Niin sitä mietin tässä, että kuinka paljon miehen kavereiden mielipide vaikuttaa? Esim. jos nainen ei ole miehen kavereiden mieleen niin voiko se pilata suhteen? Jos kaverit ovat hyvin tärkeitä miehelle.
Tässä tarkoitan nyt vähän nuorempia noin 18-23 vuotiaita miehiä.
Kavereiden mielipide?
7
909
Vastaukset
- Justus Maximus
Justus antaa ystäviensä mielipiteille suuren arvon, mutta toisaalta Justuksen ystävät ovatkin viisaita ja ymmärtävät pitää toisarvoiset mielipiteensä Justuksen seuralaisista omana tietonaan. Ainoastaan silloin ovat Justusta huomauttaneet, kun aihetta on ollut.
Nuoremmat miehet ovat hyvin usein laumaeläimiä, mutta vahvat yksilöt eivät anna lauman ajatella puolestaan. Justus väittääkin, että jos miehen itsetunto on kohdallaan, ei kaverien mielipide vaikuta olennaisesti. - Paahtopähkinä
paljonkin. Se on vaan niin surullinen juttu. Mutta naisethan ei halua sellaista miestä, joka antaa kavereidensa vaikutta mielipiteisiin...?
Vaikka miehet pitäisivät kiinni omista mielipiteistään, miehet ovat usein laumasieluja. Pikkutytöillähän on se bestis, jonka kanssa jaetaan kaikki. Sitten se muuttuu mieheksi, jonka kanssa halutaan elää jossain symbioosissa.
Jo pikkupojat ovat laumasieluja, eikä sitä parisuhde aikuisena muuksi muuta. Naiset tuntuvat omistavan jonkinmoisen absoluuttisen totuuden, kuinka parisuhteessa eletään. Paahtopähkinä voi hengenhoimolaisineen ihan rauhassa etsiä miehen, jolle kaverit eivät ole tärkeitä.
Minä hieman epäilen, ettei sellainen mies ole vahva omantiensä kulkija vaan tahdoton kotirintamamies, jonka "koulutettuaan" nainen harvoin on lopputulokseen tyytyväinen.- Paahtopähkinä
Ratikkakuski kirjoitti:
Vaikka miehet pitäisivät kiinni omista mielipiteistään, miehet ovat usein laumasieluja. Pikkutytöillähän on se bestis, jonka kanssa jaetaan kaikki. Sitten se muuttuu mieheksi, jonka kanssa halutaan elää jossain symbioosissa.
Jo pikkupojat ovat laumasieluja, eikä sitä parisuhde aikuisena muuksi muuta. Naiset tuntuvat omistavan jonkinmoisen absoluuttisen totuuden, kuinka parisuhteessa eletään. Paahtopähkinä voi hengenhoimolaisineen ihan rauhassa etsiä miehen, jolle kaverit eivät ole tärkeitä.
Minä hieman epäilen, ettei sellainen mies ole vahva omantiensä kulkija vaan tahdoton kotirintamamies, jonka "koulutettuaan" nainen harvoin on lopputulokseen tyytyväinen.Ei ihmistä saa kouluttaa. Se on ihan väärin ajateltu. Toinen on otettava omana itsenään, ja rakastettava sellaisena kuin on:)
Ja koska pikkupojat ovat samanlaisia laumasieluja kuin tytötkin, niin eikö se tarkoita, että vaimo tulee siihen vain jatkikkeeksi.
Nyt oli pointtina mies, joka ajattele itse, joka kaverit eivät ajattele hänen puolestaan. Tottakai asioista käydään keskusteluja, miesten välillä, naisten välillä ja sekaisinkin. Ja sehän tuo vain terveitä näkökantoja asioihin.
Monesti nuoremmilla ihmisillä, ei vain miehillä, on kovasti tarvetta kuulla kavereidensa mielipide, esimerkiksi seurustelukumppanista.. se on osana sitä sosiaalistamispuolta johon ollaan kasvettu.
Kouluttamisesta.. siihen ei kannata alkaa:) - SimStim
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä hieman epäilen, ettei sellainen mies ole vahva omantiensä kulkija vaan tahdoton kotirintamamies, jonka "koulutettuaan" nainen harvoin on lopputulokseen tyytyväinen.nämä kaksia asiaa kulje käsi kädessä.
On eri asia mukautua kavereiden mielipiteeseen, kuin sse ovatko kaverin tärkeitä.
Aina voi tehdä omat päätökset, ilman kavereiden mielipidettä. Eihän elämäni ole kavereiden elämä :) - Alea_acta
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä hieman epäilen, ettei sellainen mies ole vahva omantiensä kulkija vaan tahdoton kotirintamamies, jonka "koulutettuaan" nainen harvoin on lopputulokseen tyytyväinen.Käsityksesi naisista tökkii pahemman kerran. Kuvittelet ilmeisen sovinistisessa päässäsi että kaikki naiset ovat alistajia, manipuloijia jne.
Näin asia ei ole. Mutta jos pitäisit silmäsi auki, voisit tämän havaita ominkin silmin. On naisia jotka rakastavat miehiään, tasan tarkkaan juuri sellaisina kuin ovat. Kaikki naiset eivättodellakaan halua "kouluttaa" miehiänsä vaan ovat nimenomaan rakastuneet mieheen jossa pointti on siinä että mitään ei haluta muutettavan.
Ihmettelen kyllä millaisten naisten kanssa olet elänyt / elät nyt. Ilmeisesti ovat kovia "kouluttajia"... alat olla katkera mies kirjoitustesi perusteella. Ikävä kyllä.
Riippuu miehestä ja hänen kavereistaan.
Osittain se myös riippuu miehesi "asemasta" kavereiden joukossa, mikäli kaveriporukka on sellainen, jossa on jonkinlainen "näkymätön" hierarkia.
Voi vaikuttaa tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743153
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151359
- 191324
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141297Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242