Uskovien kaste on Jumalan

teko

vaikka millä nimillä mutta uskovien kaste perustuu nimenomaan Jumalan Sanan toteuttamiseen.

Uskovien kaste on Jumalan teko, eli Jumala saa ihmisen vapaasta tahdosta ottamaan kasteen.

Lapsikaste on ihmisen teko, eli ihminen ei tee itse ratkaisua, vaan sen tekee joku muu ihminen hänen puolestaan.

Tässä näette mikä on ihmisten teko ja mikä Jumalan Sanan kautta otettu kaste.    

8

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoin sydän

Jeesus sanoo sylilapsella olevan kaikkein paras ja vilpittömin usko ja valmius ottaa vastaan Jumalan valtakunta, Isä ja Poika ja Pyhä Henki kasteessa. Lapsen avoin sydän ottaa Pyhän Hengen lahjan vastaan kasteessa pelkästä armosta, ei omilla teoilla.

"Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle." Mark.10:15

"Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
      Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen." (Mark.9;36,42)

Luukas käyttää kaikista pienimmissä sanaa "brefos" vastasyntynyt. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.

Ilman kasteessa saatavaa Kristuksen Henkeä ei voi olla Kristuksen oma, sanoo sana. Sillä kirjoitettu on:

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
      (Room.8:9)

• eepu*

Sillä vasta; "USKON kautta olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Omakohtaisen uskonmukaisen upotuskasteen kautta ihminen uudistetaan ja näin hänen annetaan pukeutua uuteen VOIMALLISEEN asuun KRISTUKSEEN, -- ”sellaista vastaan ei ole LAKI” ja LAIN teot kirjoitetaan meidän sydämiimme, ” ..tämä on se LIITTO, jonka minä teen , sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” Sillä;
        ”.. Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT.
        Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.” (ks.Gal.3:22-29)

Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT”.
        .. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA"
        … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan omaa uskoa! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Sillä Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        --- JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! --- … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Mutta tuokaa toki lapsenne Jumalan Käsien alle -- Siunaukseen!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15,16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!

Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

• oikeaa Raamattua
        eepu* kirjoitti:

Sillä vasta; "USKON kautta olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Omakohtaisen uskonmukaisen upotuskasteen kautta ihminen uudistetaan ja näin hänen annetaan pukeutua uuteen VOIMALLISEEN asuun KRISTUKSEEN, -- ”sellaista vastaan ei ole LAKI” ja LAIN teot kirjoitetaan meidän sydämiimme, ” ..tämä on se LIITTO, jonka minä teen , sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” Sillä;
        ”.. Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT.
        Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.” (ks.Gal.3:22-29)

Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT”.
        .. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA"
        … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan omaa uskoa! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Sillä Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        --- JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! --- … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Mutta tuokaa toki lapsenne Jumalan Käsien alle -- Siunaukseen!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15,16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!

Katso: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

Teillä 7pv.adventesteilla taitaa olla se oma EGW-painos, josta kopioit noita kohtia?

Minun Raamatussani lukee, että lapselle yhtä hyvin kuin aikuisellekin puetaan hääpuku KASTEESSA. Lastakaan ei voi viedä Karitsan häihin ilman hääpukua.

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).

• eepu*
        oikeaa Raamattua kirjoitti:

Teillä 7pv.adventesteilla taitaa olla se oma EGW-painos, josta kopioit noita kohtia?

Minun Raamatussani lukee, että lapselle yhtä hyvin kuin aikuisellekin puetaan hääpuku KASTEESSA. Lastakaan ei voi viedä Karitsan häihin ilman hääpukua.

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).

Tarkoittaa henkilökohtaista itsenäistä pukeutumista/vastaanottamista; "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
        "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.(Gal.3:27; Room6.Luku).    
        *
        ...niin että; Toki niitä aivojakin saa käyttää!

• lahjaa.
        eepu* kirjoitti:

Tarkoittaa henkilökohtaista itsenäistä pukeutumista/vastaanottamista; "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
        "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.(Gal.3:27; Room6.Luku).    
        *
        ...niin että; Toki niitä aivojakin saa käyttää!

Itämailla oli tapa, että hääpuku annettiin juhlatalon puolesta kaikille häävieraille. Mikään oma hyväkään puku ja siis "itsenäisesti puettu" ei kelvannut hääpukeeksi (viattomuuden vaippa tai opinkaapu ei kelpaa Karitsan häihin hääpukeeksi).

Paavali tiesi tuon hääpuku vertauksen taustan sanoessaan näin

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuken päällenne pukeneet"

kastamattomalta pakana/lahkolapselta puuttuu hääpuku

• Historianhavinaa

''Kaikki mitä tänään näemme on miljoonien vuosien evoluution tulos. Koskien kehitystämme, on se aina ollut saman kaavan mukainen. Jokainen lapsi syntyy Elämän Kirjan mukaan ja Elämän Kirja mukanaan. Sen kirjan ja kaavan on kirjoittanut Elaia (Luoja) ja sama kaava pätee tänä päivänäkin.

Kun puhumme niin Pyhästä Alttarista, Temppelistä ja Kastevedestä, ei vaihtoehtoja ole kuin yksi - kaikki ovat naisella. Pyhän Alttarin edessä miehen tulee kyykkiä jotta Temppeliin tulee iloa ja eloa. Lapsi kasvaa ja kehittyy 9-10 kuukautta naisen kohdussa joka on ainut Elävä Temppeli. Kohtuvesi on ainut Elävä Puhdas Kastevesi. Sielu ja kaikki mitä siihen voi yhdistää siirtyy lapseen naisen kautta. Kaikki muut ovat keinoteksoia ratkaisuja.

Mitä kasteeseen tulee, minä otan kasteen joka päivä. Se mitä siitä hyödyn on että puhdistun pinnallisesti. Kun sataa vettä Elaia (Luoja) kastaa minut ja otan sen ilolla vastaan. Oikean kasteen sain jo ennen syntymääni ja se on Elaiasta (Luojasta). Kuka sen jälkeen on kastanut ja piirtänyt merkkinsä otsaani - sillä ei ole merkitystä. Hän joka kastoi ei ole Elaia (Luoja) vaikka sen kuvan yrittää antaa. Ja se sen piirtämä merkki, se on merkityksetön. Se kuivuu ja haihtuu pois ja sitä ei sen jälkeen enää ole. Mutta Elaian (Luojan) on aina läsnä - se on perimässäni eikä ihollani.

JUUTALAINEN - JW - ei alunperin tarkoita erityistä kansaa tai kansanryhmää, vaan JW tarkoitti nykyisellä kielellä "ihminen". JW on kuten moni muukin pedon kielen IVA, HERJA. Herjaa JW takaisin lähimpiin mahdollisiin kirjaimiin joilla on numeerinen arvo: IM. Sama koskee EVA -nimeä, häntä ei ole koskaan ollut olemassakaan koska se on sama kuin IVA. Tunnetusti vielä 2000 -luvulla se IVAA naisia. Nykyisellä kielellä EVA on "(kuka tahansa) nainen".''

http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/kieligenetiikka/sivu.pl?nayta=luomiskertomus&linkit=tietouslinkit

• nainenjalapsi

kristinusko on kieltänyt naisen ja lapsen,osittain kieltää vieläkin,ja naisen kuten kaiken muunkin on Jumala luonut,ja jos tuota väitää vääräksi tiedoksi on "saatanan synagoogan" edustaja

• Uskovien kaste on Jumalan teko:
      "Uskovien kaste on Jumalan teko, eli Jumala saa ihmisen vapaasta tahdosta ottamaan kasteen".
      ---

Hyvin monet helluntalaiset kieltävät Jumalan toiminnan kasteessa.
      Helluntalainen EINO MANNINEN opettaa kirjassaan "EVANKELIUMIN KASTE (v:lta-57) näin:
      "Sellainen lause, että "kaste on Jumalan teko" , on eräs useimmiten toistettuja, vailla Sanan tukea olevia iskulauseita lastenkastajilla.
      ...toimituksen paneminen Jumalan teoksi...on jo yliuskoa" (sivu 29).
      Näin siis opettaa Manninen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16