Olisin kiinnostuntu tietämään, että miten mielestänne jooga on vaikuttanut teihin, ja missä ajassa.
Itse olen Astangajoogannut vasta pari kuukautta, mutta olen huomannut pieniä muutoksia esim. kehossa. Reidet ovat aika tiivistä kamaa nykyisin. Tärkeintä on ollut se uskomaton fiilis joogan jälkeen. Aistit ovat tosi terävät, ja jotenkin on tietoisempi ulkopuolisesta maailmasta. Virkeys on ehkä aavistuksen parantunut.
Verenpaineen takia itseasiassa aloitinkin joogaamaan. Seuraava mittaus on vasta kuukauden kuluttua, mutta kerron sitten tulokset.
Miten jooga on muuttanut teitä?
6
3128
Vastaukset
- Joogamestari
Olen tullut notkeammaksi ja jaksan pysyä kauemmin kummallisissa asennoissa. Suosittelen joogaan muillekin.
Niin ja nyt ei tunnu enää ollenkaan hassulta hokea joogamantraa hymmmm, hymmm, hymmmmmmmmm...- joogitar.
Jooga laihduttaa, parantaa keskittymiskykyä...notkistaa...kaikin puolin hyvä juttu!:)
- mystinen.tantrikko
ilman itsekuria, joulunne on lähestymässä, ja suomalainen tulkkini kertoi, että silloin teidän suomalaisten itsekuri karkaa ikkunasta.
Tule luokseni Himalayalle ja mahtavien tantristen voimieni avulla annan sinulle mantran jota toistat aina ennen joulu pyhiä, niin voit syödä niin paljon kuin tahdot, etkä liho ollenkaan. Kokeile niin takaan tyytyväisyytesi kautta kilometrin pitkän partani.- röh röh
Riittää,kun ajattelee mielenvikaisiksi kidutettuja sikoja kieriskelemässä omassa ulosteessaan jossa ne pureskelevat toistensa häntiä ja ulkosynnyttimiä,kärsien jalkavaurioista ja niveltulehduksista. Niiden elämä on tuskallista ja musertavan ikävystyttävää.
- sacro.sanct
Itse muistan yhä vahvasti kun yli vuosi sitten aloitin, että hyvät vaikutukset tärähti päin näköä hetkessä. Kahdessa viikossa jousto palasi lihaksiin, veri alkoi kiertää jumiutuneissa hartioissa ja hermösärky lakkasi. Lisäksi makeanhimo hävisi ja tarve syödä terveellisemmin yksinkertaisesti kasvoi, ei mitään pakotuksia, rasvainen ja sokerinen ruoka vain vaikutti vastenmieliseltä. Lisäksi hyväntuulisuuteni kasvoi, jaksoin keskittyä enemmän ihmisiin ja jopa siedin heitä enemmän. Tosin porukkaa jossa joogaan ei tartte paljoa yrittää sietää. Ovat ihania, halailevia ja helliä ihmisiä.
Kun joogan aloittaa, sille käy ahneeksi. Leikattu nilkkakin parani nopeammin ja notkistui.
Itse tosin aloitin joogani suoraan 3-4krt viikossa joten tulokset tuli siksi niin nopeasti. Myöhemmin joogasin 5 kertaa viikko. Nyt ollut parin kuukauden lasku, ilmeisesti tullut elimistölle tarve hiukan levätä. - youshowermewithlullabies1
Aloitin hathajoogan (astangajooga ei sopinut rasitusvammaiselle polvelleni) tammikuun alussa ja huomasin, että lähes vuoden kestävä pitkittynyt päänsärky hävisi lähes kokonaan - heti ensimmäisen joogatunnin jälkeen. Uskoisin tämän johtuvan siitä, että kun tietää kuinka rennot lihakset ja olo yleensäkin voi todella olla, osaa tehdä pienempiä venytyksiä hartiaseudulle jne. Myös mieliala on kohentunut siinä mielin, että juuri koska tietää kuinka rauhallinen voi olla, yrittää pyrkiä siihen mielihyväperiaatteen mukaisesti. Samoin terveellinen ruoka on alkanut vetää puoleensa. Huomasin saman myös sahajajoogan kokeilun jälkeen.
Hyviä vaikutuksia ja toivottavasti tulee vielä ajan kanssa enemmänkin. :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263038
- 681487
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa761073Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45921
- 61882
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45858Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746