vaaleampaa kevytvärillä

spoo

Eli kampaajalle meno olis tässä piakkoin. juteltiin kampaajan kanssa että vaalennettais mun hiuksia kevytvärillä. En siis halua suurta eroa entiseen, kirkastusta ja hiukan vaaleampaa siis vain. Onko teillä kokemuksia tämmösestä? Tummien värien kanssahan on niin ettei väri pysy pitkään, mutta entäs vaalennus? "Syökö" kevytväri hiusten väriä niinkuin kestovärinkin kanssa? Eli onko melko pysyvä tulos? vai tarttuuko jotenkin vaan hiuksen pintaan ja lähtee? Jolloin tulee taas hieman tummempi oma väri esiin? Haluaisin kuitenkin melko pysyvän tuloksen... mutta ilman kauhean suurta eroa vanhaan, ettei olisi näkyvää tyvikasvua.

9

2595

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen..

kampaaja enkä ole ikinä kuullutkaan että kevytvärillä voisi vaalentaa. Ainakaan tähän mennessä se ei ole ollut mahdollista. Vaalentaminen on aina pysyvä käsittely, ei vaaleus ei mitenkään tummene takasin, vaikka sävy haalistuukin. Kerrohan ihmeessä millainen väri kampaajallasi oli käytössä, mitä kevytväriksi kutsui.

• spoo

Kysäisinpäs kampaajalta itseltään asiasta. Hän sanoi tämän kevytvärin olevan semmosta vahvempaa laatua... Mutta lasketaan kuitenkin vielä kevytväriksi. Sano että vaalennusmäärään tietenkin vaikuttaa se kuinka paljon väriin laitetaan... hmm... olikohan vetyperoksidia? tjtn vastaavaa vaalentavaa kamaa. Tämä kevytväri mitä mulle laitetaan on siis kuitenkin paljon hellävaraisempi kuin mitä se tavallinen olisi... Vaikka samat aineethan niissä vaikuttaa.

• ole minäkään
        spoo kirjoitti:

Kysäisinpäs kampaajalta itseltään asiasta. Hän sanoi tämän kevytvärin olevan semmosta vahvempaa laatua... Mutta lasketaan kuitenkin vielä kevytväriksi. Sano että vaalennusmäärään tietenkin vaikuttaa se kuinka paljon väriin laitetaan... hmm... olikohan vetyperoksidia? tjtn vastaavaa vaalentavaa kamaa. Tämä kevytväri mitä mulle laitetaan on siis kuitenkin paljon hellävaraisempi kuin mitä se tavallinen olisi... Vaikka samat aineethan niissä vaikuttaa.

vaalentavasta kevytväristä kuullut... :/ Kuulostaa lähinnä siltä että sinulla ollaan pistämässä mietohapetteinen(tyyliin 3%vetyperoksidi)kestoväri.

• sitten
        ole minäkään kirjoitti:

vaalentavasta kevytväristä kuullut... :/ Kuulostaa lähinnä siltä että sinulla ollaan pistämässä mietohapetteinen(tyyliin 3%vetyperoksidi)kestoväri.

oikeammin olisi kevytvaalennuksesta kyse.. Nimittäin jos laitat kevytvärisarjasta jonkun vaalean sävyn tummempaan pohjaan niin ei kyllä tapahdu mitään, varsinkaan jos on väriä ennestään. Kevytväreissä käytetään 2,8% vetyperoksidia aika usein. En usko edes että kyseessä oli kestoväri 3% koska siitäkään ei pitäisi vaalennusta tulle kuin ale puoli astetta. Tai sitten pitäisi käyttää vaalennusvärisarjaa,jota ei suositella noin pienellä veyperoksidilla koska tuo esiin vääränlaisia sävyjä. Jos nyt olen jäänyt jostain ihmesarjasta paitsi niin mielestäni sinulle on tehty mieto vaalennus,ei kevytväriä. Olisi kiva tietää minkä merkkistä sarjaa kampaajasi käyttää,se kertoisi aika paljon..Vaikka eipä sillä sinäänsä väliä olekaan, sipä ne tosta miedosta vaalentamisestakaan pahemmin kärsi.=)

• PAKA-opiskelija

ei kevytvärillä pysty vaalentamaan hiuksia, sillä pystyy vaan värjäämään hiukan tummemmaksi, mutta vaaleammaksi ei pysty kyl värjäämään, ja varsinkaan jos on värjätty tukka kyseessä, kun kestovärikään ei siihen pysty (värjättyä tukkaa vaalentamaan).

luulen, että kyseessä on joku vaalennuspesu, tai sitten joku tosi kevyt vaalennus. :> mutta kampaajasi käytti vaan "hienompaa nimeä", joka saa kuulostamaan siltä, että hiukset ei muka kulu niin paljoo, jos KEVYTvärillä "vaalennetaan" :D

• spoo

En tosiaan usko kun on ihan sukua toi kampaaja. Miksi olis menny valehtelmaan jostain hoitavuudesta ku ite olisin suostunu yhtä hyvin kestoväriin.
        Kyseessä on varmastikin joku aika kevyt vaalennus. Se vain sanoi että se jotenkin vielä lasketaan kevytvärien piikkiin. Kyselen enempi kun lauantaina sinne menen.
        Muuten, mä olen vaalentanu värjättyjä hiuksiani ihan onnistuneesti, että tota sun yhtä lausetta en kyllä kykene uskomaan...

• Kampaaja minäkin..
        spoo kirjoitti:

En tosiaan usko kun on ihan sukua toi kampaaja. Miksi olis menny valehtelmaan jostain hoitavuudesta ku ite olisin suostunu yhtä hyvin kestoväriin.
        Kyseessä on varmastikin joku aika kevyt vaalennus. Se vain sanoi että se jotenkin vielä lasketaan kevytvärien piikkiin. Kyselen enempi kun lauantaina sinne menen.
        Muuten, mä olen vaalentanu värjättyjä hiuksiani ihan onnistuneesti, että tota sun yhtä lausetta en kyllä kykene uskomaan...

Juu ei.. Kevytvärit vain samaa tummuutta tai tummempaa kuin oma. Ainoa kikka jolla hiukset saadaan näyttämään ehkä himpun vaaleammilta on käyttää kevytvärissä kultasävyä esim.tuhkasävyn sijaan(sama tummuus mutta kultasävy näyttää vaaleammalta kun on tavallaan kirkkaaampi, ei himmentävä.)
        Itse en ole ikimaailmassa onnistunut vaalentamaan kevytvärillä; jos olisit itse kampaaja niin tietäisit.. Todellakin voi tehdä kevyen vaalennuksen käyttämällä vaalennusjauhetta ja 3% hapetetta vaalennusjauheen ja 9% hapetteen sijaan, mutta ei se siitä kevytväriksi muutu millään muotoa.. Kaikella kunnioituksella..

• spoo
        Kampaaja minäkin.. kirjoitti:

Juu ei.. Kevytvärit vain samaa tummuutta tai tummempaa kuin oma. Ainoa kikka jolla hiukset saadaan näyttämään ehkä himpun vaaleammilta on käyttää kevytvärissä kultasävyä esim.tuhkasävyn sijaan(sama tummuus mutta kultasävy näyttää vaaleammalta kun on tavallaan kirkkaaampi, ei himmentävä.)
        Itse en ole ikimaailmassa onnistunut vaalentamaan kevytvärillä; jos olisit itse kampaaja niin tietäisit.. Todellakin voi tehdä kevyen vaalennuksen käyttämällä vaalennusjauhetta ja 3% hapetetta vaalennusjauheen ja 9% hapetteen sijaan, mutta ei se siitä kevytväriksi muutu millään muotoa.. Kaikella kunnioituksella..

Uskon minä uskon... Kysyn kyllä tosta jutusta vielä. Sanon vain että näin kerrottiin... En tiedä miksi sitten.
        Mutta tarkotin sitten sillä vaalentamisella ihan kestoväriä. Kun edellinen sanoi ettei silläkään voisi muka vaalentaa jo värjättyjä hiuksia.

• ........................
        spoo kirjoitti:

Uskon minä uskon... Kysyn kyllä tosta jutusta vielä. Sanon vain että näin kerrottiin... En tiedä miksi sitten.
        Mutta tarkotin sitten sillä vaalentamisella ihan kestoväriä. Kun edellinen sanoi ettei silläkään voisi muka vaalentaa jo värjättyjä hiuksia.

Väri ei vaalenna värjättyä hiusta.
        Ei kevyt- eikä kestoväri.

huoh.

hieno keskustelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59