Kivipöytä vai puulevypöytä?

rode

kun tuntuu olevan halvempia nuo puupöydät verrattuna kivipöytiin, niin mitä eroa niillä on? Millä tavalla kivilevypöytä on parempi kuin puulevypöytä, vai onko parempi? Tuoko kivipöydän paino vakautta vai onko muita syitä? Jos käyttö olisi n. 5h viikossa eli mielestäni melko vähäinen, niin kumpi olisi kannattavavmpi sijoitus?

9

9041

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trikkis

Kivipöytä kannattaa ehdottomasti. Tukevampi, eikä kivi elä niinkuin puu. Pitkäikäisempikin on siis ja pysyy suorana

• rode

onkos niitä semmosia mdf-levyllisiä pöytiä? eikös tuo mdf ole aikas muotoaan muuttamaton ja kestävää vai puhunko ihan omiani?

• E. Reyes
        rode kirjoitti:

onkos niitä semmosia mdf-levyllisiä pöytiä? eikös tuo mdf ole aikas muotoaan muuttamaton ja kestävää vai puhunko ihan omiani?

Kivipöytä kestää vuosikymmeniä normaalikäyttöä, mdf ei.

• The Rat

Olihan tuo vitsi?

• Sammeli

Kävin Oulussa Acon Finlandilla testaamassa MDF-pöytää ja päätin heti etten sellaista ota. Vallit käyttäytyivät ihan ok, ja verankin saisi kunnollisen, mutta pöytä kuulostaa ankealta kun pallot vyöryvät sitä pitkin. En ehkä osaa oikein sitä selittää, mutta puisen ontto ääni siinä oli aina kun pallo oli liikkeessä. Jos tuosta ei välitä, niin kyllähän sillä pöydällä varmasti olkkarissa näpyttelee.

Itse harkitsen rakentaa rungon massiivisista mäntypaaluista ja valaa betonista jonkun parisenttisen levyn pelialustaksi. Jos se ei lopulta toimi, niin saapa siitä sitten tukevan ruokapöydän olkkariin.

• aih65

ratkaisu. Itse pähkäilin tuota samaa asiaa heinäkuussa, päädyin sitten biljardimyynnin Presidentti-kivipöytään. Eikä sitä päätöstä ole tarvinnut katua, on ihan huippulaadukas pöytä.

• Jaza

On kyllä ihan väärä paikka säästää jos ottaa mdf-levyllisen pöydän. Sen pari sataa kun laittaa lisää niin saa kunnon kivilevyn ja eikä tarvitse katua... Meinaan kyllä minulle tulisi ainakin tippa linssiin jos 700-800 EUR mdf-levy pöytä on vuoden päästä solmussa.

Täälläkin kun vertailee noita hintoja niin halvin kivilevy pöytä on sellasen 1000 EUR ja kallein mdf näyttäisi olevan 800 EUR -> http://www.vlp-biljardi.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=10&Itemid=32

Jos ittellä olisi fyrkkaa/tiloja ostaa pöytä niin en kyllä uskaltaisi tehdä 800 EUR:n kokeilua, että onko se sitten hyvä. Ennemmin kerralla kunnollinen.

• kezzu
        Jaza kirjoitti:

On kyllä ihan väärä paikka säästää jos ottaa mdf-levyllisen pöydän. Sen pari sataa kun laittaa lisää niin saa kunnon kivilevyn ja eikä tarvitse katua... Meinaan kyllä minulle tulisi ainakin tippa linssiin jos 700-800 EUR mdf-levy pöytä on vuoden päästä solmussa.

Täälläkin kun vertailee noita hintoja niin halvin kivilevy pöytä on sellasen 1000 EUR ja kallein mdf näyttäisi olevan 800 EUR -> http://www.vlp-biljardi.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=10&Itemid=32

Jos ittellä olisi fyrkkaa/tiloja ostaa pöytä niin en kyllä uskaltaisi tehdä 800 EUR:n kokeilua, että onko se sitten hyvä. Ennemmin kerralla kunnollinen.

MDF ei toimi niin kuin haluat. Ostin Suomen halvimman kivipöydän www.pelipaikka.fi h. 849 eur ja on toiminut. Itse asensin kaverin kanssa kaikki 4 tunnissa. Ei muuta kuin suoraan kivipöytään

• vanhus

ihan käy puualustakin harjoitteluun. helppo siirtää, ja ottaa vaikka mökille mukaan. rokki soimaan niin ei kumise. ja jos peli into säilyy, niin parin vuoden päästä kivipöytä ammattimiehen kokoomana ja maailman loppuun asti samaan paikkaan jäävänä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      92
      5552
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      57
      3671
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      67
      3037
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2243
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      2006
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      309
      1981
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1636
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1417
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1409
    Aihe