heippa!!en tiedä missä kaikkialla voi kattoo miten kuppikoko lasketaan mut meinasin tilata rintaliivit yheltä nettisivustolta ja sit aloin kattelee sitä mittataulukkoa ja siinä oli et kuppikoko mitataan niiin että ensin rintojen päältä ja sit rintojen alta ja ne sit miinustetaan ja se senttimäärä mikä jää niin se katotaan tosta taulukosta,.no yleensä jos kaupasta ostan ni kuppikokoni on b 75. mutta ton taulukon mukaan jos on b kuppi ni pitäs olla rintojen ja alta sen erotus 15cm ja mulla on vaan 3 senttiä??mitä ihmettä..ton taulukon mukaan oon ihan lauta vaikka en kyllä ees oo?siis missä nyt on vika minussa vai tossa taulukossa?
kuppikoon mittaus
19
10363
Vastaukset
- rintsikka
Mittasitkohan ihan oikein... Minäpä kokeilin kans ja mulla tuli se 12cm erotus, minun kuppikoko on kans oikiasti sen B 75.. Siis mittasithan rintojen pääältä vartalos ympärysmitan ja rintojen alapuolelta ympärysmitan?
- p.h.
Mulla ei myöskään toimi tuo laskentatapa. Minulle sopii 75 B täydellisesti mutta jos tuolla tavalla laskee niin kokoni pitäisi olla joku A. En muista senttimäärää tarkalleen. Ja oikein olen laskenut ja monta kertaa.
- ei voi muuten....
Laita rintaliivit päälle. Mittaa rinnanympärys rintojen päältä, siis paksuimmalta kohdalta noin nännien päältä. Ja sit mitta rintojan alta eli sieltä mihin rintaliivien se alaosa tulee.
Jos se erotus on vieläkin 3cm niin oot varmaan aika pienirintainen.- minä sama kirjoittaja
mulla on b kuppi ihan oikeesti. en vaan ymmärrä miksi lukema oli sen 3 senttiä. a-kuppi on ainakin liian pieni:(...missä ihmeessä vika..mielestäni pittasin ihan oikein..mulla on varmaan ni oudot rinnat sitten tai jotain:(
- vain
kiristänyt mittanauhaa kauheasti, kun mittasit rinnanympärystää? Rinnanympärys-mitta otetaan rinnan korkeimmalta kohdalta (yleensä nännien yli), mahdollisimman istuvat liivit päällä. Liiveissä ei tietenkään saisi olla toppauksia tms., koska se vääristää tulosta. Mittanauha tulisi vetää rinnan yli ihan löysästi, kiristämättä, niin että mittanauha on lähes tippumaisillaan. Kyllähän rinnanympäryksestä saa melkein kuinka pienen tahansa, jos mittanauhaa kunnolla kiristetään, rinta kun menee helposti kasaan...
Rinnanalusmittaa mitattaessa neuvot ovat oikeastaan päinvastaiset, eli mittanauha tulisi kiristää lähes niin kireäksi kuin sen vain suinkin saa ympärilleen vedettyä, niin että "henki meinaa salpautua". Muuten tulokseksi saatu mitta jää liian löysäksi. Reipas kiristäminen johtuu siitä, että mittanuha ei ole venyvää materiaalia, kun taas rintaliivien ympärys on. Liivien ollessa päällä niiden tulee olla ympäryksestään napakat, eli ympäryksen tulee aina olla pienessä "kiristyksessä" ikäänkuin venyneenä kun liivit ovat päällä.
Rintojen, rintakehän ja selän malli kuitenkin vaikuttaa tuohon rinnanympärysmittaan niin paljon, että näiden mittausten antamat tulokset eivät läheskään aina ole oikeita. Esim. itselläni rinnanympäryksen ja rinnanalusmitan erotuksen mukaan kuppikokoni pitäisi olla F, mutta tähän ikään mennessä en ole yksiinkään liiveihin törmännyt, joista olisin tarvinnut niin suuren kuppikoon...
T: Liivimyyjä- minä sama kirjoittaja
..sitten vaan testaamalla löydettävä se kuppikoko. nyt kun mittasin noilla ohjeilla niin tulokseksi tuli 8 senttiä.no ei sekään ton taulukon mukaan sovi mihinkään kuppiin. kai mulla on sit vaan niin tasapaksu selkä tai jotain:(
- vaimikäihme
minä sama kirjoittaja kirjoitti:
..sitten vaan testaamalla löydettävä se kuppikoko. nyt kun mittasin noilla ohjeilla niin tulokseksi tuli 8 senttiä.no ei sekään ton taulukon mukaan sovi mihinkään kuppiin. kai mulla on sit vaan niin tasapaksu selkä tai jotain:(
Hei. Rinnanympärys mittani näyttää 70-71. ja rintojen päältä 82-83 cm. Joten kokoni olisi tuolloin B. Käytänkin nykyään B:tä , mutta miksi kaverini, joilla on puolet isommat rinnat kuin minulla käyttävät samaa kokoa kuin minä? Vai kuvittelenko vain että olen B, ilman liivejä näytän ihan AA:lta
- 12v aa:D
vaimikäihme kirjoitti:
Hei. Rinnanympärys mittani näyttää 70-71. ja rintojen päältä 82-83 cm. Joten kokoni olisi tuolloin B. Käytänkin nykyään B:tä , mutta miksi kaverini, joilla on puolet isommat rinnat kuin minulla käyttävät samaa kokoa kuin minä? Vai kuvittelenko vain että olen B, ilman liivejä näytän ihan AA:lta
kuppikokosi olisi kyllä noiden mittojen mukaan 70AA, että se voisi olla sopivampi koko :-)
- mantelikukka19
no mie käytän d kuppikokoa ja tuon laskennan avulla mitat oli 108 ja 95 ja erotukseksi tuli vain 13cm joka sitten taulukon mukaan meinaa a kuppia mikä minulla on täysin mahdotonta sillä minulla ei tosiaan ole niinkään pieniä rintoja kun kaupassa minulle ei kyllä ikinä yhdetkään rintaliivit ole sopivia vaan pitää mennä ostamaan ne jostain erikois liikkeistä joten itsekkin mietin että miten se sitten mukamas lasketaan oikein
- ei yläpuolelta
Öh, mittasitko tosiaan rintojen päältä eli isoimmasta kohdasta? Ettet vaan ymmärtänyt ohjeita väärin ja mitannut rintojen yläpuolelta? Nämä sanat voi helposti ymmärtää väärin.
Jos sinun on vaikea löytää kokoasi, älä tilaa nettikaupasta vaan käy paikan päällä jossain kaupassa ja sovita. Eri mallit istuvat eri tavalla ja mitoitus vaihtelee jonkin verran eri valmistajilla. Nettikaupasta voit tilata sitten, kun tiedät mitkä mallit ja koot ovat sinulle sopivia. - Lauta! :c
Mun erotus oli vaan 6cm, mut silti semmone hölskymisongelma... :D onks näin pienirintaselle mitään muuta vaihtoehtoo kun sellaasseet lätyskät? kun ne ei oikee tohon auta.. :s
- hämmentynyt lauta?
Ei taida olla hirveän yleistettävissä tuo kuppikoon laskutaulukko?
Siis tällainen on wikissä:
AA = erotus n. 11 cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm
Mittasin äsken ihan paljasta ihoa vasten; mitta tiukalla piukalla rintojen alapuolelta: 74cm. Mitta löyhästi paljaiden rintojen korkeimman kohdan päältä: 84cm.
Erotukseksihan tulee vain 10cm?! Ja en kyllä todellakaan mahdu A, saatika AA kuppiin, tähän saakka olen käyttänyt aina B:tä o.O
Ilmeisesti tissini sitten ovat vain matalat, roikkuvat tai "laakeat", ja nuo mitat on kehitetty sellaisille joilla tissit töröttävät todella pystyssä, eh?- ...
Tuossa mittauksessasi on se virhe, että mittasit paljaiden rintojen päältä. Rinnanympärys pitää mitata niin, että päällä on hyvin istuvat rintaliivit. Totta kai jos on riippurinnat niin saa paljon pienemmän ympärysmitan ilman liivejä. Lue Liivimyyjän kirjoitus ylempää ketjusta ja mittaa sitten oikein.
- Hämmentynyt lauta
Niinpä joo, jotenkin vaan kuullostaa oudolta, että kun ollaan mittaamassa kuppikokoa niin mittaus tehdään niillä vanhoilla, mahdollisesti väärän kokoisilla liiveillä :P Ne liivithän vaikuttaa kuitenkin ihan hirmuisesti mittaustuloksiin.. Voisi melkein käydä ihan liikkeessä mitalla ja ostoksilla, jos löytyisi vaikka kunnon liivitkin. Tähän asti on menty henkkamaukan "vähän sinne päin" olevilla rempuloilla.
- Joku random
mikäköhän mulla on ku mulla on toi erotus 14! :D
- kehittyneempi(kö)?
oon 12 v ja ihan normaalikokone, käytän b kuppii ja toi erotus mul on 14 cm.
- BigBoobsToo
Linkin takan hyvin selkeyttävä kuva, joka kertoo, mistä kohtaa mikäkin mitta pitää ottaa, kun niitä rintaliivimittoja mitataan.
http://trinea.fi/images/kokoinfokuva.jpg - outolintukooo
Mä käytän c-kupin liivejä ja noi mittaukset ei mullakaan mene yksiin. Joskus laskeskelin noiden mittojen mukaan ja mun kuppikoon pitäisi kai olla A. Kuitenkaan mulle ei tämän pienemmät liivit sovi ja sitten taas toi rinnanympärysmitta on aika pieni. Nimeomaan tämä kuppikoko on sopivan napakka mulle. Ei jää yhtään liivit tyhiksi :O Tiedä sitten laskinko jotenkin väärin tai tajusinko mitat väärin..
- no ei tosiaan toimi
toi laskutapa...itselläni erotus 10cm eli pitäis olla aa, mut tissit pursuais aa kupeista yli ja nännit näkyis (liian pienet kupit), olen aina käyttänyt a (joissakin malleissa myös b) kuppeja ja myös minä mittasin rintaliivit päällä monta kertaa ja ei mitään laskuvirhettä tullut, että ei toimi minullakaan toi laskuri.
Mutta hei, hienoa jos joillekin toimii! :)
ps.rintaliivikaupassa myyjä ei uskonut, että rintani olisivat a-kupit, oli c:tä tyrkyttämässä, että ihan lautakaan en ole, vaikka pienirintainen kylläkin.
Toi laskuri naurattaa ja ihmetyttää. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190