Ikäistään nuoremman näköinen

Toad

Kaikki naiset on kauniita. Nuoret tytöt on vähän eri lailla kauniita kuin aikuisemmat ladyt.

Mielenkiintoista on kuitenkin suhtautuminen omaan ikään, koska naiset tuntuvat järjestään olevan joko ikäistään nuoremman näköisiä tai sitten näyttävät ikäiseltään.

Onkohan palstalle eksynyt yhtään naista, joka on mielestään ikäistään vanhemman näköinen?

Kuinka vanha sinä olet ja kuinka vanhalta näytät?

57

9026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselleen ...

      sitä sun tätä, ei niitä kukaan ota todesta ...

    • vaihtelee

      minkä ikäiseltä näyttää, aamuisin (varsinkin baari-illan jälkeen) tuntuu olo tosi vanhalta ja peiliin ei enää tässä iässä uskalla heti vilkaista. =D
      Ja se että miehet iskumielessä arvailee 10v nuoremmaksi... uskoo ken tahtoo, mutta kyllä se joskus piristää mieltä, ei pieni flirtti ole pahasta. (oikea ikä 46)

      • Viridienne

        jatkoksi, kun kuulostaa omimmalta.

        Kyllähän olen tavannut ikäisiäni naisia, jotka minun mielestäni näyttävät vähintään parikymmentä vuotta vanhemmilta kuin minä. Järkytys on minulla suuri, kun kuulen toisen todellisen iän.

        Elämäntavat ym. vaikuttavat erittäin paljon ulkonäössä.

        Toivoisin, miehestä ennemminkin sisäistä poikamaisuutta ja eloisaa vilkasta mielikuvitusta... tietenkin komeaa, minun silmääni miellyttävää, ulkomuotoa myös.


    • Muijaperhana

      Minua on 13-vuotiaasta asti luultu kolme - viisi vuotta vanhemmaksi. Nykyään olen 21v., ja viimeksi noin viikko sitten eräs henkilö kysyi ikääni. Kerrottuani sen, hän oli vähän hämmästyneen näköinen ja sanoi luullensa minua 25-vuotiaaksi. Silloin joskus 13-16-vuotiaana asia häiritsi minua kovasti, muttei enää nykyään juurikaan (paitsi silloin, kun itseäni selvästi 5-10 vuotta vanhempi henkilö, viimeksi lääkäri, teitittelee minua.

    • ns. pikkutyttö

      Ikäkysymyksiin liittyy juuri myös tuo uskottavuusongelma: jos on oikeasti vanhempi kuin miltä muidenkin silmissä näyttää, niin ei sekään hyvältä tunnu. Pääntaputus ja "niin niin tyttöseni" (kuvaannollisesti sanottuna siis) ärsyttää suunnattomasti. Sanoo entinen pikkutyttö, nyt onneksi? rypistymässä. Ikä oli melkein 37, alkaa näyttää jo 35:selta omasta mielestään.

      • Viridienne

        nuorekkaan näköisenä on todella raskasta ottaa vastaan.

        Vähätellään ja sivuutetaan.


    • Jihuuu

      Heh heh :D (otsikolleni hekotan)

      Eli 22 olen. Kun katsoo muutaman vuoden takaisia kuvia, niin kyllä siinä kieltämättä jotain eroa on eli nyt piirteet jonkun verran aikuismaisemmat.

      Viime vuonna olin aina vaan tyytyväinen, kun kysyttiin papereita. Olisikohan tänä vuonnakin kysytty kerran (kun ostin miehelle olutta, sattuneista syistä kun omat siideri puhumattakaan tupakkaostoksista ovat jääneet) Papereita kysyttäessä mietin että jes, kunpa kysyivät vielä 30veenäkin :D ..toki se ikä alkaa näkyä mutta hauskaahan se on jos näyttää ennemmin nuoremmalta kuin vanhemmalta.

      Pukeutuminen vaikuttaa myös. Jos menee alkoon jakkupuku päällä papereita tuskin kysytään, mutta jos on rock-henkisen näköinen (mulle siinä riittää ne tummat vaatteet, vaikkakin ihan tavalliset) ne saa melko varmasti näyttää.

      Eli näytän sekä ikäiseltäni että nuoremmaltakin. Riippuu tilanteesta ja katsojasta.

      • 7+19

        Olen 31 ja vieläkin kysytään papereita. Ja ihan aikuismaisesti pukeudun.

        Joskus kun on eksynyt baariin, jossa pyörii nuorempia ihmisiä, ja jokunen nuorimies tullut pokaamaan, on suu loksahtanut auki kun olen ilmottanut ikäni. Sitten ne näyttää hetken vähän hämmentyneeltä ja sitten tuumaa että "no ei se mitään haittaa!" ja sitten niiden ilme oikein kirkastuu. Joo, ihan huvittavaa sinänsä.

        Kumppanini on 39v. Pari vuotta sitten kun rupesimme tapailemaan, huomasin että jotkut hänen kavereistaan katsoi vähän pitkään. Kumppanini on itsekin nuorekas ikäisekseen, mutta kyllähän sen kaverit tiesivät hänen ikänsä, ja sitten varmaan olettivat että olen melkein parikymmentä vuotta nuorempi. Nyt jo asia naurattaa, mutta oli kyllä vähän hassu olo silloin...


    • Tiitu

      Ikää on 35 ja useiden ihmisten (miehiä ja naisia) arvion mukaan

    • Toad

      Kiitos vastauksista. Niinpä vaan näyttää täälläkin olevan enemmmmistö niitä ikäistään nuoremman näköisiä:)

      Parista asiasta pitää kyllä palauttaa maan pinnalle:

      Ensinnäkin jos alkoa ostaessa tai baariin mennessä joskus kysytään papereita, niin ei se tarkoita että ihmiset keskimäärin arvioisivat niin nuoreksi. Jollain myyjällä tai pokella vaan on tiukempi linja eikä jätä mitään arvailun varaan. Ja jos joku arvioi iän väärin toiseen suuntaan, niin eipä sitä saa itse koskaan tietää, koska ei ainakaan täälläpäin esim. baareissa ole mitään yläikärajaa. (Korkeintaan ovella neuvotaan ystävällisesti menemään johonkin muualle:) Minuakin on 28:na pyydetty lähikaupassa olutta ostaessa näyttämään paperit, enkä varmasti suurimman osan mielestä silti miltään teiniltä näyttänyt.

      Toiseksi miehet naisen ikää arvatessaan eivät koskaan ole rehellisiä. Naisethan rakastavat kauniita valheita ja ihan pelkästä kohteliaisuudesta sanotaan naiselle tämän olevan nuoremman näköinen kuin onkaan. En sitten tiedä miten naiset keskenään toistensa ulkonäköä ja ikää ruotivat.

      Kolmanneksi peiliinkään ei voi luottaa, koska omaa pärstäänsä tulee nähtyä jatkuvasti eikä sitä pysty arvioimaan objektiivisesti ulkopuolisen silmin.

      • Viridienne

        minua kohtaan johdukaan minun ulkonäöstäni?

        Aivan varmana johtuu! Siittä, että näytän naiselta ja minkä näköiseltä naiselta, nuorelta vai vanhalta. Kysymys ei ole siittä minkä ikäiseksi itsensä tuntee...vaan palautteesta, jota toisilta saa.


      • Älä toki huolehdi. Kun katson joskus peiliin ja näen kaikki mahdolliset kauneusvirheeni, niin pysyn tiukasti maanpinnalla.

        Mutta siitä huolimatta taidan ihan oikeasti kuulua naisiin, jotka näyttävät luonnossa melko paljon ikäistään nuoremmalta. Viittauksia siihen olen saanut monet kerrat. Kuluvankin vuoden sisällä eräs sairaalan päivystyksen vanhempi nainen - ennen kuin näki paperini- kyseli olenko vielä täysi-ikäinen. En usko että hänen oli niissä olosuhteissa tarkoitus vain kauniisti kehua ulkonäköäni. Samoin kaukoliikenteen busseissa on usein kysytty ikää, menenkö nuorison vai aikuisten hinnalla.

        Puolisentoista vuotta sitten kävi niinkin, että eräs itseäni yli kymmenen vuotta vanhempi treffikumppani melkein kiemurteli tuolissaan tuntiessaan ihmisten kiusallisen tuijotuksen. Hän kysyikin suoraan minulta, että olinko valehdellut hänelle ikäni.


      • ei enempää

        Muusta en nyt jaksa tietää, mutta se on totta, että paperit alkoa ostettaessa kysytään JOS EPÄILEE IHMISEN OLEVAN ALLE 23-VUOTIAS, tämä on ohjeistus ja sääntö, jota olen itse noudattanut. Siksi juuriki, että ihmiset näyttävät niin eri-ikäisiltä. Joten siksi sen papereista vuohkaamisen voi unohtaa, ellei todella kysytä papereita tupakasta 30-vuotiaana, tai siis ei ehkä enää uuden lain myötä, mutta ennen. Suurimmaksi osaksi itsekin kysyin aina varmuuden vuoksi, ja otannalla että ja siksi, että tulisi mahdollisimman paljon kyseltyä: se leviää se tieto alaikäisten keskuuteen "siellä kysytään aina paperit" ja ei tue yrittäjiäkään niin paljon.

        Ja suurinosa naisista todellakin näyttää ikäisiltään, tunnen vain yhden naisen, joka on pysynyt lähes täsmälleen saman näköisenä 2kymppisestä saakka. Ja siis tunnen paljon ihmisiä, ja naisista moni kuvittelee olevansa nuoren näköinen ja että nuorekkuus riittää: ei riitä. Mutta tämä yksi nainen on oikeasti sellainen, jolta on kysytty ne paperit askin tupakkaa ostaessa vielä 30-vuotiaana, jonka ikä on jo yli kymmenen vuotta arvioitu aina, niin naisten, miesten kuin virallisten tahojenkin osalta samaksi ja tosiasia on se, että itsekään en tajua, koska hän alkaa vanheta ja miten vitussa hän pysyy samannäköisenä?! Mitään siis ei tee, ei syö ihmepillereitä, ei käy hoidoissa, ei mitään suurempaa, ihan normimeininki. Hän on nätti, painaa saman verran aina, näyttää ihan samalta ja on sentään kiertänyt maailman ympäri ja muuta, että ei se elämättömyydestäkään tule. Vastoinkäymisiä on ollut. Muija vaan ei vanhene. Mutta kyllä ne muut naiset 99%sti mitä olen nähnyt, ovat ihan ikäisiään, vaikka mitä tekisivät... Ei, olen tuntenut muuten yhden toisenkin. Mutta siitä on aikaa, en tiedä koska alkoi vanheta, tunsin kun oli 28-vuotias ja näytti 18-vuotiaalta :) Joo, kaksi on.


      • ...
        ei enempää kirjoitti:

        Muusta en nyt jaksa tietää, mutta se on totta, että paperit alkoa ostettaessa kysytään JOS EPÄILEE IHMISEN OLEVAN ALLE 23-VUOTIAS, tämä on ohjeistus ja sääntö, jota olen itse noudattanut. Siksi juuriki, että ihmiset näyttävät niin eri-ikäisiltä. Joten siksi sen papereista vuohkaamisen voi unohtaa, ellei todella kysytä papereita tupakasta 30-vuotiaana, tai siis ei ehkä enää uuden lain myötä, mutta ennen. Suurimmaksi osaksi itsekin kysyin aina varmuuden vuoksi, ja otannalla että ja siksi, että tulisi mahdollisimman paljon kyseltyä: se leviää se tieto alaikäisten keskuuteen "siellä kysytään aina paperit" ja ei tue yrittäjiäkään niin paljon.

        Ja suurinosa naisista todellakin näyttää ikäisiltään, tunnen vain yhden naisen, joka on pysynyt lähes täsmälleen saman näköisenä 2kymppisestä saakka. Ja siis tunnen paljon ihmisiä, ja naisista moni kuvittelee olevansa nuoren näköinen ja että nuorekkuus riittää: ei riitä. Mutta tämä yksi nainen on oikeasti sellainen, jolta on kysytty ne paperit askin tupakkaa ostaessa vielä 30-vuotiaana, jonka ikä on jo yli kymmenen vuotta arvioitu aina, niin naisten, miesten kuin virallisten tahojenkin osalta samaksi ja tosiasia on se, että itsekään en tajua, koska hän alkaa vanheta ja miten vitussa hän pysyy samannäköisenä?! Mitään siis ei tee, ei syö ihmepillereitä, ei käy hoidoissa, ei mitään suurempaa, ihan normimeininki. Hän on nätti, painaa saman verran aina, näyttää ihan samalta ja on sentään kiertänyt maailman ympäri ja muuta, että ei se elämättömyydestäkään tule. Vastoinkäymisiä on ollut. Muija vaan ei vanhene. Mutta kyllä ne muut naiset 99%sti mitä olen nähnyt, ovat ihan ikäisiään, vaikka mitä tekisivät... Ei, olen tuntenut muuten yhden toisenkin. Mutta siitä on aikaa, en tiedä koska alkoi vanheta, tunsin kun oli 28-vuotias ja näytti 18-vuotiaalta :) Joo, kaksi on.

        Ai kuvittelevatko monet naiset olevansa nuoren näköisiä? En minä vaan ole huomannut.
        Itse ainakin perustan tuon asian muilta tulevaan palautteeseen. Alle 45-vuotiaana ihmiset usein aidosti yllättyivät siitä, että olin niin vanha kuin olin. Nykyään (51 v) ei kukaan enää ylläty iästäni, joten olen siis rupsahtanut ikäiseni näköiseksi.


      • 40v-Akka...

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja itseänikin naurattaa kun lähes kaikki ystäväni (sekä miehet että naiset) jotka ovat ylittäneet 35-ikävuoden rukaavat itsensä paljon nuoremman näköiseksi. Minä kyllä näen pelikuvani varsin selkeästi ja sieltä tuijottaa 40v nainen.

        Enkä todellakaan ota todesta, jos joku/jotkut ystävällisyyttään laukoavat että "ei susta koskaan uskois 40v" tai "näytät 10v nuoremmalta" heh hee.. Naurattaa ennemminkin nuo lausahdukset :) ystäväpiirissäni olevat henkilöt kun ottavat sen niin tosissaan että pari miestä jotka siis ovat yli 40v. ovat laittaneet treffi-ilmoituksiisna iäkseen yli 10v nuoremmaksi ja kysyessäni että MIKSI?? He vastaavat, että "kun kaikki kuitenkin luulee mua yli 10v nuoremmaksi...."

        No, meitä on moneksi, mutta tuntuu, ettei nykyaikana tahdota uskoa siihen todellisuuteen mikä peilistä tuijottaa kun sinne katsoo ;)


      • ...

        Tällaiseen kyselyyn vastaavat ne, jotka kokevat ko. asian miellyttävällä tavalla (tässä tapauksessa siis ne, jotka arvioidaan ikäistään nuoremmiksi). Eipä niitä juurikaan huvita osallistua, jotka kokevat keskustelunnaiheena olevan asian negatiivisesti. Kuvittelitko tosissasi, että he ottaisivat osaa tähän kyselyyn?


    • nennunen

      Olen 21v. Minulta kysytään aina paperit kun käyn baarissa ja alkossa ja neuvolassa vanhat tädit kauhistelivat kuinka nuorena lapsia hankin. Olin 20v kun tulin raskaaksi.
      Minua veikataan yleensä 15veeksi. Tuntuu välillä todella kurjalta, kun ei oteta tosissaan "noin nuori varmaan joku 15v"!
      Noh.. Vanhempana olen varmaan onnellinen, jos nuoremmaksi luulevat kuin olen.

    • näytän.

      nuorena n yli kakskymppisenä tuli ovi-kaupustelija jotain myymään, ja kyseli että onko äiti kotona?

      Kerroin sitten että olen tämän perheen "äiti"

      toisaalla, kerran kirpputorilta kun meinasin ostaa turvaistuimen nuorimmaiselleni, niin myyjä sanoi että: Minähän en trokarille myy.

      Komensin sitten lapseni riviin, (eiväthän he kaukana juoksennelleet) Myyjä oli silmin nähden järkyttynyt.

      Joskus nuorena olimme myöskin menossa leirintä-alueelle juhannuksena, ja kyselin juhannuspaketin hintaa, ja sitä minkä ikäisestä se menee. Myyjä sanoi että kyllä (olet) olen niin vanha että sinusta se menee.

      Kysyin hiljaa siltä että entäs noi lapset tuolla autossa? hetken toivuttuaan se pyysi anteeksi.

      Nykyisin jo yli 4-kymppisenä siitä ei suoranaista elämää rasittavaa haittaa ole, vaikka työskentelen miesvaltaisella alalla johto-tehtävissä...
      (ei ole tytötelty, eikä pantu halvalla.)

    • etp.r.u

      että näyttäisi nuoremmalta kuin on. Mutta miltä itsestä tuntuu... Joskus sitä tuntee näyttävänsä ihan eri ikäiseltä suuntaan tai toiseen, riippuu mielialasta. on tuo ulkonäkö niin muutettavissa, vaatteilla, tms.
      Ajatuksissani olen aina hieman vanhempi kuin todellisuudessa, tiedä häntä vaikka se heijastuisi ulkonäköönkin? Varmaan ensimmäistä kerta tällä palstalla ihmetellään että naiset näyttää nuoremmilta, kun lähinnä täällä poditaan vain sitä, että 30-kymppinen on jo ikäloppu ja rupsahtanut.

    • yyyyyy

      Ruumiinrakenne vaikuttaa naisen nuorekkuuteen tässä maassa älyttömästi. Suurin osa naisista levähtää jo melko varhain, joten laihuus/sirous yhdistetään alitajuisesti nuoruuteen. Sirokroppainen 30-vuotias näyttää näinollen huomattavasti nuoremmalta kuin tyypillisesti keskivartalolihavoitunut 30-vuotias nainen.

      Vastaavasti lihava nuori näyttää usein ikäistään vanhemmalta. 13-vuotiaskin voi mennä jopa aikuisesta, jos ruumiinrakenne on hyvin kookas.

      Mitä tästä opimme? Kilojen määrä on suoraan verrannollinen kropastasi loistavien vuosien määrään.

      Kyllä miehiinkin pätee tietysti osaksi sama, mutta miehillä ikä paistaa enemmän kasvoista ja hiusten määrästä kuin kropasta. Kuitenkin myös mies voi "vähentää" vuosiaan selvästi, kun hankkiutuu liikakiloista eroon, etenkin kun muistetaan, että liikakilot näkyvät usein myös kasvoissa.

      Kansakunnan lihavoitumisesta on siis se "hyöty", että me terveydestä huolta pitävät saamme tavallaan etulyöntiaseman muihin verrattuna, ja näytämme nuorekkailta suhteessa valtaväestöön. Jos kaikki olisivat hoikkia, ei etulyöntiasemaa olisi, vaan jokainen näyttäisi suurin piirtein ikäiseltään. =)

      • monia mielikuvia

        Esimerkiksi heikossa kunnossa olevat vanhukset ja vakavasti sairaat ihmiset ovat yleensä hyvin laihoja, eikä heitä luokitella laihuutensa vuoksi ikäistään nuoremmiksi, ehkä paremminkin päin vastoin.


    • nainen34

      tulee sitä..vanhemmalta näyttää!

      Muistan, että parikymppisenä minua aina luultiin vanhemmaksi. Muistan kuitenkin myös kaksi ilon päivää kun joku poke kysyi papereita, olin tuolloin 28 ja kerran eräs tyttö pyysi näyttämään papereita ostaessani tupakkaa, olin täyttänyt 30 tuolloin..

      Nyt onnellinen 34v ja suupielessä ja silmäkulmissa on ne omat juonteensa, kai niitä voisi kutsua rypyn aluiksi..Luulisin, että näytän ikäiseltäni..

      vaatteet tietysti vaikuttaa paljon, ja muutenkin elämänasenne, siihen miltä näyttää ja minkä ikäiseltä...hyvää ystävääni puolitutut ja tuntemattomat luulevat aina nelikymppiseksi..hän täytti kesällä 51.

      Joku näissä vastauksissa kirjoittikin liikunnan tärkeydestä, kuntoilu ja itsestään huolehtiminen on tosiaan tärkeää, myös henkisen hyvinvoinnin kannalta.

    • tyylilyyli

      Olen 20v ja näytän 16-vuotiaalta kun puen päälleni rennohkot vaatteet, enkä meikkaa taikka laita hiuksia.

      Baariin tai muualle laittauduttua ja puettua olenkin sitten noin ikäiseni tai vanhemman näköinen. Jostain syystä kyselemme aina kavereiden kanssa miehiltä, minkä ikäisiksi he meitä arvelevat ja silloin minun ikäni menee yleensä yläkanttiin, 22 tai 23 - kerran jopa joku sanoi että 26 :D :D No ei se mitään, tykkäänkin vanhemmista miehistä, niin hyvä jos on mieleen!

      • ...

        Alku teksti tuli kuin minun kirjoittamanani. :)

        Avopuolisoni työkaverit joku aika sitten tokaisivat, että onpas hänellä nuori tyttöystävä. Avokkini siihen että kyllä se kohta puoliin 21 täyttää. :D

        18-vuotiaana ei kysytty missään papereita, nyt parikymppisenä niitä saa aina olla näyttelemäs. Ja ilman meikkiä kun alkoon lähtee niin ihan turha kuvitella että ilman henkkareita läpi menis. Toki monet ihmiset keskustelun jälkeen toteaa ettei sitä niin nuoria ollakaan, mitä ulkonäkö näyttää. Välis sitä toivoo näyttävänsä ikäiseltään, mutta kyllä se vanhempana varmastikin imartelee, mikäli vielä silloin nuoremmalta näyttää.


    • babyface...

      Täytän kohta 30 ja vielä kaikki tytöttelee. Sitten kun tulee puhetta iästä ovat äimänkäkenä, että voinko todella täyttää jo 30. Yleensä luullaan noin 20-25 vuotiaaksi, reilu puoli vuotta sitten kysyttiin paperit 18-v. ikäraja baariinkin. :D Ikää ovat ihmetelleet niin samanikäiset miehet, kuin sekä vanhemmat ja nuoremmatkin naiset.

      Ensi kerralla sanon kuten ryppymainoksessa, "kyllä, se on ikäni, minulla ei vaan ole ryppyjä jotka paljastaisivat sen" ;)

    • xlgjklxgjlxkj

      No, jaa. Nuorempana (olen nyt 28) olen aina näyttänyt ikäistäni nuoremmalta. Ei mitenkään erityisen hyvällä tavalla, sillä en ole koskaan ollut kaunotar. Satun vaan olemaan sirorakenteinen, ääneni kuulostaa nuorelta ja taidan antaa itsestäni jollain tavalla epävarman ja hauraan vaikutelman. Minua on aina luultu nuoremmaksi, ujoksi pikkutytöksi, ja 18-vuotiaanakin minua luultiin 14-vuotiaaksi, mikä oli silloin olevinaan loukkaavaa. Jos pukeuduin asiallisesti, näytin jotenkin naurettavalta, kuin leikkisin äitini vaatekaapilla. Jos pukeuduin seksikkäästi, näytin lähinnä groteskilta. Niin se vaan oli. Hupparipukeutuminen ja lievä akne korostivat sellaista mitäänsanomattoman nuoren tytön ulkonäköä.

      Vuosi sitten koin paljon surua, ja nyt koen näyttäväni ikäistäni vanhemmalta. En ole oikein varma, mikä sen aiheuttaa, sillä mikään ryppyinen tms. en ole. Tunnen vaan surun ikäännyttäneen minua fyysisesti, mikä tuntuu vähän pelottavaltakin. Ihoni ei tunnu enää raikkaalta ja kimmoisalta, ja kasvoihini suru piirsi väsyneemmän, vanhemman ilmeen. Lienee vain ajan kysymys, kun alan rypistyä, sillä käteni tuntuvat jo erittäin kuivilta ja "mosaiikkimaisilta", vaikka rasvaankin niitä. Nivelet naksuvat, selkä on vähän kumarampi. Hiukset näyttävät elottomilta, ja huomasin muutama päivä sitten päässäni hiuksia, jotka ovat joko todella vaaleita (sekaruskean seassa) tai sitten harmaantuneita.

      En usko, että näytän enää kenenkään silmissä itseäni nuoremmalta, tuskin ikäiseltänikään. Tavallaan surettaa, tavallaan en jaksa välittää. Olisin kuitenkin halunnut olla joskus ns. nuoren naisen näköinen, eikä niin, että piti hypätä aran pikkutytön näköisestä vanhan ja väsyneen näköiseksi.

      • nyt nätti

        Älä murehdi - muutaman vuoden kun syöt hyvin ja pidät huolta itsestäsi, sisältäsi löytyy hehkeä nuori nainen.

        Minä tiedän tämän. Koin kovia ja sairastin paljon nuorena ja olin pahasti alipainoinen. Hiukset olivat hauraat, iho huono ja koko olemus väsähtänyt.

        Täytän pian 31 ja nautin naisellisuudestani. Tottakai haluaisin, kuten kaikki yli kolmenkymmenvuotiaat, pois nuo muutamat otsauurteet, mutta jos sitten minua alettaisiin tytöttelemään taas, pidät ryppyni mieluummin. Minä en ole tyttö enää.

        Vanheneminen oli kova paikka. Minustakin tuntui siltä, etten ehtinyt missään vaiheessa nauttia nuoruudestani ja kauneudestani. Ensimmäiset vanhenemisen merkit tulivat äkkiä heti sairasteluni jälkeen ja olin suorastaan epätoivoinen - niin kauan olin odottanut, että SITTEN, sitten kun paranen, ehdin olla nätti ja hehkeä. Mielikuvani kauneudesta oli kovin rajoittunut.

        Kun olin tottunut muuttuneeseen peilikuvaani, opin nauttimaan kypsemmästä kauneudestani. Minä olen nätti näinkin, melkeinpä nätempi, kuin tyttösen tylleröisenä.

        Anna itsellesi aikaa. Olet kokenut surua ja vuosi on lyhyt sellaisesta toipuvalle, sekä psyykkisesti ja fyysisesti, sen tiedän omasta kokemuksestani. Syö hyvin, tsekkaa rauta-arvosi, ota B -vitamiineja ja paljon proteiinia. Kroppasi on ollut kovilla! Hemmottele sitä nyt ylenmäärin, niin se toipuu ja vertyy. Hemmottelu ei tässä tarkoita jumpparääkkiä ja salaattidieettiä, vaan hellää mieltä ja armollisuutta. Kohta sinulla on punaiset posket, kiiltävät hiukset ja säkenöivät silmät! 28 -vuotiaan iho ja kroppa kykenee vielä korjaamaan itseänsä ihmeen hyvin - kunhan sille antaa siihen mahdollisuuden levähtää.


      • xlgjklxgjlxkj
        nyt nätti kirjoitti:

        Älä murehdi - muutaman vuoden kun syöt hyvin ja pidät huolta itsestäsi, sisältäsi löytyy hehkeä nuori nainen.

        Minä tiedän tämän. Koin kovia ja sairastin paljon nuorena ja olin pahasti alipainoinen. Hiukset olivat hauraat, iho huono ja koko olemus väsähtänyt.

        Täytän pian 31 ja nautin naisellisuudestani. Tottakai haluaisin, kuten kaikki yli kolmenkymmenvuotiaat, pois nuo muutamat otsauurteet, mutta jos sitten minua alettaisiin tytöttelemään taas, pidät ryppyni mieluummin. Minä en ole tyttö enää.

        Vanheneminen oli kova paikka. Minustakin tuntui siltä, etten ehtinyt missään vaiheessa nauttia nuoruudestani ja kauneudestani. Ensimmäiset vanhenemisen merkit tulivat äkkiä heti sairasteluni jälkeen ja olin suorastaan epätoivoinen - niin kauan olin odottanut, että SITTEN, sitten kun paranen, ehdin olla nätti ja hehkeä. Mielikuvani kauneudesta oli kovin rajoittunut.

        Kun olin tottunut muuttuneeseen peilikuvaani, opin nauttimaan kypsemmästä kauneudestani. Minä olen nätti näinkin, melkeinpä nätempi, kuin tyttösen tylleröisenä.

        Anna itsellesi aikaa. Olet kokenut surua ja vuosi on lyhyt sellaisesta toipuvalle, sekä psyykkisesti ja fyysisesti, sen tiedän omasta kokemuksestani. Syö hyvin, tsekkaa rauta-arvosi, ota B -vitamiineja ja paljon proteiinia. Kroppasi on ollut kovilla! Hemmottele sitä nyt ylenmäärin, niin se toipuu ja vertyy. Hemmottelu ei tässä tarkoita jumpparääkkiä ja salaattidieettiä, vaan hellää mieltä ja armollisuutta. Kohta sinulla on punaiset posket, kiiltävät hiukset ja säkenöivät silmät! 28 -vuotiaan iho ja kroppa kykenee vielä korjaamaan itseänsä ihmeen hyvin - kunhan sille antaa siihen mahdollisuuden levähtää.

        Paljon kiitoksia tästä vastauksesta, nyt nätti :) Olen pahoillani, että olet joutunut kärsimään sairautta, mutta kirjoituksesi oli erittäin rohkaiseva ja inspiroiva, ja siitä tuli oikeasti hyvä mieli. Olen viime aikoina yrittänyt pitää itsestäni taas enemmän huolta, liikkua enemmän ja syödä paremmin, ja toivottavasti se tosiaan auttaa aikanaan positiivisesti... jopa ulkonäköönkin. Oli mukava kuulla rohkaisun sanoja, että ehkä hehkeys sieltä vielä joskus löytyy! :)

        "Ensimmäiset vanhenemisen merkit tulivat äkkiä heti sairasteluni jälkeen ja olin suorastaan epätoivoinen - niin kauan olin odottanut, että SITTEN, sitten kun paranen, ehdin olla nätti ja hehkeä."

        Tuo on aika tuttua, ja todella kurja tunne - tosin minulla tietysti vähän erilainen, kun en ole itse sairastanut, eli "kunhan ehdin elää vielä itsellenikin, ilman muiden suruja, niin onhan tässä aikaa vielä olla nuori ja ehkä nättikin"... jotenkin tuntuu kuin nuoruus olisi mennyt hukkaan.

        Mutta pitää vain nauttia siitä iästä ja siitä "kauneudesta" mitä on, niinhän se menee! Oli vaan pakko vastata tähän ketjuun, kun nuorena näyttämistä pidetään aina kovin positiivisena (vaikkeivat kaikki nuoretkaan ole viehättäviä) ja toisaalta oletetaan, että itseään nuoremman näköinen tulee aina olemaan itseään nuoremman näköinen. Kuinkahan monella on oikeasti tällainen kokemus, että ensin tuntee itsensä nuoremman näköiseksi, ja sitten hups, huomaakin olevansa itseään vanhemman näköinen?


    • CLoetta..

      Meillä naisilla on monia apukeinoja näyttää nuoremmalta, joskin jos kaikki näyttävät ikäistään nuoremmalta, eivätkö he näytä silloin ihan ikäiseltään. Olen 50 ikäinen ja saan jatkuvasti kuulla olevani 35 - 40 näköinen. Mutta vain silloin kun olen laittautunut ja pukeutunut nuorekkaasti. Todellisuudessa esim. aamuisin olen ihan itseni ja ikäiseni näköinen, seluliittia löytyy sieltä sun täältä (enemmän kuin nuorilta) ja iho on aikuisen naisen iho, samoin maan vetovoima on päässyt voitolle.

      En ymmärrä tätä vouhotusta siitä, että pitäisi näyttää nuoremmalta ja en koe kohteliaisuudeksi tai yli päätään miksikään, jos minua ihastellaan "nuoremman näköisenä". Haluan olla minä ja juuri sen ikäinen ja näköinen kuin olen. Olen mielelläni aikuisen, kypsän naisen näköinen.

      • mummomuori*

        ehkä se mitä kukin tuolla ”nuorekkuudella” ymmärtää, voi olla vähän eri merkitys. Tykkään vaihdella niin hiusmallia kuin vaatetustani aina silloin tällöin. Toisinaan on hauskaa, kun huomaa kuinka ihmiset arvioivat minua aina noiden mukaan.

        En pukeudu nuorekkaasti vaan sen vanhan mukaan mistä olen aina tykännyt. Työssä toki käytän toisenlaisia vaatteita ja vapaa-aikana harrastuksen mukaiset vaatteet. Toisinaan sitten kokeilen jotain, mikä itsestä tuntuu hauskalta. Jotkut sitten kutsuvat sitä nuorekkaaksi, mikä on vähän hassua. Minähän pukeudun samalla tavalla kuin aina olen tehnyt! Jos on niin tiukka mielikuva siitä miltä keski-ikäisen naisen tulisi näyttää, kai se sitten on niin?

        Luulen että kasvojen rakenne yms. luovat vaikutelmaa, että on nuorempi kuin onkaan. 15 vuotiaana näytin vanhemmalta ja kapakoihin pääsy ei ollut ongelma, kunnes 25 vuotiaana alettiin kysellä papereita, enkä ymmärrä miksi?

        Nytkin minua pidetään jostain syystä nuorempana kuin olen, vaikka ryppyjä ja harmaita hiuksia on, sekä ihan mukavasti tukeva kroppa. Kun viitisen vuotta sitten kuljin lastenlasteni kanssa, moni piti minua heidän äitinään, muutama ei millään uskonut vaikka lapseni tuli paikalle, että todellakin olin mummo.

        En minäkään ymmärrä miksi ei saa olla vanha? En koe mitään hävettävää tässä vaan päinvastoin. Vanhalla on paljon mukavampaa ja vapaampaa kuin nuorella. Haluan olla juuri oman ikäiseni ja sen näköinen kuin olen ja säilyttää sen vanhan stailin ja persoonan.


    • pahoittelen asiaa

      että yli 50 vuotiaana ei ole oikeastaan lainkaan ryppyjä, eikä posket roiku, eikä tukka ole yhtään harventunut. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun minulle on alettu vihjailemaan, että olen käynyt kasvojen kohotuksessa, vaikka en ole. Lomamatkalla eräs paikallinen mies kysyi minulta, onko minulla peruukki. Kun olin 40 vuotias opettaja 17 vuotiaat poikaoppilaani epäilivät minun käyneen kasvojen kohotuksessa. Mistä lie sellaisenkin ajatuksen keksineet. Omakehuksihan tämä kommentti luokitellaan, ja tiedän, että minun pitäisi ajattaa potkukelkkoja naamani päällä tai muuten vaan yrittää näyttää kuluneemmalta.

      • Höh...

        Ei sillä 5-kymppisellä vielä hirveästi ryppyjä ole, joten voit olla aivan huoletta. EIkä ne posket roiku kuin joka neljännellä. Olet kumman kyyninen.... ja missaat pointin koko asiasta!


      • pahoittelen asiaa
        Höh... kirjoitti:

        Ei sillä 5-kymppisellä vielä hirveästi ryppyjä ole, joten voit olla aivan huoletta. EIkä ne posket roiku kuin joka neljännellä. Olet kumman kyyninen.... ja missaat pointin koko asiasta!

        Tottakai egoa hivelee, kun luullaan että kauneus on keinotekoisesti viritettyä, mutta niiden vihjailujen tarkoitus on kuitenkin kyseenalaistaan minun olemukseni, eikä olla ystävällinen minulle. Kai jokainen olisi mieluiten ihmisten kanssa positiivisessa hengessä ja ystävä.

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, ettei 50 ole useimpien ihmisten kohdalla ikä eikä mikään, eikä se suurimmalla osalla ihmisistä tarkoita fyysistä tai henkistä rappiota, mutta poikkeapa 50 palstalle, niin tiedät, että eiköhän "meillä kaikilla yli 5kymppisillä ole jo tekohampaat ja tupee...". Eräs todella erikoinen keskusteluketju ko. palstalla meni suurinpiirtein niin, että joku ei pitänyt tarpeellisena lukea lehtien kuolinilmoituksia. Toisen mielestä se oli itsestään selvä tapa, jonka jokainen omaksuu aikanaan ymmärtäessään, että me kaikki kuolemme joskus. No ketjussa päädyttiin lopulta siihen, että kuolinilmoituksia lukemattomalla kirjoittajalla on tietenkin silikonitissit. Minua kyllä vähän Ihmetyttää, että miten silikonitissit liittyvät kuolinilmoitusten lukemiseen. Hyi helevetti, miten sairasta porukkaa!!

        Eniten minua hämmästyttää tuo iän mukanaan tuoma agressiivisuuden ja mahdollisten persoonallisuushäiriöiden korostuminen. Esimerkiksi 40 palstan kirjoituksissa ei ole samaa painostamista ja negatiivisuutta mitä 50 palstalla ilmenee useinkin. No näillä palstoilla on varmaan paljon ihmisiä, jotka elävät tavalla tai toisella erossa valtaväestön arjesta, esim vangit, lestadiolaiset, syrjäseutujen asukkaat ym. Ehkäpä heitä vain ahdistaa, kun kaikkien elämä ei mene ihan samaa latua kuin oma.


    • nhju

      Kuten huomaat näistä vastauksista, että lähes jokainen olettaa olevansa nuoremman näköinen mitä oikeasti on... Mitäpä tästä voimme päätellä? No sen, että ihmiset ovat naiveja eivätkä tahdo uskoa todellisuuteen että he ovat sen ikäisiä ja turha sitä peitellä sillä että joku on joskus heittänyt ilmoille kohteliaisuuden tai että on ollut pimeää, eikä ole nähnyt päivänvalossa toista.

      Mutta on kiva että porukalla on näin hyvä itsetunto tuon ikäpuolen kanssa, kuhan se ei leviä käsiin vaan eräänä kauniina päivänä ;D

      • tilastototuuksia

        suurin osa ihmisistä on jokseenkin samanlaisia kuin muutkin ihmiset, osa vähän paremmassa kuosissa ja osa vähän huonommassa, mutta erot eivät ole merkittäviä. Pieni vähemmistö on mainittavasti keskimääräistä paremmassa kuosissa ja suunnilleen saman suuruinen pieni vähemmistö on selvästi keskimääräistä kulahtaeempia. Kummassakin ääripäässä voi vielä olla jokunen ääriilmiö. Tuskinpa tämä hajonta tässä vanhenemisasiassa poikkeaa kovin paljon tavanomaisesta variaatiosta ihmisten kesken.

        Ihmisten omaa arviota häiritsevät tietenkin menneiden aikojen jo keski-iässä vanhuksiksi muuttuneet vanhempamme ja isovanhempamme, joihin verrattuna me kaikki olemme uskomattoman hyvässä hapessa ja nuorekkaita.


    • PelkkääLuuloaTietty

      Eräs naislääkäri sanoi minulle kerran, että hänen on vaikea suhtautua minun vaivaani, koska en näytä sen ikäiseltä kuin olen.

    • lapsenkasvoinen

      Olen kolmekymppinen ja näytän kaksikymppiseltä. 23-vuotiaana minua luultiin vielä kevyesti 16-18-vuotiaaksi. Nuoren näköinen siis. Ja kaikki luulevat nuoremmaksi, miehet ja naiset, eri ikäiset, että ei ole omaa kuvitelmaa eikä vain muutaman mielipide. Aika rasittavaa välillä.

    • hshklf

      MInä kuulu niihin jolta kysytään aina henkkarit jokapaikassa ja joskus joku mies sanoi kun olin 19 ettei kehtaisi välttämättä kulkea kadulla kanssani koska näytän 16 vuotiaalta :D. Mies oli 26 v. Nyt olen 21 ja luullaan aina nuoremmaksi (yleensä 18 vuotiaaksi) ja ihmetellään sitä.

      • hdhfg

        Nyt olet 22 eli tuossa iässä tai missään iässä ei kannata stressata jos luulevat 18 vuotiaaksi. Minua luullaan vielä tänäkin päivänä sen ikäiseksi vaikka täytin 18 vuotta vuonna 1996. Nyt eletään kuitenkin jo 2012 vuotta. Olen pieni kokoinen ja ehkä kasvoni ja ruumiin rakenteeni viestittävät toista, vaikka löytyy kuten muiltakin ikäisiltäni selluliittiä, vatsamakkarat, ja rypynalut silmissä. Niitä vain ei nähdä kun kasvojen muoto ja pienikokoisuus vievät huomion. Ulkoisista tekijöistä huolimatta olen elämänkokemuksen ja ajatusmaailman kanssa paljon vanhempi kuin ulkonäkö ja todellinen ikäni osoittavat. Ja kyllä minultakin on joskus vielä henkkarit kysytty, ja yllätytty kun näkevät että olen syntynyt -70 luvulla. Mutta mitäpä tuosta. Tärkeintä on mitä itse ajattelet itsestäsi, ei sillä mitä muut sanovat. Tulee vielä aika jolloin toivot näyttäväsi nuorelta ja rypyttömältä, joten nauti vielä kun on siihen mahdollisuus.


    • nainen 31

      Nyt olen onneksi alkanut pääsemään jo "kolmekymppisten kerhoon" iästä puhuttaessa. Vielä vuosikin sitten minua puhuteltiin parikymppisenä. Välillä se raivostutti, välillä lämmitti sydäntä. Riippuu puhujasta ja äänen sävystä.

      Papereita kysyttiin viimeksi joulukuussa. Siinä häkellyin ja niin häkeltyi portsarikin ajokortin nähtyään.

    • -50

      Oikeasti 46v. Meikkattuna oletetaan nuoremmaksi. Luonnontilaisena olen ikäiseni näköinen. "Luulin kymmenen vuotta nuoremmaksi!" todetaan isku- tai imartelumielessä. Lääkäreiden olen huomannut käyyttävän samaa kommenttia tunnelman keventämiseen.

      • Huomasin kyllä

        että aloitus on tehty viisi vuotta sitten, mutta vastaan silti.

        Muistan kun joskus 20 pari edellisenä iltana tapaamani jannua tuli soittamaan ovikelloa. Päälläni oli aamutakki, rillit ja tukka oli pystyssä. Toinen sanoi myöhemmin, että luuli että olen äitini.

        Toisaalta,mitä v*tun väliä sillä on näyttääkö nuoremmalta vai ei? En minä ainakaan haluaisi, sillä eihän kukaan ota nuorta naista tosissaan.


    • Ei muuten ole

      Kaikki naiset eivät ole kauniita, eikä suurin osa naisista edes ajattele noin. Naisilla on niin kovat kriteerit täyttääkseen kauneusihanteet, että vain kaksi prosenttia naisista pitää itseään kauniina ja vain yksi prosentti pitää itseään seksikkäinä. Tai ainakin noin on jonkun brittitutkimuksen mukaan.

      Ja mitä tulee tuohon nuorempana itseään pitämiseen, niin se voi hyvinkin johtua siitä että sukupolvi - pari taaksepäin kun menet ja kuvia katselet, niin eikö vain neli-viisikymppiset ihmiset ole ryppyisiä kuin rusinat. Nykyään kun ainakin naiset hoitavat ihoaan ja syövät hyvin, niin ero on aika selkeä esim. omiin vanhempiin, kun olivat saman ikäisiä, saati isovanhempiin verrattuna.

      Mutta ,oman kokemukseni mukaan ne ovat kuitenkin enimmäkseen miehiä jotka elävät siinä harhassa, että olisivat ikäistään selvästi nuorempia.

      • Jatko

        Komeaksi luokitellulla miehellä voi sen sijaan olla arpia naamassa, ryppynen otsa, vino ja iso nokka, kulmakarvat miten sattuu, samoin hampaat ja tukkakin voi olla päästä lähtenyt.

        Kuvitelkaapa mielessänne vastaavaa naista!


    • Clarie

      Mielestäni sillä ei ole niin suurta väliä näyttääko ikäistään nuoremman näköiseltä, tärkeintä on että voi hyvin, on sinut itsensä kanssa, olen 48 vuotias nainen, 165 cm ja painan 55 kg, olen aina ollut hoikka, ja haluan myös pysyä hoikkana, koska se saa minut voimaan hyvin, vaatteet näyttävät hyvältä päällä, kun ei ole vatsamakkaroita jotka pursuavat. Olen kiitollinen, kun kroppa toimii yhtä hyvin kuin nuorena, tunnen itseäni nuoreksi.
      Uskoakseni elämäntavat vaikuttavat todellakin paljon siihen, miltä ikäiseltä näyttää, toki minullekin sanotaan, että näytän nuoremmalta, ja tuntuuhan se ihan kivalta, mutta tärkeintä on kuitenkin, että itse voin hyvin itseni kanssa, hyväksyn itseni täysin sellaisena kuin olen. Kun katson itseni peiliin sieltä kastoo elämäniloa täynnä olevaa nainen, jolla on tähtisilmät eikä pahemiin ryppyjä.

    • vanha kuori ja sisus

      Mulla on ikää melkein saman verran kuin tuolla edellisellä vastaajalla. Omasta mielestäni näytän ikäistäni vanhemmalta kun katson omaa naamaa peilistä ja valokuvistakin sen huomaa etten enää mikään ikiteini ole. Aika on tehnyt mun kohdalla tehtävänsä. Sen vanhenemisen huomaa jo siitäkin ettei kukaan mies pahemmin mua enää katsele :). En mä nuorena mikään kaunis ollut ja nyt vanhempana se rumuus on entisestään lisääntynyt. Kerran alle 40v.,laihduttuani, yks saman ikänen tuttava sanoi mulle ettei meidän ikäisten kannata enää vartalonmyötäsiä vaatteita käyttää. Hupaisaa ett just se entinen tuttu on itse laihduttuaan ruvennut suosimaan vartalonmyötäsiä vaatteita ja ikää hällä on jo reilusti yli 40v. Mummuikäseksi nuo nuoremmat naiset ovat mua sanoneet, ehkä olenkin. Mutt syvällä sisimmässä on yhä se nuori joka ihmettelee ett miten se aika meni näin äkkiä ohi ja mitään ei jäänyt elämästä käteen. Te jotka voitte ja jaksatte, iloitkaa elämästä ja nauttikaa siitä.

    • Joo jooo

      Sinulla on ruskea kieli.

    • nou wei

      Ei musta ruskeakieliseks,perseen nuolijaksi ole. Jos olis niin mun asiat olis paremmin, työt jatkuis ja kuuluisin niihin jotka muista puhuu paskaa heidän selän takana ;). Mutt ei mieli ja kieli taivu moiseen joutavuuteen. Ja toisten kusettaminenkaan ja toisista hyötyminen ei kuulu mun periaatteisiin. Nuole sinä kun sulla on siihen hommaan sopiva mieli ja kieli

    • Minä ilmoittaudun!

      Olen 24-vuotias ja näytän mielestäni vanhemmalta... varmaan joltain 26-30-vuotiaalta, edellisen yön unista ja laittautumisesta riippuen. Tupakoin 13-vuotiaasta 21-vuotiaaksi, hankala sekaiho on jättänyt naamaan jälkensä, olen ollut hyvin ylipainoinen ja laihtunut sittemmin runsaasti, ja ollut aina huono nukkuja -> tämä kaikki näkyy ihossa. Liikakiloja on edelleen muutama, ja ne varmaan vanhentavat. Minua vanhentaa myös se että olen laiska meikkaaja (monissa tilanteissa ripsari riittää), en seuraa trendejä ja hiusteni suhteen olen konservatiivinen eli mitään kovin "uutta" tai "piristävää" ei pehkostani löydy, perustyylikäs leikkaus ja perusruskea sävy, ei mitään shokeeraavaa. Siitä huolimatta, vaikkei tuolla pohjustuksella siltä kuulostakaan, olen tällä hetkellä ihan sopusuhtainen ja nätti, en vain ehkä ihan ikäiseni näköinen.

      Tosin minua on luultu ikäistäni vanhemmaksi siitä lähtien kun sain 11-vuotiaana rinnat, niin olihan tämäkin vaihe odotettavissa että "ikäistäni kypsempi" ei enää olekaan vain positiivista :)

      • Minä ilmoittaudun!

        Ai niin juu, Alkossa eivät ole papereita kyselleet varmaan vuosiin... baarin ovella joskus harvoin, jos ikäraja on korkea, mutta silloinkin varmaan vain siksi että seurani näyttää minua nuoremmalta ja kysyvät kaikilta.


    • ....

      Olen 21-vuotias, mutta minua luullaan lähes aina 16-18 -vuotiaaksi. Ainakin täällä Suomessa.

      Viime kesänä taas olin muutaman viikon Tokiossa ja siellä ihmisten yleisin arvaus oli, että olen 25-vuotias. Japanissa tosin ihmiset tuntuivat näyttävän paljon nuoremmilta. Jos yritin arvioida paikallisen ikää, niin yleensä hän oli n. 5 vuotta vanhempi kuin mikä arvaukseni olisi ollut. :D

    • Olen mies, mutta..

      ..on todella jännä huomata, kun kerron jollekin lapsistani ja mainitsen vanhimman iän, niin 99% ihmisistä kysyy seuraavaksi ikääni tai syntymävuottani.. ja ensimmäisen lapsen syntymän aikaisia kuvia kun katsoo, niin ei helkkari uskoisi itsekään, että oli 23 vuotias, kun tuolta viereiseltä yläasteelta löytyy aikuisemman näköisiä poikia kadun varressa tupakalta.

    • Babyface2

      Itse olen 22- vuotias naikkonen ja tosiaan jos liikun ilman meikkiä, niin ihmiset luulevat n. 13-15 wee ikäiseksi. Paperit kysytään aina, jopa silloin kun ostan arpoja...(!!!) Tämä ei aikaisemmin haitannut, mutta nyt yli 20 vuotiaana se alkaa pikkaisen häiritsemään lähinnä koska olen sinkku ja haluaisin itseäni vanhemman kumppanin. Tässä iässä itseään niin paljon nuoremmalta näyttäminen ei ole eduksi, epäilen ovatko minua lähestyvät miehet pedofiileja vai mitä :D:D onneksi meikillä ja vaatetuksella pystyn näyttämään edes melkein täysikäiseltä :D

    • Mies27w

      Mä täytän heinäkuussa 28 eikä tunnu miltään..ihan samalta tuntuu ku täyttäis 15w..

    • positiivinen ongelma

      Olen 38-vuotias ja - kaikesta klisheisyydestä ja tämän ketjun kommenteista huolimatta - näytän ikäistäni vähintäänkin 4-5 vuotta nuoremmalta. Vähintään. Jos on tälläytynyt ja baarissa, joissa on aina kirkasta päivänvaloa hämärämpää, minua luullaan kolmikymppiseksi. Yleisimmillään minua luullaan tuolloin 28-33-vuotiaaksi. Paras oli, kun hetki sitten 34-vuotias mies tituleerasi itseään vanhaksi mieheksi ja epäili, ettei kaltaiseni nuorempi nainen voi olla hänestä kiinnostunut.

      Tästähän on siis se ongelma, että minua yrittävät houkutella treffeille itseäni reilusti nuoremmat. He haluavat lapsia, ovat vasta aloitelleet työelämää ja elävät muutenkin erilaista elämänvaihetta kuin itse. Lapsia tosin minullakaan ei ole, ja olenkin niiden hankkimiseen jo liian vanha mielestäni (ikä min. pari vuotta tutustumista raskaus --> reilusti yli 40).

      Sitten taas huomaan selvästi, miten jotkut itselleni mainiosti sopivat nelikymppiset ajattelevat olevansa minulle liian vanhoja. Että sillä lailla.

      Tilanne varmaankin korjaantuu parin vuoden sisään, kun ryppyjä alkaa (ehkä) tulla. Nyt, jos tuijotan peiliin 15 sentin etäisyydeltä tai irvistän, jotain juonteita saa jo näkyviin. Otsassa ei ole mitään.

      No, en sinänsä valita. Nykyinen miesystäväni on itseäni vain noin vuoden nuorempi, joten ihan hyvä näin.

      Töissä sen sijaan aloitan esittelyn tähän tyyliin "olin firmassa x 12 vuotta ja muutaman vuoden firmassa y ennen kuin tulin tänne", jotta kuulijat varmasti tajuavat olevansa konkarin kanssa tekemisissä.

    • Anonyymi

      42 vuotias ja edelleen kysytään paperit tupakkaa/ viiniä ostettaessa. Työyhteisössä tytötellään ja sanotaan "sä oot niin nuori vielä", vaikka myöhemmin selviää, että olen 5-10 v vanhempi kuin nämä tytöttelijät. Olen hieman pyöreä, poltan (12 vuotiaasta asyi), käytän alkoholia, 12 v alkanut meikkaamaan ja edelleen päivittäin. Kasvot pesen suihkusaippualla ja pyyhkäisen halvimmalla kasvovedellä mitä kaipasta löytää. Ei voiteita käytössä ikinä. En ota koskaan aurinkoa enkä käy ulkomailla paahtumassa. Aurinkoa tulee toki normaaliulkoilussa/ uidessa, mutta vältän 12-15 väliä kesällä ulkoilussa.

      • Anonyymi

        Minulla oli samon ns. neljänkympin kriisissä. Sen sijaan nuoruudessa (15-24-v.) oli liian vanhan näköinen. Nykyäänkin minua pidetään ikäistäni nuorempana, vaikka en ole koskaan investoinut kauneustuotteisiin.

        Olen aina ollut savuton ja absolutisti, meikit vain harvinaisemman vaatetuksen yhteydessä, Suosin aurinkoa ilman voiteita.

        N51


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe