Töitä muka koulun ohelle?

minä vaaain

Itse ajattelin kun alkoi taas koulu, että jatkan viikonlopuja tekemällä. Noh tiskaajana olisin ollut ja olisihan muutaman sadan korvaus kuussa ollut ihan kiva lisä, mutta toisaalta harrastamiset olisi saaneet jäädä siihen. Kolme kertaa salilla viikossa ja neljä kertaa viikossa tanssi harjoituksissa, jos ne olisin joutunut lopettamaan en varmaan olisi henkisesti hyvässä kunnossa. Suosittelen kaikille että keskitytte kouluun ja harrastuksiinne jos teillä on harrastuksia. Henkilökohtaisesti en olisi jaksanut enää tehdä töitä, lukion toinen vuosi alkoi ja tarkoitus kesätöihin olisi mennä vielä ensi kesänä ainakin. Tavoitteena olisi saada viikonlopputöitä kaupan kassalta ja kassa kokemusta on 06 kesältä. Keväällä ajattelin jo hakea paikkaa, viimesen jakson aikana voisin kuvitella olevani töissä, mutta syksy on ainakin henk. koht. raskasta aikaa ja koulunkäynti ja harrastukset riittävät minulle vallan mainiosti! Tosin asun kotona ja vanhempani käytännössä maksavat kaiken päitsi kuntosalikortin ja vaateostokset, auttavat he näissäkin jos ei ole enää kesätyörahoja, mutta hieman jo tässä iässä nolottaa pyytää rahaa vanhemmilta. Eri asia on jos ei saa vanhemmilta minkäänlaista tukea rahallisesti, muutama kaveri ei saa mitään ja ovat siksi töissä. He eivät kylläkään harrasta mitään.

9

3048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katoan

      Itse olen opiskelijana yliopistossa, ja on hyvin riittänyt aikaa työskennellä, käydä luennoilla ja harrastaa pianonsoittoa sekä tietokonepelailua ja vielä jää vähän aikaa ihan vaan olemiseenkin. Kaikki on lähinnä kiinni siitä miten sitä aikaa osaa käyttää olennaisiin asioihin.

      • minä vaaain

        Hieno asia että syntyy keskustelua. Lähinnä tarkoitin tätä viestiä yläasteikäisille jotka haluavat töihin vaikka se ei olisi edes pakollista. Koulutyö siinä kärsii. Itse valmennan tanssijoita ja se käy työstä kun tarvitsee suunnitella ja kantaa vastuuta.

        Mutta vilpittömästi olen onnellinen puolestasi jos jaksat opiskella, harrastaa ja tehdä työtä. Kunhan lukiosta pääsen pois ja jatkan opiskeluita, tulee töissä käyminen lähes pakolliseksi, mutta eiköhän se juurikin sillä aikansa suunnittelulla tulisi helpoksi, ja kyllä voi tehdä töitä, mutta en usko että se kannattaa jos se vaarantaa teini-iässä opiskelut.


      • koulujakäymätön
        minä vaaain kirjoitti:

        Hieno asia että syntyy keskustelua. Lähinnä tarkoitin tätä viestiä yläasteikäisille jotka haluavat töihin vaikka se ei olisi edes pakollista. Koulutyö siinä kärsii. Itse valmennan tanssijoita ja se käy työstä kun tarvitsee suunnitella ja kantaa vastuuta.

        Mutta vilpittömästi olen onnellinen puolestasi jos jaksat opiskella, harrastaa ja tehdä työtä. Kunhan lukiosta pääsen pois ja jatkan opiskeluita, tulee töissä käyminen lähes pakolliseksi, mutta eiköhän se juurikin sillä aikansa suunnittelulla tulisi helpoksi, ja kyllä voi tehdä töitä, mutta en usko että se kannattaa jos se vaarantaa teini-iässä opiskelut.

        Kaikki eivät asu vanhempiensa luona opiskellessaan. Itselläni ei ollut edes mahdollisuutta hakea lukioon tai ammattikouluun, kun vanhempani arvelivat, että minun on aloitettava oma elämä ja ruvettava itse huolehtimaan itsestäni.
        Olin 15 v aloittaessani työt.
        Ei tullut pahasti harrastettua mitään kallista, esim tanssi yms, kun rahat meni tasan laskuihin ja ruokaan.
        Asuin soluasunnossa, kunnes täytin 18 ja sain paremman duunin.


      • Katoan
        minä vaaain kirjoitti:

        Hieno asia että syntyy keskustelua. Lähinnä tarkoitin tätä viestiä yläasteikäisille jotka haluavat töihin vaikka se ei olisi edes pakollista. Koulutyö siinä kärsii. Itse valmennan tanssijoita ja se käy työstä kun tarvitsee suunnitella ja kantaa vastuuta.

        Mutta vilpittömästi olen onnellinen puolestasi jos jaksat opiskella, harrastaa ja tehdä työtä. Kunhan lukiosta pääsen pois ja jatkan opiskeluita, tulee töissä käyminen lähes pakolliseksi, mutta eiköhän se juurikin sillä aikansa suunnittelulla tulisi helpoksi, ja kyllä voi tehdä töitä, mutta en usko että se kannattaa jos se vaarantaa teini-iässä opiskelut.

        En kyllä itse lähtisi ainakaan kokopäiväiseen työhön lukioaikana, mutta lukioaikanakin voi varmaan mennä osa-aika työhön ilman että opiskelut suuremmin kärsii (vaikka sitten puhelinmyyjäksi tai jotain). Sillä saa näppärän 200-300 euroa kuukaudessa ilman suuria ponnisteluja. (Riippuu toki firmasta paljon)

        Lukioaikana omista kavereista osa teki töitä mm. seuraavilla aloilla:

        Kaupan kassa noin 4h / päivä koulun jälkeen,
        Kotisivusuunnittelu omaan tahtiin koulun jälkeen,
        Laivasiivooja iltavuorossa,
        Laitossiivoja iltavuorossa,
        Maalaaja (toimiston ulkoseinän maalausta virastoaikojen jälkeen).

        Kaikilla oli koulun jälkeen kivaa kun oli varaa ostella jotain mitä muilla ei.


    • marmelaadi

      mä ainaki ite koulun ohella kävin töissä...asuin silloin vielä mummulassa...ottaa päähän kun ei tullut sillon säästettyä rahaa.olsin nyt saanut kaikenlaista...kävin vaan shoppailemassa...tottakai ostin välillä ruokaakin mummulaan ettei kaikki mennyt mummun pussista...sitten muutin omaan vuokrakämppään...piti pärjätä sitten yksin...tuli haettua opintotukea ja asumislisää,sainkin...mutta en tyhmyydessäni huomannut seurata tulojani.joten jouduin maksamaan osan niistä takaisin...eli kannattaa seurata tuloja jos meinaa jotakin tuki juttuja hankkia...mä itse ainakin kannatan koulun ohella työssä käyntiäkin...itse ainakin jaksoin...joskus oli niitä kausia kun oli aika rankkaa...tottakai sitä joskus väsyy...kun menee vaikka kasilta kouluun..pääsee kahdelta ja siitä suoraan iltavuoroon...ja sitten pitäisi illalla odottaa vielä tunnin linkkaria...mutta jokaiselle on tähän oma mielipide...voihan sitä työssäkäyntiä kokeilla opiskelun ohella...käy vaikka muutamana päivänä viikossa töissä...tai sitten tekee viikonloppu vuoroja...

      • ......

        Mä en vaan ymmärrä minkä helvetin takia teillä on niin suuri halu raataa näitä hommia?
        Kaiken paskatyön tekin otatte. ja mikä ihmeen kiire sillä asialla on?
        itseä ei ole kiinnostanut työnteko paskanmarjaakaan ikinä ja olen nyt 32vuotias.
        elelen tuella ja olen tyytyväinen. jos haluan tehdä lisätienestiä niin saan töitä koska haluan.

        ihmettelen vaan mikä näitä lapsia risoo kun hirveä kiire tienata ja tienata... ette te edes
        tienaa paljon paskaakaan ettekä tule koskaan tienaamaankaan. niille aloille on aika monen
        vaikea päästä jossa oikeasti tienaa.

        kulutatte kalliin vapaa-aikanne vaan, sääliksi käy. Minä käytin vapaa-ajan hyväksi ja käytän nytkin.
        en pilannut sitä tietenkään roskasakin tapaan ryyppäämällä ja rellestämällä kuten monet nuoret tekee,
        vaan tein mitä huvitti! olin kotona ja pelailin, fillaroin jne. elin oikein porvarielämää vanhempieni luona.

        nyt olen naimisissa ja terve. autokin on.

        huomaatte olevanne jossain vaiheessa kusessa rahojenne kanssa, teittepä työtä tai ette.
        arvatkaa mitä? minä en ole kusessa.


      • Työläinen1
        ...... kirjoitti:

        Mä en vaan ymmärrä minkä helvetin takia teillä on niin suuri halu raataa näitä hommia?
        Kaiken paskatyön tekin otatte. ja mikä ihmeen kiire sillä asialla on?
        itseä ei ole kiinnostanut työnteko paskanmarjaakaan ikinä ja olen nyt 32vuotias.
        elelen tuella ja olen tyytyväinen. jos haluan tehdä lisätienestiä niin saan töitä koska haluan.

        ihmettelen vaan mikä näitä lapsia risoo kun hirveä kiire tienata ja tienata... ette te edes
        tienaa paljon paskaakaan ettekä tule koskaan tienaamaankaan. niille aloille on aika monen
        vaikea päästä jossa oikeasti tienaa.

        kulutatte kalliin vapaa-aikanne vaan, sääliksi käy. Minä käytin vapaa-ajan hyväksi ja käytän nytkin.
        en pilannut sitä tietenkään roskasakin tapaan ryyppäämällä ja rellestämällä kuten monet nuoret tekee,
        vaan tein mitä huvitti! olin kotona ja pelailin, fillaroin jne. elin oikein porvarielämää vanhempieni luona.

        nyt olen naimisissa ja terve. autokin on.

        huomaatte olevanne jossain vaiheessa kusessa rahojenne kanssa, teittepä työtä tai ette.
        arvatkaa mitä? minä en ole kusessa.

        32v ja et käy töissä? No.. Joillain ei todellakaan ole kunnianhimoa, sille ei voi mitään. Muiden maksamilla rahoilla elelet ja tulet tänne haukkumaan nuoria. Olisiko niin, ettei pää riitä mihinkään duuniin?


    • 15v veronmaksaja

      Itse 15 vuotiaana kävin ammattikoulua ja tein maanviljelystöitä samanaikaisesti, syksyisin ja keväisin kiirettä riitti... Ottaen huomioon että koulupäivät olivat lähes poikkeuksetta 8 tuntisia, jonka päälle 4-5 tuntia töitä.. Viikonloputkin usein meni töitä paiskiessa.. Töitä oli tehtävä jos jotain mieli saada

    • Anonyymi

      Itse käyn töissä koulun ohella että saan lisä tienistiä itselle. Rahat menevät säästöön jotta voin käyttää niitä sitten myöhemmin järkeviin asioihin, asioihin mitä muut eivät minulle osta ja joita voin mahdollisesti tulevaisuudessa tarvita. Teen itse iltavuoroja viikolla sekä viikonloppuisin minulle käy kaikki vuorot mitä alaikäisenä voi tehdä. Olen oppinut myös työpaikalta paljon uusia juttuja jotka ovat hyviä varmasti tulevaiduudessa. Itse nautin tehdä töitä ja siitä että itse on saavuttanut ja saanut ostettua itse jotain ilman kenenkään apua ja samalla tulee juteltua päivän aikana mukaville työkavereille joka on aina plussaa. :)
      T: tyttö joka käy amista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe