OFFTOPIC: Blacktip shark (Carcharhinus limbatus)

Starfish

Eli tämä nyt ei tänne palstalle kuulu, mutta täällä on asiasta tietäviä henkilöitä enkä muutakaan asialle sopivaa palstaa löytänyt.

Eli mikä mahtaa olla suomeksi kyseisen hain nimi: Blacktip shark Tieteellinen nimi: Carcharhinus limbatus

Ja kyllä, googlea on jo yritetty mutta ei löydy.

2

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moreen

      löysin tuollaisen googlettamalla:
      Description & Behavior
      The Blacktip shark, Carcharhinus limbatus (Müller and Henle, 1839), (aka Blackfin shark, Black-tip shark, Black tip shark, Blacktip whaler, Black-tipped shark, and Grey shark) are robust sharks with a moderately long, pointed snout. The first dorsal fin is slightly posterior to the pectoral fins near the midsection of the body, and is high with a narrow, pointed tip. The large pectoral fins are pointed with black tips. This species does not have an interdorsal ridge. They are dark gray or blue to brown on the dorsal side with a white ventral side and a white band across the flank. The pectoral fins, first and second dorsal fins, pelvic fins, and lower caudal lobe are black tipped, although the dark coloring tends to fade with age. The anal fins of the Blacktip do not have black tips, unlike the similar Spinner shark, which often develops black tips on the anal fin as they mature.

      The maximum reported length of the Blacktip shark is 2.55 m whereas average adult size is around 1.50 m and weights of about 18 kg. The maximum age of blacktips is thought to be at least 12 years.

      eli tuon mukaan HARMAAHAI.

      toivottavasti tyydytti.

    • olla

      Thaimaassa bongattiin mustatäplähaita (sukellusoppaiden mukaan), oliskohan enkä semmoinen?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe