Töissä liian kylmä

palelija

Työpaikkallani (kauppa, ei elintarvikkeita myyvä) on niin kylmä, että olen joutunut olemaan siellä toppatakki päällä, vaikka on paljon päällä muutenkin (villapaita paidan päällä, välihousut housujen alla). Atooppinen ihoni oireilee, kun töissä on kylmä ja kotona normaali huonelämpötila. Ei kai töissä saa olla noin kylmä? Arvioisin, että työpaikalla on ehkä 15 astetta lämmintä. Jos asiaan ei tule parannusta työnanantajalle sanomalla, niin mitä teen? En voi jatkaa työskentelyä noin kylmässä, ihoni on jo nyt mennyt melko pahaan kuntoon lämpötilanvaihteluiden takia.
Minulla on ollut myös lihaskipuja työpaikalla käyvän vedon takia. Ei olisi oikein varaa irtisanoutuakaan ja saada työkkärin karensseja niskaan..

9

4165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahna

      8 §
      Työnantajan yleinen huolehtimisvelvoite

      Työnantaja on tarpeellisilla toimenpiteillä velvollinen huolehtimaan työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä työssä.
      Tässä tarkoituksessa työnantajan on otettava huomioon työhön, työolosuhteisiin ja muuhun työympäristöön samoin kuin työntekijän henkilökohtaisiin edellytyksiin liittyvät seikat.
      Huolehtimisvelvollisuuden laajuutta rajaavina tekijöinä otetaan huomioon epätavalliset ja ennalta arvaamattomat olosuhteet, joihin työnantaja ei voi vaikuttaa, ja poikkeukselliset tapahtumat, joiden seurauksia ei olisi voitu välttää huolimatta kaikista aiheellisista varotoimista.
      Työnantajan on suunniteltava, valittava, mitoitettava ja toteutettava työolosuhteiden parantamiseksi tarvittavat toimenpiteet.

      ---

      Eli kyllä se on työantajan vastuulla tehdä asialle jotain etenkin jos se aiheuttaa noita iho-ongelmia. Ei varmasti ole iso investointi tollanen joku pieni lämmitin.

      Sä voit sanoa pomollesi asiasta ja jatkaa että jos ei muuten mitään tapahdu niin asia etenee työsuojeluun ja liittoon. Alasi liittoon kuulut tietenkin, eikös juu?

      • palelija

        Kuuluun liittoon, mutta eri alan, en ole nyt oman alani työssä, vaan teen osa-aikatyötä tuolla kaupassa ja yritän etsiä oman alan työtä. Lähipäivinä ilmeisesti asialle yritetään tehdä jotain. Toivottavasti lämpöä tulee lisää, en kestä työskennellä noin kylmässä, enkä etenkään iltaisin tulevia iho-oireita.

        Pelottaa, että jos joudun irtisanoutumaan (jos asia ei parane), ja tulee karenssi päälle..


      • Anonyymi

        Ei päde henkilölohtaisen avustajan työssä. Olen jatkuvasti henkisessä ja fyysisessä helvetissä.


    • mies 22v

      mitä sitä ruikuttamaa. ota loporit ja mieti sitte uudestaa kannattaako olla nii pirun vaativa!! ite saan olla töissä kesällä helteessä ja talvella pakkasessa. itse olen työ paikkani valinnut ja en valita!! täällä ei ketää pakoteta mihinkää!! suomi on vapaa maa!!

      • ----

        Olenko vaativa, jos minun on paha olla kun työpaikan kylmyys ja veto käy terveyteni päälle? Vai etkö edes lukenut viestiäni? (Osaatko lukea?) Minäkin olen työpaikkani valinnut, mutta jos olisin tiennyt joutuvani palelemaan siellä, kärsimään iho-oireista ja vedon aiheuttamista lihaskivuista, en olisi työhön mennyt.

        Tiedän, että ihmisiä työskentelee esim. kylmävarastoilla, mutta tällöin he ovat kyllä tienneet menevänsä kylmään työskentelemään. Itse en edes pystyisi työskentelemään sellaisessa terveydellisistä syistä.

        Asiakaspalvelutyöhön, jota nyt teen, paleleminen ei mielestäni kuulu. Työsuojelupiiristä myös sanottiin, että lämpötila on liian alhainen, kyseisessä työssä pitäisi lämpötilan olla 20-22 astetta. Olen kyllä sanonut asiasta työnantajalle, mutta mitään ei ole tapahtunut edelleenkään.


      • Anonyymi
        ---- kirjoitti:

        Olenko vaativa, jos minun on paha olla kun työpaikan kylmyys ja veto käy terveyteni päälle? Vai etkö edes lukenut viestiäni? (Osaatko lukea?) Minäkin olen työpaikkani valinnut, mutta jos olisin tiennyt joutuvani palelemaan siellä, kärsimään iho-oireista ja vedon aiheuttamista lihaskivuista, en olisi työhön mennyt.

        Tiedän, että ihmisiä työskentelee esim. kylmävarastoilla, mutta tällöin he ovat kyllä tienneet menevänsä kylmään työskentelemään. Itse en edes pystyisi työskentelemään sellaisessa terveydellisistä syistä.

        Asiakaspalvelutyöhön, jota nyt teen, paleleminen ei mielestäni kuulu. Työsuojelupiiristä myös sanottiin, että lämpötila on liian alhainen, kyseisessä työssä pitäisi lämpötilan olla 20-22 astetta. Olen kyllä sanonut asiasta työnantajalle, mutta mitään ei ole tapahtunut edelleenkään.

        Minulla on liian kuuma avustettavani kodissa,ei anna tuulettaa. Lisäksi henkinen helvetti on koko ajan. Mutta on vaan kestettävä.


    • antarktiksen koe-eläin

      olen töissä pakkas varastolla jossa on - 23 joka päivä 24/7 ja en valita

    • mallimaiju

      meilä on töissä liian kuuma aina ,raskasta tehdä työtä kun on kuuma . aina on lämpö noin 28-36 välillä .mietittävä jokapäivä laitanko hellevaatteet että jaksan olla töissä.
      Mieluummin ois hyvä kun ois viileä tai kylmä sillä vaatteita voi aina lisätä mutta kuumassa ei jaksa oikein tehdä täyspainoisesti on aina tukalaa kuumaa jano väsymys kun ei tuuviileyttä ja kestä yhtä helvettiä kun on vielä kuumempaa kuin tuo 30 astetta . ja ilma on raskasta uuvuttavaa
      vaihtasin heti paikkaa sun kans joka palelet koska vaatteita vois pitää joskus villapuseroitakinjoita ei muuten voi laittaa päälle koskaan ainakan töissä

      • Anonyymi

        Aloittajalla se pahin ongelma on krooninen ihottuma joka menee todella pahaan kuntoon
        lämpötiloista johtuen. Emme ole samanlaisia ihmisiä .
        Toisilla on allergioita ja toisilla sitten ei.
        Se on usein miten kohtalon arpa osuu omalle kohdalle,
        On vain sinikkäästi etsittävä sellainen työ jossa kroonisen sairautensa kanssa
        tulee toimeen. Helppoa se ei välttämättä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe