Olen jo kauan ajatellut että poliisin työ voisi olla se mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. Haluaisin vain vähän lisätietoa siintä millaista se on? Kertokaa siis ihan kaikkea mitä poliisin työhön kuuluu.
Poliisi opisto taitaa sijaita Tampereella ellen ihan väärin oo kuullut. Pääseekö sinne kuinka helposti? Kuntoni on ainakin hyvä. Miten naispoliiseihin suhtaudutaan?
Olen myös ajatellut lähteä armeijaan ensi heinäkuussa. Onko armeija naisille samanlaista kuin miehille? Miten naisiin suhtaudutaan armeijassa?
Armeijan käynyt nainen saattaa päästä poliisikouluun helpommin, onko totta?
paljonko poliisi saa palkkaa?
9
6199
Vastaukset
- Kinedic
Pohjapalkka on SURKEA. Saat koulutettuna poliisina sen mitä opiskelijatyttö K-kaupan kassalla. Eli puhutaan 1300-1500e/kk.
Yötyötä ja ylitöitä tekemällä palkkaan saa lisää euroja, mutta ei se taida kovin suureksi nousta sitäkään kautta.
Niin ja nämä on kuulopuheita... en ole poliisi itse.- JIUGSYugyfkhg
perunat on hyvii
- nainen-
kävi armeijan eikä ainakaan valittanut. Eiköhän siellä ihan asiallisesti suhtauduta.
- vielä-
että eihän poliisin palkka mikään järkyttävä ole, joskin sillä pärjää ihan hyvin. Mutta jos tuntee sen kutsumusammatikseen niin kannattaa ehdottomasti mennä poliisikouluun. Työlleen elävä poliisi ansaitsee kunnioitusta.
- ...
Poliisin palkasta. Valmistuin noin 2 vuotta sitten ja teen poliisin hommia pk-seudulla. Tämän vuoden vuosituloni tulee olee noin 36000 euroa, johon sisältyy peruspalkkojen lisäksi eri lisiä, ylitöitä yms. Pystyt itse poliisina vaikuttamaan aika paljon tuloihisi lisien muodossa.
Eri yliopistoista samoihin aikoihin valmistuneet ystäväni tienaavat kaikki vähemmän. Palkkakehitykseni tulee tosin olemaan huono, ellen jatko-opiskele. Muihin kysymyksiisi löydät vastauksen poliisikoulun sivuilta.- nämä
-kolmasosa valmistuneista kortistossa
-kysyt hyvää palkkaa.. suhteessa mihin, siihenkö, että olet tietyt tunnit töissä?
Entä mitä maksaa, kun näet ensimmäisen surmatyön, joka jää muistiisi kalvamaan? Kun silmät aukeaa siihen, että ihminen on raaka peto, joka ei säästä edes lapsiaan.
Poliisin työ on surullista hommaa. Mieti vielä.. - ...
nämä kirjoitti:
-kolmasosa valmistuneista kortistossa
-kysyt hyvää palkkaa.. suhteessa mihin, siihenkö, että olet tietyt tunnit töissä?
Entä mitä maksaa, kun näet ensimmäisen surmatyön, joka jää muistiisi kalvamaan? Kun silmät aukeaa siihen, että ihminen on raaka peto, joka ei säästä edes lapsiaan.
Poliisin työ on surullista hommaa. Mieti vielä..tiedän kyllä että on surullista.. mutta niinhän elämä välillä on muutenkin.
- Ylikonst.
Itse olen ollut poliisina (järjestyspoliisi) vuodesta 1987 alkaen, nimike ylikonstaapeli. Vuosiansio n.35.000 eur. Toki sisältää kaikki vuoro- ym, lisät mutta pidän tosiaan aivan hyvänä palkkana. Sikäli tilanne omalla kohdalla hyvä että pääsin poliisiksi syntymäpaikkakunnalleni, pieneen kaupunkiin jossa järjestyksenpito huomattavasti helpompaa kuin Helsingissä, jossa suoritin pakollisen työjakson alussa. Ja kun asuntokulut edulliset ja välimatkat (työmatka) lyhyt niin rahaa on jäänyt koko ajan mukavasti esimerkiksi hyvään autoon (olen autofriikki). Ja ala pitää työntekijän myös hyvässä fyysisessä kunnossa, ilman työpaikan kustantamaa voima- ym. harjoittelua ja liikuntaa ei näissä hommissa hyvin pärjää.
- Anonyymi
Mä oon ihminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108