K-rauta, Tornio

Jaloillaan äänestänyt

En enää yhtään ihmettele miksi ko. kauppa alkaa menettämään asiakkaitaan kilpaileville yrityksille tällä alueella. Asiakaspalvelu on nimittäin niin syvältä, ko vain olla osaa! Paljon olen kuullut negatiivista palautetta ko. kaupasta, mutta en ole allekirjoittanut lausetta, ennenkuin nyt oman tapaukseni jälkeen.

Eikös työntekijöiden ole tarkotus palvella asiakkaitaan ja auttaa ongelmatilanteessa, mitä nyt ikinä kuuluukin rakentamiseen/remppaamiseen/sisustamiseen. Näin ei ole näköjään ko. kaupassa. Hain erääseen asiaan neuvoa/apua myyjiltä, niin eiköhän tule eteen sellainen tilanne, että asia siirretään jollekki toiselle/muualle ja pestään kädet koko asiasta. Vastataan vaan tylysti ja käännetään pää pois. Eli ota tai jätä! Ei pätkääkään neuvottelemisen varaa tai avunetsimistä vaikka joltain toiselta, joka asioista tietää jotain.

Tästä lähin haen rakennus/remppa/sisustustarvikkeet vaikka Nevadasta asti, sen verran ottaa ovaalista koko "tutkitusti Lapin läänin halvin rautakauppa".

15

4964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omskdee

tornion k raudassa sain palvelua mutta kemin liikkeessä myyjät juossu jopa karkuun.
      aivan ihme putiikki.

• po svenska

joo kyllä tornion k-raudasta pitäis laittaa henkilö kuntaa kieli kurseile,aika häpeä ettei kassa työntekijät osaa puhua ruotsia näin rajan tuntumassa

• Tapiseeraaja

Menin katsomaan kesällä tapetteja niin ei myyjän myyjää missään. Kaveri löytyi kassalta ja sanoi että merkkaa itse mitä kansioita otat mukaan eikä hinnoista tiennyt tasan mitään. Palautin kansiot, oli kivojakin malleja/kuoseja mutta palvelu tasan nolla, niin en edes harkinnut ostavani sieltä.

• lissu

Juu,saman olen huomannut.Jos jotain hakee k-raudasta,niin asiakaspalvelua ei saa useinkaan kymmeneen minuuttiin.Ja jos ostat jotain k-maatalous puolelta ja joudut maksamaan k-raudan puolelle,niin ne ei tiedä eikä löydä kyseisiä tuotteita valikoimista.Hevosenkengistäki etsivät tuskissaan viivakoodia,hohhoi...

• Heijjaahuh!

Mulla on vähän erilaiset kokemukset... Osa myyjistä kyllä on vähän ylimielisiä, mutta niitä on vaan ehkä pari... Ei ne myyjät tahalleen jätä asiakkaita palvelematta, niillä on vaan niin p*run kiire koko ajan, tiedän ku olen ollu harjottelussa siellä. Ja todellaki ne yrittää palvella kaikkia joita vaan kerkeää, mutta ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, kaupassa käy hillittömästi asiakkaita ja ei kaikkia vaan kerkeä palveleen :o Vaikka pitäis. Mutta se ei ole sitten taas työntekijöiten vika, pitäis vaan olla enemmän työntekijöitä.. Ja tuosta "siirtämisestä" Niin siellä on myyjille tietyt alueet vahvoja ja ne palvelee parhaansa mukaan ja jos ei osaa niin kehottaa meneen toisen myyjän luo joka tietää asiasta enemmän, että asiakkaan etua ne vaan siinäki aattelee...Ei kait vaikka pienkoneiden myyjä tiedä mitn jostain laudoista tai jotain semmosta... Miettikää ittenne myyjän paikalle ennenkö hulluna rupeatte haukkuun!? Itse tykkään Tornion K-Raudasta. Ja joku mainitti tuolla siitä että ne on kahvilla "aina", sekään ei mee ihan niin :o Kahville työntekijät menee silloin ku kerkeää ja on siellä ehkä joskus kauemmin ku sen vartin.. Ja ruokataukohan teillä kaikilla on! Ja sitten se ku joku mainitti ettei Ristolla olis koulutusta (mistä en olis niin varma), mitäs kettua sitten jos ei oo ku osaa asiansa ja kokemusta sillä on kyllä, sitä ennen kaikkea :)

• Jaloillaan äänestänyt

Heh, mulla onneks onkin hyvä miettiä itteni myyjän paikalle, koska olen työskennellyt vuosia kaupan alalla ja tiiän miten sillä alalla toimitaan ja miten EI missään nimessä tule toimia. Tällä hetkellä kouluttaudun ylös/eteenpäin esimiesasemaan.

Ja sitä paitsi myyjä on palveluammatissa ja ennen alalle lähtöä, tulee miettiä ja omaksua se tosiseikka, että asiakkaalle tulee AINA olla ystävällinen ja palvelualtis (vaikka kuinka ittee ketuttais - työmaailmaan ei kanneta omia murheita, jotka sitte puretaan asiakkaisiin).

Oon nähny kuinka moni myyjä (usean vuoden työtä tehneenä) leipääntyy työhönsä, alkaa tiuskimaan ja kärttyään asiakkaille ja se on aina myyjän henkilökohtainen ongelma ja sille tulee tehä jotain - muuttaa omaa ajatusmaailmaansa tai vaikkapa esimerkiksi pyytää saada toimenkuvaansa hommien kiertoa. Monessa paikassahan tää työtehtävien kierrättäminen on jo käytössä, jolloin asiasta hyötyy niin kauppa, työntekijä kuten myös asiakaskin. Pitää herätä ite tosiasiaan, että jos jossain mättää, niin oisko itessään vika.

Totuus on varmaan se, ettei kaikki pysty työskenteleen paineen alaisuudessa....

• suomalainen
        Jaloillaan äänestänyt kirjoitti:

Heh, mulla onneks onkin hyvä miettiä itteni myyjän paikalle, koska olen työskennellyt vuosia kaupan alalla ja tiiän miten sillä alalla toimitaan ja miten EI missään nimessä tule toimia. Tällä hetkellä kouluttaudun ylös/eteenpäin esimiesasemaan.

Ja sitä paitsi myyjä on palveluammatissa ja ennen alalle lähtöä, tulee miettiä ja omaksua se tosiseikka, että asiakkaalle tulee AINA olla ystävällinen ja palvelualtis (vaikka kuinka ittee ketuttais - työmaailmaan ei kanneta omia murheita, jotka sitte puretaan asiakkaisiin).

Oon nähny kuinka moni myyjä (usean vuoden työtä tehneenä) leipääntyy työhönsä, alkaa tiuskimaan ja kärttyään asiakkaille ja se on aina myyjän henkilökohtainen ongelma ja sille tulee tehä jotain - muuttaa omaa ajatusmaailmaansa tai vaikkapa esimerkiksi pyytää saada toimenkuvaansa hommien kiertoa. Monessa paikassahan tää työtehtävien kierrättäminen on jo käytössä, jolloin asiasta hyötyy niin kauppa, työntekijä kuten myös asiakaskin. Pitää herätä ite tosiasiaan, että jos jossain mättää, niin oisko itessään vika.

Totuus on varmaan se, ettei kaikki pysty työskenteleen paineen alaisuudessa....

olen tutustunut useaan suomen K-Rautaanja tullut siihen tulokseen,että jostakin syystä kyseiseen kauppaketjuun kerääntyy töihin kaikki työtävieroksuvat suomalaiset myyjät!

• töissä sielä useamman vuoden

Mutta totuushan on, että ei siellä myyjillä mikään kiire ole..ja mistäkö tämän tiedän???Olen ollut siellä useamman vuoden töissä ja mukava paikka olla kun ei tarvi mitään tehdä muuta kuin istua kahvilla...että silleen!

• muuten
        töissä sielä useamman vuoden kirjoitti:

Mutta totuushan on, että ei siellä myyjillä mikään kiire ole..ja mistäkö tämän tiedän???Olen ollut siellä useamman vuoden töissä ja mukava paikka olla kun ei tarvi mitään tehdä muuta kuin istua kahvilla...että silleen!

varmaan ole ollut lakkapään leivissä jos ei ole ollut kiirettä!...

• kyl muuten olen
        muuten kirjoitti:

varmaan ole ollut lakkapään leivissä jos ei ole ollut kiirettä!...

Olen ollut monta kesää....sori pilata sun ilosi!
        Ja ei meilä kyllä sielä ikinä kiire ole ollut!Silloin näytettiin et on kiirus, kun Jukka käveli pitkin käytäviä=)

• ++++
        töissä sielä useamman vuoden kirjoitti:

oletko oikeasti työskennellyt Lakkapään palveluksessa...?
        Perustuiko sinun työmotivaatio siihen, että töitä tehdään silloin kun Jukka on näkyvillä!
        Palstalla keskustellaan juuri Siitä kun EI löydy Myyjää tai Myyjät ei kerkeä palveleen. Sinulla ei ollu kiire. Haluaisin tietää mitä töitä teit ko. paikassa.

• joskus sielä asioiva

Toi myyjä homma on totta ettei sieltä niitä myyjiä löydy!
      Mutta onneksi mulla on siellä tuttuja töissä ettei mun tarvi kauan aikaa odotella=)

• remppaneiti

Oot aivan oikeassa Tornion K-Raudan suhteen. Kun meilläkin tehtiin remppaa, jouduin minäkin nais-ihmisenä välillä asioimaan, milloin maalipönttöjen milloin lasikuituvillojen ostotarkoituksessa kyseisessä firmassa, ikinä en kunnollista palvelua saanut. Viime kesän remppa huipentui siihen, kun olin menossa valitsemaan laminaatteja, niin myyjä oikeasti juoksi karkuun...se lähti ku Schumacherin Ferrari kun mie tulin paikalle, ja varmasti tunsi minut sillä olin samalle myyjälle kantanut sen kesän aikana tuhnasia euroja! Jumalauta että otti päähän...Sitten sellainen asia kys. firmassa, kun sinne menee naisena ostamaan maalia eteiseen, alkaa myyjä selittämään kostean paikan timantti-maalista, ja sanoi jopa ettei suostu minulle muuta myymään, sillä tätähän sen olla pitää...luuli minua tyhmäksi hameväen edustajaksi; kyllä kai minäkin ymmärrän ettemme me tarvitse eteiseen sadan euron timanttimaaleja...sanoin myyjälle, että kävelen sitten tien toiselle puolen, sain hyvän, ja halvan maalin....sitäpaitsi miten se voi olla pohoissuomen halvin? siellähän on sika-kallista!

• Anonyymi

Mikäli yrityksen "kapteenit" vierittävät syyt henkilökunnan piikkiin mollaamalla ex työntekijääkin asiakkaalle on kurssi pahasti vinossa. Itse tein ensin puhelimitse reklamaation, josta luvattiin puhua henkilökunnan kanssa, mutta, kun on ajan kanssa jo oppinut kyseisestä yrityksestä jotain menin seuraavana päivänä varoiksi antamaan suullisen reklamaation.
      Mitään keskustelua asiani tiimoilta ei ollut tehty. Reklamaatiossa yritin lukemattomia kertoja saada toista "kapuista" tajuamaan mikä meni väärin. Täysin turhaan. Ensin syytettiin henkilökunnasta tiettyjä henkilöitä, kun ei uponnut syytti vielä ex-työntekijää, täysin selkärangatonta toimintaa liekö edes juridisesti hyväksyttävää. Pahinta oli se ilmeetön naama vaikkka lopulta hermostuin niin, että itku tuli ei edes pahoitellut, asiakaspalvelutaidot ja vastuunkanto täysin vieraita käsityksiä. Siihen liikkeeseen en enää eksy. Toivotan henkilökunnalle jaksamisia ei tuollaisessa työympäristössä ole motivoivaa toimia syntipukkina virheille, joita ei ole edes tehnyt

• Anonyymi

Sen verran vanhan ketjun nostit että K-rauta kerennyt vaihtaa jo paikkaa ja kauppiaita. Muistellaanko tässä lakkapään aikoja vai nykyistä K-rauta wotsia?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe