Paavalia

EI lähetetty

KASTAMAAN ihmisiä , vaan julistamaan EVANKELIUMIA.

Sillä KRISTUS EI lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei KRISTUKSEN VERI MENISI MITÄTTÖMÄKSI. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, SE ON Jumalan voima.

Jos lapsikaste /uskovien kaste kuuluisi ehdottomasti siihen, että ihminen yleensäkkään voi pelastua, niin eihän Paavalia olisi lähetetty vain evankeliumia viemään, vaan hänen olisi KÄSKETTY myös kastamaan !!! Silti hän aikoinaan toimi niin, että NE jotka tulivat uskoon NE kastettiin.
Tässä selkeästi osoitetaan se, että EVANKELIUMI ON jo olemassa ilman kastettakin ja se evankeliumin voima on tänäkin päivänä Jeesuksen VERESSÄ , eikä kasteessa, joka on vuodatettu meidän syntisten puolesta.

Ennen ja tänä päivänäkin ihmiset yrittävät mitätöidä/ ehdollistaa esim. kasteella sen ristintyön voiman, mikä ON JO täytetty.

"Herra mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin ?" Niin he sanoivat: "USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ PELASTUT,niin myös sinun perhekuntasi ". Tässäkään ei käsketty menemään kasteelle , että pelastus tulisi, vaan käskettiin uskomaan. Ei myöskään ollut kysymys ns. sidotusta ratkaisuvallasta, sillä kun kysyttiin mitä pitää tehdä, niin käskettiin USKOMAAN , ei sanottu älä tee mitään , vaan käskettiin OTTAMAAN VASTAAN USKO. Jumala antaa ihmiselle uskon, mutta ihmisen tehtävä on vastaanottaa se.

90

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun mukaan

Paavali ei ollut vielä niiden 11 joukossa Galilean vuorella, jotka Jeesus lähetti kastamaan ja opettamaan kaikki kansat opetuslapsiksi. Joten Jeesus ei eläissään lähettänyt Paavalia, vaan 11 muuta opetuslasta (Mt.28:19-20). Paavalin kutsumus tuli myöhemmin.

Paavali oli pakanoiden apostoli. Paavali kylvi Apollos kastoi. Mutta myös Paavali itse kastoi, vaikka hänellä oli jokin fyysinen vamma "pistin lihassa".

Paavali kastoi paljon kansaa. Lyydian perheen, 12 miestä Efesossa jne.jne.

Kastamattomat eivät ole vielä seurakunnan eli Kristuksen ruumiin jäseniä (1.Kor.12:13).

• alohaopla

Kuka muuten on kasteesta opettanut Raamatussa niin paljon ja monipuolisesti kuin Paavali? Tuntuu siis tavattoman ihmeelliseltä, kun helluntailaiset hyökkäävät kasteasiassa jatkuvasti Paavalin kimppuun ja opillaan kieltävät Paavalin kasteopetukset.

• kommenttia...
        alohaopla kirjoitti:

Kuka muuten on kasteesta opettanut Raamatussa niin paljon ja monipuolisesti kuin Paavali? Tuntuu siis tavattoman ihmeelliseltä, kun helluntailaiset hyökkäävät kasteasiassa jatkuvasti Paavalin kimppuun ja opillaan kieltävät Paavalin kasteopetukset.

(Kuka muuten on kasteesta opettanut Raamatussa niin paljon ja monipuolisesti kuin Paavali? Tuntuu siis tavattoman ihmeelliseltä, kun helluntailaiset hyökkäävät kasteasiassa jatkuvasti Paavalin kimppuun ja opillaan kieltävät Paavalin kasteopetukset.)

Kuuleppahan nyt!!!
        Nuo nyt ovat sinun omia höpinöitäsi jossa ei ole minkääänlaista totuuspohjaa! Onpa merkillistä höpötystä. Sinulla on ilmeisesti jokinasteinen pakkomielle hyökätä helluntailaisia vastaan? Tavalla ei ole mitään väliä kunhan vaan saa hyökätä, se kruunaa sinulle mielihyvän taas seuraavaan hyökkäykseen asti. Mutta kasteesta puheenollen jotta totuus ei pääsisi lipsahtamaan unholaan, niin katolisen kirkon valelukasteesta uusitestamentti ei mainitse mitään. Ei edes puolen sanan vertaa! Sellaista uusiliitto ei vaan tunne. PISTE! No niin, nythän voit aloittaa taas uuden rumban alusta jossa helluntailaiset ei tunne riittävästi kasteita joita perhekunnittain tapahtui vauvasta vaariin ja uusi kaste kierros on taas taattu! Ja olisipa vielä se hyvä kaskiaika, niin saisi sitoa muutaman "hurmahenkisen helluntailaisen" paaluun kiinni ja pistää kuivia oksia jalkojenjuureen ja tulta perään ja paistos olisi kohta aivan täydellinen! Ja siinäpä sitten kohta luterilaisen herkkä sydän heltyisi korkkaamaan kylmän huurteisen keskikaljan syvään suruunsa tuon hurmahenkisen helluntailaisen "lämpimästä" kohtalosta.

• alohaopla
        kommenttia... kirjoitti:

(Kuka muuten on kasteesta opettanut Raamatussa niin paljon ja monipuolisesti kuin Paavali? Tuntuu siis tavattoman ihmeelliseltä, kun helluntailaiset hyökkäävät kasteasiassa jatkuvasti Paavalin kimppuun ja opillaan kieltävät Paavalin kasteopetukset.)

Kuuleppahan nyt!!!
        Nuo nyt ovat sinun omia höpinöitäsi jossa ei ole minkääänlaista totuuspohjaa! Onpa merkillistä höpötystä. Sinulla on ilmeisesti jokinasteinen pakkomielle hyökätä helluntailaisia vastaan? Tavalla ei ole mitään väliä kunhan vaan saa hyökätä, se kruunaa sinulle mielihyvän taas seuraavaan hyökkäykseen asti. Mutta kasteesta puheenollen jotta totuus ei pääsisi lipsahtamaan unholaan, niin katolisen kirkon valelukasteesta uusitestamentti ei mainitse mitään. Ei edes puolen sanan vertaa! Sellaista uusiliitto ei vaan tunne. PISTE! No niin, nythän voit aloittaa taas uuden rumban alusta jossa helluntailaiset ei tunne riittävästi kasteita joita perhekunnittain tapahtui vauvasta vaariin ja uusi kaste kierros on taas taattu! Ja olisipa vielä se hyvä kaskiaika, niin saisi sitoa muutaman "hurmahenkisen helluntailaisen" paaluun kiinni ja pistää kuivia oksia jalkojenjuureen ja tulta perään ja paistos olisi kohta aivan täydellinen! Ja siinäpä sitten kohta luterilaisen herkkä sydän heltyisi korkkaamaan kylmän huurteisen keskikaljan syvään suruunsa tuon hurmahenkisen helluntailaisen "lämpimästä" kohtalosta.

Puhuit mielestäsi suusi puhtaaksi, mutta taisi tulla ulos huomaamattasi ja tietämättäsi muutama sammakko. No helluntailaiset ovat minulle kynneniä kertoja sanoneet väärän OMAVALINTAISEN pelastustien ja se on: TEE ITSE RATKAISU JA OTA ITSE KASTE KUULIAISUUDEN ASKELEENA.

• et vaan
        alohaopla kirjoitti:

Puhuit mielestäsi suusi puhtaaksi, mutta taisi tulla ulos huomaamattasi ja tietämättäsi muutama sammakko. No helluntailaiset ovat minulle kynneniä kertoja sanoneet väärän OMAVALINTAISEN pelastustien ja se on: TEE ITSE RATKAISU JA OTA ITSE KASTE KUULIAISUUDEN ASKELEENA.

tahdo olla KUULIAINEN Jumalan sanalle.
        Kuulut niihin, joista Paavali kirjoittaa:
        Room 10:16 "Kaikki eivät olleet KUULIAISIA evankel-
        jumille".
        Paavalikin ANTOI KASTAA ITSENSÄ!!!!!!!!!
        Sinä se jaksat vihmoa niitä kuuliaisia vauvoja.

• alohaopla
        et vaan kirjoitti:

tahdo olla KUULIAINEN Jumalan sanalle.
        Kuulut niihin, joista Paavali kirjoittaa:
        Room 10:16 "Kaikki eivät olleet KUULIAISIA evankel-
        jumille".
        Paavalikin ANTOI KASTAA ITSENSÄ!!!!!!!!!
        Sinä se jaksat vihmoa niitä kuuliaisia vauvoja.

Paavalia ei oltu kastettu ja minutpa on kastettu. Paavali todistaakin kasteesta ihanasti Ananiaan sanoilla: Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Ap.t.22:16. Saulus olikin myös tehnyt aikaisemmin omia ratkaisujaan, mutta Jeesus kun vähän löi Saulusta Damaskon tiellä kanveesiin, niin Saulukselta voimat hupeni ja tuli näkemään sokeutensa Jumalan edessä. Jumala näet tyhjentää, että hän voisi täyttää.

• sinullekin,
        alohaopla kirjoitti:

Paavalia ei oltu kastettu ja minutpa on kastettu. Paavali todistaakin kasteesta ihanasti Ananiaan sanoilla: Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Ap.t.22:16. Saulus olikin myös tehnyt aikaisemmin omia ratkaisujaan, mutta Jeesus kun vähän löi Saulusta Damaskon tiellä kanveesiin, niin Saulukselta voimat hupeni ja tuli näkemään sokeutensa Jumalan edessä. Jumala näet tyhjentää, että hän voisi täyttää.

että Paavali oli kuuliainen sille neuvolle, minkä sai:
        Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Ap.t.22:16."
        Sinähän alat oppia, vaikka koville se ottaa.

• alohaopla
        sinullekin, kirjoitti:

että Paavali oli kuuliainen sille neuvolle, minkä sai:
        Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Ap.t.22:16."
        Sinähän alat oppia, vaikka koville se ottaa.

Luit voimattoman Sauluksen teoksi sen, minkä Jumala oli tehnyt ja josta Ananias nyt kovisteli Saulusta. On se vaan kumma, kun omiin ratkaisuihin ollaan noin kiinnytty ja suudellaan laillasi omaa kättänsä.

Minulle on pelastusjärjestys ollut selvillä muutamia vuosikymmeniä. Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana Ps.37:39.
        Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan Ps.121:2.

• eikö Paavali
        alohaopla kirjoitti:

Luit voimattoman Sauluksen teoksi sen, minkä Jumala oli tehnyt ja josta Ananias nyt kovisteli Saulusta. On se vaan kumma, kun omiin ratkaisuihin ollaan noin kiinnytty ja suudellaan laillasi omaa kättänsä.

Minulle on pelastusjärjestys ollut selvillä muutamia vuosikymmeniä. Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana Ps.37:39.
        Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan Ps.121:2.

kastattanutkaan itseänsä???
        Kuka hänet kantoi kasteelle?

• alohaopla
        eikö Paavali kirjoitti:

kastattanutkaan itseänsä???
        Kuka hänet kantoi kasteelle?

Ei kastattanut, eikä kannettu. Saulus tuli siinä Suoran kadun Juudaan talossa kastetuksi, johon hänet sokeana talutettiin. Kasteen Saulukselle toimitti Damaskolainen Ananias nimeomaan Ananiaan vaatimuksesta. Kastetta ei pyytänyt Saulus.

Saulus oli kaikin puolin voimaton ja kykenemätön tunnon tuskissaan hyviin ratkaisuihin, mutta tässä näemmekin käytännössä sielunhoidon ja kasteen merkitystä.

• on mahdollista,
        alohaopla kirjoitti:

Ei kastattanut, eikä kannettu. Saulus tuli siinä Suoran kadun Juudaan talossa kastetuksi, johon hänet sokeana talutettiin. Kasteen Saulukselle toimitti Damaskolainen Ananias nimeomaan Ananiaan vaatimuksesta. Kastetta ei pyytänyt Saulus.

Saulus oli kaikin puolin voimaton ja kykenemätön tunnon tuskissaan hyviin ratkaisuihin, mutta tässä näemmekin käytännössä sielunhoidon ja kasteen merkitystä.

että Paavali itse käveli????
        Eihän syntinen liha voi itse tulla. Kyllä varmaan
        Ananias kantoi hänet. Oli kova mies kun VAATI Paavalille kastetta. Paniko Paavali yhtään hanttiin, kuten usein käy lapsikasteen yhteydessä? Käsketäänkö Raamatussa vaatimaan toiselle ihmiselle kastetta? Oletko aivan varma, että Paavali yleensä osallistui koko seremoniaan?
        Ettei vain hän yrittäisi itse pelastaa itseänsä????

• alohaopla
        on mahdollista, kirjoitti:

Ananias kantoi hänet. Oli kova mies kun VAATI Paavalille kastetta. Paniko Paavali yhtään hanttiin, kuten usein käy lapsikasteen yhteydessä? Käsketäänkö Raamatussa vaatimaan toiselle ihmiselle kastetta? Oletko aivan varma, että Paavali yleensä osallistui koko seremoniaan?

Viestisi vaikuttavat sellaiselta, että johon sanon nyt, etten jatka enää.

• on mahdollista, kirjoitti:

Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
        Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
        Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).

Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
        Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).

Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.

Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
        Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
        Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
        Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).

Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
        Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
        Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.

• Soomipoik
        Tapio522 kirjoitti:

Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
        Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
        Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).

Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
        Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).

Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.

Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
        Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
        Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
        Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).

Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
        Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
        Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.

todella on niin vaikea uskoa, että USKOMALLA JEESUKSEEN SAADAAN SYNNIT ANTEEKSI, Ap 10:43.
        Se kait johtuu siitä,että kirkkolaitos on kehittä-
        nyt tuon automaattikasteen, jossa vanhemmat ja
        kummit voivat päättää lapsen pelastumisesta.
        Kun tämä oppi esitetään vielä niin, että ihmisen ei muka tarvitse eikä saa tehdä mitään pelastuakseen, vaan se
        vanhempienteko riittää, niin tämähän tuntuu muka-
        valta lihalle ja verelle. Kun vielä uskotellaan.
        että uskoon tuleminen on ihmisen omaa yrittämistä, niin kukaan ei uskallakkaan lähteä seuraamaan Jeesusta, ettei leimattaisi fariseukseksi.
        On se erikoista, että nämä samat ihmiset sitten ihmettelevät, kun kirkot ovat tyhjiä ja synti-
        elämä kiinnostaa enemmän kuin ristin tie.
        No, sitä saa mitä tilaa.
        Uskooko nimim Tapio todella, että Paavali oli
        täysin tahdottomassa tilassa ja hänet kannettiin
        kasteelle, jottei sitä vaan leimattaisi omaksi teoksi.
        Raamattu sanoo selvästi, että Paavalille sanottiin: Nouse ja mene kaupunkiin;Huuda avukse-
        si Herran nimeä; Anna kastaa itsesi; Hän otti kasteen;
        Onko tämä muka passiivista, tahdotonta toimintaa?
        Siinähän Paavalille annettiin selvät ohjeet, mitä
        hänen pitää tehdä.
        Mutta kun omat oppirakennelmat ja tuo Lutherin
        saatanasta peräisin oleva "Sidottu ratkaisuvalta"
        ohjaa ihmisen ajatusta, niin parannuksen tekokin
        on muka pelastuksen esteenä.
        VOi, voi sokeutta.

• pesossa
        Soomipoik kirjoitti:

todella on niin vaikea uskoa, että USKOMALLA JEESUKSEEN SAADAAN SYNNIT ANTEEKSI, Ap 10:43.
        Se kait johtuu siitä,että kirkkolaitos on kehittä-
        nyt tuon automaattikasteen, jossa vanhemmat ja
        kummit voivat päättää lapsen pelastumisesta.
        Kun tämä oppi esitetään vielä niin, että ihmisen ei muka tarvitse eikä saa tehdä mitään pelastuakseen, vaan se
        vanhempienteko riittää, niin tämähän tuntuu muka-
        valta lihalle ja verelle. Kun vielä uskotellaan.
        että uskoon tuleminen on ihmisen omaa yrittämistä, niin kukaan ei uskallakkaan lähteä seuraamaan Jeesusta, ettei leimattaisi fariseukseksi.
        On se erikoista, että nämä samat ihmiset sitten ihmettelevät, kun kirkot ovat tyhjiä ja synti-
        elämä kiinnostaa enemmän kuin ristin tie.
        No, sitä saa mitä tilaa.
        Uskooko nimim Tapio todella, että Paavali oli
        täysin tahdottomassa tilassa ja hänet kannettiin
        kasteelle, jottei sitä vaan leimattaisi omaksi teoksi.
        Raamattu sanoo selvästi, että Paavalille sanottiin: Nouse ja mene kaupunkiin;Huuda avukse-
        si Herran nimeä; Anna kastaa itsesi; Hän otti kasteen;
        Onko tämä muka passiivista, tahdotonta toimintaa?
        Siinähän Paavalille annettiin selvät ohjeet, mitä
        hänen pitää tehdä.
        Mutta kun omat oppirakennelmat ja tuo Lutherin
        saatanasta peräisin oleva "Sidottu ratkaisuvalta"
        ohjaa ihmisen ajatusta, niin parannuksen tekokin
        on muka pelastuksen esteenä.
        VOi, voi sokeutta.

5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• riittää
        pesossa kirjoitti:

5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Jer 2:22
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeää, saataiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra."

Että sellaista taikavettä se kastevesi on!!!!!

• Jeremia.
        riittää kirjoitti:

Jer 2:22
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeää, saataiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra."

Että sellaista taikavettä se kastevesi on!!!!!

Oletko kuullut, että Raamattu on jaettu vanhaan ja uuteen testamenttiin. Jeremia oli vanhassa.

Kristillinen kaste perhekunnittain nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kuuluu uuteen liittoon. Kristillinen kaste alkoi helluntain jälkeen.

Kristillinen kaste on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kastamista, siksi kasteessa Kristuken veri pesee synnit pois.

Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä kasteessa.

• tuntemaan Raamattua
        Jeremia. kirjoitti:

Oletko kuullut, että Raamattu on jaettu vanhaan ja uuteen testamenttiin. Jeremia oli vanhassa.

Kristillinen kaste perhekunnittain nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kuuluu uuteen liittoon. Kristillinen kaste alkoi helluntain jälkeen.

Kristillinen kaste on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kastamista, siksi kasteessa Kristuken veri pesee synnit pois.

Palataan sitten asiaan.

• keskustelu
        tuntemaan Raamattua kirjoitti:

Palataan sitten asiaan.

et osaa argumentoida väitteitäsi Raamatulla, puhut joutavia, mutta sanoistasi sinut kerran tuomitaan

• eepu*

"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

Sillä ensin julistettiin ihmisille Evankeliumia:
      -- "Minä istutin, Apollos (suoritti sitten kasteen) kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun. Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa." (1.Kor.1:17; 3:6,7)

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

• te ja teidän lapset

Kummasti vaan jää tuo Pietarin lause kesken teidän uudestikastajien suussa, kun pitäisi sanoa, että kaste on "TEILLE JA TEIDÄN LAPSILE". "TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA".

• peruskurssi
        te ja teidän lapset kirjoitti:

Kummasti vaan jää tuo Pietarin lause kesken teidän uudestikastajien suussa, kun pitäisi sanoa, että kaste on "TEILLE JA TEIDÄN LAPSILE". "TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA".

olisi sinulle paikallaan, kun et ymmärrä, mitä
        tuo "teille ja teidän lapsillenne" tarkoittaa.
        No, minäpä kerron.
        Se ei tarkoita kastetta, vaan lupausta Pyhästä-
        Hengestä.

• kasteen lupaus
        peruskurssi kirjoitti:

No, minäpä kerron.
        Hengestä.

Kasteen lupaus on juuri syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsille tästä nurjasta sukupolvesta. (siis Pietarin sukupolven lapsiperheistä alettiin)."Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Jeesuksen oma" (Room.8:9).

• eepu*
        peruskurssi kirjoitti:

No, minäpä kerron.
        Hengestä.

Kun puhutaan kristillisestä kasteesta sillä edelleenkin tarkoitetaan uskovaisten upotuskastetta eli kysymys on edelleenkin samasta kasteesta jolla itse MESTARI VAPAHTAJA kastatti uskoon tulleita eli Hän kastoi JOHANNEKSEN KASTEELLA! (ks. Joh.4.Luku)

”Siitä lähtien VAPAHTAJA rupesi SAARNAAMAAN ja sanomaan: "TEHKÄÄ PARANNUS, sillä TAIVASTEN VALTAKUNTA ON TULLUT LÄHELLE." (Matt.4:17)
        ”Ja kaikki kansa, joka häntä (VAPAHTAJAA) kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja ANTOIVAT KASTAA ITSENSÄ JOHANNEKSEN KASTEELLA." (Ks. Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5 )

Johanneksen evankeliumista:
        3:22 ”Sen jälkeen (VAPAHTAJA) Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja KASTOI.
        3:23 Mutta Johanneskin KASTOI Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        4:1 Kun nyt Herra (VAPAHTAJA) sai tietää fariseusten kuulleen, että (HÄN) Jeesus teki opetuslapsiksi ja KASTOI useampia kuin Johannes
        10:40 Ja hän meni taas Jordanin tuolle puolelle siihen paikkaan, missä Johannes ensin KASTOI, ja viipyi siellä.
        *
        "Ja HÄN sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
        "Tehkää (siis) parannus ja OTTAKOON kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38; Mark.16:15,16)
        *
        Matteuksen evankeliumi:
        3:1 Niinä päivinä tuli JOHANNES KASTAJA ja SAARNASI TAIVASTENVALTAKUNTAA Juudean erämaassa
        3:2 ja sanoi: "TEHKÄÄ PARANNUS, sillä TAIVASTEN VALTAKUNTA ON TULLUT LÄHELLE."

3:5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, KUN he tunnustivat syntinsä.

3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole (arvollinen) kelvollinen kantamaan; HÄN KASTAA teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        ["Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka USKOO MINUUN, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä (ks.Apt.1:5), joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.” (ks.Joh.7.Luku)]
        3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
        3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt (liittynyt Pyhän Hengen kautta)."

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Mutta; Matteksen 28:19 on ilmeinen Väärennös, sillä, olettaa sopii, että Matteuksen 28:19 kohdalla on tullut joko tulkinta-, käännös-, tai jokin muu virhe, ----- koska se on jäänyt YKSIN?!! --
        *
        Ajatellaanpas tilannetta myös siten, ettei meillä olisikaan tuota kyseistä Matteuksen 28. luvun ja 19:ta jakeen tekstiä (mikä selkeyttää tätä asiaa huomattavasti), millaiset "kaste-kaavasanat", meillä silloin olisi käytössä?? ---Eikö totta, että silloin kastaminen tapahtuisi vain ja ainoastaan; --- JAH SHUAN MESSIAAN nimeen! -- Aamen! --- JAH SHUAN Nimeen sisältyy JUMALAN OMA NIMI!!! ---
        Vaikka me lukisimme Raamatun kannesta kanteen, ei meille muuta Lunastajan nimeä ole annettu! (ks. Apt. 4:12)
        *
        Toiseksi:
        Miksi kaikki muut apostolit olisivat kirjoittaneet tämän asian toisin, jos Matteuksen ko. kirjoitus oli Vapahtajan antama sana? Ei kai muut apostolit ole väärässä, kun he ovat toisin kirjoittaneet, eikö apostolien enemmistön kanta tässä asiassa olisikaan pätevä ja oikea??
        ---Sillä, Huom! Sanotaanhan, että Raamattu itse selittää itseään ja että jokin asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan nojalla, jotta se olisi pätevä!--- Olisikohan Matteuksen 28:19 kohdalla tullut siis; tulkinta-, käännös-, vai jokin muu virhe, koska se on jäänyt yksin?!!
        *
        Kolmanneksi:
        Kun Raamatussa mainitaan ---Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, -- vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä Ylhäältä -- (so. Jumalan tahdon mukaan!). (ks.Apt.1:5, 11:16; Matt 3:11; Mark 1:8.)
        *
        Neljänneksi:
        Monet arvostetut tutkijat pitävät tämän muutoksen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        *Sillä; kun ---Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN -- (so. JAHSHUA MESSIAS --) Uuden Testamentin "kastekäskystä" (ks. Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle -- kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!
        Koska Ilmestyskirjaan on kirjoitettu liiankin selvästi, että "joka ottaa jotakin pois tämän kirjan sanoista, tai lisää jotakin niihin, niin hänen osansa Elämän Puuhun otetaan häneltä pois."
        On siis vaarallista jatkaa tuon rikoksen levittämistä, sillä ne ovat Hänen sanansa, jotka kerran tuomitsevat meidät: "Paitsi --MINUA, EI OLE KETÄÄN TOISTA!--"
        *
        Viidenneksi:
        Totuuden tämän raamatullisen kasteen muuttamisesta on eräs Paavi Johannes itsekin sanonut seuraavasti: --"Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".

Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) nimeen,
        mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

Näin on roomalaiskatolinen kirkko häikäilemättömästi mennyt ja muuttanut Raamatun ilmoitusta!

Mutta älkää enää olko sokeita, vaan muuttukaa, antakaa pelastaa itsenne…
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Ur Bania Kirvelet

Sinun istutuksestasi ei synny kristinuskon siemen.
        Etkä ole myöskään Apollon virkaveli!
        Olet kaappari ruispellossa, joka ottaa toisen kylvämää satoa varsataakseen sen itselleen.
        Sinun opetuksesi kohteet on toisten perustamalle pohjalle syntyneessä uskossa.
        Sinun seuraamisesi ei toimi apostolisessa järjestyksessä.
        Paavali ja Apollos toimivat hyvässä yhteishengessä yhteisellä työmaalla, mutta sinun kanssasi ei täällä kukaan ole yhtä.
        Toimit uususkonnollisen harhaopin levittäjänä kristittyjen viekoittelemiseksi pois totuuden varsin suoralta polulta.

• mother tongue?
        peruskurssi kirjoitti:

No, minäpä kerron.
        Hengestä.

Apostolien teot:
        2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

"teidän lapsillenne " on kyllä tuossa tarkoitus puhutella juutalaisia sekä kaukanaolevista puhutaan pakanoista.(toim.huom.)

• Paavalia EI lähetetty:
      "Jos lapsikaste /uskovien kaste kuuluisi ehdottomasti siihen, että ihminen yleensäkkään voi pelastua, niin eihän Paavalia olisi lähetetty vain evankeliumia viemään, vaan hänen olisi KÄSKETTY myös kastamaan"
      !!!
      ---
      Paavali iloitsee siitä, että hän on kastanut niin harvoja KORINTON seurakunnan jäseniä (1. Kor. 1:14,16).
      Korintossa oli jokin erityinen syy,miksi juuri Korintossa Paavali ei kastanut kuin muutamia.

Jotkut asettavat evankeluimin julistamisen ja kastamisen vastakohdiksi jakeen 17 perusteella. Siinä Paavali toteaa:
      "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan".

Paavali varoittaa korinttilaisia puolueriidoista (1. Kor. 1:10); joku oli Paavalin puolta, joku Apolloksen, joku Pietarin, joku jopa Kristuksenkin puolta (j.12) aina yleensä sen mukaan, kuka oli heidät kastanut.

Paavalia ei siis oltu lähetetty kastamaan.
      Tämä ei kuitenkaan merkitse, että kaste olisi jollain tavoin vähempiarvoinen asia.
      Kastaminen oli Korintossa toisten tehtävä.

Kaste ja ristin sanoma liittyvät yhteen (j. 13,18).
      Oleellista kasteessa on sen luoma yhteys Kristukseen; Room. 6:1-14 (Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa).

• ollut Paavalille

tärkein asia.
        1. Kor 2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän
        tykönänne tuntematta mitään muuta, paitsi Jeesuksen Kristuksen ja hänet RISTIINNAULITTUNA."
        Paavali ei vaahdonnut kasteesta vaan hän julisti
        evankeljumia ylösnousseesta Kristuksesta.
        Kaste ei ole evankeljumia, vaan se, että Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden ja jokainen joka
        uskoo häneen, saa synnit anteeksi. Ap 10:43.
        Ei siihen pidä sekoittaa kastetta.

• viimeiset sanat
        ollut Paavalille kirjoitti:

tärkein asia.
        tykönänne tuntematta mitään muuta, paitsi Jeesuksen Kristuksen ja hänet RISTIINNAULITTUNA."
        Kaste ei ole evankeljumia, vaan se, että Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden ja jokainen joka

Jeesuksen viimeiset sanat ja testamentti maan päällä oli käsky kastaa kaikki kansat opetuslapsiksi mahdollisimman pian. Kastamiselle ja opettamiselle oli kova kiire.
        Jeesus oletti paluunsa tapahtuvan jo saman sukupolven aikana. Ette ehdi läpikäydä Israelin kaupunkeja, kun näette Ihmisen Pojan paluun.

• ollut Paavalille kirjoitti:

tärkein asia.

Sanot:
        "Kaste ei ollut Paavalille tärkein asia."
        ---
        Jos kaste ei ole mielestäsi evankeliumia, niin miten sitten Jeesus liittyy kasteeseen.
        Onko kyse vain vertauskuvallisuudesta?

Me taas opetamme, että kasteessa toimii Jeesus Kristus itse.
        (Kaste ei siis ole pelkkää vettä.)

• meidän kristittyjen kasteessa
        ollut Paavalille kirjoitti:

tärkein asia.

3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
        5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät YHTEEN HÄNEN KANSSAAN, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]

mitä henkiä ja energioita anabaptistien uudestikasteissa sitten on, siitä en mene takuuseen, mutta Jeesuksen Kristuksen läsnäolon he kieltävät uudestikasteissaan, joka heille on pelkkä ihmisen kuuliaisuuden teko ja askel

• eepu*
        viimeiset sanat kirjoitti:

Jeesuksen viimeiset sanat ja testamentti maan päällä oli käsky kastaa kaikki kansat opetuslapsiksi mahdollisimman pian. Kastamiselle ja opettamiselle oli kova kiire.
        Jeesus oletti paluunsa tapahtuvan jo saman sukupolven aikana. Ette ehdi läpikäydä Israelin kaupunkeja, kun näette Ihmisen Pojan paluun.

"Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat USKOMALLA MINUUN synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

.... (ja) SAARNASIN ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja." (Ks. Apt.26.Luku)

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. "

• eepu*
        meidän kristittyjen kasteessa kirjoitti:

3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
        5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät YHTEEN HÄNEN KANSSAAN, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]

mitä henkiä ja energioita anabaptistien uudestikasteissa sitten on, siitä en mene takuuseen, mutta Jeesuksen Kristuksen läsnäolon he kieltävät uudestikasteissaan, joka heille on pelkkä ihmisen kuuliaisuuden teko ja askel

"Tehkää siis tekin parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. " ..so. vanhurskauden ja Voiman syntiä vastaan!

• sovitus
        eepu* kirjoitti:

"Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat USKOMALLA MINUUN synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

.... (ja) SAARNASIN ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja." (Ks. Apt.26.Luku)

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. "

uskominen on paremminkin tahtomista ja tottelemista viedä koko perhekunta kasteelle "ojentautumista" kehotuksen mukaan "teille ja teidän lapsille"

"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."

• vertauskuva
        Tapio522 kirjoitti:

Sanot:
        "Kaste ei ollut Paavalille tärkein asia."
        ---
        Jos kaste ei ole mielestäsi evankeliumia, niin miten sitten Jeesus liittyy kasteeseen.
        Onko kyse vain vertauskuvallisuudesta?

Me taas opetamme, että kasteessa toimii Jeesus Kristus itse.
        (Kaste ei siis ole pelkkää vettä.)

siitä, mitä sydämessäon tapahtunut.
        1. Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt...."
        Lutherkin tajusi tämän:
        6. Saattaahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainoastaan ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupauksesta. "
        Luther tajusi, että kaste on ulkonainen merkki siitä, mitä sydämessä on tapahtunut.
        Kastaminen annettiin ihmisten tehtäväksi. Jos se olisi Jumalan teko, niin eihän Hän tarvitsisi sii-
        hen ihmistä.
        Ei pidä alentaa Jeesuksen työtä vedeksi. Jos Jee-
        sus itse toimisi kasteessa, niin tulokset olisivat toista luokkaa. Nykyisinhän valtaosa kastetuista viisveisaa koko tapahtumasta.

• 1.Pt.3
        vertauskuva kirjoitti:

siitä, mitä sydämessäon tapahtunut.
        1. Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt...."
        Lutherkin tajusi tämän:
        6. Saattaahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainoastaan ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupauksesta. "
        Luther tajusi, että kaste on ulkonainen merkki siitä, mitä sydämessä on tapahtunut.
        Kastaminen annettiin ihmisten tehtäväksi. Jos se olisi Jumalan teko, niin eihän Hän tarvitsisi sii-
        hen ihmistä.
        Ei pidä alentaa Jeesuksen työtä vedeksi. Jos Jee-
        sus itse toimisi kasteessa, niin tulokset olisivat toista luokkaa. Nykyisinhän valtaosa kastetuista viisveisaa koko tapahtumasta.

1. Piet. 3:21 (8 SIELUA PELASTUI ARKISSA)

Tuon esikuvan (=NOOAN ARKKI) mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• pelaa
        1.Pt.3 kirjoitti:

Tuon esikuvan (=NOOAN ARKKI) mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

Se vesihän hukutti ne, jotka eivät uskoneet Nooaa.
        Nooa ja hänen perhekuntansa (Huom! Siinä ei ollut
        vauvoja!!!!) uskoi Jumalan ilmoitukseen.
        Samoin tänä päivänä: Joka uskoo ja kastetan, pelas-
        tuu.
        Uskomattomille vesi oli tuomioksi.

• Nooa.
        pelaa kirjoitti:

Se vesihän hukutti ne, jotka eivät uskoneet Nooaa.
        Nooa ja hänen perhekuntansa (Huom! Siinä ei ollut
        vauvoja!!!!) uskoi Jumalan ilmoitukseen.
        Samoin tänä päivänä: Joka uskoo ja kastetan, pelas-
        tuu.
        Uskomattomille vesi oli tuomioksi.

Meinaat siis, että jos Nooan perheessä olisi ollut vauvoja, niin ne olisi jätetty Arkin ulkopuolelle (=kastamattomiksi).

viattomuus ei todellakaan pelastanut lapsia Nooan päivänä eikä Sodoman ja Gomorran päivinä.

Raamatun mukaan sama näytelmä tapahtuu Ihmisen Pojan Päivänä.
        Voi lahkolaisia niinä päivinä, jotka luottavat lasten viattomuuden vaippaan ja opinkaapuun ja jättävät viemättä lapsensa kristilliselle kasteelle. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette kastetut hänen kuolemaansa."

• tuli Nooalle
        1.Pt.3 kirjoitti:

USKO sillä hän rakensi uskossa arkin, vaikka muut pilkkasivat. Sitten USKO JA ARKKI pelastivat hukkumasta veteen, ei vesi.
        Vesi myös eroitti uskovat jumalattomista, sillä ne hukkuivat jotka eivät uskoneet.

Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua pelastuivat< DIASODZO> veden kautta. 1 Piet. 3 :20

DIASODZO ei tarkoita synnistä pelastumista, vaan vaarasta pelastumista tai pelastumista jostakin, mutta Raamattu ei käytä diasodzo sanaa pelastumisesta synnistä.

Mutta 1 Piet. 3 :21 oleva SODZO sana on se sana mitä UT käyttää kun puhutaan pelastuksesta, joka tuo syntien anteeksiantamuksen.

• sisällä
        tuli Nooalle kirjoitti:

USKO sillä hän rakensi uskossa arkin, vaikka muut pilkkasivat. Sitten USKO JA ARKKI pelastivat hukkumasta veteen, ei vesi.
        Vesi myös eroitti uskovat jumalattomista, sillä ne hukkuivat jotka eivät uskoneet.

Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua pelastuivat< DIASODZO> veden kautta. 1 Piet. 3 :20

DIASODZO ei tarkoita synnistä pelastumista, vaan vaarasta pelastumista tai pelastumista jostakin, mutta Raamattu ei käytä diasodzo sanaa pelastumisesta synnistä.

Mutta 1 Piet. 3 :21 oleva SODZO sana on se sana mitä UT käyttää kun puhutaan pelastuksesta, joka tuo syntien anteeksiantamuksen.

Vain ne pelastui, jotka olivat menneet tai kannettu arkkiin sisälle. Arkki on kasteen esikuva.

ei sillä uskolla ollut enää merkitystä, jos oli jäänyt arkin ulkopuolelle (kastamaton) arkkivertaus on vakava varotus lahkolaisille, jotka pitää halpana kasteen ja kieltää ja estää lapsiperheitä viemästä lapsiaan kristilliselle kasteelle,

"mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, niin heille on varattu myllynkivi" Mark.9:36,42

• on että
        tuli Nooalle kirjoitti:

Henki, Vesi ja Veri on yhtä ... ja nämä kolme kaikki erottavat uskossa olevat uskomattomista.

Henki- Silloin kun ihminen antaa Jeesukselle elämänsä, niin hän saa Pyhän Hengen.

Vesi - Uskovien kasteen yksi tehtävä on myös erottaa uskovat uskomattomista.
        Ne jotka olivat USKOSSA Nooan arkissa, niin ne pelastuivat veden kautta, jotka eivät uskoneet hukkuiva, siis vesi on / oli erottava tekijä .
        Lapsikaste ei mitenkään erota uskossa olevaa uskomattomasta , sillä jopa Jumalan kieltäjät on kastettu, mutta uskovien kaste on vain uskoville.

Veri- Jeesuksen ristintyön veren ansiosta jokaisen
        sydän pestään puhtaaksi , joka uskoo Häneen.

• ajatuksesi kanssa siis
        sisällä kirjoitti:

Vain ne pelastui, jotka olivat menneet tai kannettu arkkiin sisälle. Arkki on kasteen esikuva.

ei sillä uskolla ollut enää merkitystä, jos oli jäänyt arkin ulkopuolelle (kastamaton) arkkivertaus on vakava varotus lahkolaisille, jotka pitää halpana kasteen ja kieltää ja estää lapsiperheitä viemästä lapsiaan kristilliselle kasteelle,

"mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, niin heille on varattu myllynkivi" Mark.9:36,42

olet sitä mieltä, että kunhan on lapsikastettu niin taivaaseen mennään. Lapsikastettu saattaa olla totaalinen Jumalan kieltäjä, mutta ilmeisesti sillä ei ole mitään merkitystä kunhan hänet on vaan "arkkiin" vauvana viety !

• muuten sinne
        sisällä kirjoitti:

arkkiin mennyt ihan omasta tahdosta, tuskin niitä ihmisiä sinne väkisin vietiin .
        Kyllä se varmaan niin oli ,että Jumala vaikutti myös eläimissä sen, että ne menivät sinne arkkiin sisälle totellen sitä "kutsua" , minkä Jumala vaikutti niissä.

• Tiedonantaja
        1.Pt.3 kirjoitti:

Siis Huom!!! ARKKI PELASTI, ei vesi!

Vesi hukutti syntisen maailman, mutta nosti turvaan ne jotka olivat turvautuneet "ARKKIIN"!

"ARKKI" on esikuva Jeesuksesta ja taas VESI on syntisen elämän hautaamisen esikuva! Vesi oli Jumalan tuomio syntiselle maailmalle, ei siis mikään siunaus, vaan tuomio! Mutta "ARKKI" oli Nooan perheväen siunaus johon he uskossa olivat sisälle astuneet turvaan.

• Tiedonantaja
        Nooa. kirjoitti:

Meinaat siis, että jos Nooan perheessä olisi ollut vauvoja, niin ne olisi jätetty Arkin ulkopuolelle (=kastamattomiksi).

viattomuus ei todellakaan pelastanut lapsia Nooan päivänä eikä Sodoman ja Gomorran päivinä.

Raamatun mukaan sama näytelmä tapahtuu Ihmisen Pojan Päivänä.
        Voi lahkolaisia niinä päivinä, jotka luottavat lasten viattomuuden vaippaan ja opinkaapuun ja jättävät viemättä lapsensa kristilliselle kasteelle. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette kastetut hänen kuolemaansa."

Ei jossitella! Nooan perheväessä ei ollut lapsia!
        Oli vain Nooa ja hänen vaimonsa sekä heidän kolme poikaansa vaimoineen, siis kahdeksan ihmistä ja he pelastuivat koska olivat sisällä "ARKISSA"!.

Lapsien "sielu" pelastui, sillä "lasten kaltainen on taivasten valtakunta"! Mutta aikuisista en sanoisi samoin, sillä he vain nauroivat Nooalle joka heitä varoitti tulevasta Jumalan tuomiosta. Vedenpaisumus oli Jumalan tuomio syntiselle maailmalle ja hukutti silloisen maailman ja nämä syntiset hukkuivat niin ruumiillisesti kuin sielullisestikin koska eivät ottaneet Nooan varoitusta todesta!.

• oikea muoto
        Tiedonantaja kirjoitti:

Vesi hukutti syntisen maailman, mutta nosti turvaan ne jotka olivat turvautuneet "ARKKIIN"!

"ARKKI" on esikuva Jeesuksesta ja taas VESI on syntisen elämän hautaamisen esikuva! Vesi oli Jumalan tuomio syntiselle maailmalle, ei siis mikään siunaus, vaan tuomio! Mutta "ARKKI" oli Nooan perheväen siunaus johon he uskossa olivat sisälle astuneet turvaan.

---------

Vesi pelasti kasteena, sillä kasteessa Jumala tekee veriliiton kastettavan kanssa.

Nooan aikana vain 8 sielua pelastui. Viattomuus ei pelastanut lapsia.

• Tiedonantaja
        oikea muoto kirjoitti:

---------

Vesi pelasti kasteena, sillä kasteessa Jumala tekee veriliiton kastettavan kanssa.

Nooan aikana vain 8 sielua pelastui. Viattomuus ei pelastanut lapsia.

Et siis oikein ymmärtänyt asian yhteyttä!?

("Tämän - "VERTAUSKUVAN MUKAAN" - vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena", joka ei ole lihan saastan poistamista.......)

Vesihän hukutti syntisen maailman, MUTTA, kuului pelastukseen mukaan siten, että se - nosti ARKIN veden varaan, ja kuljetti turvaan ne jotka olivat menneet turvaan - ARKIN SISÄLLE! Ymmärsitkö!?
        Tuomion vedestä tuli "raja" syntisen maailman ja Jumalan valtakunnan välille.

Kastehan ei poista "lihan saastaa", eli syntistä mielenlaatua, vaan usko Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan! Eli "ARKKI" oli tuo pelastus Nooan aikana joka on esikuva Jeesuksesta.

Ja "Tämän - "VERTAUSKUVAN MUKAAN" - vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena".

Sanoit.
        ==>Nooan aikana vain 8 sielua pelastui. Viattomuus ei pelastanut lapsia.

• paavali.
        Tiedonantaja kirjoitti:

("Tämän - "VERTAUSKUVAN MUKAAN" - vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena", joka ei ole lihan saastan poistamista.......)

Vesihän hukutti syntisen maailman, MUTTA, kuului pelastukseen mukaan siten, että se - nosti ARKIN veden varaan, ja kuljetti turvaan ne jotka olivat menneet turvaan - ARKIN SISÄLLE! Ymmärsitkö!?

Kastehan ei poista "lihan saastaa", eli syntistä mielenlaatua, vaan usko Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan! Eli "ARKKI" oli tuo pelastus Nooan aikana joka on esikuva Jeesuksesta.

Sanoit.

Kastehan saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi".

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt jo äitini kohtuun" (Ps.51:7)

Paavalinkin synnin Kristuken veri ja vesi pesi pois kasteessa, ei ennen kastetta.

Ap. t. 22:16

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

• eepu*
        sovitus kirjoitti:

uskominen on paremminkin tahtomista ja tottelemista viedä koko perhekunta kasteelle "ojentautumista" kehotuksen mukaan "teille ja teidän lapsille"

"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."

Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT”.

.. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA"

… se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo.

…Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan omaa USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Sillä Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        --- JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! --- … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Mutta tuokaa toki lapsenne Jumalan Käsien alle -- Siunaukseen!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15,16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!

Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

• Tiedonantaja
        paavali. kirjoitti:

Kastehan saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi".

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt jo äitini kohtuun" (Ps.51:7)

Paavalinkin synnin Kristuken veri ja vesi pesi pois kasteessa, ei ennen kastetta.

Ap. t. 22:16

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

>>Kastehan saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi".

• kasteen sisältö
        Tiedonantaja kirjoitti:

>>Kastehan saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi".

Ei kasteessa ole Jeesuksen verta.
        Kaste on vesi, ei veri.
        --
        Uuden liiton Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kastamista. (Room.6:3-4)
        Kasteessa on mukana Kristuksen veri.

"Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Jeesukseen Krisukseen kastetut on kastettu Hänen kuolemaansa?"

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

Ei jossitella! Nooan perheväessä ei ollut lapsia!
        Oli vain Nooa ja hänen vaimonsa sekä heidän kolme poikaansa vaimoineen, siis kahdeksan ihmistä ja he pelastuivat koska olivat sisällä "ARKISSA"!.

Lapsien "sielu" pelastui, sillä "lasten kaltainen on taivasten valtakunta"! Mutta aikuisista en sanoisi samoin, sillä he vain nauroivat Nooalle joka heitä varoitti tulevasta Jumalan tuomiosta. Vedenpaisumus oli Jumalan tuomio syntiselle maailmalle ja hukutti silloisen maailman ja nämä syntiset hukkuivat niin ruumiillisesti kuin sielullisestikin koska eivät ottaneet Nooan varoitusta todesta!.

Oliko ketään lasta

1 Arkin ulkopuolella
        2 Lootin päivinä tuhotuissa kaupungeissa

Voisiko joku perustellusti vastata, että vanhurskas tuomittiin yhdessä jumalattoman kanssa. Onko vanhurskaaksi Raamatussa todetulle Jumalalle tapahtunut majesteettirikos?

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

Sanoit.

Raamattu mielestäni edellyttää että jokaisen on uudestisynnyttävä ja kukaan ei pelastu ilman uskoa.

Nyt luen viestisi niin, että lapset pelastuvat ilman uskoa. Mitä viimekädessä tarkoitat määritteellä "sellaisenaan taivaskelpoisia". Mielestäni määritteesi on tavattoman hämäräperäinen ja sen Raamatun ilmoituksen vastainen, että taivaaseen olisi vain yksi pelastustie. Onko siis lapsille erilainen pelastustie kuin aikuisille?

Voisitko ihan Raamatun jakeiden todistuksella osoittaa, että lapset ovat luonnostansa vanhurskaat Jumalan edessä. Jumala kutsuu sisälle vain vanhurskaat. Taivaaseen ei pääse sisälle mitään epäpyhää, saastaista tai turmeltunutta.

• Tiedonantaja
        alohaopla kirjoitti:

Raamattu mielestäni edellyttää että jokaisen on uudestisynnyttävä ja kukaan ei pelastu ilman uskoa.

Nyt luen viestisi niin, että lapset pelastuvat ilman uskoa. Mitä viimekädessä tarkoitat määritteellä "sellaisenaan taivaskelpoisia". Mielestäni määritteesi on tavattoman hämäräperäinen ja sen Raamatun ilmoituksen vastainen, että taivaaseen olisi vain yksi pelastustie. Onko siis lapsille erilainen pelastustie kuin aikuisille?

Voisitko ihan Raamatun jakeiden todistuksella osoittaa, että lapset ovat luonnostansa vanhurskaat Jumalan edessä. Jumala kutsuu sisälle vain vanhurskaat. Taivaaseen ei pääse sisälle mitään epäpyhää, saastaista tai turmeltunutta.

>>>Raamattu mielestäni edellyttää että jokaisen on uudestisynnyttävä ja kukaan ei pelastu ilman uskoa.Pelastuuko joku ilman uskoa!?

• terence.hill
        Tiedonantaja kirjoitti:

>>>Raamattu mielestäni edellyttää että jokaisen on uudestisynnyttävä ja kukaan ei pelastu ilman uskoa.Pelastuuko joku ilman uskoa!?

Mielestäsi on kaksi pelastuskäytäntöä.

Jokainen lapsi pelastuu, koska on lapsi.

Aikuinen pelastuu vain, jos uskoo Jeesukseen.
        Ei pelastu enää automaattisesti niinkuin lapsi.

Milloin ja miten tuo lapsen pelastuminen menetetään ja Jeesukseen uskominen tulee välttämättömäksi pelastuksen ehdoksi?

• Mittee muuta
        alohaopla kirjoitti:

Oliko ketään lasta

1 Arkin ulkopuolella
        2 Lootin päivinä tuhotuissa kaupungeissa

Voisiko joku perustellusti vastata, että vanhurskas tuomittiin yhdessä jumalattoman kanssa. Onko vanhurskaaksi Raamatussa todetulle Jumalalle tapahtunut majesteettirikos?

Tätähän se oli ollut, kaikki liha oli pilalle menneet riettauksissaan, eikä siitä enää mitään hyvää seurannut tai syntynyt, kaikki jouti hävittää pois saastuttamatta enempää ympäristöä!

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

Siis niinkö, että itse valmistin sen arkin, sen Kristuksen, jonka sisään sitten vielä itse käyn. Jookosta?

Minä olen tullut Sanasta siihen käsitykseen, että pelastus tule ylhäältä, eikä lähde siis minusta itsestä, joka olen Sanan todistuksen mukaan Jumalan edessä synteihin kuollut.

• alohaopla
        Mittee muuta kirjoitti:

Tätähän se oli ollut, kaikki liha oli pilalle menneet riettauksissaan, eikä siitä enää mitään hyvää seurannut tai syntynyt, kaikki jouti hävittää pois saastuttamatta enempää ympäristöä!

Sama turmelus kaikkialla oli silloin ja nyt näyttää pahasti siltä, että luopumus saa yhä suuremman vallan. Sielunvihollisen valta pääsee yhä selvemmin irti ihmisten keskuudessa. Kuinka pitkämielinen onkaan Jumala, kun se vielä tälläaisenkin jumalattoman menon sietää, mitä nyt on, eikä ole tehnyt lopullista puimatantereen puhdistusta akanoista.

• eepu*
        terence.hill kirjoitti:

Mielestäsi on kaksi pelastuskäytäntöä.

Jokainen lapsi pelastuu, koska on lapsi.

Aikuinen pelastuu vain, jos uskoo Jeesukseen.
        Ei pelastu enää automaattisesti niinkuin lapsi.

Milloin ja miten tuo lapsen pelastuminen menetetään ja Jeesukseen uskominen tulee välttämättömäksi pelastuksen ehdoksi?

Että he pelastuvat: Sillä Uskovien lapset ovat "pyhiä = SIUNATTUJA - aina ymmärtävään uskoontuloon asti"!
        Sillä onhan JUMALA RAKKAUS, eikä Hän vaadi mahdottomia (pakko kastamisia) asioita, joita emme voisi täyttää, sillä kaikki lapsetkin on/ovat Oikeudenmukaisen/Armollisen Jumalan kädessä!
        *
        Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT”.

.. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA"
        … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan omaa uskoa! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Sillä Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        --- JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! --- … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Mutta tuokaa toki lapsenne Jumalan Käsien alle -- Siunaukseen!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15,16)

Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Siis niinkö, että itse valmistin sen arkin, sen Kristuksen, jonka sisään sitten vielä itse käyn. Jookosta?

Minä olen tullut Sanasta siihen käsitykseen, että pelastus tule ylhäältä, eikä lähde siis minusta itsestä, joka olen Sanan todistuksen mukaan Jumalan edessä synteihin kuollut.

Se on meille Lähetetty Ylhäältä;

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”(Mar.16:15,16)

Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Ks.Joh.3:13-18)

..siis ymmärtäville Jumala sanoo: ”KÄÄNTYKÄÄ minun tyköni ja ANTAKAA pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen JUMALA, eikä toista ole.” ( Jes.45:22)
        Niin Pietari sanoi heille: "”Tehkää parannus (KÄÄNTYKÄÄ) ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.” (Apt.2:38)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:

• Tiedonantaja
        alohaopla kirjoitti:

Aivan uskomatonta tekstiä sinulta!
        Olin hetken aivan sanaton tuosta viestistäsi! ->

(Siis niinkö, että itse valmistin sen arkin, sen Kristuksen, jonka sisään sitten vielä itse käyn. Jookosta?)

On todella vaikea ymmärtää että tässä nyt ollaan keskustelemassa aikuisen ihmisen kanssa!? Etkö ole lukenut että Jumala käski Nooaa rakentamaan arkin (1 Moos 6:13-18) perheensä pelastamiseksi? Tuo arkki kuvaa siis esikuvallisesti Jeesusta!

Etkö ole lukenut että Jumala tuli alas Kristuksessa (2 Kor 5:19) ja sovitti maailman itsensä kanssa =(meidän syntimme)?

Etkö ymmärrä että Jumala on lähettänyt meille pelastus sanoman - (Joh 1:1-2) jossa meillä on pelastuminen- (Joh 3:17-18) -uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa? Siis uudessa liitossa Jumala itse tuli alas taivaasta Kristuksessa jossa Hän tarjoaa pelastustaan meille Hänen kauttaan. Ei meidän tarvitse rakentaa mitään, vaan ottaa sovitus vastaan Kristuksessa - uskon kautta.

Meidän osuutemme on vain ottaa vastaan uskon kautta Jeesus =(pelastuksen arkki)! "Arkkihan on rakennettu meille valmiisi Jumalan itsensä kautta Kristuksessa"! Ota se uskossa vastaan ja astu sisään.

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! - Room 10:17.

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

(Siis niinkö, että itse valmistin sen arkin, sen Kristuksen, jonka sisään sitten vielä itse käyn. Jookosta?)

On todella vaikea ymmärtää että tässä nyt ollaan keskustelemassa aikuisen ihmisen kanssa!? Etkö ole lukenut että Jumala käski Nooaa rakentamaan arkin (1 Moos 6:13-18) perheensä pelastamiseksi? Tuo arkki kuvaa siis esikuvallisesti Jeesusta!

Etkö ole lukenut että Jumala tuli alas Kristuksessa (2 Kor 5:19) ja sovitti maailman itsensä kanssa =(meidän syntimme)?

Etkö ymmärrä että Jumala on lähettänyt meille pelastus sanoman - (Joh 1:1-2) jossa meillä on pelastuminen- (Joh 3:17-18) -uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa? Siis uudessa liitossa Jumala itse tuli alas taivaasta Kristuksessa jossa Hän tarjoaa pelastustaan meille Hänen kauttaan. Ei meidän tarvitse rakentaa mitään, vaan ottaa sovitus vastaan Kristuksessa - uskon kautta.

Meidän osuutemme on vain ottaa vastaan uskon kautta Jeesus =(pelastuksen arkki)! "Arkkihan on rakennettu meille valmiisi Jumalan itsensä kautta Kristuksessa"! Ota se uskossa vastaan ja astu sisään.

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! - Room 10:17.

>On todella vaikea ymmärtää että tässä nyt ollaan keskustelemassa aikuisen ihmisen kanssa!? Etkö ole lukenut että Jumala käski Nooaa rakentamaan arkin (1 Moos 6:13-18) perheensä pelastamiseksi? Tuo arkki kuvaa siis esikuvallisesti Jeesusta!<

Siis Nooa käskystä rakensi arkin ja sanot arkin kuvaavan Jeesusta, siis Nooa rakensi Jeesuksen.

• Tiedoksiantaja
        alohaopla kirjoitti:

>On todella vaikea ymmärtää että tässä nyt ollaan keskustelemassa aikuisen ihmisen kanssa!? Etkö ole lukenut että Jumala käski Nooaa rakentamaan arkin (1 Moos 6:13-18) perheensä pelastamiseksi? Tuo arkki kuvaa siis esikuvallisesti Jeesusta!<

Siis Nooa käskystä rakensi arkin ja sanot arkin kuvaavan Jeesusta, siis Nooa rakensi Jeesuksen.

Ne valtavan monet selvitykset joita olet täällä saanut, kattaisivat kenties jo jonkun teologian oppiarvon sinulle, mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.

Eihän kannettu vesi kaivossa pysy sanotaan, ja niinhän se vaan näyttää kohdallasi olevan. Mitä enemmän sinne "vettä" kannetaan, sitä tyhjemmmäksi tuo kaivosi käy.

Koska mitä ilmeisemmin asetat kyseenalaiseksi mielipiteeni jo ennakolta, niin minun on turha sinulle mitään vastata, vaan sinun nyt kannattaa kääntyä tässä samassa asiassa sellaisten puoleen jotka ovat tehtäväkuvansa puolesta tähän asiaan päteviä ja luotettavia vastaamaan. Katsotaan asiaa uudelleen sitten senjälkeen.

Hyvää yötä!

• alohaopla
        Tiedoksiantaja kirjoitti:

Ne valtavan monet selvitykset joita olet täällä saanut, kattaisivat kenties jo jonkun teologian oppiarvon sinulle, mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.

Eihän kannettu vesi kaivossa pysy sanotaan, ja niinhän se vaan näyttää kohdallasi olevan. Mitä enemmän sinne "vettä" kannetaan, sitä tyhjemmmäksi tuo kaivosi käy.

Koska mitä ilmeisemmin asetat kyseenalaiseksi mielipiteeni jo ennakolta, niin minun on turha sinulle mitään vastata, vaan sinun nyt kannattaa kääntyä tässä samassa asiassa sellaisten puoleen jotka ovat tehtäväkuvansa puolesta tähän asiaan päteviä ja luotettavia vastaamaan. Katsotaan asiaa uudelleen sitten senjälkeen.

Hyvää yötä!

Mihinkä sää nyt pakenet kun sait juuri minut sanottua lapselliseksi sanoilla: "On todella vaikea ymmärtää että tässä nyt ollaan keskustelemassa aikuisen ihmisen kanssa!?".

Jos olet todellisesti opettaja, niin Sinä menet itseesi ja tutkit tekoihin pohjautuvat oppirakennelmasi ja annat sen jälkeen jonkinlaisen arvon Jumalan Sanalle, etkä ala nyt osoittamaan kuinka Nooan arkin rakentaminen on Jeesuksen esikuva. Miten nyt onkaan oman oppisi kannalta, ajauduitko umpikujaasi? Kuinka Nooan olikaan "perheensä pelastamiseksi" rakennettava arkki? Eihän oppisi mukaan vanhempien saa riistää siltä lapselta mitään sen vapauksia.

"mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä." En hyväksy nyt, enkä tulevaisuudessakaan töiden vanhurskauttamisoppia, sillä Sanan mukaan Jumala pelastaa ja vanhurskauttaa jumalattoman. Pelastus tulee ylhäältä, eikä millään muotoa syntiturmeltuneesta, sillä lihasta syntyy vain liha, Uudestisyntymä onkin oltava ylhäältä, Jumalasta, vedestä ja Hengestä. Miten onkaan, pelastaako se vesi kasteena. Sanan mukaan kyllä, mutta no ei se pelasta, jos ei usko. Vajoaa kuin Pietari epäuskoisena jalkoihinsa katsoessaan. Pelastukseen kuuluu usko Jeesukseen pelastajana ja kaste, mutta kuuliaisuuden askeleet ovat niitä Pietarin upottavia jalkoihinsa katsomisia, se on kastetta oman uskon varaan. "Nyt minä olen valmis" ja taas hetken kuluttua epäilikin, ettei silloin vielä ollutkaan valmis.

Kenenkä luokse olet minut, ei aikuisen ihmisen, ajamassa arvoisa "Tiedoksiantaja" Sinä aikuinen ihminen?

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

>Aivan uskomatonta tekstiä sinulta! Olin hetken aivan sanaton tuosta viestistäsi!<

Olen yli 35-vuoden aikana käynyt keskusteluja helluntailaisten kanssa ja tiedän heidän kasteen sisällön ja merkityksen vastaiset oppinsa ja toisaalta heidän omat ratkaisu- ja itsensä Jeesukselle antamisoppinsa. Pyhä Henki kielletään totaalisesti kasteesta ja siinä sanotaan saavan Pyhän Hengen, kun antaa itsensä Jeesukselle. Helluntailaiset tavattoman harvoin myöntävät, että usko on Jumalan teko. Muuten sitten syntikäsite on sellainen, että perisynti kielletään ja ainoastaan tekosynti jotenkin käsitetään aikuisen ihmisen kohdalla.

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy , vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa. Siis uskolla (jonka Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta) otetaan vastaan Jeesuksen suorittaman pelastusteon - sijaiskärsimyksen. Pyhä Henki Sanasta kirkastaa uskon, että niin Jumala maailmaa rakasti, että antoi sille Ainoan Poikansa. Jeesus kuolemallaan sovitti minun syntini. Sitten on sanottava kasteen sisällöstä ja merkityksestä se, että kasteessa puetaan päällemme Kristuksen vanhurskaus ja tullaan osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tätä kaikkea Raamatun ilmoittamaa totuutta en voi epäuskolla hylätä ja asettaa itseäni tekijän paikalle, vaan ainoastaan ansiottoman lahjan saajan paikalle.

• terence.hill
        alohaopla kirjoitti:

Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy , vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa. Siis uskolla (jonka Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta) otetaan vastaan Jeesuksen suorittaman pelastusteon - sijaiskärsimyksen. Pyhä Henki Sanasta kirkastaa uskon, että niin Jumala maailmaa rakasti, että antoi sille Ainoan Poikansa. Jeesus kuolemallaan sovitti minun syntini. Sitten on sanottava kasteen sisällöstä ja merkityksestä se, että kasteessa puetaan päällemme Kristuksen vanhurskaus ja tullaan osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tätä kaikkea Raamatun ilmoittamaa totuutta en voi epäuskolla hylätä ja asettaa itseäni tekijän paikalle, vaan ainoastaan ansiottoman lahjan saajan paikalle.

että nämä omien tekojen parissa puurtajat ovat KATEELLISIA, kun heidän pitää yrittää armo omilla töillä ansaita, mutta meille se on pelkkää Jumalan lahjaa, jota emme ansaitse ennen eikä jälkeen.

Edelleen pitää paikkansa Gal.4:29.
        "Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."

• alohaopla
        terence.hill kirjoitti:

että nämä omien tekojen parissa puurtajat ovat KATEELLISIA, kun heidän pitää yrittää armo omilla töillä ansaita, mutta meille se on pelkkää Jumalan lahjaa, jota emme ansaitse ennen eikä jälkeen.

"Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."

Niin viitannet tuohon, että lain mukainen kirkko ja lain alaiset ovat aina vainonneet niitä, jotka perustavat yksin armoon. Tässä tulee yks´kaks mieleen vainoajat: Kain, Ismael, Esau ja Josefin veljet. Uuden Testamentin puolella Saul ennen kuin Jeesus hänet tyrmäsi Damaskon tiellä on fariseus pahimmasta päästä. Tietysti Juudas Iskairiot oli katala luonteinen. Voi sitä ihmistä, mutta olen myös kokenut niin, että Iskairiot teki sen työn, jonka minäkin olisin turmelukseni tähden tehnyt, siis Jeesus, minunkin syyni suuret on otsaas raadelleet ja haavoihis on piikit syvemmä painaneet.

• Tienonantaja
        alohaopla kirjoitti:

>>>Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy , vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa.>Siis uskolla (jonka Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta) otetaan vastaan Jeesuksen suorittaman pelastusteon - sijaiskärsimyksen.> Sitten on sanottava kasteen sisällöstä ja merkityksestä se, että kasteessa puetaan päällemme Kristuksen vanhurskaus ja tullaan osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

• Tiedonantaja
        terence.hill kirjoitti:

>>>Minä luulen, Alpo, niin että nämä omien tekojen parissa puurtajat ovat KATEELLISIA, kun heidän pitää yrittää armo omilla töillä ansaita,

• Raamatun mukaan
        Tienonantaja kirjoitti:

>>>Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy , vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa.>Siis uskolla (jonka Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta) otetaan vastaan Jeesuksen suorittaman pelastusteon - sijaiskärsimyksen.> Sitten on sanottava kasteen sisällöstä ja merkityksestä se, että kasteessa puetaan päällemme Kristuksen vanhurskaus ja tullaan osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

Kasteessa meidät liitetään Kristuksen ruumiiseen ja me saamme Kristuksen Hengen (1.Kor.12:13)

13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

• Tiedonantaja
        Tienonantaja kirjoitti:

Otsikossa oli kirjoitusvirhe, se pitäisi olla näin:

(Usko (ON) ehdottomasti pelastuksen perusta...)

• alohaopla
        Tienonantaja kirjoitti:

Siis toistan uudelleen sen mitä olen sanonut: >Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy, vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa.<

En ole sanonut kuten sanot minun sanoneeni, että >Mutta aivan oikein sanot, että (usko) on pelastuksen perustus!<

Vääntelet siis kaiken aikaa sanani vasten sitä, mitä olen sanonut. En missään tapauksessa nielaise pureksimiasi sammakkoja.

Pelastuksen perustus ja syy on Kristuksen teko edestämme. Uskossa, jonka Jumala vaikuttaa, omistetaan Kristuksen teko. Sen osallisuuteen meidät on kasteessa Kolmiyhteinen Jumala ottanut, NIMEEN.

Jos kasteesi on niin mitätön, kuten annat ymmärtää, niin mitä sellaisella on merkitystä.

Usko ei tuo pelastuksen syyhyn ja perustukseen mitään lisää, silti usko luetaan täydeksi vahurskaudeksi siksi, kun usko omistaa Kristuksen edestämme tehdyn työn, jonka Hän on edestämme kahdella tavalla tehnyt. Jeesus 1) täytti lain; 2) kärsi rangaistuksen synneistämme.

• Pietari.
        Tiedonantaja kirjoitti:

Otsikossa oli kirjoitusvirhe, se pitäisi olla näin:

(Usko (ON) ehdottomasti pelastuksen perusta...)

Uudestikastajat laskevat uuden perustuksen: oman uskonratkaisun ja uuden kasteen omana kuuliaisuuden tekona. Lahkot ei peri Jumalan valtakauntaa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

"Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut on kastettu Hänen kuolemaansa?" (Room.6:3)

1. Kor. 3:11

Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. [Jes. 28:16; Ef. 2:20; 1. Piet. 2:6-8]

• Tiedonantaja
        alohaopla kirjoitti:

Siis toistan uudelleen sen mitä olen sanonut: >Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy, vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa.<

En ole sanonut kuten sanot minun sanoneeni, että >Mutta aivan oikein sanot, että (usko) on pelastuksen perustus!<

Vääntelet siis kaiken aikaa sanani vasten sitä, mitä olen sanonut. En missään tapauksessa nielaise pureksimiasi sammakkoja.

Pelastuksen perustus ja syy on Kristuksen teko edestämme. Uskossa, jonka Jumala vaikuttaa, omistetaan Kristuksen teko. Sen osallisuuteen meidät on kasteessa Kolmiyhteinen Jumala ottanut, NIMEEN.

Jos kasteesi on niin mitätön, kuten annat ymmärtää, niin mitä sellaisella on merkitystä.

Usko ei tuo pelastuksen syyhyn ja perustukseen mitään lisää, silti usko luetaan täydeksi vahurskaudeksi siksi, kun usko omistaa Kristuksen edestämme tehdyn työn, jonka Hän on edestämme kahdella tavalla tehnyt. Jeesus 1) täytti lain; 2) kärsi rangaistuksen synneistämme.

>>>En ole sanonut kuten sanot minun sanoneeni, että >Mutta aivan oikein sanot, että (usko) on pelastuksen perustus!

• alohaopla
        Tiedonantaja kirjoitti:

>>>En ole sanonut kuten sanot minun sanoneeni, että >Mutta aivan oikein sanot, että (usko) on pelastuksen perustus!

Näyttää siltä, että nimimerkki "Tiedonantaja" ei saa sanojani oikeaan järjestykseen, niin minun on puolustettava oman suuni sanoja, siksi taas toistan "Tiedonantaja":n väärin vänkäämät sanani.

"Ei usko ole pelastuksen perustus. Ei usko (lahjan vastaanottamisen väline) ole pelastuksen syy, vaan siinä on pelastuksen perustus, kun Jumala lähetti Poikansa. Siis uskolla (jonka Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta) otetaan vastaan Jeesuksen suorittaman pelastusteon - sijaiskärsimyksen."

Lauseesi, "Asiasta ei kannata edes kinata vaan lukea mitä olet kirjoittanut!!! Kiellät oman sanomisesi! Olet röyhkeä! Keskustelu kanssasi on mahdotonta ja täysin hedelmätöntä." jää täysin yksin painamaan Sinun omaatuntoasi.

• alohaopla
        Tienonantaja kirjoitti:

Mitähän varten olet kastattanut itsesi, kun siinä et ole omien sanojesi mukaan saanut mitään? Poljet tosi syvään monta Raamatun todistusta kasteen merkityksestä ja kasteeseen liittyvistä armonlupauksista. Sanomatta todistat, että kasteesi on ollut muodollisuus ja vain oman uskosi julkinen esittely muille saman kaltaisille.

Otsikollasi, "Usko (ON) ehdottomaksi pelastuksen perusta..." tulet tehneeksi uuden, Raamatun vastaisen opin.

• Kuten olet
        Tiedonantaja kirjoitti:

huomannut, tuon alalahon kanssa ei kannata vängätä.
        Jos luet noita aikaisempia keskusteluja niin hänet
        on todettu useaan otteeseen valehdelleen ja hän
        tarkoituksellisesti väärentää toisten sanomisia.
        Hän muutta kantaansa vain sen takia, että saa kinata.
        Ilmeisesti hän on sen verran iäkäs, ettei pysty
        omaksumaan mitään uutta. Se kalkkeutuneisuus sen
        tekee.
        Hän kelaa noita samoja tarinoitaan jo ainakin kymmenettä kertaa ja lyö rintoihinsa sillä, että luulee,että ei tee yhtään mitään pelastuksensa eteen.
        Turhaan heität helmiä sioille.

• terence.hill
        Tiedonantaja kirjoitti:

>>>Minä luulen, Alpo, niin että nämä omien tekojen parissa puurtajat ovat KATEELLISIA, kun heidän pitää yrittää armo omilla töillä ansaita,

...sillä minä vaikka olinkin luterilainen tuolloin, olin silti Jumalan kieltäjä! Jumala teki ihmeen ja lähetti evankeliumin sanansa minulle jonka kautta sain tulla tuntemaan vapahtajani Jeesuksen ja sain tunnustaa kaikki syntini hänelle ja nöyrtyä hänen ristinsä juurelle jossa hän syntini sovitti ja sain ottaa vastaan anteeksiantamuksen Hänen verensä ansion tähden. Uskon kautta!
        --------------

JUURI NÄIN ON KÄYNYT MINULLEKIN. MIKSEI SE SINUSTA RIITÄ????

MIHIN TARVITSEN TOISTA KASTETTA???

Ja voisitko vastata ylempänä kysymykseeni kahdesta pelastuskäytännöstä?

• Tiedonantaja
        Kuten olet kirjoitti:

tekee.
        Hän kelaa noita samoja tarinoitaan jo ainakin kymmenettä kertaa ja lyö rintoihinsa sillä, että luulee,että ei tee yhtään mitään pelastuksensa eteen.

Aivan niin, tuon olen kyllä hänestä huomannut!
        Hän on näköjään vain väittelyiden kipeä! :(

Otan tuon viimeisen lauseesi käyttöön enkä enään pureskele hänelle aterioita valmiiksi! "Jos" nyt viitsin hänelle kirjoitellakaan enään.

Olenkin jo miettinyt että onkohän hän saanut täällä liikaakin valmista "ateriaa" valmiiksi märehdittynä ja siksi hänelle on tullut jonkinasteinen "hengellinen ähky".

On näköjään ihan sama mitä hänelle kirjoittaa, aina hänellä on jokin vasta-ajatus esitettyyn asiaan. Vain kirkon ja hänen oma ajatuksensa kelpaa hänelle, ei mikään muu, vaikka kuinka asiat hänelle Raamatullisesti selitetään.

En lakkaa ihmettelemästä sitä, että kun Raamattu ilmoittaa sanassaan "Baptizoo", niin juuri se ei saisikaan olla Raamatullinen kasteenmuoto uskovia kastettaessa! Vaan siihen väenvängällä tungetaan sellaista kasteen muotoa jota Raamattu ei sanansa ilmoituksessa tunnista laisinkaan, eli tuo kirkon suorittama "valelukaste", joka on Kreikankielellä (ranoo/rantisma/rantizoo). Tuollaista kasteen muotoa ja ilmaisua Raamattu ei tunne kun uskovia kastetaan, vaan tuo valelukaste on peräräisin katolilaisesta perinteestä joka on muodostettu juuri sellaiseksi, että kaikki synyvät kansalaiset jo vauvoina lakisääteisesti tuli kastaa kirkon jäsenyyteen. Raamatun ilmoittaman sanan kanssa tuollaisella kastamisella ja kasteen muodolla ei ole mitään yhteyttä Raamatun sanan ilmoitukseen. Mutta sitähän nämä kirkkohurskaat eivät tunnusta, mikä sitten lienee syy? Tai ehkäpä tiedämmekin syyn!? hmm...

• alohaopla
        Kuten olet kirjoitti:

tekee.

Kiitos arvokkaasta helmestä. Tallennnan sen kultamaljaan.

• Eihän ihminen
        alohaopla kirjoitti:

Kiitos arvokkaasta helmestä. Tallennnan sen kultamaljaan.

voi tehdä mitään. Sinähän heittäydyt ihan
        fariseukseksi. Lihan tekoja, so, so.

• alohaopla
        Eihän ihminen kirjoitti:

voi tehdä mitään. Sinähän heittäydyt ihan
        fariseukseksi. Lihan tekoja, so, so.

Eipä tainnu mennä jakeluun mikä oli kiitokseni aihe.

• olet saanut
        alohaopla kirjoitti:

Mitähän varten olet kastattanut itsesi, kun siinä et ole omien sanojesi mukaan saanut mitään? Poljet tosi syvään monta Raamatun todistusta kasteen merkityksestä ja kasteeseen liittyvistä armonlupauksista. Sanomatta todistat, että kasteesi on ollut muodollisuus ja vain oman uskosi julkinen esittely muille saman kaltaisille.

Otsikollasi, "Usko (ON) ehdottomaksi pelastuksen perusta..." tulet tehneeksi uuden, Raamatun vastaisen opin.

Lapsikasteessa ??? ... ehkä sanot, että uskon... mutta sitten kysyn, missä niiden monien usko on jotka ovat lapsikastettuja, mutta eivät ole uskossa ??

• alohaopla
        olet saanut kirjoitti:

Lapsikasteessa ??? ... ehkä sanot, että uskon... mutta sitten kysyn, missä niiden monien usko on jotka ovat lapsikastettuja, mutta eivät ole uskossa ??

Luopumuksessaan ja epäuskossaan ihmiset ovat perkeleen omia ja epäuskoiset tuomitsee Jumala iankaikkiseen kadotukseen. Nyt on tapahtunut suuri luopumus ja saatana on päässyt irti ihmissydämissä. Vanhemmat suurelta osalta viettelevät lapsensa sielunvihollisen valtaan.

Kasteessa minä olen yhteenvetona Jeesuksen lateleman lähetyskäskyn mukaisesti tullut Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• varamiehen apulainen
    • terence.hill

...jo kastettuja uudelleen kastamaan!

Mutta näyttäisi tuo muutamille (viestien sisällöstä ja määrästä päätellen) olevan PÄÄASIA saada se OMAN PUOLUEEN kaste levitettyä mahdollisimman laajalle, ja EVANKELIUMISTA VIIS...

Gal.5:19.-21. mainitsee monia lihan tekoja, joita löytyy tällä palstalla keskustelijoilta. Myönnän, että minustakin.

LIHAN TEKOIHIN kuuluvat myös nämä:

VIHAMIELISYYS, RIITA, KATEELLISUUS, VIHAT, JUONET, ERISEURAT, LAHKOT, KATEUS, ...

• kuinka monta

Kuinkahan monta lähettämätöntä nykyään uudelleenkastaa, arvaatkos sen sanoa?
        Paavalillahan on tuossa sanonnassaan sisäänrakennettu vihje, että hän ei ollut saanut käskyä kastajan virkaan! Samaa soveltaenhan nykykastajillakaan ei ole kastajan valtakirjaa käytössään.
        Mihinkähän he perustavat virkansa oikeellisuuden ?
        eepu* taitaa olla yksi ilman valtakirjaa oleva, Ellen ihan väärin arvaa.

• alohaopla

Eikös kaste kuulukaan evankeliumiin ja lähetyskäskyyn? Mistähän ei kristillisestä opista on nyt kysymys?

Onko tietoa, että mistä asiasta oli kyseisessä kohdassa kysymys, ettei Raamattua aleta vääntämään sivuun siitä, mitä tekstillä kulloisessakin kohdassa on tarkoitettu sanoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16