En ymmärrä välineistä tuon taivaallista mutta mailat aion ostaa.
Nyt minulle tarjottiin bägiä jossa 15 mailaa (5 puuta)
Mailoja on seuraavia merkkejä sekaisin. Ben Sauer,Ninuzo,Power John,Delta (nimissä voi olla pientä virhettä)
Tämä setti maksaa 280e. Mitä olette mieltä kannattaisiko aloittelijan ostaa?
Apuva!
3
2506
Vastaukset
- Aatu98
En suosittele tuota ostosta. Ensinnäkin bägiin saa mukaan ottaa vain 14 mailaa. Toiseksi aloittelva golffari tarvitsee korkeintaan puolikkaan setin eli 5-7 mailaa putteri. Mielestäni sopiva alkuinvestointi on max. 100-150 euroa mailoihin. Sitten kun taidot ja kiinnostus kasvaa, niin voi valita jo paremmat välineet. Samoin ajankuluessa on itse huomannut, että ensin peli kuntoon ja sitten vasta välineitä hankkimaan.
- mailis
Aloittelijan ei kannata ostaa mitään sekalaista settiä. Ja 5 puuta... niillä ei kyllä tee aluksi mitään. 280 € kuullostaa kalliilta tuollaisesta sekamelskasta. Mailoissa saattaa olla ihan eri painotuksetkin. Sinuna menisin golf-liikkeeseen ja ostaisin jonkun hyvän aloitussetin, tai sitten jostain käytettynä sellaisen, missä (suunnilleen) kaikki mailat olisivat samaa merkkiä.
- kolopallo
Vaikket ymmärtäisi mailoista mitään, niin tuo setti vaikuttaa olevan aika hanurista. Kaksi viimeistä merkkiä (Power John & Delta) ovat todella kehnoja merkkejä, itse en maksaisi niistä penniäkään. Mizunolla on taas ihan hyviä mailoja, mutta todennäköisesti tuohon settiin niistä malleista ei ole mahtunut yhtään mukaan. Ben Sayer on edullinen ja ihan kelvollinen aloittelijan merkki, jonka sijoittaisin Mizunon ja PW & Deltan välimaastoon.
Kaiken lisäksi tuo tarjolla oleva setti on mielestäni aivan liian ylihintainen. Kuinka iäkkäät mailat ovat? Itse maksaisin ko. setistä max. 150 € ja sekin vain silloin jos mailat olisivat hyväkuntoiset.
Käy kuitenkin mieluummin hakemassa perussetti syksyn alennusmyynneistä tai sitten golfpiste.com:n golfpörssin kautta joku parempi käytetty setti. Merkeistä kannattaa katsoa mieluummin näitä:
- Ben Hogan
- Callaway
- Cleveland
- Ping
- Taylor Made
- Titleist
- Tommy Armour
- Wilson
Sitten ihan pari yleistä vinkkiä mailojen ostoon..
Rautamailat kannattaa aina olla samaa merkkiä ja mallia, paitsi ehkä erikoiswedget (GW, SW, LW). Puumailoissa voi käytössä olla useampiakin merkkejä, mutta viidellä puumailalla et todennäköisesti tee yhtään mitään, kahdella max. kolmella pärjää jo hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792