huulet kuivuu!

kuivahuuli...

Mikähän mahtaa olla vikana kun huulet kuivuu ihan armottomasti? Jännää tässä on, että alahuuli ei kuivu ollenkaan, vai ylähuulen yläosa eli se amorinkaaren alla oleva kohta. Se on ihan rohtunut, hilseilee, ja jos jos venytän oikein suuta niin se iho repeilee ja tulee jopa verta. Tätä on ollut kesällä jo, mutta nyt tuli takaisin. Ja aina kuivuu sama kohta huulista.

En ole käyttänyt mitään tiettyä huulirasvaa, joka olisi voinut ärsyttää ihoa. Huulipunaa tai kiiltoja en ole nyt käyttänyt. Joskus illaksi olen laittanut Bepanthenia, kun olen ajatellut että se korjaa ihovaurioita ja uudistaa ihoa.

Olen myös yrittänyt olla että en laittaisi huulirasvoja ollenkaan, kun ne vaan tuntuu pahentavan tilannetta.

Onko kenelläkään samanlaista ongelmaa?

5

2862

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • här!

Minulla aivan täysin sama ongelma! Sama kohta vielä kuivuu huulista kuin sinulla.
      Olen päätellyt,että se johtuu kuivasta ilmasta.
      Yleensä minulla tuo osa ylähuulesta rohtuu,kun on kuiva ilma,tai sitten nyt,kun ilma rupeaa viilenemään,niin silloin myös.
      Se on todella kipeä,ja tuntuu inhottavalta,kun sattuu.
      Mitään keinoa en ole keksinyt sitä helpottamaan. Bephantenia olen minäkin käyttänyt,ja erit. Labellon huulirasvaa...(sinistä). Ei näy mikään auttavan,joten kai tässä on vain elettävä asian kanssa... :)
      Jos jollain sattuu olemaan vinkkiä oloa helpottamaan,niin otame varmasti ilomielin vastaan niitä "kuivahuulen" kanssa. :D

• joukkoon?

Minulla on sama ongelma, se vain alkaa alahuulesta, leviää ylähuulen keskelle ja suupieliin ja häviää muutamassa päivässä (mutta näyttää kamalalta ja tuntuu vielä kamalammalta). Kysyin täältä neuvoa, joku kehotti käyttämään Bepanthen-voidetta, ja sehän tehosi! Käytän sitä aamuin illoin eikä ongelmaa ole (ainakaan vielä) näkynyt.

Kyse on siis siitä tuubissa myytävästä voiteesta. Ostin juuri tänään samanmerkkisen huulivoiteen, mutta ei siitä ole kyllä mihinkään.

• ...

Olen käyttänyt muutaman viikon ajan apteekista saatavaa Bepanthol-huulivoidetta (7,5ml tuubi 4e, en tiedä tarkoittiko joku sillä bepanthen-huulirasvalla bepantholia...) öisin ja olen laittanut reilun kerroksen ja huulet ovat pysyneet kunnossa vaikka ulkona on kuivaa ja tuulista. Itselläni tilanne pahenee, jos en käytä jotain muutakin huulirasvaa päivisin huulten suojana (esim. labello sun, jossa on korkea suojakerroin). Kuorin huuleni kerran viikossa käytetyillä kahvinporoilla tai jogurtti-sokeri seoksella. Onnea matkaan :)

• karitevoi ja hunaja

Minun tropit on nämä: Hunajalla hellä kuorinta ja karitevoita siihen perään. Punaraitaista paksua voidemaista Bepanthenia kuuriluontoisesti /yl. yöllä jottei valkoisuus pistä silmään :D. Ei varmaan ole mitään sanottua sääntöä etteikö voisi jatkuvasti sitä käyttää mutta itsestä tuntuu että menettää tehonsa jos koko ajan käyttää, huulet liikaa tottuvat siihen.

Mulla on tuo kuivuminen ongelmana lähinnä pakkasella. Karitevoin avulla aion ensi talvesta selvitä, ainakin nyt syksyn ollut aivan mainio apu :)

• Siru

Voi teitä, pahennatte vaan tilannetta, mikäli jatkatte vaseliini eli mineraaliöljypitoisten huulirasvojen käyttöä. Maailmalla käytetään tälle yleisesti nimitystä "Labello efekti".
        Ihon normaali toiminta häiriintyy iho ei enää tuota talia suojaamaan ja "voitelemaan" ihon pintaa. Mineraaliöljyt kerrostuvat pikkuhiljaa ihon pintaan ja estävät tehokkaasti sen toiminnan. (Kaikki mineraaliöljypohjaiset huulivoiteet pitäisi kieltää).
        Mulla oli sama ongelma, kunnes siirryin puhtaimpiin tuotteisiin. Nyt en käytä enää huulirasvaa ollenkaan. Siirtymäkausi oli hiukka hankala, koska hetkellisesti huulet kuivuivat enemmän (tämä kesti ehkä pari vuorokautta). Käytin niille naamiota ja tehoaineita iltaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2223
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe