Olen lukenut, että kasvoveden käyttö on todella tärkeää, koska se tasapainottaa ihon ph:n.
Itse en ole käyttänyt kasvovettä vuosiin, sillä ainakin nuorena sain siitä helposti näppyjä.
Nyt olen aloittanut kasvoveden käytön uudestaan. Vielä ei ole näppyjä tullut, mutta en tiedä, olenko huomannut mitään positiivistakaan muutosta.
Miten te muut? Onko teillä jotain faktatietoa asiasta? Entä omia kokemuksia?
käytätkä kasvovettä?
15
3598
Vastaukset
- ...
Kasvovesi on tärkeä osa ihon puhdistusta, varsinkin jos käyttää meikkiä ja se tekee iholle mattapinnan. Kasvovesi myös supistaa ihohuokosia.
Omana kokemuksena alkoholia sisältävät kasvovedet ovat aikamoista myrkkyä (varsinkin herkälle iholleni). Hellävarainen seka-ihon kasvovesi virkistää kasvoja ihanasti aamulla :)- ei ollut iloa
Käytin kasvovettä joskus, mutten huomannut siitä olevan iholleni hyötyä. Pikemminkin päinvastoin. Kasvoihini tuli herkästi pieniä näppylöitä, jotka -kas kummaa - katosivat, kun lopetin kasvoveden käytön. Kokeilin sentään eri merkkejä enkä käyttänyt ollenkaan sellaisia, joissa on alkoholia. Epäilenpä, että herkkä ihoni siltikin kuivahti pinnalta (vaikka sitä myös rasvasin) ja kosti näppylöillä ;-)
- saman sarjan
ei ollut iloa kirjoitti:
Käytin kasvovettä joskus, mutten huomannut siitä olevan iholleni hyötyä. Pikemminkin päinvastoin. Kasvoihini tuli herkästi pieniä näppylöitä, jotka -kas kummaa - katosivat, kun lopetin kasvoveden käytön. Kokeilin sentään eri merkkejä enkä käyttänyt ollenkaan sellaisia, joissa on alkoholia. Epäilenpä, että herkkä ihoni siltikin kuivahti pinnalta (vaikka sitä myös rasvasin) ja kosti näppylöillä ;-)
Käytitkö saman sarjan kasvovettä ja puhdistusainetta? Ammattilaiset kehottavat käyttämään ainakin puhdistuksessa saman sarjan tuotteita ja kosteusvoide voi sitten olla joku muu. Olen itse huomannut, että ihoni menee huonoon kuntoon jos käytän eri merkin puhdistusainetta ja kasvovettä. Ja kun käytän samaa sarjaa, kasvovedestä on todella hyötyä. Onko muilla samoja kokeumuksia?:) Ihoni ei ole hirveän rasvainen (herkkä sekaiho) joten aamulla en puhdista, käytän vain kasvovettä ja kosteusvoidetta.
- elina
Olipa harmi, ettei kasvovedestä silloin aikoinaan ollut apua. Mitähän merkkiä mahdoit käyttää? Itse muistan myös käyttäneeni joskus nuorempana jotain Garnierin kasvovettä, joka oli todella huonoksi iholleni. Ne Clerasil-tuotteet ovat ainakin aika tuhtia tavaraa, joten niiden kanssa kannattaa olla varovainen.
Kasvoveden tarkoituksena tosiaan on palauttaa ihoon oikea pH-arvo puhdistusaineen käytön jälkeen. Oikea pH-arvo iholla auttaa kosteusvoidetta imeytymään paremmin. Sellainen kasvovesi, joka levitään kasvoille vanulapun avulla, voi poistaa iholta myös kuolleita ihosoluja, likaa ja puhdistusaineen jäämiä. Monien mielestä iho puhdistuu hyvin jo pelkän puhdistusaineen käytön jälkeen, mutta itse en ainakaan ole vielä löytänyt sellaista putsaria, joka iholleni riittäisi! Vaikka ihoni onkin enemmän rasvaisuuteen taipuva kuin kuiva, suosin silti kasvovesiä, joita suositellaan normaalille/kuivalle iholle tai jopa herkälle iholle. Hyväksi havaitsemiani ovat mm. Vichyn Purete Thermale, Korresin Hamamelis, Biothermin Biosource ja Darphinin Rich Toner. Sekä Cliniquen Clarifying Lotion 2 silloin tällöin käytettynä, siinä oleva alkoholi kuivattaa jatkuvassa käytössä ihoani liikaa. Avenen Protective Toner oli myös aika kivaa, mutta unohdin jatkuvasti ravistella pulloa ennen käyttöä, joten sitä en ole uudestaan hankkinut.
On olemassa myös iholle suihkutettavia kasvovesiä, joita voi käyttää ihon raikastamiseen ja kosteuttamiseen esim. kesällä ja ilmastoiduissa tiloissa. Muutamia suihkutettavia kasvovesiä löytyy ainakin Dermalogicalta, Dr Hauschkalta ja Korresilta. Näitä en tosin pahemmin ostele. Minulle kasvovesisuihke käy aamulla, kun meikkiä ei tarvitse puhdistaa iholta tai sitten päivinä, jolloin en käytä meikkiä. Joidenkin näiden suihkutettavien funktiona on sitoa meikkivoidetta ihoon, mutta mineraalimeikkivoiteen käyttäjälle nämä eivät oikein sopivilta ole tuntuneet.
Jos tuntuu siltä, ettei kasvovedestä ole mitään hyötyä iholle, sitä ei suinkaan ole pakko käyttää! Sinä itse olet varmaankin oman ihosi paras asiantuntija. Tuntuuko iho puhdistuvan jo pelkällä puhdistusaineella? Jääkö vanulappuun mitään meikkivoiteen rippeitä? Kannattaa muistaa, että eri ihoilla reaktiot ovat erilaisia, joten esim. edellä mainitsemani tuotteet eivät välttämättä sovi sinulle. Ja varmasti myös markettituotteiden puolelta löytyy hyviä kasvovesiä. Esim. Nivean Visage Gentle Toner on alkoholiton vanulapulla levitettävä ja Herbinan Softcare alkoholiton suihkutettava kasvovesi.- hso
Hei!
Käytin nuorena muistaakseni nivean ja herbinan kasvovesiä. Ja näppylöitä tahtoi tulla :(
Näpyt lähti, kun lopetin kasvoveden käytön. Koin, että sain ihon puhtaaksi ilman kasvovettä. Ainakaan vanulappuun ei jäänyt näkyviä meikkijäämiä.
Nyt olen siirtynyt käyttämään Hauschkan ihonpuhdistussarjaa ja siihen kuuluu olennaisena osana myös (suihkutettava) kasvovesi. En tiedä, onko tämä kasvovesi erilaista kuin nivean ja herbinan, mutta mitään näppyjä ei ole vielä tullut. Käyttämäni kasvovesi sisältää kylläkin alkoholia.
Mitenhän alkoholi voi vaikuttaa ihoon? - alkoholi
hso kirjoitti:
Hei!
Käytin nuorena muistaakseni nivean ja herbinan kasvovesiä. Ja näppylöitä tahtoi tulla :(
Näpyt lähti, kun lopetin kasvoveden käytön. Koin, että sain ihon puhtaaksi ilman kasvovettä. Ainakaan vanulappuun ei jäänyt näkyviä meikkijäämiä.
Nyt olen siirtynyt käyttämään Hauschkan ihonpuhdistussarjaa ja siihen kuuluu olennaisena osana myös (suihkutettava) kasvovesi. En tiedä, onko tämä kasvovesi erilaista kuin nivean ja herbinan, mutta mitään näppyjä ei ole vielä tullut. Käyttämäni kasvovesi sisältää kylläkin alkoholia.
Mitenhän alkoholi voi vaikuttaa ihoon?Minulla alkoholi kuivattaa ihoa ja tekee siitä kiristävän tuntuisen..
- elina
hso kirjoitti:
Hei!
Mitenhän alkoholi voi vaikuttaa ihoon?Dr. Hauschkan ihonhoitosarja vaikuttaisi sopivan ihollesi, jos ongelmia tai allergisia reaktioita kasviuutteisiin ei ole syntynyt. Jos on innostunut luonnonmukaisesta kosmetiikasta ja varsinkin kasviperäisistä tuotteista, tämä on varmaan eräs parhaimmista sarjoista. Tosin muistaakseni joistakin tuotteista löytyy vaseliinia, joka ainakin omat ihohuokoseni tukkii välittömästi.
Meikinpuhdistus on joillakin Hauschkaa käyttävillä tuttavillani ollut hankalaa, kiva kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia puhdistuksen kanssa. Jos käytössäsi on sarjan Clarifying toner, alkoholi on inci-listan kakkosena heti veden jälkeen ja silloin sitä on tuotteessa paljon (Inci-listalla tuotteet ovat lueteltuna määrän mukaan, isoin ainesosa ensimmäisenä jne. Alle 1 % tuotteen sisällöstä muodostavia tuotteita saa muistaakseni luetella missä järjestyksessä tahansa.). Miehille sitä suositellaan aftershave-tuotteeksi. Facial tonerista se löytyy listan kolmantena veden ja pähkämöuutteen jälkeen. Niin että kasvovesi voi hyvinkin alkaa kuivattaa ihoasi pitemmän päälle! Niitä alkoholeja, jotka kuivattavat ja ärsyttävät (jos ovat inci-listan alussa) ovat ethanol, denatured alcohol, ethyl alcohol, methanol, benzyl alcohol, isopropyl, ja SD alcohol. Tuossa katsomassani inci:ssä luki ainoastaan alcohol, joten mene ja tiedä… Kosteuttavia rasva-alkoholejakin on olemassa, niitä tehdään rasvahapoista, mutta näistä ei taida tässä tuotteessa olla kyse.
Jos kasvoveden alkoholi alkaa huolestuttaa tai näppyjä alkaa ilmaantua, voit ihan huoleti vaihtaa sen johonkin toiseen tai vaikka jättää kokonaan pois. Itse en suinkaan ole vakuuttunut siitä, että kaikkien tuotteiden täytyy olla samaa sarjaa. Ihonhoitosarjassa voi olla tuotteita, jotka ovat todellisia helmiä ja sitten taas niitä vähemmän onnistuneita: ei riittävää UV-suojaa tai ainesosia, jotka ärsyttävät ihoa. Tärkeintä on löytää se omalle iholle ihanteellisin, on se sitten Guerlainin 270 euroa maksava tai sitten parin euron Pirkka-sarjaa. Monet Hauschkan käyttäjistä pitävät myös mm. Weledan, Korresin, Santen ja Dermalogican tuotteista. Esim. kasvoveden sijaan puhdistukseen voisi ajatella vaikka Dermalogican Precleansea ja sitten Hauschkan puhdisusvoidetta/emulsiota? Ja sitten Korresin Hamamelis-kasvovesi voisi toimia. Siinä on tuo benzyl alcohol inci:ssä mutta aika lailla listan loppupäässä jolloin sen ei pitäisi aiheuttaa kuivumista. Ja yövoiteen pois jättäminenkin voi sitten talvella osoittautua ongelmalliseksi, jolloin varmaankin kannattaa jotain kosteusvoidetta harkita. - hso
elina kirjoitti:
Dr. Hauschkan ihonhoitosarja vaikuttaisi sopivan ihollesi, jos ongelmia tai allergisia reaktioita kasviuutteisiin ei ole syntynyt. Jos on innostunut luonnonmukaisesta kosmetiikasta ja varsinkin kasviperäisistä tuotteista, tämä on varmaan eräs parhaimmista sarjoista. Tosin muistaakseni joistakin tuotteista löytyy vaseliinia, joka ainakin omat ihohuokoseni tukkii välittömästi.
Meikinpuhdistus on joillakin Hauschkaa käyttävillä tuttavillani ollut hankalaa, kiva kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia puhdistuksen kanssa. Jos käytössäsi on sarjan Clarifying toner, alkoholi on inci-listan kakkosena heti veden jälkeen ja silloin sitä on tuotteessa paljon (Inci-listalla tuotteet ovat lueteltuna määrän mukaan, isoin ainesosa ensimmäisenä jne. Alle 1 % tuotteen sisällöstä muodostavia tuotteita saa muistaakseni luetella missä järjestyksessä tahansa.). Miehille sitä suositellaan aftershave-tuotteeksi. Facial tonerista se löytyy listan kolmantena veden ja pähkämöuutteen jälkeen. Niin että kasvovesi voi hyvinkin alkaa kuivattaa ihoasi pitemmän päälle! Niitä alkoholeja, jotka kuivattavat ja ärsyttävät (jos ovat inci-listan alussa) ovat ethanol, denatured alcohol, ethyl alcohol, methanol, benzyl alcohol, isopropyl, ja SD alcohol. Tuossa katsomassani inci:ssä luki ainoastaan alcohol, joten mene ja tiedä… Kosteuttavia rasva-alkoholejakin on olemassa, niitä tehdään rasvahapoista, mutta näistä ei taida tässä tuotteessa olla kyse.
Jos kasvoveden alkoholi alkaa huolestuttaa tai näppyjä alkaa ilmaantua, voit ihan huoleti vaihtaa sen johonkin toiseen tai vaikka jättää kokonaan pois. Itse en suinkaan ole vakuuttunut siitä, että kaikkien tuotteiden täytyy olla samaa sarjaa. Ihonhoitosarjassa voi olla tuotteita, jotka ovat todellisia helmiä ja sitten taas niitä vähemmän onnistuneita: ei riittävää UV-suojaa tai ainesosia, jotka ärsyttävät ihoa. Tärkeintä on löytää se omalle iholle ihanteellisin, on se sitten Guerlainin 270 euroa maksava tai sitten parin euron Pirkka-sarjaa. Monet Hauschkan käyttäjistä pitävät myös mm. Weledan, Korresin, Santen ja Dermalogican tuotteista. Esim. kasvoveden sijaan puhdistukseen voisi ajatella vaikka Dermalogican Precleansea ja sitten Hauschkan puhdisusvoidetta/emulsiota? Ja sitten Korresin Hamamelis-kasvovesi voisi toimia. Siinä on tuo benzyl alcohol inci:ssä mutta aika lailla listan loppupäässä jolloin sen ei pitäisi aiheuttaa kuivumista. Ja yövoiteen pois jättäminenkin voi sitten talvella osoittautua ongelmalliseksi, jolloin varmaankin kannattaa jotain kosteusvoidetta harkita.Kieltämättä juttusi sai minut pohtimaan, pitäisikö minun kokeilla jotain alkoholitonta kasvovettä ihan varmuuden vuoksi.
Osaatko sanoa, mikä kasvovesi olisi lisäksi silikoniton ja muutenkin luonnonmukainen? Weleda?
Käytän hauschkalta juuri sitä tujumpaa kasvovettä (vaikka olen kyllä ollut aikeissa vaihtaa miedompaan, joka samalla kosteuttaa), puhdistusvoidetta, kasvoöljyä ja kvitten-voidetta. Lisäksi puhdistan meikit erikseen ennen puhdistusvoidetta nivean puhdistusmaidolla.
Sisältääköhän se silikonia?
Olen ihastunut hauschkaan, koska se on oikeasti taivaanlahja iho-ongelmiini, mutta olen käyttänyt sitä vasta vähän aikaa, joten en tiedä, ilmaantuuko ongelmia jossain vaiheessa.
Muihin sen tuotteisiin olen tyytyväinen, mutta harkittuani asiaa, olen sitä mieltä, että
- puhdistusemulsio
- kasvovesi
- silmänympärysvoide
voisivat olla jotain muutakin merkkiä (tällä hetkellä siis emulsio ja silmänympärysvoide on nivealta, muut hauschkalta). Olisiko weleda sopiva?
Kiitos paljon asiantuntevista vastauksista! - hso
hso kirjoitti:
Kieltämättä juttusi sai minut pohtimaan, pitäisikö minun kokeilla jotain alkoholitonta kasvovettä ihan varmuuden vuoksi.
Osaatko sanoa, mikä kasvovesi olisi lisäksi silikoniton ja muutenkin luonnonmukainen? Weleda?
Käytän hauschkalta juuri sitä tujumpaa kasvovettä (vaikka olen kyllä ollut aikeissa vaihtaa miedompaan, joka samalla kosteuttaa), puhdistusvoidetta, kasvoöljyä ja kvitten-voidetta. Lisäksi puhdistan meikit erikseen ennen puhdistusvoidetta nivean puhdistusmaidolla.
Sisältääköhän se silikonia?
Olen ihastunut hauschkaan, koska se on oikeasti taivaanlahja iho-ongelmiini, mutta olen käyttänyt sitä vasta vähän aikaa, joten en tiedä, ilmaantuuko ongelmia jossain vaiheessa.
Muihin sen tuotteisiin olen tyytyväinen, mutta harkittuani asiaa, olen sitä mieltä, että
- puhdistusemulsio
- kasvovesi
- silmänympärysvoide
voisivat olla jotain muutakin merkkiä (tällä hetkellä siis emulsio ja silmänympärysvoide on nivealta, muut hauschkalta). Olisiko weleda sopiva?
Kiitos paljon asiantuntevista vastauksista!Kerroit, että Weledan, Korresin, Santen ja Dermalogican tuotteet voisivat sopia.
Tein pikatutkimusta netissä ja sain seuraavat tulokset:
-Weledaan olivat monet tyytymättömiä.
-Korresia ei saa tilattua Suomesta mistään (en asu pääkaupunkiseudulla)
-Dermalogica on ihan sika-kallista, eli pitäisi tilata ulkomailta, mikä ei houkuta
-Santesta en juuri löytänyt mitään tietoja.
Weleda olisi edullista ja sitä saisi tilattua samasta paikasta, mistä tilaan hauschkaakin.
Entä voisiko lumiruusu-nettikaupan myymät tuotteet olla hyviä? Ne ovat luonnonmukaisia.
Hitsi, kun vaihtoehtoja on niin paljon ja mielipiteitä niin monia.. - ... :)
hso kirjoitti:
Kerroit, että Weledan, Korresin, Santen ja Dermalogican tuotteet voisivat sopia.
-Dermalogica on ihan sika-kallista, eli pitäisi tilata ulkomailta, mikä ei houkuta
Weleda olisi edullista ja sitä saisi tilattua samasta paikasta, mistä tilaan hauschkaakin.
Entä voisiko lumiruusu-nettikaupan myymät tuotteet olla hyviä? Ne ovat luonnonmukaisia.
Hitsi, kun vaihtoehtoja on niin paljon ja mielipiteitä niin monia..Olen kokeillut niitä Lumiruusun myymiä OMC:n tuotteita, ja niillä on tyytyväisiä käyttäjiä. Itse en ole ihastunut paitsi hajustamattomaan huulirasvaan, se oli aarre!
Kokeilemani tuotteet (voiteet ja öljy) sisältävät niin tujuja kasviuutteita (tunnettuja ärsyttäjiä ja ei ainakaan herkälle iholle sopivia, esim. geranium-, ruusu-, ja sitrusuutteita ) että huh huh...
Tuoksu on lisäksi niin pistävä, että se jo aiheutti päänsäryn.
Luonnonmukaisuus on nykyään niin suuri trendi, että yhtiöt käyttävät sitä sumeilematta hyväkseen tekemällä tuotteita, joiden myyntivalttina on "luonnollisuus" - vaikka tuotteista olisi enemmän haittaakuluttajalle kuin hyötyä... - elina
hso kirjoitti:
Kerroit, että Weledan, Korresin, Santen ja Dermalogican tuotteet voisivat sopia.
Hitsi, kun vaihtoehtoja on niin paljon ja mielipiteitä niin monia..Uskoisin, että vielä tässä vaiheessa ei tarvitse Dr. Hauschkan kasvovettä hylätä, ainakaan täysin. Tällä hetkellä kaikki toimii hyvin, koska ihon ongelmat ovat vähentyneet. Itse jatkaisin vielä Hauschkalla mutta voisi vaikka ajatella jotain toista, alkoholitonta, kasvovettä siihen rinnalle. (Tämä ei varmaan kivalta kuulosta niistä, jotka haluavat käyttää vain yhtä sarjaa.) Luomu ja silikonittomuus tuotteissa olisi ilmeisesti ne tärkeimmät kriteerit. Näitä incejä piti vähän haeskella, kun esim. Weledaa ja Niveaa en ole itse käyttänyt.
Joku taisi ehdottaa Nivean Gentle Toneria tässä ketjussa. Kaikkia Nivean inci-listoja minulla ei ole, mutta sen ainakin ilmoitetaan olevan alkoholiton ja sisältävän aloe veraa ja kamomillaa. Dimethicone tai joku muu –’cone’-loppuinen sana ei tullut vastaan. Mutta olisikohan tarpeeksi luomu? :) Nivean puhdistusmaidossa (jos käyttämäsi sattuu olemaan Nivea Visage Gentle Cleansing Cream) on kyllä mineraaliöljyä, varotko senkin käyttämistä silikonin lisäksi? Jos kyseessä on joku muu puhdistusmaito, niin vilkaise ainesosaluettelosta lukeeko siellä mineral oil ja asiaa selviää. Samoin silikonit, kun etsit niitä –’cone’-loppuisia sanoja.
Sitten näistä muista. Weledan Iris-kasvovedessä on alkoholi inci-listan kakkosena ja Santen Lotus-kasvovedessä kolmantena, joten ne eivät nykyistä tilannetta miksikään muuttaisi. Weledan Ruusu-kasvovedestä löytyi ’low-alcohol content’ joten alkoholia oli siinäkin. Santen – ja muiden ’luomu’ihonhoitosarjojen tuotteita löytyy mm. www.avea.co.uk ja www.bce-europe.com, jos niitä haluat vilkaista. Korresin liikkeestä muuten saa tilata tuotteita muualle Suomeen! Minimitilaushinta taisi olla 50 euroa, joten pari-kolme tuotetta pitäisi sitten tilata. Jos pääkaupunkiseudulle tulee asiaa, niin kannattaa käydä ainakin vilkaisemassa liikettä. Dermalogica on Suomessa älyttömän hintaista! Jos et ulkomaisista nettikaupoista halua tilata, niin parempi on etsiä tilalle muuta. Muutenkaan en ala nettituotteita tässä suosittelemaan, jos se tilaus ulkomailta arveluttaa.
Ja sitten lumiruusu. Organic Make-Up Companyn tuotteita olen aikonut itsekin jossain vaiheessa testata. Ainakin kasvovesi on alkoholiton, Face creamissa on karitevoita, eikä niitä silikoneja löytynyt puhdistusaineidenkaan inceistä. Ne kasviperäiset aineet voivat puolestaan aiheuttaa allergiaoireita. Todellisuus selviää tietenkin vasta kun on aineita testaillut.
Kaikkea mielenkiintoista tosiaan löytyy ja vaikeaahan se valitseminen on runsaasta tarjonnasta. Onneksi kuitenkin näin, pieni valikoima olisi ikävämpää! Jos ulkomailta tilailee, niin silloin vasta onkin valinnanvaikeuksia kun kaikki mahdollinen on tarjolla! - Korresin asiakas
hso kirjoitti:
Hitsi, kun vaihtoehtoja on niin paljon ja mielipiteitä niin monia..Hei,
Korresin liike Helsingissä toimittaa kyllä koko Suomeen tuotteita, eli saat tilattua niitä jos haluat!:)
Yhteystiedot löytyvät esim. täältä: http://www.sunless-spa.com/index.php?Section=Korres Natural Products kohdasta "yhteystiedot".
Tiedän monia, jotka asuvat esim Lapissa tai Itä-Suomessa ja ovat ihan sujuvasti ja luotettavasti saaneet tuotteensa kotipostiin!
- jo vuosia
Käytän Erisanin kasvojen puhdistusainetta ja sen jälkeen aina Nivean Visage Gentle Toneria. Ja minulla on herkkä iho, mutta nuo kaksi halpaa (!!) tuotetta ovat olleet erittäin hyvä yhdistelmä. Ja saa varmasti lähes joka kaupasta. Eli jos joku etsii itselleen kasvovettä, voin suositella Niveaa. Se on alkoholiton. Ja päälle tietysti ihotyyppinsä mukaista rasvaa. :) voila!
- kior
minä käytän puhdistusemulsiota ja kasvovetta kosteusvoidetta aamuisin. se kun sulkee ihohuokoset, niin on hyvä laittaa puuteria päälle. mutta iltaisin käytän vaan puhdistusemulsiota ja kosteusvoidetta (talvisin). kun eihän nukkuessa ihohuokosiin pitäisi likaa mennä, niin niiden on hyvä olla auki, että iho voi hengittää. että näin täällä. ihan hyvin toimii. mulla on kuiva ja herkkä iho.
- Pirre
Oriflamen tuotteista löytyy alkoholiton suihkekasvovesi, joka on tarkoitettu herkälle iholle. Se sisältää piiankieliöljyä, joka rauhoitta herkkää ihoa. Sitä voi käyttää myös päivän aikana rauhoittamaan ihoa. Sillä voidaan myös saada meikki kiinnittymään paremmin. Käytetty esim. häämeikeissä.
Samasta sarjasta löytyy myös puhdistusemulsio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257057Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291148- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14786- 43763