On puhuttu paljon, että
saa vetää kärryjä tyhjänä, tai osittain kuormattuna,
auton maksimipainoon saakka,
vaikka rekisteriin merkitty kärryjen kokonaispaino olisikin enemmän,
kuin autolla saa vetää.
-------
Koskeeko tuo sama määräys asuntovaunuun.
Saan vetää 1200 kg vaunua,
vaunu painaa runsaasti noin 100 kg, tuon alle,
minun varustuksellani, maantiellä.
Vaunun kokonaispaino on ilmoitettu 1280 kg
Vaunun paino ja kokonaispaino, mitä saa vetää
7
2113
Vastaukset
- painoon
lisätään 150 kg varusteet.
- Sallittu 1200kg
hyvä että saan vetää,
koska vaunun tarkka paino on 1030 kg
ja siihen 150 kg niin jää alle 1200 kg. - sepän poika
Sallittu 1200kg kirjoitti:
hyvä että saan vetää,
koska vaunun tarkka paino on 1030 kg
ja siihen 150 kg niin jää alle 1200 kg.Jos vaunun KOKONAISPAINO rekisteriotteen mukaan ylittää vetoauton salliman kokonaispainon, ei sitä saa vetää, vaikka se olisikin kuormamaton ja siten juuri alle vetoauton rek. otteeseen merkityn painon. Katso AKE.fi. Siellä selkeät ohjeet. Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä palstan kirjoituksista. Ne voivat maksaa tien päällä.
- lukeva
sepän poika kirjoitti:
Jos vaunun KOKONAISPAINO rekisteriotteen mukaan ylittää vetoauton salliman kokonaispainon, ei sitä saa vetää, vaikka se olisikin kuormamaton ja siten juuri alle vetoauton rek. otteeseen merkityn painon. Katso AKE.fi. Siellä selkeät ohjeet. Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä palstan kirjoituksista. Ne voivat maksaa tien päällä.
Sinulla sekaisin se mitä ajokortilla saa vetää ja mitä autolla saa vetää. Nuo määrätään eri lakien mukaan.
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwbycategory/0CBB508508CCB45AC22571FB003A9C34
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwbycategory/863282A2A7CD2A58C2257204004F7693 - lukeva
lukeva kirjoitti:
Sinulla sekaisin se mitä ajokortilla saa vetää ja mitä autolla saa vetää. Nuo määrätään eri lakien mukaan.
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwbycategory/0CBB508508CCB45AC22571FB003A9C34
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwbycategory/863282A2A7CD2A58C2257204004F7693Noille perässä raahattaville tientukoille onkin siis omat tulkinnat. Hämäännyin kun ruvettiin puhumaan vaunusta, joka perävaunukin on.
sepän poika kirjoitti:
Jos vaunun KOKONAISPAINO rekisteriotteen mukaan ylittää vetoauton salliman kokonaispainon, ei sitä saa vetää, vaikka se olisikin kuormamaton ja siten juuri alle vetoauton rek. otteeseen merkityn painon. Katso AKE.fi. Siellä selkeät ohjeet. Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä palstan kirjoituksista. Ne voivat maksaa tien päällä.
moi. kyllä asia on niin että peräkäryn/trailerin kuorman todellinen massa eli mitä puntari näyttää on se minkä mukaan mennään..
tästä on ollu vääntöä mutta,,, kipparilehdessä on ollu nyt juttu tosta.lesti kirjoitti:
moi. kyllä asia on niin että peräkäryn/trailerin kuorman todellinen massa eli mitä puntari näyttää on se minkä mukaan mennään..
tästä on ollu vääntöä mutta,,, kipparilehdessä on ollu nyt juttu tosta.Älä missään nimessä usko Kipparin äläkä
Venelehden juttuihin. Ne ovat harvinaisen
syvältä, mitä tulee noihin painoihin.
Lue asiat AKE:n sivuita, niin saat varmasti oikeata tietoa.
Asiata on puhuttu suhteellisen paljon
tällä palstalla. Jos kiinnostaa, niin
lukase, mitä otsikoiden Aisapainosta ja
Lisää aisapainosta on kerrottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700