Hei. Minulla on monta kaveria jotka haluavat vain skeitata.. no... minä kiinnostuin tästä harrastuksesta ja haluisin tietoa harrastuksesta, että tiedättekö mitään sivua jossa kerrotaan skeittauksen alkuohjeita kun olen ihan aloittelija vielä.. minulla on joku pirkan dekki jolla ehkä voisi aloittaa... se dekki makso joku 20 e stadumis. Olen skeitannut ennen joku pari vuotta sitten mutta se loppui kun en osannut mitään... Olen nyt 11 w.. Haluasin todellakin apua tähän harrastukseen ja ottaa kunnolla niskasta kiinni ja nyt aloitaa vihdoikin että oppisin jotakin esim: ollien kun se ei nouse sitten yhtään.. ja olishan se flippikin ihan nastaa oppii... mulla on ihan kivat vaatteetkin skeittaukseen.. lötköjä vaatteita ja superstarit kenkinä.. hivikin löytyy jonka voin laittaa päähän tai sitten nyki lippis... Haluisin siis ihan todella aloittaa tämän harrastuksen!PS: Kypärä löytyy kyllä. KERTOKAA MINULLE JOTAKIN TEMPPUJEN SALOJA JA SIVUJA!! KIITOS!!
Skeittaus On Eri Hauskaa! :D
7
1361
Vastaukset
- child_of_bodom
Ku kerroit vaatetuksestas. Sillä ei oo mitään väliä, millaset vaatteet on. (Tai onko niitä juuri lainkaan)
Mutta itse asiaan. Kun skeittauksen alottaa, kannattaa ensin "kruisailla", eli saada tuntumaa lautaan. Temput eivät ole niinkään se juttu alussa, vaan lauta on opittava hallitsemaan. Jos temppuja lähtee harjoittelemaan liian aikaisin, ei niitä opi ikinä.
Kun sitten hallitsee laudan, voi pikkuhiljaa lähteä harjoittelemaan temppuja. Ollie on yksi perustempuista, jonka jotkut oppivat nopeasti, joillakin menee jopa vuosia. Itse opin sen suht nopeasti. Myös lauta vaikuttaa oppimiseen. On osattava valita lauta, joka sopii omaan tyyliin.
Itselläni oli ensin liian painava lauta. Vaihdoin sen kevyempään, ja tulokset olivat hyviä. Myös kengät voivat vaikuttaa.
Ollieta kannattaa lähteä harjoittelemaan ilman vauhtia. Tekniikka tuntuu aluksi vaikealta, mutta kun sen kerran oppii, sen osaa aina. On tärkeää, että jalat nousevat oikein laudan mukana. Usein olen huomannut, että harjoittelijat pitävät etummaista jalkaansa liian edessä lautaa. Sen takia noseen jakautuu liikaa painoa, eikä ollie onnistu, vaan jää sellaiseksi inhottavaksi tyngäksi. Ollien voi oppia vain kovalla harjoittelulla.
Kun ollie on sitten hanskassa, ensimmäinen varsinainen temppu on yleensä pop shove-it/shove-it tai kickflip. (pop)Shove-it:issä lauta pyörii 180 astetta jalkojen alla. Helppo temppu, jonka oppii nopeasti. Siinähän ei tarvitse kuin potkaista lauta pyörimään takimmaisella jalallaan. Kickflip onkin sitten hankalampi tapaus, jota kannattaa lähteä harjoittelemaan niin ikään aluksi ilman vauhtia. Tekniikka on aluksi hankala. Tehdään ollie ja stancesta riippuen [regu: vasurilla potkaistaa rennolla liikkeellä lauta pyörimään (ei asteita), ja sitten kätsätään ja ländätään.] [goofy: muuten sama, mutta oikealla jalalla] Sekin on temppu, jonka oppii vain rohkeasti kokeilemalla. - MIn*Ä
nolla.net on hyvä paikka aloittelijoille, siellä on aloittelijoille oma foorumikin
- temeraka
kannattaa eka opetella jarrutukset kääntymiset ja tälleen. sit ku osaat ne niin ropee harjottelee olliee tai jottain nose blunttii tai rokkarii oon skeitannu 2 kuukaut ja osaan ollien mut ennniin hyvin ja rokkari menee jo ja tä nose blunt mä käyn kolme kertaa viikos skeittaa hallis ku on lunta. kyllä sä opit viel ku otat tosissaa ja harjottelet ei saa luovuttaa kannattaa vaan harjotella
- gdagawgagsgsg
mee rampille vetää mctwist :D noei kruisaile ja opettele ollie. muista potkasta se taili kunnolla maahan asti, että se oikeesti hyppää :D se on tärkee seikka.
- Finland skater
Okra voin kertookki. Eka opettelet single hommat eli kaikki vaihi otto ollie kickflip heelflip jne. Helpoimmat tricksit. Ja vitut käytät jotain kypärää. Kattele youtubest tai kysy kavereilt mite tempu tehään ja jos Snoukkaat se helpottaaa skeittauksen alotukse eli kandee: tavel snoukki ja kesäl skede ja harjottelu voi olla ärsyttävääXD.
Mul on Ponkes: sponssi (Jeeeeeee!!!) XD - Adu skedeejä
Kirjoita dc skeittikoulu!! Sieltä itse opin kaiken tarvitavan!! Videot ovat suomeksi ja ammatti skedeejät opettaa siinä!!!
- esjonne600
ite 10v skeitannu 2v ollie menee poppari melkee päälle ja rampeista jo vetelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465731Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki553025- 1832645
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102331- 272073
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132059törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151746- 1461327
- 141249
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611153