Pranayama

sacro.sanct

Mitä mieltä, ja millaisia kokemuksia ko. harjoituksesta teillä muilla joogaa harrastaneilla on.

Itse inhoan syvästi ja kokemukseni ovat luotaantyöntäviä ja epästabiileja. kauhulla odotan seuraavaa kokemusta ja toivon voivani luikkia piiloon harjoituksen alkaessa.

Millähän lailla tätä pelkoa voisi käsitellä ja työntää syrjään?

Olen tasan kaksi kertaa ollut ohjatussa pranayamassa josta ensimmäinen oli ok, mutta toisen kerran vaikutukset säikäyttivät minut itseni.

7

1947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pai Mei

      Jos jokin pelottaa elämässä ja se tuntuu liian ylitsepääsemättömän kauhealta niin pakko sitä ei ole tehdä. Miksi ihmeessä kaikki pelkonsa olisi voitettava? Kun ne kaikki olisi voittanut niin elämä olisi tylsää ilman jännitystä.

      Pakko tässä elämässä ei ole kun kuolla.

      Elämää voi elää jatkuvana seikkailuna jos niin haluaa. Esteet tälle asettaa vain ihminen itselleen.

    • mystinen.tantrikko

      on sinulle noin kamalaa. Pranayama puhdistaa hermostoja muun muassa. Olet vain kokenut oman hermostollisen todellisuutesi.Et ole vielä valmistautunut kunnolla tähän joogan vaiheeseen.

      Kannattaa jättää pois kaikki eläintuotteet (siis kaikki, ne liivate karkitkin)maito käy, ei alkoholia eikä huumeita (vaikuttavat hermostoihin kaikkein eniten). Kahvi on myös erittäin paha yhdistelmä joogan ja erityisesti pranayaman kanssa.

      • sacro.sanct

        Hermostollinen todellisuus, todentotta. Ihon palamisen tuntemukset, että vaatteet raapii rikki ihoa, levottomuus jaloissa ja paikallapysymisen tuska... ei kaikilla aiheudu tuntemuksia, minulla vahvana, eikä se ole/ollut miellyttävää. Kun mieli järkkyy niin, että saa itkea kaksi tuntia ennenkuin rauhoittuu.

        En yhtään ihmettele että pranayamasta varoitellaan, ettei sitä saisi tehdä yksin.

        Mutta tämä siis minun puoleni. Mitä paranayama voi olla parhaimmillaan?


      • kokeillut
        sacro.sanct kirjoitti:

        Hermostollinen todellisuus, todentotta. Ihon palamisen tuntemukset, että vaatteet raapii rikki ihoa, levottomuus jaloissa ja paikallapysymisen tuska... ei kaikilla aiheudu tuntemuksia, minulla vahvana, eikä se ole/ollut miellyttävää. Kun mieli järkkyy niin, että saa itkea kaksi tuntia ennenkuin rauhoittuu.

        En yhtään ihmettele että pranayamasta varoitellaan, ettei sitä saisi tehdä yksin.

        Mutta tämä siis minun puoleni. Mitä paranayama voi olla parhaimmillaan?

        Hallitsemalla hengityksensä ihminen voi tehokkaasti säädellä kehon muitakin toimintoja. Tahdonalaisten ajatusten ohjaama hengitys on elvyttävä voima,jota voidaan tietoisesti käyttää moniin hyödyllisiin tarkoituksiin.
        Helpot harjoitukset ovat täysin vaarattomia ja niitä voidaan suorittaa kotona ilman opettajan ohjausta.
        Maharishi Patanjalin mukaan pranayaman harjoitukset tulisi aloittaa sen jälkeen, kun opittu hallitsemaan asanat.(kukahan ne mahtaa kaikki hallita?).


    • Suosittelen kirjan,muistaakseni sen nimi on "Terveys ja Yoga" lukemista,aikaisemmin sen nimi oli "Urheilu ja Yoga".Itse luin sen aikoinaan(30 vuotta sitten)ja mielestäni siinä oli/on hyvin kerrottu asiat.Kirjan harjoitus taulukko on mielestäni liian vaativa silloin jos ei ole kärsivällisyyttä/aikaa.Suosisittelen Yogaa kaikille,harjoitus kalenteria.

    • Kerrot

      Että mitä tuolla tarkoitetaan?

      • Tarkoitukseni oli johdattaa ihmiset lukemaan kyseisestä kirjasta,asioihin perehtyneen,viisaan yogan kirjoittamia neuvoja ja tietoja kyseisistä asioista.Yoga kalenteri on taas kalenteri jossa ei mielestäni ole liian paljon asanoita yhdelle päivälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe