paljonko poliisi saa palkkaa?

petra,,

Olen jo kauan ajatellut että poliisin työ voisi olla se mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. Haluaisin vain vähän lisätietoa siintä millaista se on? Kertokaa siis ihan kaikkea mitä poliisin työhön kuuluu.
Poliisi opisto taitaa sijaita Tampereella ellen ihan väärin oo kuullut. Pääseekö sinne kuinka helposti? Kuntoni on ainakin hyvä. Miten naispoliiseihin suhtaudutaan?

Olen myös ajatellut lähteä armeijaan ensi heinäkuussa. Onko armeija naisille samanlaista kuin miehille? Miten naisiin suhtaudutaan armeijassa?
Armeijan käynyt nainen saattaa päästä poliisikouluun helpommin, onko totta?

9

6092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kinedic

      Pohjapalkka on SURKEA. Saat koulutettuna poliisina sen mitä opiskelijatyttö K-kaupan kassalla. Eli puhutaan 1300-1500e/kk.

      Yötyötä ja ylitöitä tekemällä palkkaan saa lisää euroja, mutta ei se taida kovin suureksi nousta sitäkään kautta.

      Niin ja nämä on kuulopuheita... en ole poliisi itse.

      • JIUGSYugyfkhg

        perunat on hyvii


    • nainen-

      kävi armeijan eikä ainakaan valittanut. Eiköhän siellä ihan asiallisesti suhtauduta.

      • vielä-

        että eihän poliisin palkka mikään järkyttävä ole, joskin sillä pärjää ihan hyvin. Mutta jos tuntee sen kutsumusammatikseen niin kannattaa ehdottomasti mennä poliisikouluun. Työlleen elävä poliisi ansaitsee kunnioitusta.


    • ...

      Poliisin palkasta. Valmistuin noin 2 vuotta sitten ja teen poliisin hommia pk-seudulla. Tämän vuoden vuosituloni tulee olee noin 36000 euroa, johon sisältyy peruspalkkojen lisäksi eri lisiä, ylitöitä yms. Pystyt itse poliisina vaikuttamaan aika paljon tuloihisi lisien muodossa.
      Eri yliopistoista samoihin aikoihin valmistuneet ystäväni tienaavat kaikki vähemmän. Palkkakehitykseni tulee tosin olemaan huono, ellen jatko-opiskele. Muihin kysymyksiisi löydät vastauksen poliisikoulun sivuilta.

      • nämä

        -kolmasosa valmistuneista kortistossa

        -kysyt hyvää palkkaa.. suhteessa mihin, siihenkö, että olet tietyt tunnit töissä?
        Entä mitä maksaa, kun näet ensimmäisen surmatyön, joka jää muistiisi kalvamaan? Kun silmät aukeaa siihen, että ihminen on raaka peto, joka ei säästä edes lapsiaan.
        Poliisin työ on surullista hommaa. Mieti vielä..


      • ...
        nämä kirjoitti:

        -kolmasosa valmistuneista kortistossa

        -kysyt hyvää palkkaa.. suhteessa mihin, siihenkö, että olet tietyt tunnit töissä?
        Entä mitä maksaa, kun näet ensimmäisen surmatyön, joka jää muistiisi kalvamaan? Kun silmät aukeaa siihen, että ihminen on raaka peto, joka ei säästä edes lapsiaan.
        Poliisin työ on surullista hommaa. Mieti vielä..

        tiedän kyllä että on surullista.. mutta niinhän elämä välillä on muutenkin.


    • Ylikonst.

      Itse olen ollut poliisina (järjestyspoliisi) vuodesta 1987 alkaen, nimike ylikonstaapeli. Vuosiansio n.35.000 eur. Toki sisältää kaikki vuoro- ym, lisät mutta pidän tosiaan aivan hyvänä palkkana. Sikäli tilanne omalla kohdalla hyvä että pääsin poliisiksi syntymäpaikkakunnalleni, pieneen kaupunkiin jossa järjestyksenpito huomattavasti helpompaa kuin Helsingissä, jossa suoritin pakollisen työjakson alussa. Ja kun asuntokulut edulliset ja välimatkat (työmatka) lyhyt niin rahaa on jäänyt koko ajan mukavasti esimerkiksi hyvään autoon (olen autofriikki). Ja ala pitää työntekijän myös hyvässä fyysisessä kunnossa, ilman työpaikan kustantamaa voima- ym. harjoittelua ja liikuntaa ei näissä hommissa hyvin pärjää.

    • Anonyymi

      Mä oon ihminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16861
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      30
      2215
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1960
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1750
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      124
      1499
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1112
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      218
      1003
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      877
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      775
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      214
      760
    Aihe