Nii e tjenkkifutiksen harrastaminen on muuten pirun hienoo mutta se mikä tekee siitä suomessa paskan lajin harrastaa on sen maine. Pelaajia ei oo kun kaikki pelkää lajia ja toinen on se että kaikki jokka sitä harrastaa on jotain umpihulluja amiksia. Ite oon lukios ja pelannu kaks vuotta. Omassa joukkueessa pelaa ehkä kaksi muuta järkevää ja loput on ihan pellejä joideb kans en haluisi olla missään tekemisissä mut kun laji on vitun hieno nii pakko pelata. Ja mikäs sen hienompaa ku laittaa kovis amiksia vähä ryttyyn......;D;FD;FD
HArrastaminen
5
1124
Vastaukset
- lajin__
ongelma onkin Suomessa, että jefulla on juuri tuollainen maine koko kansan keskuudessa. Jefuporukkaa pidetään hölmöinä roinaajina, jotka eivät pärjää muissa lajeissa. Myös wannebe-amerikkalaisuus on yksi asioista, jotka vituttavat monia maallikoita. En osaa oikein sanoa juuta enkä jaata siihen, onko asia näin, mutta tuo imago ei ainakaan vie lajia senttiäkään eteenpäin.
Tunnen joitakin pelaajia ja olen jokusen pelinkin Suomessa nähnyt. Tiedän jonkin verran säännöistä ja pelin taktinen puoli on osin mielenkiintoistakin. Kun kadun mieheltä kysytään jenkkifutiksesta, ei vastauksissa paljon puhuta pelin hionouksista, vaan lähinnä lieveilmiöistä ja pelaajien "tyhmyydestä".
Oma mielipiteeni on, että jefupiirien kannattaisi Suomessa paneutua todellakin enemmän lajin imagon parantamiseen. Sitä kautta kiinnostus lajiin kasvaa varmasti ja ehkä nuoriakin saisitte enemmän mukaan.
Vaikka aloitus olikin provo, ei itse asia ja jefun maine siitä muutu miksikään.
t: vannoutunut socceristi - ex-pelaaja
No, joo. Itse pelanneena tiedän, että isoon porukkaan mahtuu TÄYSIÄ idiootteja, mutta myös erittäin fiksuja ja hyviä tyyppejä. Tämä "ongelma" on kaikilla joukkuelajeilla. Porukassa on monia yksilöitä ja kaikkien kemiat eivät välttämättä kohtaa...
Mutta unohda nyt hyvä mies toi koulutustaustalokerointi. Kyllä niitä hyviä tyyppejä löytyy niin amiksesta kuin lukiostakin =)- ORB30
Kyllähän suomesta löytyy elämässä pärjänneitä,vanhoja tyhmiä pelaajia aika lailla.
Vai muistanko väärin?? - ex-pelaaja
ORB30 kirjoitti:
Kyllähän suomesta löytyy elämässä pärjänneitä,vanhoja tyhmiä pelaajia aika lailla.
Vai muistanko väärin??Ihan oikein muistat. Jos luet tekstiä hieman tarkemmin, niin juuri tämä oli pointtini. Isoon porukkaan mahtuu monenlaista "yrittäjää".
- karsiutuu heti kättelyssä pois
ex-pelaaja kirjoitti:
Ihan oikein muistat. Jos luet tekstiä hieman tarkemmin, niin juuri tämä oli pointtini. Isoon porukkaan mahtuu monenlaista "yrittäjää".
On mukavia nämä baarijonoissa huutelijat "jos minä pelaisin niin oisin suomen kovin ja myllyttäsin kaikki". Sitten jos sattuu saamaan tommoset kokeilemaan niin aika hyvin katoavat ensimmäisten reenien jälkeen kun ei olekaan niin kovia jätkiä kun luulevat.
Ja kyllä meidän tiimistä taitaa enemmän löytyä diplomia ja insinööriä ym enemmän kun amiksia..että se siitä. Tuntuu että paskinta kuvaa jefusta levittää just nämä "pelaajat" joilla sattuu olemaan joku seuralta nussittu potta hyllyssä ja salilla seuran paita päällä jauhaa paskaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä332016Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734