Kesäkuntoon =)

Avandia

ihanaa..joku ilmanen paikka missä voi kirjotella laihdutus juttuja.. nykyään kun kaikki on maksullisia..
Joidenkin mielestä en varmaan kuulu tänne, mutta kirjottelen nyt silti.

Painoa tällähetkellä (aamupaino) 68,4kg ja pituutta 174cm.
Paino mistä haaveilen olisi 62kg, olen yrittänyt laihduttaa jo monta vuotta..mutta tuntuu et oon jämähtäny tohon 67-68kg.
Harrastan urheilua aika paljon, lentopallo, ratsastus, lenkkeily, ryhmäliikunnat.. eli liikunnasta ei ole puutetta, se on vaan se kaiken hyvän syönti..

Tavoitteeni ei ole vain laihdustus (tietenkään) vaan myös kiinteytys..ongelma alueeni on vatsa..

Ehkä tämä kirjoittaminen täällä ja muiden juttujen lukeminen tsemppaa...kesään on enää 6kk aikaa =(

16

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmaista

olen samaa mieltä. Tämä on hyvä paikka saada vertaistukea laihtumiseen, kiinteytymiseen.
      Olen yli kuukauden käynyt lueskelemassa näitä keskusteluja.
      Olen yrittänyt tunkeutua joihinkin ketjuihin mukaan. Ei ole oikein tärpännyt.
      Olisi kiva saada kaveri mukaan kiinteytys/laihdutus juttuun.
      Paina nyt 67.4 ja olen 168cm pitkä, tavoite olisi 60-62kg. Vatsa on ongelmakohta.
      Taitaa monet lopettaa kirjoittamisen siinä vaiheessa kun tulee repsahdus.
      Tässä vaiheessa tarvii tukea.
      Aloitan joka aamu päättäväisesti, mutta päivällä tulee eteen leivonnaisia tmv.
      Karkeista, limsoista jne. olen pysynyt erossa syyskuusta lähtien.
      Heikkouteni on ruisleipä ja sen päällä jopa voita tai ainakin margariiniä. Omatekoiset leivonnaiset vetävät minua puoleensa.
      Sain lahjaksi öljyn sumutuspullon. Sillä voisi sumuttaa öljyn leivällekkin.

• Avandia

niin mut to ruisleipähän on hyvä juttu..se ei lihota, vaan ne kaik mitä siihen päälle laittaa =)
        Sul on sit sama ongelma ku mulla eli vatsa, kertyy kaikki sinne =(
        Niin vaikka siinä vaiheessa kun repsahtaa niin just pitäis kirjotella ja saada tsemppiä.. Mä oon ihan hullunaan kaikkiin herkkuihin, oon kyl sallinu itelleni ne mut sit vaan liikkun enemmin. Millos sä alotit? vaakaan ei kannata ihan hirveesti tuijotella, vaik ite kyl joka aamu punnitsen.. mut kun lihas painaa enemmän ku läski..peili on paras apuväline.
        Oon yrittän joka aamu enne aamupalaa ja töihin menoa tehdä koiran kanssa pienen lenkin, kestää noin 10-20min ihan riippuen mun mielentilasta.. Tehokkainta liikunta on kuulema aamuisin, rasvaa palaa =)

• Jenies
        Avandia kirjoitti:

niin mut to ruisleipähän on hyvä juttu..se ei lihota, vaan ne kaik mitä siihen päälle laittaa =)
        Niin vaikka siinä vaiheessa kun repsahtaa niin just pitäis kirjotella ja saada tsemppiä.. Mä oon ihan hullunaan kaikkiin herkkuihin, oon kyl sallinu itelleni ne mut sit vaan liikkun enemmin. Millos sä alotit? vaakaan ei kannata ihan hirveesti tuijotella, vaik ite kyl joka aamu punnitsen.. mut kun lihas painaa enemmän ku läski..peili on paras apuväline.
        Oon yrittän joka aamu enne aamupalaa ja töihin menoa tehdä koiran kanssa pienen lenkin, kestää noin 10-20min ihan riippuen mun mielentilasta.. Tehokkainta liikunta on kuulema aamuisin, rasvaa palaa =)

Minulla taas jalat vaatisivat hoikennusta! Olen normaalivartaloinen 158/52. mutta reiden ympärysmitta on 55!! Eroan kyllä siten muusta porukasta täällä että pystyn olemaan ilman karkkia ja limpparia ihan helposti (nin kauan kun poikaystäväni ei tuo sitä nenän alle). Minulla on tapana toisaalta syödä ihan perusruokaa ja leipää kerrallaan tosi paljon (esim. 3 leipää välipalaksi). Olisikohan teillä vinkkejä tällaseen? Tulisin mielelläni myös tällaiseen "laihdutus porukkaan" mukaan, mutta yleensä kaikilla laihisporukoilla on tavoitteena väh.10kiloa.

• Avandia
        Jenies kirjoitti:

Minulla taas jalat vaatisivat hoikennusta! Olen normaalivartaloinen 158/52. mutta reiden ympärysmitta on 55!! Eroan kyllä siten muusta porukasta täällä että pystyn olemaan ilman karkkia ja limpparia ihan helposti (nin kauan kun poikaystäväni ei tuo sitä nenän alle). Minulla on tapana toisaalta syödä ihan perusruokaa ja leipää kerrallaan tosi paljon (esim. 3 leipää välipalaksi). Olisikohan teillä vinkkejä tällaseen? Tulisin mielelläni myös tällaiseen "laihdutus porukkaan" mukaan, mutta yleensä kaikilla laihisporukoilla on tavoitteena väh.10kiloa.

Harrastatko jotain liikuntaa? KÄyn ladyline kuntakeskuksessa ja olen siellä jutellut ihmisten kanssa, niin parhaimmat tulokset jalkojen kanssa saa ryhmäliikunta tunneilla ja lenkeillä...ja jos tykkäät pyöräillä niin spinning on tosi hyvää jaloille ja peffalle.

• jenies
        Avandia kirjoitti:

Harrastatko jotain liikuntaa? KÄyn ladyline kuntakeskuksessa ja olen siellä jutellut ihmisten kanssa, niin parhaimmat tulokset jalkojen kanssa saa ryhmäliikunta tunneilla ja lenkeillä...ja jos tykkäät pyöräillä niin spinning on tosi hyvää jaloille ja peffalle.

Pelailen kiekkoa 3-4 kertaa viikossa ja muinapäivinä käyn reippaalla kävelylenkillä. Kesällä kävin myös ladylinellä mutta talvella ei ole rahaa/aikaa siihen opiskeluiden ja kiekon takia. Käyn kyllä jumpassa n. 1 kerran kahdessa viikossa. Kiitos noista vinkeitä. pitää varmaan lisätä lenkkien määrää :)

• Avandia
        jenies kirjoitti:

Pelailen kiekkoa 3-4 kertaa viikossa ja muinapäivinä käyn reippaalla kävelylenkillä. Kesällä kävin myös ladylinellä mutta talvella ei ole rahaa/aikaa siihen opiskeluiden ja kiekon takia. Käyn kyllä jumpassa n. 1 kerran kahdessa viikossa. Kiitos noista vinkeitä. pitää varmaan lisätä lenkkien määrää :)

vinkkiä et mun yks kaveri oli kokeillu ns. selluliitti voidetta, joka hoikentaa ja poistaa selluliittiä.. oli kuulema toiminu, jalat oli hoikentunu, vaikka tää henkilö ei edes harrasta liikuntaa. Ja jos on kaksoisleukaa niin tehoaa siihenki. En voi tietenkään olla varma että toimiiko, mutta näin minulle kerrottiin =)

• vatsakas
        Avandia kirjoitti:

niin haluan kuulua tähän porukkaan. Aloitin syyskuussa 5-7kg laihdutuksen. Sainkin tulosta...mutta sitten syyslomalla taas alkoi tulla takaisin. Vatsan kasvaminen on tosi ongelmallista.
        Olen ajatellut kireita vaattaita illaksi aivain kuin joku kertoi kireistä farkuista.
        Vatsaliikkeet ovat minulle kaikista työläimpiä ja niitä juuri pitäisi tehdä. Yritin tehdä TV:n jumpat. Niissä on hyviä aina välillä. Olen nauhoittanut joitain, joten voisin jumpata joka päivä.
        Parasta minulle olisi tämä ryhmän tuki. Toivon meidän nyt jatkavan. Jouluna on jo joitain tuloksia ja kesällä olemme hyvässä kunnossa.
        Jatketaan ja toivotaanlisää kiinteytyjiä!!!

• Avandia

olisko toi hyvä nimi meien laihdutus tiimille..käy ainakin selväks et mikä meien tavota on..
      Et ainakun alottaa uuden keskustelun niin käytää tota nimee niin tietää sit??

• nimi,, ota vaan se käyttöön

täällä on innokas vatsakas!!!
        Haluisin kirjoitella arkisin melkein päivittäin. Viikonloput ovat kiireisiä ja vaihtelevia.

• nomppis

Minäkin voisin liittyä tähän porukkaan, tahto kiinteytyä on suuri. Tällä hetkellä mitat 169/57, tavoite olisi 55kg, joka olin vielä keväällä. Eli pieni pinnistys edessä, mutta hitaasti ja varmasti pysyvin tulos :)
      Vyötäröltä saisi lähteä 3 senttiä pois, sillä kesän aikana vatsaan on kertynyt nuo 3senttiä lisää.

Muuten syön tosi terveellisesti ja monipuolisesti, mutta yleensä kerran viikossa tulee emärepsahdus ja ahdan kaikkea hyvää naamaani. Se iskee aina illalla, vaikka aamulla lähtenyt päivä upeesti käyntiin. Siitä ahmimistavasta pitäisi päästä eroon. Parempi olisi kun pystysin sillon tällön syömään vaikka esim. jäätelötuutin, ja se jäisi siihen. Neuvoja kellään?

Liikun joka päivä. Käyn lenkeillä, aerobiccaan kotona ja teen lihaskuntoa. Pientä muutosta olen jo tässä huomannut, kun olen 1kk olllut kiinteytymässä. Jalat saanet uutta muotoa ja kädet kaventuneet ;) Jotain sekin.

• Avandia

mä oon ainakin huomannu et jos syön aamulla ja päivällä maltillisesti niin illalla mässään kaikkee epäterveellistä.. Nyt on toiminut hyvin kun on päivällä syöny mahan täyteen terveellistä ruokaa niin ei oo sit illalla tehny miel mässäillä.
        Toinen mikä vois auttaa on et pidät illallakin tiukkia farkkuja jalassa, yleensä kun illalla vaihdetaan kevyemmät housut ym niin tulee syötyy enemmin.

• nomppis
        Avandia kirjoitti:

mä oon ainakin huomannu et jos syön aamulla ja päivällä maltillisesti niin illalla mässään kaikkee epäterveellistä.. Nyt on toiminut hyvin kun on päivällä syöny mahan täyteen terveellistä ruokaa niin ei oo sit illalla tehny miel mässäillä.
        Toinen mikä vois auttaa on et pidät illallakin tiukkia farkkuja jalassa, yleensä kun illalla vaihdetaan kevyemmät housut ym niin tulee syötyy enemmin.

kiitos avandia vinkeistä. Tänään tosiaan huomasin, että kun olin maltillisesti syönyt päivällä, kohta teki jo mieli jotain hyvää. Otin sitten lisää tuota ruokaa kunnes tunsin itseni täysin kylläiseksi. Ja sehän tepsi :) Mitkään herkut eivät siinä vaiheessa enää houkutelleet.

• jatkaa tätä kiinteytys juttua
        nomppis kirjoitti:

kiitos avandia vinkeistä. Tänään tosiaan huomasin, että kun olin maltillisesti syönyt päivällä, kohta teki jo mieli jotain hyvää. Otin sitten lisää tuota ruokaa kunnes tunsin itseni täysin kylläiseksi. Ja sehän tepsi :) Mitkään herkut eivät siinä vaiheessa enää houkutelleet.

olisiko muiden mielestä.
        Minä taas söin tuota ruisleipää illalla kolme palaa ja nyt päivällä monta palaa. Korvasin koko ruuan leivällä. Nyt on tuhti olo ja janoinen olo.

• Avandia
        jatkaa tätä kiinteytys juttua kirjoitti:

olisiko muiden mielestä.
        Minä taas söin tuota ruisleipää illalla kolme palaa ja nyt päivällä monta palaa. Korvasin koko ruuan leivällä. Nyt on tuhti olo ja janoinen olo.

tänään Rvp:ssä ladylinellä.. nyt on pakarat ja vatsalihakset hellinä..pitäis venytellä hyvin. Tosi tehokas jumppa oli vaikka ei kestän ku 30min. Aattelin huomenna punnita mun painon..kääks...jos kerran viikossa, keskiviikkona punnittis aina ittensä. Niin ja pitäis kyl mittanauhaakin käyttää mut en oo viel jaksan =)

• nomppis
        Avandia kirjoitti:

tänään Rvp:ssä ladylinellä.. nyt on pakarat ja vatsalihakset hellinä..pitäis venytellä hyvin. Tosi tehokas jumppa oli vaikka ei kestän ku 30min. Aattelin huomenna punnita mun painon..kääks...jos kerran viikossa, keskiviikkona punnittis aina ittensä. Niin ja pitäis kyl mittanauhaakin käyttää mut en oo viel jaksan =)

Tänään lähti taas hyvin päivä käyntiin tanssilla (: tunnin riehakkaalla aerobisella aloitin ja siitä saikin potkua koko päivään.

Suosittelen muuten kaikille vihreetä teetä! Aivan loistava turvotuksen poistaja! Nesteet lähtee vauhdilla liikkeelle.
        Muutenkin sen juominen ruoan yhteyudessä vähentää hiilareiden imeytymistä.

Oli muuten kumma huomata, että oli vyötäröltä kadonnut yhtäkkiä 2cm! kiva yllätys :)

• lähtenyt taas vaihteeksi al...
        nomppis kirjoitti:

Tänään lähti taas hyvin päivä käyntiin tanssilla (: tunnin riehakkaalla aerobisella aloitin ja siitä saikin potkua koko päivään.

Suosittelen muuten kaikille vihreetä teetä! Aivan loistava turvotuksen poistaja! Nesteet lähtee vauhdilla liikkeelle.
        Muutenkin sen juominen ruoan yhteyudessä vähentää hiilareiden imeytymistä.

Oli muuten kumma huomata, että oli vyötäröltä kadonnut yhtäkkiä 2cm! kiva yllätys :)

Nyt paino 66.7kg.

Tänä aamuna tuli kaivettua pojan auto ojasta. Siinä sai kivan aamutreenin ja ulkoilusta vauhtia päivään.

Tänään työnnän suuhuni mieliteon aikana kasvista en siis ruisleipää.
        Tietysti syön kunnonruokaa. Paistan uunissa lihapullia ja haudutan lanttua ja palsternakkaa.

Palsternakka on tänä syksynä ollut meidän perheen lempijuures. En tiedä sen kaloriamäärää, mutta kaiketi lantun ja porkkanan luokkaa.
        Tämä on hyvä juttu kun voi aina joka päivä aloittaa alusta!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      312
      1691
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1237
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1116
    5. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      793
    6. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      784
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      759
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      757
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      740
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      696
    Aihe