Autokoulu arabian tai ranskan kielellä?

Ajotaitoinen

Onko Etelä-Suomessa yhtään autokoulua, jossa opetus annetaan arabiaksi tai ranskaksi (esim. toisen maahanmuuttajan perustama yritys)?
Suomeksi on vielä liian vaikeaa. Todennäköisesti ei löydy, mutta ainahan voi kysellä :)

12

4056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

vieraskielinen autokoululainen saa ainakin ottaa kokeisiin ja tunneille TULKIN,joka voi olla myös suomea osaava ystävä!

Näin täällä Länsi-Vantaalla.

Kyselkää eri autokouluista,kyllä se onnistuu!!!

• veronmaksaja-95->

Ilmeisesti myös kirjalliseen osuuteen saa tulkin? Kuka sen maksaa, ajokokelasko? Tuskinpa. Saako ajokortin Vantaalta myös arabiankielisillä teksteillä, jos haluaa.

On tämä kohtuullisen hullua touhua, mutta minua vain lähinnä naurattaa.

• oik.yo
        veronmaksaja-95-> kirjoitti:

Ilmeisesti myös kirjalliseen osuuteen saa tulkin? Kuka sen maksaa, ajokokelasko? Tuskinpa. Saako ajokortin Vantaalta myös arabiankielisillä teksteillä, jos haluaa.

loppu on näkyvissä. Rahat loppuvat. Näin se vaan on.

• jooo et

Mikä sinusta tässä niin hullua on??
        Meinaatko, että ne jotka ei ole oppinut suomea tarpeeksi, ei tarvitse ajokorttia?
        Meinaan minä taas, että jos ei ole ajokorttia, ei välttämättä voi tehdä töitä, että pääsisi hommaamaan niitä veromarkkoja.
        Asiassa on aina kaksi puolta.

• oik.yo
        jooo et kirjoitti:

Meinaatko, että ne jotka ei ole oppinut suomea tarpeeksi, ei tarvitse ajokorttia?
        Meinaan minä taas, että jos ei ole ajokorttia, ei välttämättä voi tehdä töitä, että pääsisi hommaamaan niitä veromarkkoja.

että ensin on opittava kunnolla Suomea ja sitten vasta voi työllistyä tehtäviin joissa vaaditaan esim. ajotaitoa.

• niiiin et
        oik.yo kirjoitti:

että ensin on opittava kunnolla Suomea ja sitten vasta voi työllistyä tehtäviin joissa vaaditaan esim. ajotaitoa.

Kyllä luulis oik.yo sen verran ymmärtävän, että sitä voi vähemmälläkin suomenkielen taidolla töitä tehdä ja autoa ajaa, koska ei sitä autoa ajeta suomenkielen taidolla vaan autolla, kunhan vain liikennesäännöt osaa ja eikös se ole sama millä kielellä ne oppii.
        Koska jokainenhan sen tietää, että kirjalliset on vaikeita ihan suomalaisillekkin, saatika niille joilla suomi ei ole äidinkieli.
        Ja kaikessa työelämässä ei niin monimutkasta suomenkieltä tarvita, kun mitä autokoulu vaatii.

• :))))

olet?
        Autokoulu maksaa tulkin, etkä sinä veronmaksaaja.
        Rauhoidu nyt :).

• :)))
        niiiin et kirjoitti:

Kyllä luulis oik.yo sen verran ymmärtävän, että sitä voi vähemmälläkin suomenkielen taidolla töitä tehdä ja autoa ajaa, koska ei sitä autoa ajeta suomenkielen taidolla vaan autolla, kunhan vain liikennesäännöt osaa ja eikös se ole sama millä kielellä ne oppii.
        Koska jokainenhan sen tietää, että kirjalliset on vaikeita ihan suomalaisillekkin, saatika niille joilla suomi ei ole äidinkieli.
        Ja kaikessa työelämässä ei niin monimutkasta suomenkieltä tarvita, kun mitä autokoulu vaatii.

ei vaan pysty siihen.
        Älä usko että yo-lla on pakko olla älyä.

• bidrali
        jooo et kirjoitti:

Miehelläni oli siitä onnellinen tilanne, että hän oli saanut omassa kotimaassaan jo autokoulun suoritettua mutta toki Suomessa Bangladeshin ajokortilla ei juuri autoa ajella (vasemmanpuoleinen liikenne siellä, ihmisiä, rikshoja ja vuohia(?) tiellä eikä valmiuksia ajaa jäisellä tiellä tai muuten huoltaa autoa talvella.)
        Hän suoritti siis myös ajokoulun Suomessa (jossain vaiheessa hänellä oli kansainvälinen ajokortti ennen kuin sai nykyisen suomalaisen ajokortin).
        Alussa meillä ei ollut autoa mutta kaverit lainasivat aina tarpeen tullen. Itse en ole vielä käynyt autokoulua mutta mies on puhunut maksavansa sen mikäli haluan ja minulla on tarpeeksi aikaa.
        Peri aatteessa olen sitä mieltä etten tarvitse ajokorttia saatika omaa autoa, jos asumme kaupunkialueella missä nyt pyörälläkin pärjää ihan hyvin (paitsi joskus talvella).

• Siellä tietävät, mistä voi saada minkäkin kielistä opetusta. Tai eihän ne ajotunnit mitään, mutta se teoria, kuten vaimonikin sanoi. (Ja pinteessä olisin itsekin ollut, kun vilkaisin sitä englanninkielistä opetusmateriaalia.)

• Me ollaan juuri noita juttuja selvitelty, senverran että ainakin teoriakoe on riittävän suomen kielen taidon puuttuessa jollain tapaa "mukautettu", en nyt muista saako siihen tulkkia mukaan mutta käsittääkseni saa. Ajokokeesta ei ollut puhetta.

Autokouluopetuksesta itsestään en tiedä, kaipa sinne tulkin voi omalla kustannuksellaan roudata jos on pieni ryhmä. Tai loogisesti ajateltuna tuskin siitä haittaakaan on.

• tulkki

mutta sillä ei saa olla ajokorttia.
      Teoriakokeessa kelloa ei laiteta hänellä on enemmän aikaa keskittyä kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe