Kivipöytä vai puulevypöytä?

rode

kun tuntuu olevan halvempia nuo puupöydät verrattuna kivipöytiin, niin mitä eroa niillä on? Millä tavalla kivilevypöytä on parempi kuin puulevypöytä, vai onko parempi? Tuoko kivipöydän paino vakautta vai onko muita syitä? Jos käyttö olisi n. 5h viikossa eli mielestäni melko vähäinen, niin kumpi olisi kannattavavmpi sijoitus?

9

8077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trikkis

      Kivipöytä kannattaa ehdottomasti. Tukevampi, eikä kivi elä niinkuin puu. Pitkäikäisempikin on siis ja pysyy suorana

      • rode

        onkos niitä semmosia mdf-levyllisiä pöytiä? eikös tuo mdf ole aikas muotoaan muuttamaton ja kestävää vai puhunko ihan omiani?


      • E. Reyes
        rode kirjoitti:

        onkos niitä semmosia mdf-levyllisiä pöytiä? eikös tuo mdf ole aikas muotoaan muuttamaton ja kestävää vai puhunko ihan omiani?

        Kivipöytä kestää vuosikymmeniä normaalikäyttöä, mdf ei.


    • The Rat

      Olihan tuo vitsi?

    • Sammeli

      Kävin Oulussa Acon Finlandilla testaamassa MDF-pöytää ja päätin heti etten sellaista ota. Vallit käyttäytyivät ihan ok, ja verankin saisi kunnollisen, mutta pöytä kuulostaa ankealta kun pallot vyöryvät sitä pitkin. En ehkä osaa oikein sitä selittää, mutta puisen ontto ääni siinä oli aina kun pallo oli liikkeessä. Jos tuosta ei välitä, niin kyllähän sillä pöydällä varmasti olkkarissa näpyttelee.

      Itse harkitsen rakentaa rungon massiivisista mäntypaaluista ja valaa betonista jonkun parisenttisen levyn pelialustaksi. Jos se ei lopulta toimi, niin saapa siitä sitten tukevan ruokapöydän olkkariin.

    • aih65

      ratkaisu. Itse pähkäilin tuota samaa asiaa heinäkuussa, päädyin sitten biljardimyynnin Presidentti-kivipöytään. Eikä sitä päätöstä ole tarvinnut katua, on ihan huippulaadukas pöytä.

      • Jaza

        On kyllä ihan väärä paikka säästää jos ottaa mdf-levyllisen pöydän. Sen pari sataa kun laittaa lisää niin saa kunnon kivilevyn ja eikä tarvitse katua... Meinaan kyllä minulle tulisi ainakin tippa linssiin jos 700-800 EUR mdf-levy pöytä on vuoden päästä solmussa.

        Täälläkin kun vertailee noita hintoja niin halvin kivilevy pöytä on sellasen 1000 EUR ja kallein mdf näyttäisi olevan 800 EUR -> http://www.vlp-biljardi.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=10&Itemid=32

        Jos ittellä olisi fyrkkaa/tiloja ostaa pöytä niin en kyllä uskaltaisi tehdä 800 EUR:n kokeilua, että onko se sitten hyvä. Ennemmin kerralla kunnollinen.


      • kezzu
        Jaza kirjoitti:

        On kyllä ihan väärä paikka säästää jos ottaa mdf-levyllisen pöydän. Sen pari sataa kun laittaa lisää niin saa kunnon kivilevyn ja eikä tarvitse katua... Meinaan kyllä minulle tulisi ainakin tippa linssiin jos 700-800 EUR mdf-levy pöytä on vuoden päästä solmussa.

        Täälläkin kun vertailee noita hintoja niin halvin kivilevy pöytä on sellasen 1000 EUR ja kallein mdf näyttäisi olevan 800 EUR -> http://www.vlp-biljardi.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=10&Itemid=32

        Jos ittellä olisi fyrkkaa/tiloja ostaa pöytä niin en kyllä uskaltaisi tehdä 800 EUR:n kokeilua, että onko se sitten hyvä. Ennemmin kerralla kunnollinen.

        MDF ei toimi niin kuin haluat. Ostin Suomen halvimman kivipöydän www.pelipaikka.fi h. 849 eur ja on toiminut. Itse asensin kaverin kanssa kaikki 4 tunnissa. Ei muuta kuin suoraan kivipöytään


    • vanhus

      ihan käy puualustakin harjoitteluun. helppo siirtää, ja ottaa vaikka mökille mukaan. rokki soimaan niin ei kumise. ja jos peli into säilyy, niin parin vuoden päästä kivipöytä ammattimiehen kokoomana ja maailman loppuun asti samaan paikkaan jäävänä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe