En ymmärrä. Maailma on täynnä värejä, mutta silti 70-80% myydyistä vaatteista on mustia. Miksi?
Ensinnäkään, musta ei sovi suomalaiselle. Värit vaikuttavat kahdella tavoin: ne joko saavat hehkumaan tai tappavat hehkun. Suomalaisen ihon väri on haalea ja hailakka, samoin hiusten. Musta ei saa suomineitoa kukkaan, päinvastoin. Musta kalventaa ja himmentää suomalaisen heleää, herkkää värimaailmaa. Suomalainen näyttää siis rummemmalta mustassa. Musta korostaa myös mustia silmänalusia esimerkiksi.
Silti suomalainen itsepäisesti pukeutuu mustaan. Parempia värivalintoja olisivat kaikki keltaisella taitetut värit, siis lämpimät värit.
Musta ei sovi suomalaiselle
9
970
Vastaukset
- vai niin
Mitenköhän ihmeessä voisit mutkin luokitella samaan kastiin näitten "hailakoiden suomalaisten" kanssa, kun mulla on luonnostaan punaset hiukset ja ihokin täynnä pisamia?
- Linnuliini
Olet siis lämmintä värityyppiä eikä siis sinullekaan sovi musta.
- Anskuli
Linnuliini kirjoitti:
Olet siis lämmintä värityyppiä eikä siis sinullekaan sovi musta.
Ehkä SINÄ olet hailakka, mutta se ei tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat.
- Irkku
Anskuli kirjoitti:
Ehkä SINÄ olet hailakka, mutta se ei tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat.
Oon opiskellu värianalyysia vähän ja itteni analysoinu muutaman muun lisäksi. Talvityyppiselle miehelleni sopii musta superhyvin. Itse oon kesä ja mulle sopii musta jos oon ruskettunut. Mutta, jos naaman ympärillä on muita värejä,niin kyllä se musta takki käy menettelee näille lämpimille värityypeille, syksylle ja keväälle. Muuten kyllä menee naamasta hehku. Housuina ja hameina se myös menee.
- Mimma
käytä muuta kuin mustia vaatteita ja olen niin monelta saanut kuulla että kuikan hyvin mulle sopii musta väri...:)
Kyllä mun mielestä suomalaiselle pahempiakin värejä on ku musta,esim beige ja valkonen. Ja täytyy siinä kattoo vähän muutakin ku ihon väriä ku vaatevärejä valkkaa. Vartalotyyppikin on aika tärkee osa tekijä...;)
Et annetaan kaikkien kukkien kukkia ja pukeudu sä riemunkirjavasti jos siihen tunnet tarvetta,mä ainakin jatkan mustalla linjallani...;)- Linnuliini
Mustaan pukeutumisen vastakohta ei ole riemunkirjavuus. Itse käytän asukokonaisuuksissa yleensä kahta väriä, korkeintaan kolmea. Esim. poltettu oranssi, valkoinen ja sininen tai lämmin keltainen ja beige.
Suurin osa vastaajista on nyt tarttunut pelkästään väitteeseeni, että musta ei sovi suomalaiselle. Mutta yhtä paljon tekstissäni toin esille sitä, että miksi tyytyä yhteen ja kaiken lisäksi vielä rumaan ja mitäänsanomattomaan väriin, kun on tarjolla valtava värien kirjo!
Miettikääpä sitä. - Irkku
Linnuliini kirjoitti:
Mustaan pukeutumisen vastakohta ei ole riemunkirjavuus. Itse käytän asukokonaisuuksissa yleensä kahta väriä, korkeintaan kolmea. Esim. poltettu oranssi, valkoinen ja sininen tai lämmin keltainen ja beige.
Suurin osa vastaajista on nyt tarttunut pelkästään väitteeseeni, että musta ei sovi suomalaiselle. Mutta yhtä paljon tekstissäni toin esille sitä, että miksi tyytyä yhteen ja kaiken lisäksi vielä rumaan ja mitäänsanomattomaan väriin, kun on tarjolla valtava värien kirjo!
Miettikääpä sitä.Miksi muuten itse tuputat kaikille keltaista ja sillä taitettua! Minulle ja miehelleni en pahempaa väriä tiedä kuin keltainen ja kellertävät beessit. Sama meikeissä. Vain roosaan vivahtava käy, muuten näytän ihan sairaalta.
Tosiasiassa ihmiset ei vaivaudu tarkkailemaan värejä, sehän on tavallaan harrastus siinä missä muutkin. Suuri osa ei harrasta värejä. Kyllähän se niin on,että on ilo silmälle kun on kauniisti sointuvat väriyhdistelmät vaatteissa tai muissa tekstiileissä.
Mutta sellaisella taas herättää huomiota. Jos haluaa olla huomaamaton ja hukkua massaan, ei kannata pukeutua kauniisti. - bees
Beige ja oikea valkoinen ovat mitä sopivimmat värit useimmille suomalaisille. Katsoppat ympärillesi! Kuinka hienoilta ko. väreihin pukeutuvat näyttävät ja vertaa heitä "aitoihin mustiin", joiden värinvalinta vaatteinee useimmiten tuo mieleen liian pitkälle venähtäneen hevarikauden. Sitä en kiellä etteikö musta sovi joillekuille suomalaisillekkin. Useimmille beige (jossa on todella runsaasti sävyjä) näyttää paremmalta.
- miss dark
itse olen värianalyyseissä kesä, ja "hento vaalea", mutta en parempaa väriä tiedä kuin musta.. miellän ihmisen kauniiksi mustassa värissä, kuten värjätyissä mustissa hiuksissakin. toinen kaunis väri on viininpunainen, korostaa ihon kalpeutta ja vaaleutta. olen myös kuullut kehuja mustan sopivuudesta vaalealle iholle, joten kyllä suomalaisillekin musta sopii.. eipäs aleta yleistämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696