Miten jooga on muuttanut teitä?

MaijaMehiläinen

Olisin kiinnostuntu tietämään, että miten mielestänne jooga on vaikuttanut teihin, ja missä ajassa.

Itse olen Astangajoogannut vasta pari kuukautta, mutta olen huomannut pieniä muutoksia esim. kehossa. Reidet ovat aika tiivistä kamaa nykyisin. Tärkeintä on ollut se uskomaton fiilis joogan jälkeen. Aistit ovat tosi terävät, ja jotenkin on tietoisempi ulkopuolisesta maailmasta. Virkeys on ehkä aavistuksen parantunut.
Verenpaineen takia itseasiassa aloitinkin joogaamaan. Seuraava mittaus on vasta kuukauden kuluttua, mutta kerron sitten tulokset.

6

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joogamestari

      Olen tullut notkeammaksi ja jaksan pysyä kauemmin kummallisissa asennoissa. Suosittelen joogaan muillekin.

      Niin ja nyt ei tunnu enää ollenkaan hassulta hokea joogamantraa hymmmm, hymmm, hymmmmmmmmm...

      • joogitar.

        Jooga laihduttaa, parantaa keskittymiskykyä...notkistaa...kaikin puolin hyvä juttu!:)


    • mystinen.tantrikko

      ilman itsekuria, joulunne on lähestymässä, ja suomalainen tulkkini kertoi, että silloin teidän suomalaisten itsekuri karkaa ikkunasta.

      Tule luokseni Himalayalle ja mahtavien tantristen voimieni avulla annan sinulle mantran jota toistat aina ennen joulu pyhiä, niin voit syödä niin paljon kuin tahdot, etkä liho ollenkaan. Kokeile niin takaan tyytyväisyytesi kautta kilometrin pitkän partani.

      • röh röh

        Riittää,kun ajattelee mielenvikaisiksi kidutettuja sikoja kieriskelemässä omassa ulosteessaan jossa ne pureskelevat toistensa häntiä ja ulkosynnyttimiä,kärsien jalkavaurioista ja niveltulehduksista. Niiden elämä on tuskallista ja musertavan ikävystyttävää.


    • sacro.sanct

      Itse muistan yhä vahvasti kun yli vuosi sitten aloitin, että hyvät vaikutukset tärähti päin näköä hetkessä. Kahdessa viikossa jousto palasi lihaksiin, veri alkoi kiertää jumiutuneissa hartioissa ja hermösärky lakkasi. Lisäksi makeanhimo hävisi ja tarve syödä terveellisemmin yksinkertaisesti kasvoi, ei mitään pakotuksia, rasvainen ja sokerinen ruoka vain vaikutti vastenmieliseltä. Lisäksi hyväntuulisuuteni kasvoi, jaksoin keskittyä enemmän ihmisiin ja jopa siedin heitä enemmän. Tosin porukkaa jossa joogaan ei tartte paljoa yrittää sietää. Ovat ihania, halailevia ja helliä ihmisiä.

      Kun joogan aloittaa, sille käy ahneeksi. Leikattu nilkkakin parani nopeammin ja notkistui.

      Itse tosin aloitin joogani suoraan 3-4krt viikossa joten tulokset tuli siksi niin nopeasti. Myöhemmin joogasin 5 kertaa viikko. Nyt ollut parin kuukauden lasku, ilmeisesti tullut elimistölle tarve hiukan levätä.

    • youshowermewithlullabies1

      Aloitin hathajoogan (astangajooga ei sopinut rasitusvammaiselle polvelleni) tammikuun alussa ja huomasin, että lähes vuoden kestävä pitkittynyt päänsärky hävisi lähes kokonaan - heti ensimmäisen joogatunnin jälkeen. Uskoisin tämän johtuvan siitä, että kun tietää kuinka rennot lihakset ja olo yleensäkin voi todella olla, osaa tehdä pienempiä venytyksiä hartiaseudulle jne. Myös mieliala on kohentunut siinä mielin, että juuri koska tietää kuinka rauhallinen voi olla, yrittää pyrkiä siihen mielihyväperiaatteen mukaisesti. Samoin terveellinen ruoka on alkanut vetää puoleensa. Huomasin saman myös sahajajoogan kokeilun jälkeen.

      Hyviä vaikutuksia ja toivottavasti tulee vielä ajan kanssa enemmänkin. :)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe