Aili Heinonen...
Aili Heinonen
5
475
Vastaukset
- Utelias
Antakaa tietoa. Saarnaaja, laulaja, kirjailija?
Jumalan nainen aikaamme varten? "parantaja- evankelista" täältä Turusta, joskin on kai asunut välillä muuallakin. Paljon matkustellut niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, kauneuttansa hartaasti vaaliva, ja josta tällä hetkellä en tiedä paljoa muuta, kuin että laittoi tänne about kuukausi sitten pystyyn jonkinlaisen kauneussalongin, jossa parannetaan myös henkisiä? juttuja. Koko perheen juttu joka tapauksessa. Vauvasta vaariin. No, liikeidea on ainakin ihan kiva.
...kokouksessa, jossa hän puhui.
Tässä pieni rapotti sieltä.
Kokous pidettiin yksityiskodissa.
Pääpuhujana oli parantajaevankelista Aili Heinonen.
Kokousilmoittelussa sanottiin, että tilaisuus on yhteiskristillinen.
Kukahan tämän tilaisuuden takana loppujen lopuksi olikaan?
Paikanpäällä näytti lähinnä olevan helluntalaisia ja muita "vapaasuuntalaisia" ja ymmärtääkseni puhujavastuussa pelkästään vain heitä.
Tilaisuuden alussa laulettiin ns. ylistyslauluja. (Virret lienee pannassa!)
Väliin joku rukoili tunteikkaasti, kuuluipa hiljaista mutinaakin ikäänkuin kielilläpuhumista.
Ylistyksen tarkoitus oli vetäjän mukaan saada "Henki" kulkemaan (virtaamaan). Tätä kesti lähes puoli tuntia.
Sitten oli vuorossa illan pääpuhuja. Hän aluksi lainasi jotain Vanhan Testamentin kohtaa ja vähän selitti sitä. Siihenpä se Raamatunselitys jäikin.
Puheen pääpaino oli kokemuksissa ja ihmeitten kertomisessa. Olipa puhuja käynyt Etelä- Amerikassakin ja siellä oli moni parantunut hänen "uskonrukouksensa" kautta.
Sai sen käsityksen, että Suomessa ollaan niin epäuskoisia, ettei täällä niin suuria ihmeitä tapahdu.
Ns. rukouspalvelu oli oma shownsa.
Rukoiltavia riitti. Aili rukoili miehensä kanssa ja rukoiltava istui.
Jotkut rukoiltavista ääntelivät kummallisesti ja eräskin tuli horjuen paikalleen ikäänkuin humaltuneena. Joittenkin mielestä tämä merkitsee erikoista "Pyhän Hengen" kosketusta.
Rukouksien yhteydessä rukoilija puhalsi ja sanoi "Zhu". Tuntui kummalliselta.
Rukouksien välissä Aili ilmoitteli paikalla olevien ihmisten sairauksia ns. "tiedon sanojen" kautta.
Paikalla olijoita Aili kehoitti myös rukoilemaan kielillä. En rukoillut!
Rukouspalvelun aikana laulettiiin myös ylistyslauluja. Jotkut huojuivat laulaessaan ja eräskin nuorempi henkilö nyki oudosti.
Jäin kovasti miettimään, mikä on tällainen tunteisiin vetoavaa kristillisyys?
Tällaisesta hengellisyydestä ainakin minulle jäi vain paha olo.
Parempi on osallistua vaikka oman seurakunnan Raamattupiiriin (sellaisiakin on!)ja näin saada vahvistusta heikolle uskolleen Jumalan omasta sanasta.
Emme tarvitse superjulistajia.
Myös sunnuntain Jumalanpalvelus on avoinna kaikille ja erikoisesti ehtoollispöytä, jossa Jeesus itse palvelee meitä.- Kartsa
Tulee tarvitsemaan. Nouse pystyyn Jeesuksen nimess ja voimass, vastustajat nousee samaan aikaan ja ampuu heti.
Kartsa kirjoitti:
Tulee tarvitsemaan. Nouse pystyyn Jeesuksen nimess ja voimass, vastustajat nousee samaan aikaan ja ampuu heti.
en vain ole nähnyt häntä viimeiseen 20:n vuoteen missään, enkä ole kuullut yhtään hänen saarnaansa. Edellä mainitut tiedot olen lukenut osaltaan muistaakseni Ristinvoitosta? ja paikallislehdestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823486
- 302943
- 612915
- 82727
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574