Iltaa vaan kaikille! Olen vähä päälle parikymppinen nainen, vaatekoko lipoo semmosta 46-48, en pidä itseäni kauhean läskinä, vaan isokokoisena/isoluisena :)..jos niin voi sanoa!
Yksi asia minua suututtaa aivan suunnattomasti! Työpaikkojen työvaatetus/suojavaatetus.
Työskentelin parivuotta sitten eräällä tehtaalla, jossa jouduimme käsittelemään vaarallisia (esim. syövyttäviä) aineita päivittäin. Siellä oli töissä vakituinen vanhempi naishenkilö, jolle sitä painoa ja leveyttä oli kertynyt jo useammankin sentin. Hänellä oli kyllä työtakki, mutta aina AUKI, koska napit ei mennyt kiinni. Työhousuja ei ollut ollenkaan, eli omat "huonommat" housut täyty sitten pitää jalassa. Miettikää nyt ..firmaa ei voi syyttää, eihän ne niitä vaatteita sielä ompele, mutta sitä mistä ne tilaa nämä työvaatteet.
Miksi ihmeessä isokokoisille (siis oikeen ISO ISO ISO..vaikka sitten xxxxxxxxl kokoisille asti) ei tehdä oikean kokoisia kunnollisia työvaatteita, sellaisia mitkä kuuluu kyseisellä työpaikalla olla, ihan yhtälailla kuin sille xs kokoisellekin!??! KANGASTA KYLLÄ RIITTÄÄ, tekee sitte vaikka parin s kokoisen tilalle yksi xxxxl :D
Viime työpaikassani takin löysin helposti "isot koot" hyllystä ..mutta arvatkaapa vaan oliko minun koolle housuja ..NO EI TIETENKÄÄN!
Työsopimuksessa vielä luki jotenki, että työpaikka tarjoaa työvaatetuksen työsuhteen ajaksi ..ai tarjoo vai!?
Viimekesänä xs-kokoiset naiset sielä koitteli lainatyövaatteita, että tilattaisko kesäks uudet kevyemmät työtakit. No tottakai ne ihastu siihen vaaleensiniseen ..SUURIN koko siitä mallista oli M koko ..jäi helletakit tilaamatta!
Tämä asia mua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt/mietityttänyt/kauhistuttanut/suututtanut!!!! Se, ettei esim. Jim&Jillistä, Veromodasta, lindexiltä, KappAhlista löydy kokoja isoille, tai niille vielä isoimmille ..mutta että TYÖVAATETUS, joka kuuluu useimmiten olla suojavaatteena, just niinku sielä tehtaalla, kyse voi olla jopa omasta hengestä!
isojen työvaatetus suututtaa..
7
1481
Vastaukset
- Sairaalatyöntekijä
kuin oikeessa. Sama asia on myös sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Henkilökunnalle ei ole tarpeeksi isoja vaatteita. Tää on ikuinen ongelma työpaikoilla.
- raksalla ollut tyttö
Olepa vastaavasti pienikokoinen nainen miesvaltaisella alalla. Naisille ei pahemmin ole erikseen vaatteita ja miestenkin koot loppuvat S:ään. Jos oma koko on naisten XS, niin ovat sopivat vaatteet vähissä. Voisihan niitä tietty pienentää, mutta vaativat niin paljon pienentämistä, että vähemmällä vaivalla ompelisi alusta saakka.
- iso tyttö
Mulla sama ongelma.. Tehtaassa työskentelen, olen noin kokoa 52, työtakkia täytyy pitää ja tottakai se kuuluis olla kiinni, mutta kun ei se isoin malli(XXL) mene kiinni, ei tietenkään koska normaali kokoiset miehet pitää sitä samaa kokoa ja niillekkin se on mielummin pieni kuin iso. Ei mahda mitään..
Mut olishan se kiva kun niitä kokoja olis myös meille isommille.
Pienemmät pystyy aina pienentään(okei, se ei oo helppoa eikä siihen varmaan kukaan ryhdy) mutta isommat ei pysty isontaan sitä takkia.
Joku vois joskus ajatella meitäkin.
- änkeröinen
Hienoa huomata kuinka joku muukin on samaa mieltä mun kanssa! Varmasti tämä ongelma on jo usealle tullut vastaan.
- leijonana
Tästä asiasta kannattaisi tehdä valitus työvaatteiden valmistajille. Minä teen siivoustyötä ja ne pari kertaa kun ollaan saatu käydä työvaatteita ostamassa ne on pakko ollut ostaa työvaateliikkeestä. Siellä ei todellakaan ole kokoja. Siivoustyötä ei ole kiva tehdä niissä "muovipussihousuissa" jotka ovat ainoat päälle mahtuvat koska ne joustavat. Ne eivät hengitä yhtään ja liimaantuvat ihoon kiinni. T-paidatkin ovat siellä kummallisen mallisia. Mitä suurempi koko sitä leveämpiä ja lyhyempiä paitoja. Kaulus on niin tiukka että siihen kuristuu. Kenkiä ei löydy kokoa 42-43 muuta kuin rumia miesten malleja. Tyttäreni oli sairaalassa töissä eikä löytynyt sopivia housuja vaan oli pakko pitää pitkää työtakkia ilman housuja. Itse olen tehnyt työtä omilla vaatteilla mutta suututta sekin kun firmalta kuuluisi saada työvaatteet.
- ...vuosia sitten...
...töissä hotellissa, jossa kerroshoitajien työasuna oli punavalkoinen kapearaidallinen liivimekko, edessä napitus lantiolle, vyötäröllä kuminauha, kainaloaukoissa röyhelöä. Mekon alla pidettiin valkoista puseroa. Minun kokoani löytyi kyllä, mutta vain kahdelle työntekijälle. Jouduin pitämään yhtä kokoa liian pientä mekkoa, jossa muodokkuuteni totta kai pääsi kunnolla esille :D Jos se nyt kerta sopi muka tasokkaan (ja kalliin) hotellin imagoon, niin mikäs siinä.
Sitten uusittiin työvaatteet. Kyseessä oli kansainvälinen hotelliketju ja kaikissa hotelleissa tuli olla samanlaiset vaatteet henkilökunnalla. Eikös vaan hankittu kapeaa mallia, jossa jakku kinkkasi hartioista ja housut kiristi takapuolesta. Siinä oli sitten hyvä petata leveää sänkyä kun saumat natisi... - marmelaadi
Siis olen aivan samaa mieltä.Mulla onneks työpaikalla on koot just niinku pitääkin,esim kun käytän kokoa 42 niin se sopii just hyvin.Mutta ootas kun meet johonkin vero modaan kokeilee jotaki housuja,ni ei varmaa mahdu.Vaikka kokeilenkin kokoa 42,ja isompia ei sieltä löydy.Ärsyttävää.Joskus oikeen tuntuu että vero modan kaikki vaatteet suunnitellaan just tietynkokosille.Aina ottaa jotku housut jostakin reidestä kiinni.Miksei siellä voi olla isompia housuja.Vai eikö ne sit mee kaupaks niin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789