sitten ulostat veden ja sen mukana tulee kaikki töhnät suolistosta.
      Varsinkin jos et ole ennen paastonnut tai edellisestä paastosta on pitkä aika kannattaa ehdottomasti tehdä huuhtelu. Tämä auttaa esimerkiksi päänsärkyyn ja pahoinvointiin. Muussa tapauksessa suolistossa oleva töhnä erittää myrkkyjä elimistöön. Kyllä ihmisen kehossa on puhdistettavaa kuonaa ilmankin ettei tarvitse sitä suolistossaan säilyttää.

      Mitä epäterveellisemmät ovat ruokailutottumuksesi sen suositeltavampaa on suolityhjennys ja muutaman päivän paasto silloin tällöin. Jos pelkkä vesipaasto tuntuu rankalta juo veden lisäksi laimennettuja, lisäaineettomia täysmehuja ja ehkä hieman yrttiteetä. Myös vichyvettä voi ottaa silloin tällöin, ei kuitenkaan liikaa koska se on vatsalle ja suolistolle liian raju.

      ERITTÄIN TÄRKEÄÄ HUOMIOITAVAA:
      Jos paaston aloittaminen jo vaatii itsekuria niin PALJON ENEMMÄN itsekuria vaatii lopettaminen. Tässä voidaan tehdä virheitä joiden kauaskantoisuutta ei välttämättä tule ajatelleeksi. Kahden viikon paaston jälkeen voit helpostikin tappaa itsesi syömällä. Mikäli olet juonut vain vettä tai vettä ja laimennettuja mehuja, jolloin vatsa ja suolisto on päässyt lepotilaan ja elimistö lähtenyt puhdistautumaan myrkyistään, on syöminen aloitettava hitaasti. Ensin mehuja, sitten vähän esimerkiksi laimeaa sosekeittoa, toisena päivänä vähän hedelmää, ruisleipää pienin paloin hyvin pureskeltuna, lasillinen piimää jne. Ei siis mitään kovin rasvaista eikä runsassokerista. Eikä missään tapauksessa lihaa. Siirry kiinteään ruokaan toisena, mieluiten vasta kolmantena tai neljäntenä päivänä, ei missään tapauksessa suoraan ensimmäisenä päivänä. Lihaa vasta muutaman päivän kuluttua. Luumumehu on hyvää. Näin houkuttelet vatsasi vähin erin toimimaan etkä mene pökerryksiin esimerkiksi liian nopean verensokerin kohoamisen vuoksi.
      Tämä neuvo on tosissaan syytä ottaa vakavasti.

      Hyviä paastoja!

      P.S.
      Tyhmää lyödä tällaisissa asioissa vetoja. On kyse terveydestäsi.
      Paaston jälkeen on kohtalaisen helppoa muuttaa ruokailutottumuksiaan kun lopettaa paaston maltillisesti eikä palaa aikaisempiin epäterveisiin tottumuksiin. Jos paastoat paastoa TERVEYTESI vuoksi. Vatsa ja suolisto kaipaa lepoa päästäkseen uusiutumaan.
      Kristityllä sitten voi olla muitakin syitä paastota hengellisyyteen ja esimerkiksi rukoustaisteluun liittyen, ne ovat asioita erikseen ja ei niistä tässä.
      1960-luvulla alkoi lääkärikunta Amerikassa havahtua ylipainosta ja vääristä ruokailutottumuksista aiheutuviin elämäntapa- ja elintasosairauksiin. Silloin oli lääkärilehdessä kuva: veitsi ja haarukka, haarukassa kiinni lappu jossa lukee "mass suicide weapon". Joukkoitsemurha-ase.

      • persilja

        Olet Enon Keitos näköjään hyvin perehtynyt paastoon, joten voisitko vastata muutamaan kysymykseeni?

        1. Pilaako täysin paaston, jos ole paastolla esim. 6 päivää ja 4:ntenä päivänä syöt yhden omenan?

        2. Kuinka usein on turvallista paastota, voiko paastota ensin 5 päivää, pitää 1-2viikon tauon ja paastota uudelleen 7 päivää?

        (en tarkoita jatkuvasti mutta nyt kerran elämässäni tekisi mieli paastota heti perään kun meni vähän löperiksi se eka paasto)


      • edelliseen.....
        persilja kirjoitti:

        Olet Enon Keitos näköjään hyvin perehtynyt paastoon, joten voisitko vastata muutamaan kysymykseeni?

        1. Pilaako täysin paaston, jos ole paastolla esim. 6 päivää ja 4:ntenä päivänä syöt yhden omenan?

        2. Kuinka usein on turvallista paastota, voiko paastota ensin 5 päivää, pitää 1-2viikon tauon ja paastota uudelleen 7 päivää?

        (en tarkoita jatkuvasti mutta nyt kerran elämässäni tekisi mieli paastota heti perään kun meni vähän löperiksi se eka paasto)

        kyllä se pilaa..........jos haluat puhdistaa elimistösi esim 2 viikon vesipaastolla niin älä silloin syö omppoa joka neljäs päivä :)....perustelu: koska se katkaisee kuitenkin paaston jollain tavalla ja sulle tulee huonot oireet takasi mitkä on paaston ensimmäisenä viitenä päivänä.
        muuten enonkeitos..........puhuit asiaa :)


      • Enon Keitos
        persilja kirjoitti:

        Olet Enon Keitos näköjään hyvin perehtynyt paastoon, joten voisitko vastata muutamaan kysymykseeni?

        1. Pilaako täysin paaston, jos ole paastolla esim. 6 päivää ja 4:ntenä päivänä syöt yhden omenan?

        2. Kuinka usein on turvallista paastota, voiko paastota ensin 5 päivää, pitää 1-2viikon tauon ja paastota uudelleen 7 päivää?

        (en tarkoita jatkuvasti mutta nyt kerran elämässäni tekisi mieli paastota heti perään kun meni vähän löperiksi se eka paasto)

        Kohta 1.
        Riippuu paaston motiiveista. Millainen paasto on kyseessä ja mitä sillä tavoitellaan. Ei tietysti ole hyvä juttu että tuli omppu syötyä kesken kaiken mutta oikein hyvä juttu on jos jaksoit siitä huolimatta jatkaa vielä pari päivää etkä antanut itseesi pettyneenä heti periksi. Nostan hattua. Sanoisin että eipä paastosi siitä pilalle mennyt.
        Ole tosissasi mutta älä liian ankara itseäsi kohtaan.
        Kohta 2.
        Tähän kohtaan on vähän vaikea vastata sinua tuntematta. Helposti vastaisin että tietysti on turvallista. Mutta olen vanhemmiten tullut vähän varovaiseksi näissä yleistämisissä. Se mikä toiselle on turvallista voi toiselle olla vaarallista.
        Jos olet kunnoltasi terve eikä sinulla ole taipumusta esimerkiksi psyykkiseen epätasapainoisuuteen ja sairaalloiseen itsesi syyllistämiseen, sanoisin että voit huoletta paastota useinkin.

        Tärkeää olisi opetella syömään terveellisesti. En sano että kaikki herkut pitäisi ehdottomasti kieltää itseltä mutta jos on taipumusta mässäilyyn tiukka linja voi olla hyvä. Mitä terveellisemmin syö sen helpompaa paastoaminen on. Sanon kokemuksesta. Paastoamaan oppii ja kuten kaikessa siinä harjaantuu tottumuksen myötä.

        Sinua tuntematta uskallan antaa neuvon että kohtalaisen terve henkilö voi 5 päivää paastottuaan ottaa noin viikon kuluttua uuden paaston.
        Tähän kyllä vaikuttaa sekin millä tavalla olet syönyt paastojen väliajalla. Elimistöllä menee aina vähän aikaa totutella ravintoon ja sen sulattamiseen. Parasta olisi lopettaa paasto vähitellen ja maltillisesti, syödä terveellisesti, ja sitten - jos hyvältä tuntuu - ottaa uusi paasto noin kuukauden kuluttua?
        Silloin elimistö on edellisen paaston jälkeen tottunut ravinnon käyttöön ja olet ehtinyt vahvistua.
        Mutta satunnaisesti voi ottaa uuden paaston viikonkin kuluttua edellisestä, ei se vaarallista ole.

        Korostan edelleen että yksi tärkeimpiä asioita on paaston oikea, maltillinen lopettaminen, mutta myös aloittaminen olisi hyvä tehdä vähitellen. Jos syöt lihaa, jätä liha pois pari päivää aiemmin. Paastoa edeltävänä päivänä pelkkää vihannessosekeittoa ja hedelmää, esimerkiksi. Kyllä tietysti paaston voi aloittaa vaikka olisi juuri syönyt rasvaisen liha-aterian, joten ei se mikään sääntö ole, hyvä neuvo ja ohje kuitenkin.

        On älytöntä mättää maha täyteen ruokaa verukkeella että kun seuraavana päivänä alkaa paasto pitäähän sitä tankata! Ja yhtä älytöntä on paaston jälkeen palkita itsensä rasvaisilla ja makeilla herkuilla. Paaston jälkeen ihan tavallinen normaali ruokakin maistuu taivaallisen hyvältä ja sitä osaa arvostaa paremmin kuin ennen, joten ei kannata pilata asiaa hemmottelemalla itseään. Näin ajattelen.

        Itse olen joskus paastonnut niinkin rankasti että vuodessa taisi olla melkein yhtä paljon paastopäiviä kuin syötyjä. Välillä pidin kolme päivää paastoa, välillä kaksi viikkoa, joskus kolmekin viikkoa. Joka viikko oli yksi vakituinen paastopäivä. Useita päiviä kestävien paastojenkaan välillä ei välttämättä aina ollut viikon väliä. Mutta minulla oli syyni. Sanoisin että olen tässä asiassa ollut ääritapaus. Kohdallani se toimi hyvin mutta en aseta itseäni tässä kohtaa esimerkiksi. Päinvastoin. Älä tavoittele yltiöpäisyyttä.

        Pisin paastoni on kestänyt yli kuukauden. Mutta yleisenä neuvona sanoisin ettei ole mitään järkeä vetää sellaista paastoa, ei ainakaan pelkän laihduttamisen tähden.
        Jos paastoat terveytesi, kuntosi ja yleisen vireyden tähden neuvon yleisenä nyrkkisääntönä että on ok harrastaa muutaman päivän mehupaastoja noin 2 kuukauden välein, lisäksi kaksi 10 - 14 päivän vesipaastoa vuodessa. Kevät ja syksy voisi olla hyvät ajankohdat. Jos siis pidät vuodessa vaikka 4 viiden päivän mehupaastoa ja lisäksi 2 kymmenen päivän vesipaastoa, se on erittäin erittäin hyvä ja riittää vallan mainiosti.
        Jos vesipaasto tuntuu liian rankalta ja tuottaa vaikeuksia korvaa osa vedestä laimennetulla täysmehulla. Joskus olen kesäisin ottanut myös kulauksen lämmitettyä tomaattikeittoa, koska siinä on suolaa.
        Vaikka olen kesällä pitänyt pitkiäkin paastoja pelkällä vedellä sanon taaskin että olen ääriesimerkki ja yleisesti ottaen se voi olla tyhmää, vahingollistakin, koska hikoileva ihminen tarvitsee suolaa! Pitkäaikainen sokeri- ja suolatasapainon häiriintyminen on huono asia.

        Muista että olet rakas, arvokas ja tärkeä. Paastoat tai et.


      • Anonyymi
        Enon Keitos kirjoitti:

        Kohta 1.
        Riippuu paaston motiiveista. Millainen paasto on kyseessä ja mitä sillä tavoitellaan. Ei tietysti ole hyvä juttu että tuli omppu syötyä kesken kaiken mutta oikein hyvä juttu on jos jaksoit siitä huolimatta jatkaa vielä pari päivää etkä antanut itseesi pettyneenä heti periksi. Nostan hattua. Sanoisin että eipä paastosi siitä pilalle mennyt.
        Ole tosissasi mutta älä liian ankara itseäsi kohtaan.
        Kohta 2.
        Tähän kohtaan on vähän vaikea vastata sinua tuntematta. Helposti vastaisin että tietysti on turvallista. Mutta olen vanhemmiten tullut vähän varovaiseksi näissä yleistämisissä. Se mikä toiselle on turvallista voi toiselle olla vaarallista.
        Jos olet kunnoltasi terve eikä sinulla ole taipumusta esimerkiksi psyykkiseen epätasapainoisuuteen ja sairaalloiseen itsesi syyllistämiseen, sanoisin että voit huoletta paastota useinkin.

        Tärkeää olisi opetella syömään terveellisesti. En sano että kaikki herkut pitäisi ehdottomasti kieltää itseltä mutta jos on taipumusta mässäilyyn tiukka linja voi olla hyvä. Mitä terveellisemmin syö sen helpompaa paastoaminen on. Sanon kokemuksesta. Paastoamaan oppii ja kuten kaikessa siinä harjaantuu tottumuksen myötä.

        Sinua tuntematta uskallan antaa neuvon että kohtalaisen terve henkilö voi 5 päivää paastottuaan ottaa noin viikon kuluttua uuden paaston.
        Tähän kyllä vaikuttaa sekin millä tavalla olet syönyt paastojen väliajalla. Elimistöllä menee aina vähän aikaa totutella ravintoon ja sen sulattamiseen. Parasta olisi lopettaa paasto vähitellen ja maltillisesti, syödä terveellisesti, ja sitten - jos hyvältä tuntuu - ottaa uusi paasto noin kuukauden kuluttua?
        Silloin elimistö on edellisen paaston jälkeen tottunut ravinnon käyttöön ja olet ehtinyt vahvistua.
        Mutta satunnaisesti voi ottaa uuden paaston viikonkin kuluttua edellisestä, ei se vaarallista ole.

        Korostan edelleen että yksi tärkeimpiä asioita on paaston oikea, maltillinen lopettaminen, mutta myös aloittaminen olisi hyvä tehdä vähitellen. Jos syöt lihaa, jätä liha pois pari päivää aiemmin. Paastoa edeltävänä päivänä pelkkää vihannessosekeittoa ja hedelmää, esimerkiksi. Kyllä tietysti paaston voi aloittaa vaikka olisi juuri syönyt rasvaisen liha-aterian, joten ei se mikään sääntö ole, hyvä neuvo ja ohje kuitenkin.

        On älytöntä mättää maha täyteen ruokaa verukkeella että kun seuraavana päivänä alkaa paasto pitäähän sitä tankata! Ja yhtä älytöntä on paaston jälkeen palkita itsensä rasvaisilla ja makeilla herkuilla. Paaston jälkeen ihan tavallinen normaali ruokakin maistuu taivaallisen hyvältä ja sitä osaa arvostaa paremmin kuin ennen, joten ei kannata pilata asiaa hemmottelemalla itseään. Näin ajattelen.

        Itse olen joskus paastonnut niinkin rankasti että vuodessa taisi olla melkein yhtä paljon paastopäiviä kuin syötyjä. Välillä pidin kolme päivää paastoa, välillä kaksi viikkoa, joskus kolmekin viikkoa. Joka viikko oli yksi vakituinen paastopäivä. Useita päiviä kestävien paastojenkaan välillä ei välttämättä aina ollut viikon väliä. Mutta minulla oli syyni. Sanoisin että olen tässä asiassa ollut ääritapaus. Kohdallani se toimi hyvin mutta en aseta itseäni tässä kohtaa esimerkiksi. Päinvastoin. Älä tavoittele yltiöpäisyyttä.

        Pisin paastoni on kestänyt yli kuukauden. Mutta yleisenä neuvona sanoisin ettei ole mitään järkeä vetää sellaista paastoa, ei ainakaan pelkän laihduttamisen tähden.
        Jos paastoat terveytesi, kuntosi ja yleisen vireyden tähden neuvon yleisenä nyrkkisääntönä että on ok harrastaa muutaman päivän mehupaastoja noin 2 kuukauden välein, lisäksi kaksi 10 - 14 päivän vesipaastoa vuodessa. Kevät ja syksy voisi olla hyvät ajankohdat. Jos siis pidät vuodessa vaikka 4 viiden päivän mehupaastoa ja lisäksi 2 kymmenen päivän vesipaastoa, se on erittäin erittäin hyvä ja riittää vallan mainiosti.
        Jos vesipaasto tuntuu liian rankalta ja tuottaa vaikeuksia korvaa osa vedestä laimennetulla täysmehulla. Joskus olen kesäisin ottanut myös kulauksen lämmitettyä tomaattikeittoa, koska siinä on suolaa.
        Vaikka olen kesällä pitänyt pitkiäkin paastoja pelkällä vedellä sanon taaskin että olen ääriesimerkki ja yleisesti ottaen se voi olla tyhmää, vahingollistakin, koska hikoileva ihminen tarvitsee suolaa! Pitkäaikainen sokeri- ja suolatasapainon häiriintyminen on huono asia.

        Muista että olet rakas, arvokas ja tärkeä. Paastoat tai et.

        Jos ei joku muu rakasta, niin mami on varma koertti! ;-D


      • Anonyymi

        Tuosta paaston jälkeen syömisestä tuli mieleen...
        Kun keskitysleireissä olevat vapautettiin ja vietiin ruokapöydän ääreen,
        niin monen keho ei kestänyt sitä ruoan määrää, mitä söivät ja kuolivat!

        Se itsehillintä ennen paastoa ja varsinkin paaston jälkeen on ELINTÄRKEÄÄ!

        Itse olen yrittänyt paastota, mutta pyörtyilyä, heikkoutta ja se pahin oli
        hervoton syöminen parin päivän paaston jälkeen, kun hoipuin koivillani!
        Koko keho meni sekaisin ja sitä kesti pari kuukautta!
        Matala verenpaine, nopea aineenvaihdunta ja muuta vastaavaa vaikeutti.
        Siirryin hedelmiin, höyrytettyihin ja raakoihin vihanneksiin, soppiin
        ihan arkielämässä. Vihanneksetkin on kasvatettu myrkyillä!
        Joten on mahdotonta saada puhdasta ravintoa, vettä ja ilmaa nykyisin :-(


    • paastooja 25v

      Muistakaa paaston aikana ERITTÄIN hyvä hygienia,
      Paaston aikana kaikki kuona-aineet lähtee liikkeelle ja ihminen suoraan sanottuna alkaa HAISEMAAN..suu ja hiki varsinkin,ns. kaikki tulee ihosta läpi!!

      Paasto virkistää mieltä ja saa olosi todella kivaksi ja kevyeksi!!!

      TSEMPPIÄ SINULLE!!!

    • paastoaja

      hävisin vedon, kiitos kaikille kuitenkin tsempistä!!!

      • Anonyymi

        Nyt sitten kaveriporukassa juomaan ja uusi veto vireille!
        Kun menetät kaikki rahasi, et kykene ryypiskelemään ja
        se vaikuttaa terveyteesi paljon paremmin kuin paasto;-D!


    • Jouni------

      luuseri!

    • Anonyymi

      Olen paastonnut nesteillä 42 vrk. Tärkeintä muuttaa ruokaviota noinviikko ennen ja viikko jälkeen kevyemmäksi. Ja suolen tyhjennys ekoina 4-5 päivänä letkulla on ensiarvoisen tärkeää niin suoleen ei jää mitään mikä tukkii sen ja vaivaa paadton aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe