Halveksiva käytös

onko logiikkaa?

Mistä johtuu, että suhteen päätyttyä mies kohtelee halveksuen, väheksyen, jopa ilkeästi, vaikka hänen tahdostaan suhde päättyi? Ja kyse ei ole teinistä, vaan keski-ikäisestä miehestä.

Ei kyllä pysty ymmärtämään?!?!

29

2979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

kertoa miten itse olet kohdellut miestä suhteen aikana ja miksi suhde päättyi.
      Katotaan sitten onko logiikka?

• hyvin

hän ei vaan tuntenut niin syviä tunteita, että olisi halunnut jatkaa kanssani. Minä taas olisin halunnut jatkaa.

• M1?6?
        hyvin kirjoitti:

hän ei vaan tuntenut niin syviä tunteita, että olisi halunnut jatkaa kanssani. Minä taas olisin halunnut jatkaa.

Alkoiko tylytys vasta suhteenne loputtua? Roikutko miehessä edelleen? Jos hän haluaa saada sinut tajuamaan, ettei halua enää mitään yhteistä kanssasi.

• .........
        hyvin kirjoitti:

kun toinen haluaa jatkaa ja toinen ei, niin ainut vaihtoehto on todellakin kohdella tylysti, sillä toinen alkaa pienestäkin rohkaisusta ja kauniista eleestä (tai ystävällisyydestä)elätellä toiveita yhteen palaamisesta.
        Usein toinen jopa roikkuu ja häiriköi...

• ollut
        M1?6? kirjoitti:

Alkoiko tylytys vasta suhteenne loputtua? Roikutko miehessä edelleen? Jos hän haluaa saada sinut tajuamaan, ettei halua enää mitään yhteistä kanssasi.

En ollut yhteydessä sen jälkeen kun suhde päättyi.
        Toki olin aikaisemmin ollut hänessä kiinni, olihan minulla tunteet, mutta olin jo hyvää vauhtia pääsemässä tunnetasolla irti hänestä, kunnes mies otti yhteyttä - tylyillen.

• M1?6?
        ......... kirjoitti:

kun toinen haluaa jatkaa ja toinen ei, niin ainut vaihtoehto on todellakin kohdella tylysti, sillä toinen alkaa pienestäkin rohkaisusta ja kauniista eleestä (tai ystävällisyydestä)elätellä toiveita yhteen palaamisesta.
        Usein toinen jopa roikkuu ja häiriköi...

Ei ole mukavaa olla tyly, mutta joskus se on ainoa keino saada toinen tajuamaan että kaikki on ohi, lopullisesti.

• maku
        M1?6? kirjoitti:

Ei ole mukavaa olla tyly, mutta joskus se on ainoa keino saada toinen tajuamaan että kaikki on ohi, lopullisesti.

En minä takaisin olisi enää halunnut. Suhdehan oli jo pilattu, eikä siitä olisi ehjää saanut enää tekemälläkään.

Ehkä hän kuvitteli että haluan hänet takaisin kun halusin samalla selvittää pari vaivaamaan jäänyttä asiaa.

Nyt jäi vaan koko jutusta paha maku, joka sinänsä oli ihan tarpeetonta.

• muuan mies

Niinkuin rakkaus on eräänlaista liiottelua niin on myös suhteen jälkeinen viha tms. Nämä kaksi ääripäätä tasapainottavat toisensa ja nollaavat tunnemaailman ja valmistavat tietä uusille suhteille.

Se kaunis ajatus "ollaanhan me ystäviä vaikka erotaankin" on hyvin vieras todellisuudelle. Luulen, että siihen pystyvät vain ne jotka eivät ole oikeasti rakastaneet.

• Vaan näin.. :)

"Luulen, että siihen pystyvät vain ne jotka eivät ole oikeasti rakastaneet."

Minä taas uskon, että suhteen jälkeinen ystävyys on mahdollista vain, jos toista on todellakin joskus rakastanut syvästi. Minulla on kaksi hyvää ystävää, jotka ovat entisiä miehiäni. Rakastan heitä edelleen, vain eri tavalla kuin ennen, en enää seksuaalisesti niin kuin mies ja nainen rakastavat toisiaan, vaan niin kuin tärkeää ystävää rakastetaan.

Aikuiset terveitsetuntoiset ihmiset pystyvät tuohon kyllä.

• jälkeistä

"vihaa" uskoisin sen jätetyn osapuolen tuntevan jossain vaiheessa, kun käy tuntojaan läpi. Useimmiten "jättävä-osapuoli" on jo omat tunteensa läpikäynyt ja luulisin että loukkaava henkilö tuntee vain välinpitämättömyyttä.
        Ellei sitten erossa ole kysymys jostain suuremmista asioista ja pitkäaikaisesta liitosta / lapsista yms.yms.

• jätti???????????

kerro.

• Muikku.

Jos miehellä on vielä tunteita sinua kohtaan, mutta en osaa selittää tylyä käytöstä. Miehillä nyt vain on joskus tapana olla hyvinkin tylyjä rakastamiaan ihmisiä kohtaan...en tiedä kyllä miksi)=Ehkä se on testosteronin vaikutusta;)

• jopa_

niin tylyjä, että on ihan pakko ilmoittaa että on löytänyt uuden.

• M1?6?
        jopa_ kirjoitti:

Mutta eihän se ole tylytystä että kertoo löytäneensä uuden, vaan lähinnä ilmoitusluontoinen asia.

Sitäpaitsi ainakin minä olisin iloinen jos exä kertoisi löytäneensä uuden. Tietäisinpä ainakin että hän ei enää yritä minua. Ja onhan hänelläkin oikeus onneen. Jos se ei onnistunut minun kanssa niin ehkä sitten jonkun toisen.

• Muikku.
        jopa_ kirjoitti:

eipä ole minulle ilmoitettu ainakaan(=ihan päinvastoin...mutta hyvä yritys kuitenkin(=

• Miehen vastaus...

Ihan vain äärimmäisen teoreettisluontoisena ajatusleikkinä: saattaa olla mahdollista, että JOPA nainen kykenee olemaan tyly rakastamiaan ihmisiä kohtaan.

En kylläkään tiedä miksi. Ehkä se on testosteronin puutetta/kuukautiskipuja tai vaihdevuosioireita...

• Justus Maximus

Mies tietää, että sinun on helpompi päästä yli kusipäästä kuin täydellisestä miehestä. Siksi hän nyt rupesi kusipääksi, tämä on vain teidän kummankin etu.

• fiksu!!

Todella fiksua jättää itsestään ja koko jutusta toiselle paskamaiset fiilikset. Kenen etu se on?

Luulis että tyypille itselleenkin jäi käytöksestään paha mieli?

• Justus Maximus
        fiksu!! kirjoitti:

Todella fiksua jättää itsestään ja koko jutusta toiselle paskamaiset fiilikset. Kenen etu se on?

Luulis että tyypille itselleenkin jäi käytöksestään paha mieli?

Justus voi vakuuttaa kyseessä olevan todellakin kaikkien etu. Kun mies ottaa naiseen negatiivisen asenteen, on hänen helpompi päästä naisesta eroon ikään kuin riuhtaisemalla. Naisen puolestaan on helpompi unohtaa kusipää kuin täydellinen mies, jonka perään saattaisi haikailla pitkäänkin.

• En kerro nimeäni

Vanhasta suhteesta on huomattavasti helpompi päästä eroon jos ex-kumppaniin ottaa tietoisen negatiivisen asenteen. Jos sen sijaan jälkeenpäin kaveeraa ja vain mielessään hellii kuvaa täydellisestä kumppanista on tuloksena pelkkää surua ja jumittamista menneessä. Oikeat terapeutitkin joskus neuvovat tietoisesti miettimään kaikkia niitä vikoja ja ongelmia mitä kumppanissa ja hänen kanssaan oli. Kuulostaa kovalta, mutta oikeasti se on ennen kaikkea jotain mikä auttaa muistamaan miksi suhde kaatui. Mies joka suhtautuu entiseen naiseensa täydellisenä prinsessani ei pääse jatkamaan elämäänsä kunnolla eteenpäin.

• Nyt selvis...

Yhdellä miehellä on ollut useita kymmeniä suhteita, ja joka ainut on päättynyt ennen kun 3 vuotta on tullut täyteen. Suhteen normaali pituus on ollut 3 kuukautta. Äijällä on ikää reilusti yli 40 vuotta.

Tilanne on siis se, että JOKA AINOA näistä naisista on ollut lutka, huora ja hyväksikäyttäjä. ;DDD. Totuus on kuitenkin se, että tämä mies ei oikeasti ole päässyt yhtään eteenpäin enää vuosikymmeniin. Ei se toista vikojen etsintä kovin tuottoisaa ole, kun ei niitä omia vikojaan kykene vieläkään näkemään. (Ja niitä on, todella...)

• mitä ..

tilaa ...

• dayum

saa, mutta kerran en saanut kun tilasin mieleiseni takin niin se kyseinen malli olikin päässyt loppumaan varastosta :(

• tuuri ... :(
        dayum kirjoitti:

saa, mutta kerran en saanut kun tilasin mieleiseni takin niin se kyseinen malli olikin päässyt loppumaan varastosta :(

aina ei voi voittaa ...

• ...sitä pääsee entisestä eroon?

Kohtelias ja ystävällinen käyttäytyminen vai ruokkii epätoivoisen mielikuvitusta.

• unohtaa

Juuri tällaisissa tilanteissa ihminen punnitaan.

Taitaa olla yksi niistä keski-ikäisistä teinimiehistä, jotka eivät suostu kasvamaan aikuisiksi ja käyttäytymään aikuisten tavoin.

Jotkut haluavat saada aikaan vain jotain reaktioita, jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Siten tuntevat elävänsä ja olevansa merkityksellisiä.
      Kun sitten toista oikein satuttaa, niin uskoo, ettei toinen pysty unohtamaan häntä koskaan, jos ei muuta niin ainakin kipu jää.

Vaikka mies lopetti suhteen, ei hän kuitenkaan kestä sitäkään että unohtaisit hänet.

Tee itsellesi palvelus, unohda se!

• scale

syystä, josta päädyitte eroon, syitähän voi olla monia.
      -miehellä ei vaan ollut sua kohtaan tunteita tarpeeksi
      -sä nalkutit
      -sä vaadit liikaa
      -sä rajoitit sen elämää liikaa
      -sä et näyttänyt positiivisia tunteitasi riittävästi
      jne, jne,,,,,
      tai
      -äijäs oli mulkku
      -äijällä oli toinen
      -äijä halusi jotakin toista enemmän
      jne, jne.....
      Eroaminen on kyllä taitolaji, mutta aina kuitenkin vaikeeta oli sitten jättäjä tai jätettävä.

• lsktiosj ng

Kyllä minusta tollanen on aika outoa käytöstä.

Itse olen aina pyrkinyt siihen, että asiat käsitellään mahdollisimman tyylikkäästi ja toista loukkaamatta, hyvässä hengessä.

Sattuuhan se aina molempiin, turha lisätä toisen tuskaa olemalla tyly ja ilkeä, siis paskiäinen. Sellaisesta ei jää kuin tunne ettein toinen koskaan välittänytkään, ja aika vaikea sellaista ihmistä ja siihen liittyviä muistoja on myöhemminkään ajatella hymyssäsuin ja hyvällä mielellä.

On myös todella typerää katkoa siltoja. Eihän sitä koskaan tiedä missä seuraavan kerran sattumalta kohdattaan (vaikka töiden merkeissä).. Suomi on pieni maa.

• takaisin suhteen

aikana koetut alistamisleikit. Miehesi on saattanut "tosimiehen" tapaan pyrkiä työntämään taka-alalle suhteenne aikana kokemansa vääryydet.

Turha väittää. Niitä vääryyksiä koemme kaikki ihmissuhteissa ja pitkä ihmissuhde varsinkin saattaa synnyttää mahtavan muistopankin. On mistä ammentaa.

Yhteiselon aikana on luvattu rakastaa ja yritetty (kuitenkin) yhdessä eteen päin vaikka toinen ei ihan täydellistä unelmaa vastaakaan.

Kun halu on poissa. Halu työntää taka-alalle tai halu miellyttää, niin koko aiemmin näytelty show saa helposti uudenlaisia piirteitä. Saattaa nousta ajatuksia valtarakenteista, joita naisen on kokenut käyttäneen miehen "huijaamiseksi" näyttelemään esitystä, joka uudessa valossa osoittautuu naiviksi.

Eli korkojen kanssa saat takaisin. Yritä vaan ymmärtää. Katso itseäsi. Katso ihmistä, niin uutta vierelläsi kuin vanhaa kauempana. Ja ennenkaikkea katso itseäsi äläkä ota kaikkea naistenlehtipsykologisointia ihan vakavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe